Overbezorgde ouders, wat mocht jij toen je 16 was?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Overbezorgde ouders, wat mocht jij toen je 16 was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 14:48

Heb even snel de zoekfunctie doorgespit, kwam zo snel geen ander vergelijkbaar topic tegen. Mocht deze er al wel zijn, dan kan dit topic natuurlijk op slot. :)

Ik vraag me af of ik de enige ben met heel voorzichtige ouders. Ik ben nu 16 jaar, en ga veel met mensen om die relatief veel mogen van hun ouders. Uitgaan, zelf op pad met de trein, concerten, festivals.

Dat ik niet uit mag gaan, vind ik geen probleem, ik heb er geen behoefte aan. Waar mensen uit mijn klas (5e jaar) tot 2-3 uur 's nachts uitgaan, zou ik thuis moeten zijn om 9 uur ('s avonds, uiteraard niet 's ochtends). :Y)
Nouja, ik heb genoeg andere dingen te doen en heb er geen behoefte aan, maar ik zou onwijs graag in de herfstvakantie naar een concert willen gaan.

Vrienden van me gaan al samen naar hele festivals (dus meerdere dagen weg), dit ook zonder ouders. Mijn ouders schieten me liever neer dan dat ze me daarheen laten gaan, geloof ik. :P

In maart heeft mijn school een profielexcursie georganiseerd naar Praag van een kleine week. Zoals (bijna) vanzelfsprekend, iedereen gaat, maar mijn moeder zit nu al zó in de stress en ziet het niet echt zitten dat ik een week van huis ben. Het is volgens mij dat iedereen gaat, dat ze me wel laat gaan (met een afscheidsbrief, speech, honderduizend voorlichtingen, etcetera _O-), maar anders zou ze dat echt niet toestaan..

Oké, dat zal allemaal wel, maar ik ben over 1,5 jaar klaar met school en ga dan studeren. Ik ga me wagen aan een lotingsstudie, en wat nou als ik niet hier in Groningen ingeloot word? Stel dat ik in Utrecht aangenomen zal worden, dan ga ik op kamers.
Nu mag ik al geeneens zelf op pad met de trein of naar een concert, dan zal ik veel meer dingen alleen moeten doen.
Hoe kan iemand die nog nooit een pas hardgelopen heeft, in een keer de marathon lopen? :=

Ik ben benieuwd wat jullie mogen/mochten op mijn leeftijd. Tips misschien? :) Ouders zelf hier op Bokt? Hoe denken jullie erover?

Ik heb verder niet echt problemen met mijn ouders en ben ook wel blij met ze, maar ik vind dit gewoon heel jammer. :P Ze doen hun best, zijn gewoon bang om me te laten gaan. Maar geleidelijk aan zal het in mijn ogen toch wel moeten gebeuren..

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Overbezorgde ouders, wat mocht jij toen je 16 was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:54

Oepsss, typisch gevalletje van niet los kunnen laten.
Vind dat je in je stukje heel leuk neerzet dat het straks wel een hele grote stap is om bijvoorbeeld op kamers te gaan wonen, is het geen idee om je ouders eens dit stukje te laten lezen? eventueel straks met wat antwoorden, als ze willen dat je verantwoordelijk word moeten ze je daar natuurlijk wel de kans voor geven.

Toen ik 16 was mocht ik wel stappen :P maaar ik werd gebracht en om half 2 opgehaald, of ik mocht met de bus en dan werd ik bij de halte opgehaald.. Een concert ging mijn moeder gewoon mee naartoe. Toen ik 17 was en een vaste verkering kreeg werd ze stukken soepeler..

bokker88

Berichten: 319
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:55

Ik vind dat jij op een hele respectvolle manier met je ouders omgaat en ook zo over ze praat, super! Dat hoor je wel anders en ik moet zeggen dat ik ook wel wat opstandiger was toen ik nauwelijks uitmocht van mijn ouders op mijn 17e.

Wat zegt je moeder als je het hebt over je studie en de mogelijkheid dat je eventueel op kamers zou gaan? Misschien gaat ze dan namelijk ook beseffen dat je toch vast een beetje moet leren om je eigen weg te vinden en zelf keuzes moet gaan maken.

Succes hiermee en ik wil nog even zeggen dat je ouders ontzettend blij mogen zijn met zo'n dochter!

Kitsolu

Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:59

Ik heb een zwaar overbezorgde vader, ik ben nu 19 en een half, maar hij zou me nog steeds het liefst aan het handje naar school brengen en hij heeft het er helemaal moeilijk mee dat ik over een paar dagen naar London vertrek voor een volledige studie.

Toen ik 15 was ging ik al in mijn eentje met de trein heen en weer naar Groningen (vanaf Hoogeveen), toen ik 17 was, ging ik voor het eerst met mijn toenmalige vriend, naar Lowlands.

Het verschilt heel erg per ouder. Mijn moeder bijvoorbeeld heeft wel vertrouwen in mij, maar als jouw ouders al moeilijk gaan doen over een school uitje, dat vind ik toch een beetje ver gaan.

Als ik jou was zou ik er eens heel goed en rustig met je ouders over praten. Maak van te voren voor jezelf een lijstje/brief waar je de hele discussie met je moeder al op voor bereidt, incl weerleggingen, maak met je ouders afspraken (bvb. Ik zal niet alleen weg gaan, mijn mobiel houd ik bij me en zal aan staan ed). Daarnaast is het misschien een idee om je ouders voor te stellen dat je gaat "oeffenen". Dus bijvoorbeeld het concert, en dan kijken of je moeder je kan komen halen, niet dronken thuis komen ed.

Kortom: je gewoon verantwoordelijk gedragen en je ouders laten zien dat jij volwassen genoeg bent om zelf je boontjes te kunnen doppen.

Zo heb ik het ook gedaan, ondanks dat ik wist dat het voor mij zelf niet nodig was het te bewijzen, het ik er WEL de moeite voor gedaan om het mijn ouders ook te bewijzen. Het is heel vermoeiend, maar op de langere termijn bespaart het jou en je ouders een hoop spanning.

Succes en veel plezier in Praag en misschien op je concert ;)

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:00

Dacht dat ik weinig mocht, maar jouwe zijn inderdaad wel erg overbezorgd! Ik mag gewoon uitgaan maar heb er ook geen behoefte aan. Bovendien doen ze niet moeilijk met alcohol alleen wel met roken dat mag ik absoluut niet en daar zijn ze erg streng op. Maar bv. dingen als slapen bij je vriend mag echt niet van mijn ouders (ben ook 16) terwijl veel meiden dat al wel mogen.. Ze houden me wel scherp in de gaten en ik moet altijd vertellen waar ik heen ga, het is niet zo dat ik de deur uit ga en zeg;' ben er straks wel weer, doeiii!' zonder te vermelden waar ik heen ga.. :Y)

Juuul

Berichten: 99
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:03

wow, je hebt echt overbezorgde ouders! Ik zou iets meer van ze vragen, dat het voor hun wat makkelijk wordt om los te laten...

Ik ben nu 15, en ik mag (best) veel, ik ben al op mijn 13e naar een concert geweest ( met ouders) en ik heb nog 3 concerten daarna gehad, met vrienden, en dat ging allemaal prima. Ik ga sinds een jaartje ook alleen met de trein, overstappen, naar amsterdam, zwolle, het is allemaal prima! Ze weten dat ik dit kan, en ik dit graag wil omdat ik daar veel vrienden heb wonen, dus dat is wel fijn. Ik mag uit, ik doe het nu nog niet, maar binnekort ga ik wel een keertje, gewoon om te 'proberen'. Als ik 16 ben mag ik gewoon regelmatig thuis, rond 2/3 uur thuis zijn& thuisgebracht worden! Ik moet wel erbij zeggen dat ik echt een hele goede band met mijn ouders heb, en dat ik net zoveel vertrouwen terug geef dan dat ik krijg ( niet dat jij dat niet doet, maar meer om te verduidelijken dat ik dit allemaal mag!) Soms verbaasd het me dat ik zoveel mag, maar het is wel terecht, ik ga goed met hun vertrouwen om en het is heel fijn om zo vertrouwd te worden :o !

Ik hoop dat je ouders je wat losser kunnen laten binnekort, en dat je je eigen weg lekker gaat vinden!
Succes ;) !

Spritz

Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:04

Ik mag vrijwel alles van m'n ouders, zolang ze maar op de hoogte zijn.
Krijg vrijwel nooit eindtijden mee als ik ga stappen, wel even laten weten als ik weer thuis ben. Alleen met de trein mag ik ook, ben heel nederland geloof ik ookal wel door geweest. :)
Mijn ouders zijn de moeilijkste niet, maar dat ben ik zelf ook niet moet ik zeggen. Ik laat altijd (oke,9 van de 10 keer) weten waar ik ben en hoelaat ik thuis ben, of ik mee eet ja of nee etc. Als ik dat netjes meld, is er ook geen probleem bij m'n ouders..
Concerten etc zijn ook geen probleem..

Ik heb trouwens ook een erg goede band met m'n ouders. :)

Fenn

Berichten: 6154
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:05

wow, ik ben het helemaal eens met bokker88. Mijn moeder had het absoluut niet moeilijk met mij loslaten. Niet dat ze me het huis uit trapte hoor, maar ik mocht en kon alles uitzoeken en proberen. Hield alleen ook in dat ik heel veel zelf uit moest zoeken, maar dat vond ik dan weer prima.

Op mijn 16e mocht ik uit, langer achter elkaar weg en overal heen waar ik wilde. Ik maakte er niet eens extreem veel gebruik van en ben niet ontspoort.

Dat jij zo respectvol over je ouders praat is echt wel goed, maar ik hoop voor je dat ze jou niet langer alleen als hun kind gaan zien, maar ook als een meisje van 16. Praat met ze en probeer eens grenzen wat verder te stellen. Keertje uitgaan en dan om half één thuis zijn oid. Dan zien zij dat dit heus wel goed gaat en dat jij daar goed mee om kan gaan.
Wat jij ook zegt, op kamers gaan is helemaal een grote stap als jij nog nooit losgelaten bent. Succes.

GummyBear
Berichten: 3035
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:08

Toen ik 16 was mocht ik al best veel van m'n ouders. Ik ging eigenlijk elke week uit, mocht zelf bepalen tot hoelaat. Maar ik moest wel een smsje sturen als ik weg ging uit de kroeg/discotheek, zodat ze wisten hoelaat ze me ongeveer thuis konden verwachten. Als ik dan (veel) later zou zijn, wisten ze dat er iets aan de hand was. En ik mocht absoluut niet alleen naar huis, maar dat vond ik zelf ook geen prettig idee. Naar festivals gaan was ook geen probleem, zolang ik maar wel iets van me liet horen.

Ook ging ik toen ik 16 was op vakantie naar Lloret met vriendinnen. Vonden m'n ouders prima, zijn verder eigenlijk geen afspraken over gemaakt en kreeg niet honderdduizenden voorlichtingen. Wel een paar basis dingetjes natuurlijk en ze hielpen me ook met koffer inpakken/dingen die ik verder nog nodig zou hebben voor de reis/etc. Ze wisten ook wel dat we goede reisleiding hadden, dus dat scheelde wel. :)

Vanaf mijn 16e heb ik een relatie met mijn huidige vriend. Hij woont op 1.5 uur reizen met het openbaar vervoer en ik mocht vanaf het begin al wel met de bus/trein. M'n ouders vonden het eerst nog wel een beetje eng, vooral 's avonds, en ook moest ik smsen als ik daar aangekomen was en als ik daar wegging. Nu ben ik sinds 2 weken in het bezit van een rijbewijs en een auto, dus nu ga ik altijd met de auto naar m'n vriend. Omdat dat ook weer even nieuw is van m'n ouders willen ze nu graag ook nog even horen of ik veilig aan ben gekomen. :D

Jouw ouders houden je idd behoorlijk kort als ik ze vergelijk met mijn ouders. Van mijn ouders mag bijna alles wel, zolang ik me maar aan m'n afspraken hou en eerlijk ben. In het begin had ik ook tijden dat ik thuis moest zijn van uitgaan en doordat ik me daar netjes aan hield, had ik hun vertrouwen gewonnen en zeiden ze op een gegeven : 'Zie maar wanneer je thuis bent, als je maar smst'. Mijn ouders zijn natuurlijk wel voorzichtig met me, maar zijn ook van mening dat je alles zelf moet ondervinden. Met drank was dat ook zo. Wil je zuipen? Is goed, ga je gang.. je merkt vanzelf wel dat je daarmee gigantisch op je bek kan gaan.
Mag je uberhaupt wel op kamers van je ouders? Het lijkt mij vrij logisch dat ze dat dan ook niet toestaan, omdat je dan alle vrijheid hebt..
Laatst bijgewerkt door GummyBear op 15-09-10 15:12, in het totaal 2 keer bewerkt

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:08

Ik mocht best heel veel eigenlijk. Ging vanaf mijn 15de op stap, maar altijd met een groep en nooit alleen heen en thuiskomen. Ben 1 keer alleen naar huis gegaan, mijn ouders waren woest :+
Maar ja ik moest ook om 2 uur thuis zijn van hun, maar niemand wilde mee. Ik wilde uiteraard geen huisarrest riskeren dus ik toch alleen naar huis. Ze begrepen mijn tweestrijd op den duur wel en hebben toen gezegd dat ik zelf mocht weten hoe laat ik thuis was als ik maar niet weer alleen naar huis zou komen.

Alleen met de trein e.d. mocht ik ook al heel vroeg :j

Probeer goed te praten met je ouders en het hun goed uit te leggen. Vanuit mijn ervaring weet ik dat met een redelijk gesprek waar respect naar elkaar is, dat er veel mogelijk is.

Succes!!!

Trouwens ik moet ernog even bijvermelden, dat ik ook altijd even moest laten weten waar ik was en dat deed ik dan ook altijd braaf (nou ja bijna altijd :+ ) Neemt hun een boel zorgen uit handen, als ik thuis kwam van het stappen altijd even melden dat ik er weer was.
En ik doe het nog vaak hoor :o Ik woon nu niet meer thuis maar als ik voor het werk met de auto ver weg moet, of het is heeeeeel erg slecht weer zoals afgelopen winter, dan meld ik altijd dat ik veilig ben aangekomen.

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 15:27

Bedankt voor de reacties!

Mijn ouders zien volgens mij stiekem liever dat ik mijn tweede keus qua studie ga doen in Groningen, dan dat ik mijn eerste keus ga doen in een andere stad. Ze weten wel hoe graag ik mijn studie wil doen, dus ik denk dat ze me toch wel laten gaan. Ze zijn niet helemaal onmenselijk. ;)

Mijn vriend en ik mogen samen slapen en ik had ook toestemming om een paar dagen met hem naar Maastricht te gaan (wat niet door ging wegens omstandigheden vanaf zijn kant), maar dat ík mocht, vond ik al echt vreemd. :P Maar wel heel fijn natuurlijk!

Wat betreft het concert, ik moet er wel even bijvermelden dat deze band in de herfstvakantie in Tilburg en Amsterdam speelt. Ik moet dan dus een flink stuk reizen. Waarom ik wel de toestemming had om naar Maastricht te gaan, maar niet naar een concert, geen idee. :+ Mijn vriend vindt desbetreffende band wel leuk, maar niet leuk genoeg om er naar toe te gaan voor een concert. Ik zou dan met een vriendin gaan, als ik zou mogen, wat dus niet mag. Mijn ouders waren behoorlijk resoluut.
Het is vooral mijn moeder waar ik het er mee over heb, ik woon namelijk bij mijn moeder (ouders zijn gescheiden). Als ik het argument geef dat ik over 1,5 jaar ook wel eens naar de andere kant van het land zou kunnen, dan zegt ze nonchalant (terwijl ik aan haar merk dat ze er onwijs tegenop ziet en het eigenlijk doodeng vindt :+ ): "Dat zien we dan wel weer".

Mijn ouders vinden mij in principe zelfstandig genoeg, ze zijn juist bang dat anderen mij wat aan doen, waar ze dus niet bij zijn en dus niet kunnen ingrijpen.. Tja, zo kun je alles wel verwoorden. Het typische zinnetje om een relatie te beëindigen: "Het ligt niet aan jou, het ligt aan mij". :')

Angelkisssss

Berichten: 516
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:39

Ten eerste vind ik het heel goed dat e met zoveel respect met je ouders keuzen omgaat, dat doen lang niet alle pubers!
Ten tweede; heb je niet toevallig neefjes/nichtjes van ongeveer dezelfde leeftijd? Dan kun je voorstellen dat je ouders eens met je tantes/ooms gaan praten over opvoeding en los laten van je kind.
Zijn je ouders zelf ook zo beschermd opgevoed vroeger? Dat kan ook nog eens meespelen.

Echt tips heb ik niet voor je behalve je ouders eens wakker schudden dat je best zelf alles kunt regelen en dat je niet in 10 sloten tegelijk loopt (plan eens een weekendje weg bijv en dan echt alles van inpaklijst tot route hoe je er moet komen tot noodnummers die je kunt bellen mocht het nodig zijn enz, gewoon puur om te laten zien dat je dat soort dingen echt zelf kan nu....)

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 15:46

Bedankt! :)

Mijn moeder is heel beschermd opgevoed, mijn vader mocht meer zijn gang gaan. Ik heb een neef en nicht van mijn leeftijd, zij worden ook best vastgehouden (ook doordat de ouders, met name moeder, niet los kunnen laten). Zij mogen wel uit, maar naar een concert of iets in die richting en dan ook nog een stuk moeten reizen, dat zouden zij ook echt niet mogen. Beetje hetzelfde verhaal, maar dan dat zij juist wel graag uitgaan en geen behoefte hebben aan een concert, en ik juist andersom ben. :+

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Overbezorgde ouders, wat mocht jij toen je 16 was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:51

Ai, dat is wel heeel erg overbezorgd!
Mijn ouders zijn vrij beschermend, nog steeds, maar neit zo!
Dat ik 16 was ging ik naar Lowlands met een groep vrienden & dat vonden ze prima.
Ik zou denk ik eens met je moeder om tafel gaan, want je kind aan dr lot over laten is slecht, maar dit gaat wel ver vind ik.
Je komt in je posts volwassen over, dus neem aan dat je zo'n gesprek ook op een volwassen manier aan kan gaan

Hackie

Berichten: 4453
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:55

Phoeh, ja dat heb ik toch makkelijke ouders.

Ik reis al sinds mijn 13 met te de trein ELLEKUH dag.
ik ben ook op mijn 16 verhuisd naar Bonaire, dus daar ging ik uit, werken blabla.

Anders laat je je ouders dit topic even lezen :) ??

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:59

Ik mag eigenlijk alles, mijn vader is heel makkelijk. En ja echt alles. Als jullie een lijst maken wat wel en niet mag weet ik zeker dat ik alles mag. En nee ik vind het niet altijd leuk hoor, vraag me wel eens af of die wel is bezorgd om me is.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Overbezorgde ouders, wat mocht jij toen je 16 was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:04

Wat ik heel fijn vind is als je een beetje los gelaten wordt dat je dan ook in staat bent je eigen keuzen te maken en jaaaa daar ben ook ik weleens mee op mijn smoelwerkje gegaan. Maar juist dat vallen heeft me heel sterk gemaakt en heeft er voor gezorgd dat ik de risico's van bepaalde keuzen kan inschatten en zelfstandiger ben geworden.

Lieke__
Berichten: 913
Geregistreerd: 09-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:04

Ik mag ook best wel veel van m'n ouders, maar word ook al wel 20 volgende week ;)

Toen ik 16 was, ging ik alleen met de trein, want zat ergens anders op school, ik ging stappen (wel moest ik dan om half 3 thuis zijn), ging naar concerten, festivals, noem maar op!

Anoniem

Re: Overbezorgde ouders, wat mocht jij toen je 16 was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:08

Pff lastig & herkenbaar! Mijn moeder was ook erg beschermend, mijn vader vond dat ik wel meer mocht...

Stappen mocht tot half 3, dan moest ik thuis zijn. Naar een concert mocht ik wel, met vriendinnen dan he :j

Schoolreisjes deed ze niet zo panisch over, gelukkig!
Ik zou je ouders ook het topic laten lezen, dan hebben ze wat vergelijkingsmateriaal!

HeleneDas
Berichten: 2826
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:10

Ik kan niet beantwoorden wat ik mocht doen als ik 16 was , ben namelijk pas 13.
Maar ik mag nu al alleen met de trein, naar feesten van school duren tot 12 uur, Ik mag eigenlijk best veel :o.
Oke als ik naar een feest ga word ik wel gehaald maarja!
Ik zou dit topic laten lezen aan je ouders ;)

Jenthe_x

Berichten: 546
Geregistreerd: 09-09-08
Woonplaats: Schoten

Re: Overbezorgde ouders, wat mocht jij toen je 16 was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:32

ik ben nu 16 en ik mag echt bijna alles! zolang ze weet dat ik niet alleen ben. Mijn vriend is 23 en ik mag met hem en zijn vrienden uitgaan en om 7u 's morgens thuiskomen. Als ik maar heel thuiskom en me blijf gedragen zoals ik nu doe (ik ben echt een braaf meisje :D ) mijn moeder is al heel mijn leven alleen, heb ook een grotere broer. Misschien speelt dat ook allemaal mee.

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:37

Ik mocht op mijn 16 veel. Eigenlijk bijna alles....
Maar ik ben altijd eerlijk tegen mijn ouders geweest over waar ik heenging, met wie en wat ik deed. Als ik bijvoorbeeld naar Houseparty's was dan zei ik dat eerlijk. Mijn moeder deed dan wel geen oog dicht, maar ze wist wel dat ik te vertrouwen was. Ik heb ook altijd veel vrienden mee naar huis genomen dus die kende ze ook redelijk goed. Ze had liever dat ik 's morgens vroeg thuiskwam met de rest als dat ik alleen over straat ging omdat ik om 01.00 uur thuis moest zijn.

Mizora

Berichten: 18111
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Overbezorgde ouders, wat mocht jij toen je 16 was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:39

Ik weet niet eens of ik dat soort dingen mocht, ik deed het gewoon niet. Maar aan het begin is op kamers gaan dan wel heel spannend, maar ik was zo gewend. Ik ben wel echt gegroeid in het jaar dat ik op kamers ben gegaan.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:41

De deal is hier: als ik laat weten waar ik ben, dan mag er vrij veel. :j Maar voorwaarde is dus wel dat ik laat weten wat de plannen ongeveer zijn en als ze drastisch gewijzigd worden, moet ik dat ook even melden. Plus melden als ik richting huis kom, voor de zekerheid.

Nu ben ik ook niet zo'n ontzettend uitgaanstype maar áls ik wegga, mag het wel; reizen vonden ze natuurlijk ook wel eng, maar zelfde geldt; zolang ik af en toe laat weten waar ik ongeveer ben, is het goed. Ter vergelijking misschien; toen ik 16 was (ben nu 17 hoor :+ ) ging ik met vrienden (binnen Nederland, dat wel) op vakantie enzo. Schoolreisjes zijn overigens toch een heel ander verhaal, daar zijn docenten bij? Het lijkt me toch dat dat minder 'eng' moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:42

Ik ben 17 en ik mag alles zolang ik 's ochtends maar weer in de klas zit. Maakt niet uit dat ik bijvoorbeeld pas om 4 uur s'nachts terug op het station sta ofzo. :')