Vriend zegt altijd 'weet nog niet' of 'misschien'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GummyBear
Berichten: 3035
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Nieuwegein

Vriend zegt altijd 'weet nog niet' of 'misschien'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 17:51

Hee Bokkers!

Okee, het is geen big issue, maar ik wil toch graag weten wat jullie hiervan vinden. :o

Als ik aan mijn vriend vraag of hij op een bepaalde dag af wilt spreken zegt hij vaak 'weet ik nog niet', 'misschien', 'we zien nog wel' of iets in die trant. Soms komt het op mij over alsof hij geen zin heeft om me te zien, omdat ik er dan gewoon zeker van ben dat hij geen andere dingen te doen heeft. Meestal gaat het wel door als ik iets voorgesteld heb, dan zegt ie bijvoorbeeld toch dat 't goed is dat ik langskom. Hij is wel iemand die eerlijk zou zeggen dat ie even geen zin heeft, maar toch brengt het me soms aan het twijfelen..
Voor de rest hebben we een goede relatie en is het altijd super als we samen zijn.

Ik heb wel eens gehoord dat dit een typisch mannending is. Iemand ervaring mee? :)

Groetjes Michelle

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Vriend zegt altijd 'weet nog niet' of 'misschien'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:53

Ik ken het heb nog nooit een vriend gehad
Maar gewone vrienden van me zeggen het ook altijd :P
Laatst ook vroeg ik iemand mee na de film zei ie weet niet of het lukt we zien nog wel :P
Maar verder weet ik niet
Praat er anders eens over :)

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:53

Praat er eens over met hem? Mischien heeft hij er wel een reden voor? ;)

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:53

Volgens mij is het wel een mannending.
Zelfde dat als je ze vraagt wat ze willen eten, ze het niet weten en als je dan iets oppert ze er geen zin in hebben.

GummyBear
Berichten: 3035
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 17:56

Heb er wel eens met 'm over gepraat en hij zei dat hij het dan 'gewoon nog niet weet, want misschien moet ik wel dit, misschien moet ik wel dat...'. Hij zegt pas ja als ie 't echt zeker weet, misschien dat hij gewoon niet wil dat ik me erop ga verheugen en dat ie dan toch nee moet zeggen.. ik weet 't niet. :P

sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:57

zonnebloem18 schreef:
Volgens mij is het wel een mannending.
Zelfde dat als je ze vraagt wat ze willen eten, ze het niet weten en als je dan iets oppert ze er geen zin in hebben.


:j

Dat laatste doe ik ook altijd :Y)

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:58

Herkenbaar.. die van mij zegt altijd "we zien wel" kan daar slecht tegen eigenlijk want ik heb liever duidelijkheid. Toch is dit echt een mannending hoor, hun maakt het niet zoveel uit.

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:58

Jaa dat is een mannending. Ze kijken niet verder vooruit dan 1 dag. Mijn vriend kijkt zelfs niet verder dan een paar uur. Maar thank god voor de Google agenda's op je telefoon :)) Nu kan ik ook in zijn agenda kijken via google calendar en dan kan ik onze avond/lunch/whatever inplannen, hem smsen dat hij dat in z'n agenda moet zetten en dan hebben we een deal. :Y) Anders vergeet hij het en krijg je dus dubbele afspraken, of geen afspraken :')

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:59

zonnebloem18 schreef:
Volgens mij is het wel een mannending.
Zelfde dat als je ze vraagt wat ze willen eten, ze het niet weten en als je dan iets oppert ze er geen zin in hebben.

Ooooooh dat is ook heel herkenbaar. :')

merel90

Berichten: 1732
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:59

Goh heel herkenbaar ;)
Ik vind het een beetje gemakzuchtig overkomen, door zo'n antwoord te geven kunnen ze toch lekker doen wat ze zelf willen en hoeven ze met niemand rekening te houden.

Haha Zonnebloem, dat van dat eten is er inderdaad nog zo een!

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Re: Vriend zegt altijd 'weet nog niet' of 'misschien'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:00

bij mijn vriend kan ik er dan gelijk van uit gaan dat hij nee bedoeld :P snap ook niet waarom ze dat dan niet gewoon zeggen :Y

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:03

Hm wel jammer!
En wat als je afwacht? Neemt hij wel zelf het initiatief om met jou af te spreken?

Magnummm

Berichten: 6830
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:03

Nou ik beschik ook over dat 'typische mannending'. Ik zeg ook altijd "weet niet", "zien we dan wel", "misschien.."
En ik ben toch echt een vrouw :P

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:05

zonnebloem18 schreef:
Volgens mij is het wel een mannending.
Zelfde dat als je ze vraagt wat ze willen eten, ze het niet weten en als je dan iets oppert ze er geen zin in hebben.

ooh zo herkenbaar! en dan zeg ik vaak 2 verschillende dingen en daaruit MOET hij dan maar 1 kiezen want anders komt er nooit wat op tafel!
óf ze zeggen maakt niet uit, weet ik niet en je tovert wat lekkers en dan is het weer niet goed. Ja euh hallo, zeg dan ook wat je wil! :P

Atani

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:05

Echt enorm herkenbaar.
Alleen draaide het er bij mij dan op uit dat ik op meneer (ex) mocht wachten terwijl ik wist dat hij thuis zat te niksen. :P
Of vroeg ik of hij iets wou doen was het altijd van 'ik weet nog niet, want het kan zijn dat...'
Volgens mij inderdaad een mannending zoals hierboven gezegd wordt. :Y)

Zoals denice vroeg, neemt hij initiatief om iets te doen als jij dit niet doet?

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Vriend zegt altijd 'weet nog niet' of 'misschien'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:07

Dat doet mijn vriend ook, geen zorgen, dat is mannelijk. ;)
Maar inderdaad, het is erg vervelend.. Maar mijn oplossing is heel simpel.. :D Als hij iets vraagt is mijn antwoord "wie weet"..

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:08

ILOVE_TARA schreef:
Heb er wel eens met 'm over gepraat en hij zei dat hij het dan 'gewoon nog niet weet, want misschien moet ik wel dit, misschien moet ik wel dat...'. Hij zegt pas ja als ie 't echt zeker weet, misschien dat hij gewoon niet wil dat ik me erop ga verheugen en dat ie dan toch nee moet zeggen.. ik weet 't niet. :P

Prima toch? Ik ben ook zo, weet nooit van te voren waar ik ben of wat ik aan het doen ben. En inderdaad ik maak liever korter van te voren een afspraak want heel vaak komt er weer wat tussen :j Niet te zwaat aan tillen zo zit hij blijkbaar in elkaar, niet iedereen wil op de klok leven ;)

GummyBear
Berichten: 3035
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 18:10

Gelukkig is het voor velen heel herkenbaar, zo te lezen. :P

@ denice: Ja, dat doet ie wel, maar wel echt op het laatste moment. Vorige week ook, ik vroeg of ie woensdag wat af wilde spreken.. wist ie toen nog niet. Krijg ik op de dag zelf een sms om 12 uur: 'Schatje, kom je me om half 2 ophalen van school? Zou ik wel leuk vinden. Hou van je. X'.. Zijn school is voor mij een uur rijden en dat betekent dat is dus nog een halfuur had voordat ik weg van huis moest. :+
Maar het komt niet meer zo vaak voor dat hij initiatief neemt, omdat ikzelf wél duidelijkheid wil.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:10

ILOVE_TARA schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat dit een typisch mannending is. Iemand ervaring mee? :)

Ik hoor wel vaker dat ik 'typische mannendingen' doe. Dit is er dan blijkbaar ook zo eentje. :D

Ik leg liever geen dingen vast als ik nog niet weet of ik ze kan nakomen. En als ik 'nog niks in mijn agenda heb staan' betekent dat niet dat die tijd dan automatisch naar mijn vriendje moet gaan. Dat hij daar 'recht op heeft' ofzo omdat ik 'toch niks anders te doen heb'. Gelukkig denkt hij niet zo. :)

Dus ja, ervaring mee. En ja, ik kan prima afspraken maken. Maar niet altijd, soms wil ik gewoon niet van tevoren al weten wat ik op dinsdagavond, vrijdagmiddag of zondagochtend doe. :)

Colorado
Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Vriend zegt altijd 'weet nog niet' of 'misschien'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:15

Ik maak ook bijna nooit afspraken, komt er toch meestal op neer dat ze niet doorgaan. Zeg ook bijna altijd weet niet, zie ik dan wel, ik bel je wel als ik kan etc. Niet omdat ik ongeïnteresseerd ben of geen zin heb, maar ik weet toch niet of ik er op dat moment wel zin in heb? Ik ben meer van het ik heb nu zin, dus nu doe ik het. Niet morgen, dat zie ik dan wel weer. :+

Niet perse een typisch mannending dus, kan me wel indenken dat het vervelend kan zijn wanneer je zelf wel van het plannen bent :=

Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Re: Vriend zegt altijd 'weet nog niet' of 'misschien'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:19

It's a guy thing...

En helaas maar gedeeltelijk aan te passen ;) Bepaalde afspraken plan ik gewoon in, en dan heeft hij zich daar maar aan aan te passen. Maar ik pas me ook meer aan hem aan. Dus ik zeg ook vaker "zie wel" merkt hij ook eens hoe irritant het is :D

GummyBear
Berichten: 3035
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 18:21

Nog even ter info: mijn vriend en ik wonen op 3 kwartier afstand van elkaar. We zien elkaar dus als we geluk hebben één keer doordeweeks en in het weekend slapen we vrijwel altijd bij elkaar. Doordat we elkaar zo 'weinig' zien vind ik het dus leuk om af te spreken met hem en het lijkt me dat hij dat ook leuk vind. Maar als hij met z'n 'weet niet' aankomt, dan denk ik soms dus dat hij er geen zin in heeft.. Terwijl we elkaar al niet veel zien. Als ik naar hem ga wil ik dus wel weten waar ik aan toe ben, want het is 3 kwartier rijden en ik moet ook rekening houden met m'n paardje en school.

Alatariel
Berichten: 310
Geregistreerd: 16-10-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:23

Mannending of niet, ik kan hier zooooo niet tegen, de desinteresse blah. Nee en dan idd op het laatste moment wel willen afspreken. Ja ik ga het sufferdje zitten lezen totdat hij belt, sms't of wat ook.
Als er weer eens een x een vent in mn leven komt, niet zo 1

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:24

Waarom praat je niet gewoon een keer met hem? Hij is toch de enige die daar echt antwoord op weet denk ik. ;) Heb je hem er al wel eens goed op aangesproken? En dan bedoel ik eigenlijk gewoon een keer boos worden..
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 14-09-10 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:24

Mannen zijn sowieso niet van de agenda's over het algemeen ik weet precies wanneer ik tijd heb, maar mijn ex wist nooit wanneer hij wat precies had.
Mijn vriend heeft het meeste op vaste dagen dus dat is ook wel makkelijk.
Wij hebben nu gewoon een vaste date middag/avond en daarnaast zien we elkaar in het weekend meestal.
En verder ligt het eraan of we tijd hebben of spreken we gewoon eventjes iets af.