Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bibi_vA

Berichten: 130
Geregistreerd: 15-05-10

Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 12:45

Geen idee of het hier goed staat, maar even een vraagje: zijn tinkers op het moment echt niets meer waard? We proberen nl. al een tijdje een van onze tinkers te verkopen, maar of de biedingen zijn van een belachelijk laag niveau, of mensen die mailen bieden maar heel weinig. Nu is het ons niet echt om het geld te doen, we zoeken echt een goed tehuis voor haar waar ze beter tot haar recht kan komen, maar 1000 euro voor een hele mooi exemplaar, in het ICS stamboek en ook nog erg lief is toch wel erg weinig?
Iemand hier ervaring mee of ideeen over?

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:46

Nog niet gehoord van dat iedereen het financieel nu even krap heeft?
Ze kunnen het niet betalen en proberen dus een lager bod te bieden.

jasmijn78
Berichten: 3924
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:51

Kwestie van vraag en aanbod: teveel aanbod en te weinig vraag.... Dan gaat de prijs naar beneden.
Jij kan wel denken dat je paard een bepaald bedrag waard is, maar je hebt wel iemand nodig die dat er voor wil geven. Verder ligt de paardenmarkt, zeker de onderkant van de markt op zijn gat. Alleen voor goed gefokte/goed gereden/hoog opgeleide sport paarden is er nog een beetje markt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:52

Tja, het is nog steeds crisis en dus hebben mensen het geld niet om een 'duur' paard te kopen en gaan idd laag bieden. En ik vind het niet eens raar. Jij zou ook eerst laag bieden....als het kan probeert iedereen zo min mogelijk te betalen. Crisis of niet.

De paardenmarkt ligt sowieso al op zijn kop...teveel veulens die niet verkopen...

TinkerTom

Berichten: 4032
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:59

Er zijn veel mensen die dit jaar met hun veulen blijven zitten, ik heb er ook 2 te koop maar heb er geen haast mee en heb er de ruimte voor maar er zijn er ook die idd stallengebrek hebben en die er echt vanaf moeten...en dan gaan ze voor een prikkie weg...

Tuurlijk probeerd iedereen eerst laag te bieden, zou je idd zelf ook wel doen maar ik zelf ben best bereid goed te betalen voor een goed gefokt veulen hoor :o crisis of niet

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:15

Het is absoluut niet zo dat tinkers momenteel niets meer waard zijn. De markt is wel wat slechter, maar dat geldt voor de gehele paardenmarkt.
Mijn advies is om biedingen niet toe te laten op Marktplaats en zelf je prijs in de advertentie te melden. Dan krijg je alleen serieuze reacties en weten mensen ook precies waar ze aan toe zijn.

bibi_vA

Berichten: 130
Geregistreerd: 15-05-10

Re: Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 15:20

Biedingen haal ik ook weg, en ga alleen in op mensen die serieuze vragen stellen. Natuurlijk weet ik dat er door de crisis minder te verteren is door de mensen, maar een paard hebben en kopen is in mijn ogen toch duur. Onderhouden kost veel geld, en als mensen een klein budget hebben om iets te kopen, wat gebeurt er dan als het paard ziek wordt? Slager?

Angeliekje
Berichten: 3779
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:36

Ik heb juist nog in de stress gezeten dat ik mn bijna 2 jarige niet kon verkopen. Heb hem nog een jaar in de opfok gehad om te kijken of de markt weer aan zou trekken, dit is dus niet gebeurd.... Uiteindelijk heb ik hem kunnen verkopen voor toch nog wel een redelijke prijs. De prijzen voor tinkers zie ik wel zakken ja, maar dat zijn denk ik de mensen zoals mij die financieel geen extra paard kunnen houden voor langere tijd. Ik weet wel dat ik mn merrie niet meer laat dekken. Straks heb ik weer hetzelfde probleem!

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Re: Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:17

De finaciele toekomst is voor een iedere vrij onzeker momenteel, tuurlijk niet letterlijk maar wij zijn een goed voorbeeld,
Jarenlang paarden gehad, zowel ik als mijn man hadden let HADDEN een goed inkomen, sinds dat ik mijn rugwervel gebroken heb gehad is het wat minder geworden bij mij, ben toen mijn baan kwijt geraakt, en datzelde niet meer terug gevonden en moet het dus doen met minder.

Mijn man werkt in de bouw, op kantoor had een goed betaalde baan, door de crisis verloor hij zijn baan, helaas na lang zoeken weer wat gevonden, maar helaas wel bijna 800 euro minder in de maand, maar hij werkt dat is het belangrijkste, onze tijd komt wel weer ooit. wij hebben dus veel minder om van rond te komen, langzaam heb ik alle paarden moeten verkopen, en waarom omdat ik het niet meer kon betalen als er wat zou gebeuren,
en aangeziek mijn dieren het alle beste verdienen heb ik ze los moeten laten, met veel verdriet.
veel mensen zullen mede daarom minder willen besteden aan een dier, om een potje over te houden, maar heel veel mensen moeten ook van hun dier af, en ja dan gaan ze ook goedkoop van de hand,
Ik heb ze dus ook niet voor de hoofdprijs verkocht, lang niet zelfs, maar wel een prima huis voor alle diertjes gevonden, en dat is voor mij dan veel belangrijker.

Ik vind het overgens dus zwart/wit wat je zegt, je kan geen duur paard in aanschaf betalen dus je kan ze ook niet onderhouden, dat is vaak helemaal niet zo mensen hebben gewoon een bepaald budget voor ogen, en binnen dat budget gaan ze zoeken, en tegenwoordig kan je gewoon vinden wat je zoekt binnen je budget,

advies, gewoon je vp in de advertentie zetten, scheelt zoveel gemail en dergelijke, mensen weten gelijk waar ze aan toe zijn. knopje biedingen uitzetten, dit heb ik ook altijd zo gedaan. werkt het beste.
tuurlijk belden er nog wel eens mensen, die naar onze ogen niet serieus waren, maar ach dat is op 1 hand te tellen.

veel succes met de verkoop, geduld zul je zeker moeten hebben, mits je geen haast hebt dan komt het juiste baasje vanzelf eens langs.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:42

Wij hebben er ook 2 te koop staan. 2 2 jarige hengsten. Die zijn natuurlijk al wat moeilijker te verkopen, maar ik vind het echt wel mooie paarden. Ik moet de advertentie voor de eigenaar erop zetten, omdat hij dat niet kan en dan krijg ik allemaal mailtjes van geintereseerden en vervolgens mail ik ze het telefoon nummer door (wat ook al in de advertentie staat), maar bellen doen ze niet.
We hadden ook nog 2 2jarige merrie's te koop staan. Die zijn laatst naar Tsjechie gegaan.

Vanilla02
Berichten: 896
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Den haag

Re: Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:55

tinkers zijn geloof ik idd niet zo veel waard, ze zijn minder populair dan de sjiekere dressuurpaarden en tinkers staan vaak te koop op de paardenmarkt met shetlanders voor weinig.

murness
Berichten: 526
Geregistreerd: 19-08-08
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:22

Aladinnetje schreef:
tinkers zijn geloof ik idd niet zo veel waard, ze zijn minder populair dan de sjiekere dressuurpaarden en tinkers staan vaak te koop op de paardenmarkt met shetlanders voor weinig.


Ik geloof dat je hier toch even de plank misslaat, want tinkers zijn juist heel populair en een goede tink is ook zeker niet goedkoop.
Het is door de crisis overal een beetje minder, dus ook binnen de paardenwereld.

Selinaa1

Berichten: 170
Geregistreerd: 21-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:04

Mijn tinker word ook verkocht..
Heb hem eigelijk nog niet echt actief op internet staan
omdat de crisis nu is zal het allemaal wat moeilijker gaan..
meer paarden en minder kopers.

kick1972
Berichten: 762
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:59

Aladinnetje schreef:
tinkers zijn geloof ik idd niet zo veel waard, ze zijn minder populair dan de sjiekere dressuurpaarden en tinkers staan vaak te koop op de paardenmarkt met shetlanders voor weinig.


minder populair dan sjiekere dressuurpaarden??? ai, hier heb je het denk ik toch mis!

bibi_vA

Berichten: 130
Geregistreerd: 15-05-10

Re: Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 10:28

Populair of niet, er zijn een hoop mensen die naar mijn ogen echt te weinig willen geven voor een tinker. Ik ben alleen benieuwd of dat ook de ervaring is van andere bokkers die ook een tinker te koop hebben staan?

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:38

Kwaliteit heeft zijn prijs.
De kenner geeft die prijs.

Alleen het probleem is:
Die koper moet jouw zien te vinden.

sopje0

Berichten: 796
Geregistreerd: 20-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:46

maar ze zijn nog steeds niet goedkoop, maar je ziet ook op internet dat de paardenmarkt is ingestort.

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:10

Wat Ariebren al zegt : ik wacht graag op die ene koper ;-).

Sammetje gaat lekker de opfok in, heb hem op het moment niet eens actief te koop staan omdat dat volgens mij toch geen zin meer heeft, zo voor de winter. Volgend voorjaar nieuwe ronde, nieuwe kansen ;-)

jantineS

Berichten: 427
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: groesbeek

Re: Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:19

zal nog wel een jaar zo blijven de markt....(zie prinsjes dag van gister ;)) Mensen gaan aankomende jaar niet vooruit (nauwelijks) in hun inkomen, dat bevorderd het gevoel tot het kopen van een paard niet. In welke paardenbranche je ook kijkt. Denk dat heel veel mensen aankomend jaar hun merrie niet laten dekken??!

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:41

Mijn merries zijn in ieder geval allebei (bewust) leeg.

Anouk_M

Berichten: 1199
Geregistreerd: 16-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:17

Ik vind het nogal meevallen.
Wij zijn aan het rondkijken naar een veulen erbij, en een leuk d of epony merrieveulen kost nu gemiddeld tussen 200-500 euro terwijl je voor een tinker het 4voudige betaald. Mar de vraag naar paarden is over het algemeen wel minder, dus je zal ze misschien niet zo snel verkopen als voorheen.

Vanilla02
Berichten: 896
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:43

nouksjens schreef:
Ik vind het nogal meevallen.
Wij zijn aan het rondkijken naar een veulen erbij, en een leuk d of epony merrieveulen kost nu gemiddeld tussen 200-500 euro terwijl je voor een tinker het 4voudige betaald. Mar de vraag naar paarden is over het algemeen wel minder, dus je zal ze misschien niet zo snel verkopen als voorheen.



voor dat geld heb je een shet of een slachtpaard...

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:53

Aladinnetje schreef:
nouksjens schreef:
Ik vind het nogal meevallen.
Wij zijn aan het rondkijken naar een veulen erbij, en een leuk d of epony merrieveulen kost nu gemiddeld tussen 200-500 euro terwijl je voor een tinker het 4voudige betaald. Mar de vraag naar paarden is over het algemeen wel minder, dus je zal ze misschien niet zo snel verkopen als voorheen.



voor dat geld heb je een shet of een slachtpaard...


echt niet.... :n kennisen van mij hebben hun Friese veulentje voor 400 verkocht...
De handel zit op zijn gat, kwaliteit blijft zijn prijs wel houden maar het staat ook een hele poos langer in de stal van degene die wil verkopen :)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 23:51

Keeva schreef:
Mijn merries zijn in ieder geval allebei (bewust) leeg.

en dat vind ik heel wijs.... :j ik ben benieuwd hoe de andere fokkers dit doen. :)

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Zijn tinkers momenteel echt zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 00:21

Hier ook 2 merries niet gedekt dit jaar :j