winkelen met klein kind?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s_spikker
Berichten: 359
Geregistreerd: 04-08-09

winkelen met klein kind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 00:09

ik wilde morgen gaan winkelen.
alleen zou ik oppassen op een kindje van 2jaar
is dit te doen ? en is het dan slim om de buggy mee te nemen ?of lopen?
ik ga namelijk ook met de bus en ben alleen met dat kindje.

hoe doen jullie dat ?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:11

Niet. Tenzij je heel veel speelgoedwinkels aan wilt doen lijkt het me niet iets wat leuk is voor zo'n jong pupje. Als jij aan het passen bent (of dat nou kleding of schoenen of weet ik het wat is) dan moet hij/zij dus steeds vastgesnoerd in de buggy, wachten op jou. Als jij loopt te shoppen moet hij/zij steeds bij jou blijven en wachten. Daar is voor zo'n kindje toch geen klap aan? Ga morgen lekker iets doen wat leuk ik voor die ukkepuk en ga n andere keer winkelen.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 15-09-10 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:13

ik zou sowieso niet gaan winkelen met het kind van een ander.
Ik ga niet eens alleen winkelen met mijn eigen kinderen, de kans dat je ze kwijt raakt in de stad is redelijk aanwezig.
Even kleren passen en boem weg zijn ze, even zoeken tussen de rekken terwijl je denkt dat de kleine naast je staat.
Die kleintjes zijn zo ontzettend snel.

Ik heb een meid van 2,5 jaar en die is zo stiekem en vliegensvlug die kan zonder dat iemand iets door heeft uit de buggy komen.
verder lijkt het mij voor die kleine ook niks aan, ga lekker thuis spelletjes doen vingerverfen ofzo het word toch weer slecht weer en om met die regen door de stad te slenteren :n

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:21

Ik zou als moeder zijnde niet blij zijn wanneer mijn oppas mijn kindje van 2 mee uit winkelen zou nemen. Waarom ga je niet winkelen na het oppassen? Kun je gelijk je verdiende geld erbij uitgeven ;)

RM94

Berichten: 2020
Geregistreerd: 11-08-10

Re: winkelen met klein kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:25

Ik heb zelf (helaas) geen kinderen ben er gek op maar volgende week ga ik samen met mijn zus even shoppen op de dag dat haar zoontje (mijn oogappel) naar "school" is voor kinderen is het gewoon niet lang interessant

ik zeg ... niet doen

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: winkelen met klein kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:44

Ligt aan het karakter van het kind, ik ging regelmatig met mijn oppaskindjes de stad in (ja, 3 in totaal, onder de 4 :+) en dan mochten ze allemaal helpen met het uitzoeken van dingen. Ik ging geen kleding passen overigens, soms wel kopen en thuis passen.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: winkelen met klein kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:47

Als de moeder het goed vind (altijd overleggen!) dan zou het kunnen als dit een kindje is dat redelijk luistert (goed luisteren doen ze geen van allen op die leeftijd). En dan korte tijd (zeg max 2 uur) waarbij het kindje veel aandacht krijgt. Reken er niet op dat je een half uur in 1 winkel door kan brengen, dan gaan ze zich vervelen en krijg je vaak ontsnappingspogingen danwel fiks gekrijs. Ideaal is als je met zijn tweeen bent en 1 het kindje afleid terwijl de ander vlug de winkel scant en de spullen past. Relaxed winkelen kun je vrees ik wel vergeten.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: winkelen met klein kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:49

zéker buggy mee. Als je goed doorloopt/winkelt kan het wel maar stilstaan is bij mij gegarandeerd voor klieren.

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:50

Ik kon prima winkelen met mijn dochter van 2. Ze zat meestal in de buggy, ging eerst naar de bakker een bolletje halen en dan lekker winkelen. Nam een pakje of beker drinken mee en dochterlief was zoet. Die zat lekker vanuit haar "koetsje" te kijken om zich heen. Viel dan ook nog in slaap dus dat was helemaal perfect.

Nu is ze inmiddels 5 en is winkelen niet meer leuk :n tenzij je van speelgoedwinkel naar speelgoedwinkel gaat of de hele kinderafdeling van h&m leegshopt voor haar :=

En ik zou het gewoon even vragen aan de moeder van je oppaskindje. Zo van, vind je het goed als ik zo even ga winkelen met de kleine? Desnoods dat je dan ook nog een kleinigheidje voor haar meeneemt, iets waar ze ook weer even zoet mee is als ze in de buggy zit.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: winkelen met klein kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:52

Denk erom dat je in veel winkels geen eten mee naar binnen mag nemen! Daar zijn ze soms heel streng in (anders zou het idd een goede oplossing zijn) tenminste waar ik woon.

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Re: winkelen met klein kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:55

Ik ging ook altijd winkelen met de kids, gewoon kar mee klaar.
kleren passen gaat wat moeilijk worden trouwens je kan het kind moeilijk achter laten.

Nam altijd wel wat mee, drinken koekjes enzo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:02

Ik vind het niet kunnen. Als je oppast ga je toch niet iets voor jezelf doen? Ik heb vroeger heel veel opgepast, in die tijd was ik er voor het kind of de kinderen. Dan ga je dus samen iets doen wat leuk is voor het oppaskind. Je wist van tevoren dat je had afgesproken om op te passen. Winkelen kan altijd nog.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: winkelen met klein kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:10

ten alle tijden de buggy mee.
MAAR je past alleen vandaag op?, Dan kan je je eige behoeftes toch wel even opzij zetten en je aandacht op dat kindje zetten.
Voor de rest sluit ik me voorledig aan bij SusanH

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:17

SusanH schreef:
Ik vind het niet kunnen. Als je oppast ga je toch niet iets voor jezelf doen? Ik heb vroeger heel veel opgepast, in die tijd was ik er voor het kind of de kinderen. Dan ga je dus samen iets doen wat leuk is voor het oppaskind. Je wist van tevoren dat je had afgesproken om op te passen. Winkelen kan altijd nog.


Helemaal mee eens.. Ik zou er als moeder ook vanuit gaat dat de oppas tijd heeft en neemt voor het kind..

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:34

Relaxed schreef:
Helemaal mee eens.. Ik zou er als moeder ook vanuit gaat dat de oppas tijd heeft en neemt voor het kind..

Maar waarom zou een kind continu aandacht moeten hebben, en waarom zou een kind winkelen niet leuk vinden? Het ligt er net aan hoe veel je een kind bij het winkelen betrekt. Ik vind het belangrijk dat een kind zich in alle omstandigheden leert te gedragen (en dus nietalleen als ik er bij ben), dus daarbij hoort ook gewoon winkelen. Ik zie dat soort dingen als een goede training en als er tussendoor een ijsje wordt gegeten en na de tijd een stickervel wordt uitgezocht bij de action vinden kids het vaak helemaal geweldig.

Opa neemt mijn jochie ook gewoon mee naarde garage en bouwmarkt, dat soort dingen horen nu eenmaal bij het leven en bij een gewone dag en als hij tussendoor genoeg aandacht krijgt isdaar niets mis mee.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:39

Ik ben het eens dat een dag niet alleen om het (oppas)kind hoeft te draaien, maar ik vind het vaak zo'n sneu gezicht: kindje in een buggy, die ziet op die hoogte alleen maar benen.
Daarnaast vind ik het wat anders als je oppast als vaste oppas op een vast moment of als je een keert een dagje oppas van het kindje bent. Bij de vast oppas draait het kind mee in de routine (dus bezoek aan garage/supermarkt ed), maar voor een dagje mag het best wat meer om het kind gaan.
Daarnaast vind ik het niet aan een incidentele oppas om een kind te leren hoe de wereld in elkaar steekt. Dat hoort weer bij de routine imo. :)

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: winkelen met klein kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:42

ik ga zo vaak winkelen met mijn zoontje van bijna 2, buggy mee en wat te eten/knabbelen en hij vind het prima.... op zijn tijd ergens een bakje koffie drinken waar hij rond kan rennen.

maar ga je echt een hele dag dan raad ik het je af hoor....uurtje of 2/3 is nog te doen maar daarna slaat toch echt de verveling toe....

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:45

Ik nam en neem mijn zoontje ook altijd mee naar de winkels. Toen hij 2 was inderdaad in de buggy. Dan gingen we met de bus naar de stad, en spannend dat hij dat vond! Hij vond dat helemaal geweldig! Eenmaal op het station gingen we nog even treinen kijken, prachtig! Hij keek zijn ogen uit! Dan door naar een winkel waar ze iets lekker verkopen, kind tevreden en zo konden we even de winkel in. Ook kleren passen deed ik gerust met hem erbij. Als alleenstaand moeder moest je immers iets als je geen oppas had? Meestal ging de buggy dan mee het kleedhok in :P
Tussendoor gingen we naar een winkel die hij leuk vond, kon hij weer naar iets kijken en kreeg hij vaak ook wel iets. Nog even lekker een ijsje eten en uiteindelijk gingen we weer met de bus naar huis.

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: winkelen met klein kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:51

Ik zou ook niet gaan winkelen. Oppassen is ook een vak apart. Als ik ga oppassen besteed ik uiteraard alle tijd aan het kind.
Je weet ook nog eens niet wat er kan gebeuren, het is natuurlijk wel het kind van een ander.

_daf_

Berichten: 196
Geregistreerd: 01-03-09
Woonplaats: zutphen

Re: winkelen met klein kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:55

een uurtje of 2 is goed te doen met een kleintje van 2 , pauze tussendoor en wat lekkers, maak er een feestje van, maar dan idd wel in de buggy en vast....
Mijn ontzettende peuterpuber <3 van 3,5 is dan weer net een ander verhaal, vlug als water en weg in 2 seconden... die gaat écht niet mee naar de stad..:P

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:58

als je gewoon een keertje oppast zou ik het niet zo snel doen, hooguit als je 1 ding weet bij een winkel dat je hebben wilt dat halen.

zelf werk ik als gastouder aan huis in de binnenstad in leiden, we lopen daar regelmatig door de winkelstraat en soms loop ik even een winkel in met ze (in de buggy, tweeling van 2 jaar) maar dat is altijd even heel snel scannen wat er is, evt. iets kopen maar passen doe ik altijd thuis

Forcalquier

Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:12

Ik als (alleenstaande) moeder neem mijn dochter overal mee naar toe (inmiddels wel 6 jaar),van boodschappen doen,dagje ikea,dagje paardenevenement tot stallen uitmesten.Meestal vermaakt ze zich prima en anders verzin ik wel een leuke bezigheid voor haar,overigens is mijn dochter dit van jongs af aan gewend en dat scheelt misschien een hoop.

Als baby moest ze al overal mee naar toe en stond zij in haar kinderwagen naast de rijbak en ging ik ook rustig een dag winkelen, soms slaat de verveling wel toe maar dan liet ik haar even rond grutten of gaf haar een zoethoudertje.
Veel mensen zullen mijn manier misschien schandalig vinden maar zonder oppas moet mama ook haar verplichtingen nakomen, ik ben zelf ook zo opgegroeid en er niet slechter van geworden eerder heel erg zelfstandig.

Als oppas zou ik keurig overleggen met de moeder wat zij van je shop uitje vind, misschien kun je er een leuke dag voor beide van maken door bijv. eerst even te gaan winkelen, ijsje etc halen, en dan langs de speeltuin of kinderboerderij ofzo.

Overigens zou ik geen moeite hebben met jouw idee (mits het niet de hele dag is) ik heb liever een oppas die lekker buiten is met mijn kind dan een oppas die de hele dag binnen zit. Neem wel de buggy mee,meestal houden ze het lopen nog niet zo lang vol.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:14

Ik, als jonge moeder zijnde, vind het al een hele opgave om met de kids naar de stad te gaan. En dan ga ik nog met de auto en heb ik makkelijke kinderen. Winkelen met kinderen doe ik alleen als het echt niet anders kan. Want dan doe ik het omdat ik echt iets nodig heb.

Ik zie dus een paar goede redenen om het winkelen even uit te stellen:
- Voor kinderen is het vaak niet leuk en duurt het te lang, en als zij gaan dreinen, is voor jou ook de lol eraf :n
- Je hebt (neem ik aan) geen dagelijkse ervaring met het op stap gaan met kind en buggy en je wilt met de bus? Dat wordt tobben... :n
- Ik zou het wel met de moeder overleggen, want hoe goed mijn oppas ook is, ik zou het niet prettig vinden als ze met mijn jonge kindjes de stad in gaat :n
- Weleens op gemak kleren willen passen terwijl een kindje in de buggy net buiten het pashokje staat en je niet meer kan zien? :n

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: winkelen met klein kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:19

Tuurlijk neem je als ouders je kind overal mee naar toe
Maar wanneer je maar 1x per week ofzo voor zo,n kindje moet zorgen, dan zou ik zeggen, gooi je eige ik ff aan de kant en wees leuk met het kind. Want ja daar draait het die dag om.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: winkelen met klein kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:25

Ik zou het als moeder niet goed vinden als de oppas met mijn kind de stad in zou gaan.

Stel die winkelsessie maar uit tot een dag dat je echt alleen bent....