Dat was het dan, onze laatste wedstrijd samen (Z2)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Dat was het dan, onze laatste wedstrijd samen (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 17:28

Gisteren was het zo ver, Nevada en ik zouden onze laatste wedstrijd rijden samen. Had eigenlijk al eerder ons afscheid gepland, maar door het slechte weer gingen die wedstrijden steeds niet door, maar gisteren dus wel.
De reden dat we stoppen met wedstrijden is dat ik weet dat Nevada niet meer beter kan worden, en ze wel altijd alles voor me geeft, waardoor ik gewoon bang ben haar te overvragen. Ook hebben we samen veel bereikt, zo hebben we tig winstpunten in het Z2, punten in het ZZL en hebben we zelfs Young Riders gereden. Dat laatste helaas maar 1x, 2 dagen na de wedstrijd werd ze ziek (waarschijnlijk al doordat het niveau te hoog was en ze toch niet op wilde geven) en zijn we de nodige tijd bezig geweest met revalidatie. Gelukkig is ze weer helemaal opgeknapt hiervan en konden we weer aan de slag. De laatste maanden zijn we al niet meer op wedstrijd geweest, dit vanwege het slechte weer in de winter en natte terreinen in de zomer. Ook het trainen stond vanwege andere paarden op een lager pitje, maar toch wilde ik nog graag op een gepaste manier afscheid nemen. Afgelopen 2 weken was het dus flink trainen geblazen voor onze laatste wedstrijd.

Deze wedstrijd was gisteren in Helvoirt, we zouden 2 proeven starten in het Z2. Het deelnemersveld was groot (17 starts, Z1 en Z2 in handicap) en niet mis, maar daar hield ik me niet mee bezig, wilde gewoon fijn rijden. Met vlechten merkte ik al dat ik toch wat gespannen was en ik deze spanning overbracht op Nevada, maar gelukkig ging het helemaal goed toen we eenmaal op het terrein waren. Ben lekker gaan losrijden, tijd gestapt tussendoor omdat het uitliep, en toen weer wat opgepakt; ze voelde fijn aan. In de proeven merkte ik dat het toch al weer een hele tijd geleden was dat we samen weg waren geweest, ik kon niet alles even netjes afwerken zoals ik wilde en tijdens sommige oefeningen ging het minder als thuis. Toch kwam ik bij beide proeven tevreden uit de ring, we hadden geen gekke dingen gedaan en volgens omstanders zag het er ook netjes uit. Na de proeven Nevada lekker naar huis gebracht en zelf terug voor de uitslag. Hier moesten we even op wachten, maar overtrof wel al mijn verwachtingen; in de eerste proef bleek ik 213 punten te hebben, goed voor een 2de prijs, in de tweede proef kwam ik zelfs op 223 punten en een 1ste prijs! :D
Op de terugweg heb ik in de auto even goed zitten huilen, dit was dan onze wedstrijdcarrière samen, en we hebben het prima afgesloten!

Hier een overzichtje van de afgelopen jaren, helaas niet van gisteren.

Wie zijn wij?
Afbeelding

Een van de eerste keren erop, aftasten en vertrouwen winnen
Afbeelding

Onze tweede wedstrijd, kür op muziek op de eigen club
Afbeelding

Haar mooie hengstveulen
Afbeelding

December 2007, koud en nat (en een gescheurde rug zelf)
Afbeelding

Zelfde dag, ons grootste probleem: lengte!
Afbeelding

En haar 2 jaar oude merrie'veulen'
Afbeelding

Maart 2008, Nederlands Kampioen met viertal klasse Z kür op muziek. Ons 'spookje' vond de deken maar niks, vandaar ook als enige met cap ;)
Afbeelding

Trainen in de stromende regen, moet ook gebeuren
Afbeelding

Eind 2009, mijn handen weten al beter waar ze heen moeten ;)
Afbeelding

De dag na één van mijn mooiste wedstrijden, young riders in Schaijk!
Afbeelding

Afbeelding

Haar ondertussen 3jarige dochter
Afbeelding

Gekke Nevada tijdens shoot
Afbeelding

Maar kan ook heel knap zijn
Afbeelding

Zo terugkijkend hebben we beide veel geleerd, ik ben er heel veel beter van gaan rijden en Nevada heeft weer vertrouwen gekregen. Deze tijd pakken ze ons nooit meer af!

xMathilde
Berichten: 1012
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:32

Mooi geschreven! En toch wel leuk dat je het zo verrassend en goed hebt afgesloten. Ik vind het ook geen goede keuze dat je niet meer van haar vraagt, moeilijk maar wel goed. Wat ga je nu met haar doen?

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Dat was het dan, onze laatste wedstrijd samen (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:37

mooie foto's en ik denk dat je een goed besluit genomen hebt!

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:38

Mooi geschreven en een leuk dat jullie het samen zo goed afgesloten hebben op jullie laatste wedstrijd! :D
Het is een mooi paard en goed dat je deze beslissing hebt gemaakt tegenover je paard.

anjaenrene

Berichten: 536
Geregistreerd: 28-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:38

Bij deze bewijs je juist een echte paardenvrouw te zijn!
RESPECT!!!
Mooi om aan de foto's jullie vooruitgang te zien! En eerlijk van je naar je paard toe! Had ieder paard maar zo'n baas!

Denise82

Berichten: 666
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:39

Mooi verhaal Tess en een super afsluiter toch! ;) Ik vind het knap dat je zelf aangeeft dat de top bereikt is en niet verder gaat zitten 'klooien', maar het gewoon goed afsluit!

Dirndl

Berichten: 2355
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:39

Vind het ook een mooi verslag; je liefde voor je paard blijkt er zo duidelijk uit!
Fijn dat je het zo (verrassend) goed hebt af kunnen sluiten, gefeliciteerd :)
En inderdaad dezelfde vraag als xMathilde: wat ga je nu met haar doen?

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:42

Fijn dat je nog een mooie afscheidswedstrijd hebt kunnen rijden Tess, en dan nog met zulke geweldige resultaten!

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:42

Mooi verslag Tess. Dapper besluit. Je mag met recht trots zijn op jullie prestaties samen. Geniet van haar!

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 17:45

Bedankt vast voor alle leuke reacties, hoor van meer mensen dat het een dapper besluit is, maar was ook echt wel heel moeilijk. ;(

Nevada is overigens niet van mij, maar zal er toch nog wel veel komen, al is het alleen maar even voor iets lekker of een knuffel. Verder wordt ze nog gereden door meisje uit dorp, die is er nu een aantal keer succesvol M1 mee gestart. Ook is ze weer drachtig, dus hopen we van het voorjaar op weer een mooi veulen.

QuintyKelly

Berichten: 656
Geregistreerd: 18-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:47

anjaenrene schreef:
Bij deze bewijs je juist een echte paardenvrouw te zijn!
RESPECT!!!
Mooi om aan de foto's jullie vooruitgang te zien! En eerlijk van je naar je paard toe! Had ieder paard maar zo'n baas!


Ben het helemaal met je mee eens. Vind het ook zo'n mooi paard...

HeleneDas
Berichten: 2826
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:52

Wat zijn jullie een super duo, en wat mag ze blij zijn met een baasje als jou, dat je zo goed nadenkt over je paard!
Blijf je nog wel rijden op haar?

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Dat was het dan, onze laatste wedstrijd samen (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:55

Mooi stukkie Tess en jullie hebben het gewoon hardstikke knap gedaan met z'n tweetjes!!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Re: Dat was het dan, onze laatste wedstrijd samen (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:42

Een paard rijden is heel wat anders dan een pony rijden.
Daarbij is dit paard altijd op zo'n manier gereden geweest dat het voor jou helemaal niet makkelijk was om haar over te nemen.
Deze 2 dingen samen is het gewoon mooi wat jullie samen hebben bereikt.

Blijf je nog wel voor ze rijden op een ander beesie of dat ook niet meer?

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:48

Mooi geschreven Tess, Heb er kippenvel van gekregen :o

Het is ongelofelijk wat je met Nevada hebt bereikt, vooral gezien jullie start en dan toch dit flikken. Ik ben heel trots op je en jullie hebben deze afsluiter dan ook dubbel en dwars verdient!

Succes met al het jonge spul!

Sarcasm
Berichten: 2093
Geregistreerd: 07-09-08

Re: Dat was het dan, onze laatste wedstrijd samen (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:52

Echt heel mooi Tess!
Jammer dat je stopt met haar, ze is echt heel mooi.
Succes met de drie jarige.
Groetjes Emily

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 19:34

QuintKelly: dank je!

HeleneDas: ik denk dat ik haar nog wel af en toe blijf rijden, maar weet ook van mezelf dat ik dan weer de lat hoog ga leggen, en dat vind ik ook niet eerlijk meer tov het paard. Heb gelukkig nog andere leuke paarden om te rijden, dus kan mijn ambities daarop botvieren :+

Rian: dankje!

holly schreef:
Een paard rijden is heel wat anders dan een pony rijden.
Daarbij is dit paard altijd op zo'n manier gereden geweest dat het voor jou helemaal niet makkelijk was om haar over te nemen.
Deze 2 dingen samen is het gewoon mooi wat jullie samen hebben bereikt.

Blijf je nog wel voor ze rijden op een ander beesie of dat ook niet meer?


Dat klopt helemaal, het feit dat het 'mijn' eerste paard was en de staat waarin Nevada verkeerde toen ik begon, is ook één van de redenen dat we echt een heel speciale band hebben opgebouwd!
De dochter van Nevada (vosje) heb ik nog t/m het L2 gereden, toen is ze verkocht. Verder staat er niks meer op stal om te gaan trainen en uitbrengen, maar ga er zeker nog vaak terug!

Martenique: ben er ook echt heel blij mee hoe het gelopen is, als je me een bij onze start had gezegd dat we zo ver nog zouden komen, had iedereen (incluis ikzelf) je voor gek verklaard :+ De afsluiting gisteren was ook wel zoals ik op onze carrière terug wil kijken; heerlijk paard wat altijd voor je werkt!

Emily: dank je wel ook! Met de 3jarige gaat het ook wel goed komen hoop/denk ik, is een compleet ander dier maar net zo'n schat

bornie97

Berichten: 137
Geregistreerd: 07-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:38

wow die laatste foto is mooi!! <3

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:39

Je bent, in mijn ogen, pas écht een goede ruiter als je stopt op het hoogtepunt en goed naar het paard kijkt! +:)+

En dat heb jij absoluut gedaan, je hebt het prachtig afgesloten nu en jezelf en het paard in waarde gelaten. Knap dat je ook toe kunt geven dat je de lat te hoog voor haar zou leggen, dat is pas eerlijk naar het paard toe!

Je kunt echt trots zijn op wat jullie bereikt hebben en denk dat het niet mooier afgesloten had kunnen worden dan op deze manier :+:

mimeslosydy
Berichten: 2600
Geregistreerd: 18-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:42

wauw wat een mooi afscheid

Fenna_s

Berichten: 3186
Geregistreerd: 20-06-09
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:43

Ze is echt super mooi! Moeilijke, maar wel goede beslissing heb je gemaakt. :j kan begrijpen dat je er om moest huilen.

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Dat was het dan, onze laatste wedstrijd samen (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 20:07

Bedankt voor alle leuke reacties weer!

Mae: ik denk ook dat dit het mooiste haalbare afscheid was, beter kon niet!

Zijn ook mensen die juist vragen of het nu niet extra moeilijk is, omdat we nog zo scoren, maar dat is het niet. Deze wedstrijd stond, ongeacht het rijden of de uitslag, als laatste wedstrijd, en zo afsluiten maakt het alleen maar mooier.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dat was het dan, onze laatste wedstrijd samen (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:44

Tess wat een mooie afsluiter zo! Mooi topic heb je geschreven. Zijn er gister nog wel foto's gemaakt of niet?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Dat was het dan, onze laatste wedstrijd samen (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:50

Een mooi afscheid van een mooie combinatie lijkt me.

En je hebt haar netjes overgedragen aan haar nieuwe ruiter,
die op haar niveau veel plezier kan hebben met Nevada.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:50

Ik weet nog heel goed hoe je zat te twijfelen of je uberhaupt nog wel zou gaan starten, of dat het toch genoeg was geweest. Je besloot toch nog door te gaan, en niet voor niets, jullie hebben een waardige afsluiting gehad, en het kon niet beter dan dit resultaat! Klasse meis, zo zouden er meer moeten zijn!