Wat ik nou toch mee maak... (loslopende hond)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barbara88

Berichten: 2720
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Beilen

Wat ik nou toch mee maak... (loslopende hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 23:08

Ik ga even mijn hondje uitlaten. Loop ik buiten in de stromende regen zit er een hond, helemaal kledder nat. Ik kijk om me heen niemand te zien. Op een gegeven moment kom ik een meisje tegen en zij vraagt is dat jou hond? Zij was met de fiets en die hond zat op de straat. Ik zeg nee geen idee van wie hij is. Maar mijn hond is dus loops, en je raadt het al die vreemde hond bespringt mijn hond dus. Maar ik kreeg haar niet snel genoeg weg, nou uiteindelijk dus in dr nekvel gepakt, en onder de arm mee naar huis genomen. ( het is een jack). Nou die hond volgt ons natuurlijk, en zit nu bij ons voor de deur lekker te blaffen....
Nu heb ik deze hond wel eens vaker gezien maar dacht altijd goh ik zal het baasje wel over het hoofd gezien hebben. Maar ik weet nu 100% zeker dat er niemand bij die hond was, hij had trouwens wel een halsband om.

Maar ik ben een beetje bang dat mijn hondje nu zwanger is.Hij heeft er niet lang opgezeten, maar het kan heel snel gebeurd zijn toch? Ik wil absoluut geen puppies, ze is nu voor het eerst loops en we willen haar nu z.s.m. laten helpen. En ik heb zo'n vermoeden dat die hond niet gecastreerd is.
pfff moest dit even van me afschrijven.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:10

Weet je of er al een penetratie was?

vannah

Berichten: 861
Geregistreerd: 19-06-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:12

jeetje wat een gedoe. alsik jou was zou ik morgen even bij de dierenarts een morning afterpil halen...weet je zeker dat je geen verrassingen krijgt! naar hoor als mensen hun hond niet aanlijnen of zelfs alleen op stap laten gaan :n

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:13

Misschien toch het hondje in kwestie even binnen halen en eventueel op laten halen door de dierenambulance.
Je kan dat beestje toch niet de nacht in laten gaan zo koud en alleen.

xyvonnex
Berichten: 318
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:14

Volgens mij kan je hondje alleen zwanger zijn als ze iets van 10 tot 15 min hebben vast gezeten.Ik heb het gehad met mijn hond, kwam een duitse herder aan gerend en nam een sprong boven op mijn hond.Ze zaten toen echt 15 min vast.
Resutaat 14 puppies :+

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:14

als ze niet vast gezeten hebben zou ik me niet te druk maken als ik jou was! De kans is dan wel heeeeeel erg klein dat er een bevruchting is geweest. maar een morningafterpil kan volgens mij ook voor honden en katten!
Kun je de dierenambulance niet bellen dat ze de andere hond op komen halen? straks loopt hij nog onder een auto ofzo!

Barbara88

Berichten: 2720
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Beilen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 23:16

F_Orumster schreef:
Weet je of er al een penetratie was?


Nou dat kon ik niet goed zien. Hij was nogal langharig maar hij dook er echt zo bovenop, en hij liet haar niet meer los zeg maar. Want ik probeerde haar eerst gewoon aan de riem mee te sleuren maar dat lukte niet echt. Toen heb ik haar weg getild zeg maar. En die hond was bang voor mijn plu, dus daar een beetje mee gezwaaid om hem aan de kant te krijgen.

Barbara88

Berichten: 2720
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Beilen

Re: Wat ik nou toch mee maak... (loslopende hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 23:18

Ik woon in een appartement ben net even naar beneden gelopen en die hond ligt nog steeds voor de deur. Wel onder een afdakje. Ik heb net van mijn vriend gehoord dat die hond van iemand hier uit de buurt is, en dat ie altijd alleen los loopt.

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: Wat ik nou toch mee maak... (loslopende hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:23

Dan zou ik juist de dierenamnulance bellen. die brengen hem naar het asiel en morgen kunnen de eigenaren hem tegen betalnig (iets van 50 euro) weer ophalen. dat doen ze maar 1 of 2 keer hoor. daarna zorgen ze echt wel dat het beestje niet wegloopt!

Barbara88

Berichten: 2720
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Beilen

Re: Wat ik nou toch mee maak... (loslopende hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 23:24

Dan zal ik ze idd maar bellen. Misschien leren die lui het dan een keer.

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:25

suuzepuus schreef:
Dan zou ik juist de dierenamnulance bellen. die brengen hem naar het asiel en morgen kunnen de eigenaren hem tegen betalnig (iets van 50 euro) weer ophalen. dat doen ze maar 1 of 2 keer hoor. daarna zorgen ze echt wel dat het beestje niet wegloopt!


Idd, ik zou het in ieder geval niet over mn hart kunnen verkrijgen omdat beestje buiten te laten liggen.

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat ik nou toch mee maak... (loslopende hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:27

Wij hebben ook eens een loslopende hond met halsband gevonden - die bleek tijdens het vuurwerk eerder die week over het tuinhek gesprongen te zijn van schrik en liep sindsdien los in de wijk rond.
Het baasje was echt dolblij dat we het beest hadden gevonden.

Kan dus iets heel onschuldigs zijn, maar juist daarom is het handig de hond ergens langs te brengen zodat mensen hem terug kunnen vinden. :)

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Wat ik nou toch mee maak... (loslopende hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:30

hoelang is je hond loops ?
Dus de dagen ?

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: Wat ik nou toch mee maak... (loslopende hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:31

ze zijn vruchtbaar op de 12 e tm 14 e dag!

Barbara88

Berichten: 2720
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Beilen

Re: Wat ik nou toch mee maak... (loslopende hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 23:36

Ja dat is dus nu, vandaag is de 14e dag. Zal morgen de DA bellen kijken wat zij adviseren en meteen even een afspraak maken...

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Wat ik nou toch mee maak... (loslopende hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:39

Het kan natuurlijk altijs raak zijn , heb verhalen gehoord op de laaste dag nog, maar nu heb je veel meer kans.
Overgens ook verhalen gehoord over hondjes die (gepland) gedekt moesten worden en de reu en teef niet vast hebben gezeten en waar 5 pups uit gekomen zijn (shih tzu)

hyawatta

Berichten: 1659
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:41

De honden moeten idd wel vast hebben gezeten, maar zeg nooit nooit!!
En even langs de DA kan nooit kwaad als zoiets is gebeurd.

Ik zou ook de dierenambulance bellen, zou die andere hond daar ook niet kunnen laten liggen.
Niet alleen vanwege het weer maar ook dat er wat kan gebeuren.

Of heb je de dierenambulance al gebeld?

Barbara88

Berichten: 2720
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Beilen

Re: Wat ik nou toch mee maak... (loslopende hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 23:44

Ik ga om 12 uur nog even kijken als hij er dan nog ligt dan bel ik de dierenambulance. Ben ook een bij de buurman geweest, hij kende die hond ook. Hij zegt ja die loopt heel vaak alleen los. Die mensen gooien dat beest gewoon de deur uit, en blijkbaar komt hij altijd weer thuis. Ik woon zelf aan een overdag vrij drukke straat dus dat dat beest nooit was is overgekomen is wel een wonder denk ik.

Barbara88

Berichten: 2720
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Beilen

Re: Wat ik nou toch mee maak... (loslopende hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 23:45

Pff ik weet het niet zeker, of ze echt vast hebben gezeten. Ik denk het haast niet, maja ik kreeg mevrouw amper mee, die bleef mooi staan!

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: Wat ik nou toch mee maak... (loslopende hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:47

vastzitten suurt wel zo'n 20 minuten of meer. mja misschien net een goed zaadje naar binnen toe gezwommen.... morgenochtend gewoon even de dierensrta bellen. even vragen wat die zou doen!

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:53

suuzepuus schreef:
vastzitten suurt wel zo'n 20 minuten of meer. mja misschien net een goed zaadje naar binnen toe gezwommen.... morgenochtend gewoon even de dierensrta bellen. even vragen wat die zou doen!


Inderdaad dat merk je wel.
Het duurd gemiddeld zo 20 minuten maar heb ook een 3 kwartier meegemaakt.
Overgens schijnt er een morning after pil te zijn voor honden of je kan kiezen voor een acute sterilisatie.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:58

suuzepuus schreef:
Dan zou ik juist de dierenamnulance bellen. die brengen hem naar het asiel en morgen kunnen de eigenaren hem tegen betalnig (iets van 50 euro) weer ophalen. dat doen ze maar 1 of 2 keer hoor. daarna zorgen ze echt wel dat het beestje niet wegloopt!

Helaas....als het een reutje is die niet geholpen is en een zgn testosteronhondje, dan hou je die niet binnen. Ik heb ervaring ermee want ik heb zo'n reu. Enige oplossing is dat z'n eigenaar 'm laat castreren. Zo'n reu vindt altijd een manier om te ontsnappen vroeg of laat.

Ik vind het persoonlijk een beetje flauw zo'n beest naar het asiel te brengen terwijl je weet van wie die is. Ik hou niet zo van die denkwijze....

Creatas

Berichten: 2366
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Parel van het zuiden

Re: Wat ik nou toch mee maak... (loslopende hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:00

Hond op laten halen door de dierenambulance + verzoek tot contactgegevens eigenaar bij ophalen voor het verhalen van de kosten van je dabezoek? Geen idee of dat laatste gebruikelijk is?

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:00

Ze weet niet van wie de hond is zegt ze!!! anders is het zeker flauw en kun je dat niet doen nee. maar je hond binnen houden is vrij normaal hoor.... zou wat zijn als alle reuen maar gewoon los mogen lopen!! een goede omheining om je tuin is zeker weten een goede investering
het kan een keer gebeuren maar deze hond zwerft vaker door de straten volgens de TS. dat vind ik niet eerlijk tegenover de hond!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:06

xyvonnex schreef:
Volgens mij kan je hondje alleen zwanger zijn als ze iets van 10 tot 15 min hebben vast gezeten.Ik heb het gehad met mijn hond, kwam een duitse herder aan gerend en nam een sprong boven op mijn hond.Ze zaten toen echt 15 min vast.
Resutaat 14 puppies :+

Forget it; een paar minuten waren genoeg om de retriever van mijn vriendin 6 pupjes te bezorgen :D !
Maar 14 puppies, omg := !

Ik zou idd morgen even naar de DA voor de morningafterpil gaan.