Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BartVB schreef:Wat betreft 'de waarheid'; die bestaat niet. De letters die in dat topic stonden die komen inderdaad overeen met wat er in het teamtopic stond. De context, de smileys, de achtergrondinformatie en een hele hoop voorgeschiedenis ontbreekt volledig. Het was dus een stuk informatie dat een beeld gaf van een stukje teamforum maar zeker geen beeld dat overeenkomt met de werkelijkheid.
mardjai schreef:.
Maar als mijn naam zo door het slijk gehaald zou worden achter (of voor) de schermen,
zou ik daar zeer zeker niet blij mee zijn (ondankt de weggevallen smilies ed)
Ik vindt het totaal respectloos hoe er over gebruikers wordt gepraat.
Zwartwitje schreef:Ik begrijp geloof ik je punt, maar de BC moet wel meelezen op het moderatorgedeelte. Als ze niet weten wat er zich daar heeft afgespeeld en hoe dat is gebeurd, kunnen ze nooit een uitspraak doen of een modbeslissing terugdraaien. Als ik me niet vergis staat het ook zo uitgelegd in de help of daar ergens.Stel je een willekeurige/gemiddelde situatie voor: gebruiker Pietje heeft een OW wegens het herhaalderlijk negeren van modaanwijzingen en contacteert de BC omdat hij/zij vindt dat dat niet het geval is geweest. Dan moet de BC kunnen teruglezen op het modgedeelte hoe de beslissing tot die OW tot stand is gekomen en of die inderdad terecht was, ja of nee.
Wat wel zo is en wat Eline ook al gezegd heeft, is dat de BC zich in dit geval er teveel mee heeft gemoeid. Het is/was zo'n afwijkende situatie dat zowel de mods als de BC er niet meer met een 100% objectieve blik naar konden kijken en in dat opzicht is het niet helemaal naar wens verlopen. Maar ik begrijp van Eline dat de afspraken wat dat betreft zijn aangescherpt.
djuno, jouw post begrijp ik niet helemaal.
Ik ga offline, mochten er nav mijn post nog vragen of opmerkingen zijn dan lees ik die later
stef schreef:Ik begin toch meer en meer begrip te krijgen voor de kant van bokt/team/bart whatever.
Hebben jullie nooit iets over iemand gezegt wat je nooit zou zeggen als die persoon naast je stond, om maar even een voorbeeld te noemen.
bart geeft duidelijk aan dat het topic op geit van hem niet weg hoefde, en nog steeds wordt dat hem kwaliijk genomen.
Volgens mij he, al komt bart op zn blote knieeen smeken om vergeving, dan is het nog niet goed, en wordt krijgt ie nog een trap na.
Dit neemt niet weg dat er fouten gemaakt zijn (zegt bart ook) en dat er nu dus een oplossing verzonnen m oet worden. Die fouten herstellen gaat niet meer, die fouten in de toekomst voorkomen wellicht wel.
Vervolgens wordt er hier met een vingertje naar mods gewezen dat ze niet netjes over bepaalde users praten, terwijl op geit precies hetzelfde gebeurt... Spreekwoord... potje, keteltje?
Amaryllis schreef:Maar aan de andere kant.. Een beheer heeft toch het recht om dit soort zaken achter de schermen te bespreken? Alsof jullie management op het werk jullie nooit achter de schermen door de stront haalt en afzeikt waar je zelf niet bij bent. Denk je dit ooit te horen te krijgen van je baas? Misschien de nette, genuanceerde versie maar de hardcore-versie blijft altijd achterwege. Dat vind ik geen vreemde keuze..
stef schreef:Als 2 leidinggevende bij elkaar op de koffie gaan worden teamleden ook gewoon besproken, en dan ook gewoon van goh, die en die, das ook een eikel...
Netjes? nee
Einde van de wereld? ook niet
Maar het gaat wel dergelijk over geiten en paarden en koeien, want waar geiters het modteam van beschuldigen, gebeurt op geit net zo hard, alleen dan niet achter de schermen maar gewoon openbaar, voor iedereen te grabbel dus
BartVB schreef:Wat betreft 'de waarheid'; die bestaat niet. De letters die in dat topic stonden die komen inderdaad overeen met wat er in het teamtopic stond. De context, de smileys, de achtergrondinformatie en een hele hoop voorgeschiedenis ontbreekt volledig. Het was dus een stuk informatie dat een beeld gaf van een stukje teamforum maar zeker geen beeld dat overeenkomt met de werkelijkheid.
Amaryllis schreef:mardjai schreef:.
Maar als mijn naam zo door het slijk gehaald zou worden achter (of voor) de schermen,
zou ik daar zeer zeker niet blij mee zijn (ondankt de weggevallen smilies ed)
Ik vindt het totaal respectloos hoe er over gebruikers wordt gepraat.
Nee, nu wordt er respectvol gehandeld richting Bart en de MODs of niet..
Amaryllis schreef:Maar aan de andere kant.. Een beheer heeft toch het recht om dit soort zaken achter de schermen te bespreken? Alsof jullie management op het werk jullie nooit achter de schermen door de stront haalt en afzeikt waar je zelf niet bij bent. Denk je dit ooit te horen te krijgen van je baas? Misschien de nette, genuanceerde versie maar de hardcore-versie blijft altijd achterwege. Dat vind ik geen vreemde keuze..
Alane schreef:geen idee waar jij werkt.. maar goed.
Die 2 leidinggevende gaan dan niet zitten te bespreken hoe ze jouw kunnen wippen.
Alet74 schreef:Precies Soda, op den duur zit je met zijn allen achter de schermen in een bepaald stramien. En als je als nieuweling binnenkomt, kun je wel zeggen dat het misschien anders moet/kan, maar dat wordt dan toch niet opgepikt. Want: 'het gaat toch goed zo'. Als team moet je jezelf kritisch blijven bekijken, vooral als je als taak hebt dat wat anderen schrijven kritisch te bekijken en hier eventueel sancties op te geven. Maar oei, dat is wel heel moeilijk!! Er zou dan iemand moeten zijn die die rol op zich neemt.
Ook zou iedereen afzonderlijk zich bij elke actie moeten afvragen of alle stappen zijn doorlopen, of het 100% klopt enzovoort. Als Bokt als forum zo serieus wordt genomen door zijn gebruikers, moet je er als 'werknemer' ook zo mee omgaan.
@stef: werkt het op jouw werk zo? Bij mij gelukkig niet!