[FOTO] Mijn eerste echte foto's! Commentaar graag!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cato1

Berichten: 509
Geregistreerd: 09-04-10
Woonplaats: Naast de buren

[FOTO] Mijn eerste echte foto's! Commentaar graag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 17:15

Hooi allemaal :D

Sinds kort ben ik begonnen met fotografie.
Ik fotografeer met een: Casio LCD Digital Camera QV-300EX
Een wat ouder model, maar hij doet het nog super goed!
Ik heb wat mooie foto's gemaakt en ik wil graag jullie mening.
Jullie mogen tips en commentaar geven, alleen hou het wel aardig!
Ik probeerde gewoon wat dingen en ik vind ze best wel goed gelukt..
Ik wil de foto's nergens anders zien!, want anders....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjezz Cato *D
Laatst bijgewerkt door Lontje op 18-09-10 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Goof

Berichten: 28789
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Mijn eerste echte foto's! Commentaar graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:26

Je eerste foto, net als de laatste 4, is niet scherp. Echt verre van scherp trouwens. Wat is het onderwerp in de eerste foto? wat wilde je vastleggen?

De hond is lief, maar je kunt beter niet flitsen.
De onderste foto's vind ik niet interessant, er is niet een sprekend onderwerp en ze zijn heel saai om naar te kijken.

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:28

Heel erg jammer dat je niets hebt gedaan met het commentaar in je andere topic. Kijk eens goed rond hier op FK en kijk nog eens naar je eigen foto's. Dit zijn geen FK waardige foto's maar kiekjes. Dit wordt door sommige mensen wel erg snel geroepen, maar in dit geval is het echt zo. Verder is het een beetje een bij elkaar geraapt rommeltje en geen mooie nette serie. Het is verder handig om er wat exif informatie bij te plaatsen zodat niet iedereen dit op hoeft te zoeken en eventueel de foto's te nummeren. Commentaar en tips geven is dan makkelijker.

Drie tips:
1. Neem de tijd om je foto te maken. Denk erover na wat je nou precies op de foto wil zetten.
2. Bekijk na het maken van de foto je foto eens goed en bedenk of het is geworden zoals je het wilde hebben.
3. Probeer hier op FK een serie serieuze foto's neer te zetten in plaats van snel gemaakte foto's die niet bij elkaar passen of horen.

cato1

Berichten: 509
Geregistreerd: 09-04-10
Woonplaats: Naast de buren

Re: [FOTO] Mijn eerste echte foto's! Commentaar graag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 18:07

Ze zijn niet snel gemaakt, hou daar eens over op!

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:09

Dus je hebt bij elk van bovenstaande foto's bedacht wát je op de foto wilde zetten en op welke manier? Vervolgens heb je bedacht welke instellingen je daarvoor nodig had, diverse foto's gemaakt, de meeste geschikte gekozen en eventueel nabewerkt? Laat me niet lachen.

Je haalt alleen maar één aspect uit alles wat hierboven is gezegd. Lees het nou maar gewoon en neem het mee bij je volgende keer foto's maken want als deze foto's niet snel gemaakt zijn en er is écht over nagedacht dan denk ik dat je gewoon nog heel erg veel moet oefenen voor je de volgende keer nieuwe foto's plaatst.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:14

eeeeeeeh we zijn allemaal eens zo begonnen? Gelijk afkatten is toch ook niet nodig? Ts is 12 jaar oud.
Laatst bijgewerkt door Wilawander op 18-09-10 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:14

cato1 schreef:
Ze zijn niet snel gemaakt, hou daar eens over op!


Als je kijkt naar de foto's, en je bedenkt dat er mensen naar gaan kijken die niet weten wat voor hond het is, wat voor straat, waar je de foto maakt, wat wil je dan vertellen? Wat wil je laten zien met deze foto's? Is het ook boeiend voor mensen die niets weten?

Veel foto's hebben storende elementen, zijn niet scherp, zijn niet mooi van kleur etc etc etc. Als je de foto maakt dan is het de bedoeling dat je door je zoeker de hele foto al bekijkt. Zijn er dingen die storend zijn in je foto? Zijn er dingen die je er niet helemaal scherp hebt terwijl je dat wel wilt?

Je bent leuk begonnen, maar probeer meer te kijken.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:16

Je bent pas 12 zie ik in je profiel.. ik ben geen fotograaf.. kan je geen tips geven helaas maar wel mijn mening.
Ik vind de kleuren niet zo mooi en ze zijn niet scherp... Het is inderdaad niet of je echt een doel met je foto's hebt maar gewoon 'iets' geschoten..
De hond en die daarna vind ik wel mooi, maar kwalitatief niet zo goed.
Succes, veel oefenen en wat met de tips doen!!!

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:17

Wilawander schreef:
eeeeeeeh we zijn allemaal eens zo begonnen? Gelijk afkatten is toch ook niet nodig?
Mevrouw heeft hetzelfde topic ook al op LZP gezet. Daar werd al gezegd van kijk eens naar je foto's VOOR je ze op FK zet, beoordeel ze, kijk er even goed naar. Als iemand dan alles hoppatee gewoon overzet naar FK.. tja dan kan je commentaar verwachten. En ja we zijn ALLEMAAL zo begonnen, maar we hebben ook allemaal commentaar gehad in het begin en de mensen die het hardst vooruit zijn gegaan zijn de mensen die vragen hebben gesteld en hebben geleerd van het commentaar in plaats van het maar half te lezen en maar op één ding in te gaan omdat je dat toevallig niet aanstaat.

Maar als jij op deze foto's wel per foto net opbouwend commentaar kan leveren dan zie ik dat hier graag verschijnen. Daar kan iedereen nog wat van leren denk ik.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Mijn eerste echte foto's! Commentaar graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:12

Ik kreeg ook keihard commentaar bij mijn eerst geplaatste foto's :) Daar luisterde ik naar en plaatste pas foto's toen ik dacht dat ze de eerste foto's hadden verbeterd :)

Ik raad je aan om alle bovenstaande tips te volgen. Elke fotografe begint ergens, en meestal is dat het bestuderen van het werk van andere :) Zo kun je je verdiepen in composities, lichtinval etc :)

Succes met de foto's voor je volgende topic :)

cato1

Berichten: 509
Geregistreerd: 09-04-10
Woonplaats: Naast de buren

Re: [FOTO] Mijn eerste echte foto's! Commentaar graag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 20:58

Dankjullie allemaal! Ik ga er wat mee doen ik ben ook opzoek naar iemand die mij elke vrijdag een opdracht kan geven en die ik dan die volgende week af moet hebben.. wie wil dit doen? pb me!