veenstra's promise / kielshoop honeyhill

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cillusion
Berichten: 484
Geregistreerd: 27-06-09

veenstra's promise / kielshoop honeyhill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 06:52

Weet dat dit fantastische dressuurverervers zijn, maar..... hebben ze ook een beetje talent voor spingen? De kielshoop heeft ergens een 5 als score staan, van de promise kan ik niets vinden. Vertel! Ik ben benieuwd...

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: veenstra's promise / kielshoop honeyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 23:42

Beide hengsten doen/hebben het goed gedaan in de dressuursport inderdaad. Maar ik ben wel benieuwd wat jij onder fantastische dressuurverervers verstaat. Zelf ken ik namelijk niet zo veel fantastische dresuurpony's uit deze beide hengsten.

Van Veenstra's Promise wel wat leuke pony's, maar slechts 1 of 2 echt goede pony's. Van Kielshoop Honeyhill zijn de oudste nakomelingen nu 4 jaar oud, dus daar valt weinig over te zeggen.

Veenstra's Promise had in het verrichtingsonderzoek een 7 op sprinen. Zijn zoon, Winston, een 8.

Honeyhill had inderdaad een 5 op springen destijds. Ben er dat jaar nog niet bijgeweest, maar ben wel erg benieuwd hoe die hengst toen gesprongen heeft aangezien ik ze altijd vrij hoge cijfers vind geven op het springonderdeel.

Aan zijn afstamming zou het toch haast niet moeten liggen. Bjirmen's Wytse was een goede springer en heeft ook goede springpony's gegeven.
En ook van moederskant; halfbroer Kielshoop Honeybee's Valentino werd dit jaar opgenomen met een 9 op springen.

Nienkie

Berichten: 74
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 23:48

hallo,

ik heb zelf twee nakomelingen gehad van Veenstra's Promise, beide waren erg leuke pony's welke ook een leuke sprong konden maken. Met mijn ene pony werd veel gesprongen en dat deed ze echt super, we hebben nooit hoger dan 60 cm gesprongen maar toch, wat ze sprong was altijd goed. De andere was onder het zadel nog niet zover maar die hebben we wel een aantal keren laten vrijspringen. Ook zij was een leuke springer, voorzichtig de hoogte in en ze zorgde zelf wel dat ze uitkwam.

Heb eventueel nog wel wat springfoto's van ze dus als je ze wil zien dan hoor ik het wel.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

cillusion
Berichten: 484
Geregistreerd: 27-06-09

Re: veenstra's promise / kielshoop honeyhill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 17:31

Dank voor jullie reacties!
Nienke; kun je de foto's hier plaatsen? Ben ook benieuwd naar de pony's, en ook naar de kleur trouwens!
Aniek; Kielshoop Honeyhill moet zich inderdaad nog wel bewijzen; maar qua gangen moet dat wel goed zitten. Zit dus toch nog wel wat springbloed in de genen!
Nog niemand een Kielshoop honeyhill hier onder het zadel?

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: veenstra's promise / kielshoop honeyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:39

Dat is dus nogal een groot verschil, zelf een goede bewegers/dressuurpony's zijn of 'fantastische dressuurverervers' zijn.
Een goed voorbeeld is ook Orchard Boginov, een fantastische dressuurpony zelf onder het zadel, maar in de fokkerij heeft hij ook werkelijk alle kansen gehad maar eigenlijk niet zo veel waar gemaakt. Dit doet echter niets af aan zijn eigen prestaties (A-kader dressuur).

Veenstra's Promise en Kielshoop Honeyhill zijn allebei ook goede pony's onder het zadel ja, maar dat is iets anders ;)

cillusion
Berichten: 484
Geregistreerd: 27-06-09

Re: veenstra's promise / kielshoop honeyhill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 23:14

Aniek, je hebt helemaal gelijk! Maar, ik denk dat je wel gesnapt hebt wat ik bedoel, dank voor je informatie!

Nienkie

Berichten: 74
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: provincie Groningen

Re: veenstra's promise / kielshoop honeyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De palomino is Sarina, dat is ook de pony waar mee werd gesprongen en de andere is een cremello met blauwe ogen, Anina, die was te kort onder het zadel om er mee te springen. Haar heb ik wel los laten springen maar niet onder het zadel. Het zijn trouwens volle zussen, wel grappig:P

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: veenstra's promise / kielshoop honeyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:38

we hebben een promise staan, erg mooie pony, goed voor dressuur. nog niet veel mee gesprongen, gaat prima denk ik.

Afbeelding

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Re: veenstra's promise / kielshoop honeyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:59

@Emmalakkie: daar zie ik wel iets van mijn Promise-merrie in! Die heeft alleen zwarte manen ;) Ook daar is nog niet veel mee gesprongen, ze is nu 5 en 1,5 jaar onder het zadel, waarvan het laatste half jaar helaas erg weinig gereden door omstandigheden. In het eerste half jaar dat ze onder het zadel was hebben we twee keer gesprongen en dat deed ze echt super, ze snapte meteen wat de bedoeling was. Zegt natuurlijk heel weinig, stelde ook heel weinig voor, maar ik hoop wel dat ze een beteje leuk kan springen. Maar dan heb ik het over hobby-niveau...

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: veenstra's promise / kielshoop honeyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:01

Heeeeey daar is onze Anina!!!

@ Nienkie, ik heb Anina al een aantal maal zien springen in de wei en ze beschikt wel over een goede techniek, dus ik heb er wel vertrouwen in dat ze straks onder het zadel een goede sprong kan maken.

Overigens is het wel een gruwelijk bewegingsmonster en kan ze goed tot zeer goed bewegen! Wij zijn er dan ook erg content mee! Echt een leuk dier...

Rody01

Berichten: 3176
Geregistreerd: 07-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:12

Wauw wat een leuke promisejes :D

Ik heb ook een promise. Erg leuk ding en springt ook heel goed!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: veenstra's promise / kielshoop honeyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:03

Ik heb ook een Promise :)
een Valk E van 5 jaar.
Afbeelding

Rody01

Berichten: 3176
Geregistreerd: 07-08-07

Re: veenstra's promise / kielshoop honeyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:06

Wauw, die valk is erg leuk! :D

Ze hebben allemaal zulke leuke, sprekende koppies!

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: veenstra's promise / kielshoop honeyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:27

Hier wel regelmatig Honeyhill nakomelingen op stal gehad. De enige merrie die hier beleerd was is snel verkocht, dus geen idee hoe die het doet. Verder nog een aantal jonge hengsten staan, dus zou daar nu nog niks over kunnen zeggen.

Wel hadden wij in Tolbert een Honeyhill hengstveulen 1A geplaatst. Luxe veulen met goede beweging en type. Maargoed, dan weet je nog niks over springkwaliteiten. ;)

D_nies

Berichten: 230
Geregistreerd: 16-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:04

Leuk topic! Ik heb zelf ook een promise, maar nog niet gesprongen met hem. Toevallig wil ik hem deze week met longeren over balkjes laten draven en hem misschien een klein sprongetje laten maken! Leuk voor de afwisseling en ik ben ook erg benieuwd hoe hij het springen vindt! Mijn pony houdt trouwens wel van voetbal! :+
Afbeelding

Afbeelding

Er is nog een nakomeling van Promise actief in het springen. Deze staat ook in de laatste uitgave van het Welsh magazine. Ze was met een wedstrijd 2e geworden. Ik zal nog even kijken of ik een foto kan vinden van deze pony!
Laatst bijgewerkt door D_nies op 26-10-10 11:18, in het totaal 2 keer bewerkt

D_nies

Berichten: 230
Geregistreerd: 16-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:05


Rody01

Berichten: 3176
Geregistreerd: 07-08-07

Re: veenstra's promise / kielshoop honeyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:23

Wauw wauw D_nies!!
Wat een super leuke pony! Hij is echt mooi geworden. Heb 3 jaar geleden nog een foto gezien.
Hoe groot is ie nu?

D_nies

Berichten: 230
Geregistreerd: 16-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:00

Dank je Rody01! :D Ik denk dat hij nu ongeveer 1.50 m is, maar ik moet hem binnenkort weer eens opmeten...

Edit: ik wilde net zeggen dat Evita een prachtig sprekend koppie heeft, maar nu lees ik net je verhaal... Wat verschrikkelijk zeg meid! De tranen stonden in mijn ogen bij het lezen van je bericht! Jeetje.... schrik er wel van!! :(:)

Rody01

Berichten: 3176
Geregistreerd: 07-08-07

Re: veenstra's promise / kielshoop honeyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:59

Oeeh als je hem ooit eens kwijt wilt! :D Echt, wat een heerlijk ding.

Dankjewel, ja Evita heb ik nog steeds heel erg veel verdriet van. Het was idd zo'n sprekend veulen. Het was een deugniet, en had heel erg veel karakter eigenschappen van Phoebe (nakomeling van Promise).
Ik mis haar heel erg.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: veenstra's promise / kielshoop honeyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:27

Leuke promise hierboven!

Mijne doet 't keigoed, hij heeft nog geen een x geen prijs gelopen maar was afgelopen wedstrijd heeel stout. Maar liep toch nog een wp en prijs. Maar we hebben hem gister voor 't eerst gesprongen, heel fijn en eerlijk. Dus hij loopt van de winter een x B ! :)

D_nies

Berichten: 230
Geregistreerd: 16-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:41

Nou ik heb Jack gisteren voor het eerst balkjes laten lopen en dat vond hij wel heeeeel spannend! Meneer vond het nodig om steeds in galop te gaan zodra hij ook maar in de buurt kwam van de balkjes. Maar hij had er in ieder geval wel lol van! :Y)

Worden jullie Promise nakomelingen ook erg 'heet' met springen?

@Rody01: ja dat gevoel zal je nog wel blijven houden ben ik bang..... :(:)

Rody01

Berichten: 3176
Geregistreerd: 07-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:38

Haha, ik spring eigenlijk nooit. Zal ik weer eens een keer doen.
Die van mij is een echte merrie. En ze is bang voor alles, maar wil er stiekem ook wel weer langs. Vooral op wedstrijd heeft ze heel veel spanning. Het is trouwens al wel stukken beter geworden.
Het is een hele goede pony, kan ook best ver komen maar ze is nog zo jong.

Moniquex

Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:00

Dat ik vorig jaar wat aan het springen was met mijn Promise merrie voor de IBOB, heeft Karlijn met Honeyhill ook regelmatig gesprongen (de hindernissen bleven toch even staan). Nou dat springen vondt hij geweldig als afwisseling met zijn ZZlicht trainingen *D , hij sprong heel gemakkelijk ruim een meter..... *D

Mijn Promise merrie had er ook de grootste lol in (iets te), we zijn ook een aantal keren als voorbereiding op springles geweest bij Piet Mulder en ze sprong met gemak 90 cm....terwijl ze drachtig was en ik nog helemaal niet veel had gereden, omdat ze ook nog een veulen aan de voet had. Nu ik het rijden weer wat opgepakt hebben, wil ik straks ook weer op springles en wil ik haar in de toekomst naast de dressuur ook starten in het springen bij de paarden *D

http://i39.photobucket.com/albums/e192/ ... BOB112.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e192/ ... BOB114.jpg

ellepelle27
Berichten: 596
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: 1999

Re: veenstra's promise / kielshoop honeyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:03

Ik heb een 3,5 jarige kielshoop merrie,lopen kan ze geweldig,is ook erg leergierig,ik heb haar nog maar 1 keer los laten springen,maar dan niet echt je van het.
Misschien de volgende x beter.
Ik zou niet weten hoe ik een foto van haar kan plaatsen,maar mocht iemand het voor mij willen doen,dan graag.

chantal343h
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:36

heejheej
ik verzorg nu bij stal kielshoop te Kielwinderweer ! :D
@Ellepelle27 wwat voor pony heb je ? is hnet misschien een palomino ponytje ? :P