Door Wind En Weer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HeavensDevil

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Oegstgeest

Door Wind En Weer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 17:42

Oke..ik heb vaak zo iets van als het heel hard waait en regent als de tieve's dat ik denkt naja als ik er eenmaal ben kan ik alleen maar poetsen en weer gaan (30 minuten heen fietsen en terug langer met tegen wind en regen) .. wij hebben namelijk maar een buiten bak en als het regent is die vaak vol.. ook hebben we geen poetsplaats dus poetsen word buiten gedaan..Ik ben ook 2 keer vrij ziek geweest door dat ik door kei hard regen en wind moest...Maar hebbben jullie misschien wat leuks voor mij om te doen als ik er bent.. behalven poetsen.. ??

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Door Wind En Weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:42

Vrijheidsdressuur, als het iets simpels is als buigen kan het makkelijk in de stal ;)
Je kan je pony ook leren flemen, ziet er ook geweldig uit.
Veel plezier ;)

BabbieB

Berichten: 2041
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:44

Je zou kunnen leren TTouch-en. Is heel erg leuk, ontspannend voor je paardje en hij komt er beter van in zijn vel te zitten.

http://www.gsd.nl/

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Re: Door Wind En Weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:27

Ik ga meestal wel, al is het alleen maar voor het gaan.

Het punt is vaak, dat poetsen ook niet kan, omdat het paard drijfnat is en je kan ook niet even lekker in de bak staan. Maar er is altijd wel wat te bedenken.

HeavensDevil

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 19:25

Nog meer dingen??

xDeems

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:28

In de stal poetsen, een zadelhoes aanschaffen, en een regenjas en regenbroek kopen?
Edit: En dan op buitenrit. Heb ik zo vaak gedaan.

HeavensDevil

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 19:30

Mijn paardje is helaas nog jong dus wij gaan op dit moment nog niet naar buiten en zoeizo niet door kei hard regen en wind :)

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Door Wind En Weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:33

Ik rij door weer en wind, als 't regent hup regenjas, rainlegs aan en gaan, thuis hebben we een lekker warme douche en droger.
Paard vind ;t in 't bos niet erg, en als hij de bak in moet met regen is het soms even beetje mopperen maar als je hem bezighoudt vind hij alles best. Je kan lekker gaan wandelen, en vooral dingen doen die je normaal ook doet, zodat je paard niet gaat denken, met slecht weer hoef ik niks te doen. Want stel je bent een keer op buitenrit, ik noem maar wat, en het begint keihard te stormen, moet hij daar toch tegen kunnen.

HeavensDevil

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 21:09

Heb jij gelezen wat ik schreef.. ik kan niet hup 1 2 naar buiten hij is nog jong en is nog niet aan gewend is maar 1 keer buiten geweest met andere paarden dus ik ga niet buiten met hem..

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Re: Door Wind En Weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:58

Ik rij meestal wel in de regen, maar in combinatie met harde wind vind ik het minder. Vorige week bijvoorbeeld, toen regende het en het waaide nog is ontzettend hard erbij. Bij mijn verzorgpony is ook geen bak dus ik rij ook altijd buiten. Vorige week met die harde wind heb ik wel eerst even een stukje gewandeld met verzorgpony om te kijken hoe hij op de wind reageerde, maar hij vond het echt niet leuk om tegen de wind in te gaan lopen. Het waaide dan ook wel echt hard..

Verder met slecht weer zorg ik er eigenlijk voor dat pony altijd genoeg aandacht krijgt. Dan poets ik gewoon wat uitgebreider en langer, maak ik leuke vlechten en foto's en ga ik lekker bij pony in stal zitten :)

Jeanine93

Berichten: 1958
Geregistreerd: 20-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:49

Inderdaad; gewoon regenkleding aan en gaan met die banaan! :Y)

HeavensDevil

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 16:59

Zit nou NIEMAND te lezen wat ik heb geschreven..??

Jeanine93

Berichten: 1958
Geregistreerd: 20-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:01

HeavensDevil schreef:
Ik ben ook 2 keer vrij ziek geweest door dat ik door kei hard regen en wind moest...


Jawel hoor! ;)
Maar gewoon goed aankleden, dan heb ik er zelf nooit last van. Misschien is dat voor jou anders, kan.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:11

HeavensDevil schreef:
Zit nou NIEMAND te lezen wat ik heb geschreven..??


Doe eens rustig, die mensen nemen de tijd om in je topic te reageren. Hoe oud is je paardje? Anders kun je toch gewoon in de bak gaan rijden? Dat hij dan vol is is alleen maar een goede oefening. Verder is er gewoon weinig te doen als het nat is. Zelf doe ik dan meestal maar gewoon wat klusjes en verder niks.

Anoniem

Re: Door Wind En Weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:13

Vriendin meesleuren, muziek op telefoon, en zadels vetten ;)

HeavensDevil

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 18:56

@capopjekop ik ben rustig hoor... alleen omdat de letters groot zijn betekent niet dat ik boos ben :s het paardje is 3 1/2 en ik kan hem niet door een volle bak rijden :/


@Asyaa ahahaha das een goede maar eh als niemand mee kan?? Zit ik maar in mijn eentje zadels in te vetten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:58

Zadelsvetten moet je samen doen, das veel gezelliger :) Anders sleur je gewoon een vriendin van school mee ofzo.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:19

HeavensDevil schreef:
@capopjekop ik ben rustig hoor... alleen omdat de letters groot zijn betekent niet dat ik boos ben :s het paardje is 3 1/2 en ik kan hem niet door een volle bak rijden :/


@Asyaa ahahaha das een goede maar eh als niemand mee kan?? Zit ik maar in mijn eentje zadels in te vetten :P


Grote letters wordt op internet als schreeuwerig gezien ;) En zo interpreteer ik het ook :)

Hoezo kun je je paard niet in een volle bak rijden? Dat kun je dan toch oefenen? Wat doet je paardje dan?

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Door Wind En Weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:03

Ik neem mijn vp van 1 jaar gewoon mee naar buiten, ze zullen het ooit eens moeten leren, toch?

Ivo_
Berichten: 17
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:09

Als jij de hele dag thuis zit en je huis niet uitkunt zou je het toch ook leuk vinden als er iemand voor je langskomt?

Ik ben ook niet bang van een buitje, maar als ik niet kan rijden en het regent en waait poets ik lekker lang (kan ook in stal!), zoals eerder genoemd, maak je foto's of iets, en laat ik 'm zijn 'kunstjes' doen (die kun je ook leren! kan ook zelfs op stal). Zoek ik een leuke deken voor hem uit en stap ik nog een stukje (kan des noods op het terrein!) Je zou ook goed een stukje aan de hand in de bak kunnen stappen. Al is het maar een rondje, kan hij eraan wennen.

Heb zelf laatst toen het zo regende na het poetsen meer dan een 20 min naast m'n verzorgpaardje gestaan, we keken samen naar buiten. Op de een of andere manier vond hij dat erg interessant, snel tevreden ;)

maxitopper

Berichten: 59
Geregistreerd: 06-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:38

Met slecht weer heeft mijn verzorgpaard een regendeken op,
Als ze dan nog nat is maak ik haar zoveel mogelijk droog,
Dan doe ik daarna poetsen in de stal en soms geef ik der dan lekker een beetje een verwendagje :P

Noompje86

Berichten: 295
Geregistreerd: 02-11-09

Re: Door Wind En Weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:56

we ging op de oude stal waar ik altijd stond en het regende
wedstrijdjes houden wie zn pony het moois kon poetsen/invlechten en zo.
verder tuig poetsen en de stal opruimen, kan heel gezellig zijn:)

OneFellSwoop
Berichten: 592
Geregistreerd: 05-02-10

Re: Door Wind En Weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:19

lekker wandelen! ik ging met mijn verzorgpaard altijd eindeloos lang wandelen met slecht weer. dekentje erop en lopen maar! heerlijk. en alsje dan weer thuiskomt douchen, piama aan en eenkop warme erwten soep eten!

missielissie

Berichten: 103
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Hoogezand

Re: Door Wind En Weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:44

vriheidsdressuur.. kan ook op stal als het nodig is..
kusje geven, buigen, stampen, flemen en ga zo maar door.
heb je niet zo heel veel ruimte voor nodig..
anders gewoon wandelen.
ik zou zeggen trek een keer een rekenpak aan of warmere kleren.. dan kan je ook met kouder of viezer weer gewoon bezig;d