Verkoper houdt informatie over paard achter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Vind je het kunnen dat een verkoper liegt om te verkopen

Nee, onder geen beding
151 (90%)
Soms, onderzoek is de verantwoordelijkheid van de koper
12 (7%)
Ja, had de koper maar moet opletten
3 (1%)

Totaal aantal stemmen: 166


Valencia2002
Berichten: 1504
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Ergens in de prov. Grunn

Verkoper houdt informatie over paard achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 16:21

Waarschijnlijk staat dit bericht hier verkeerd. Mijn excuses hier dan voor, maar wist niet waar hem anders te plaatsen

Enige tijd geleden had ik een leuk paard gezien op de website van een handelaar. Het gaat om een 4-jarige merrie, KWPN gefokt. Heb haar nog gereden en een super braaf dier. De vraagprijs was toen 2500 euro

MAAR

Het blijkt dat ze in beide achterbenen chipfragmenten in haar sesambeentjes heeft. Dat bleek althans uit het rontgonologisch rapport wat zij van haar hadden/ hebben. Hierdoor dus ook de "vriendelijke" prijs. :x

Na toch een zoektocht naar bevestiging hier op Bokt (wat ik overigens niet kreeg, want het werd mij sterk afgeraden :j ) heb ik daardoor toch maar besloten haar niet te kopen ondanks de klik, want het blijft een geweldig dier. Dank hiervoor _/-\o_

Nu is hun advertentie gewijzigd en vragen ze 3000 euro en staat erbij dat ze klinisch geen bemerking heeft. Nee, dat klopt, maar ze weten dat de sesambeentjes waar pezen overheen lopen niet ok zijn, dus vroeg of laat gebeurt er iets (denk ik). Zeker omdat ze nog zo jong is. :(

Zij hebben mij destijds verzekerd dat zij eerlijk alles vertellen, bla bla bla.

Wat vinden jullie van zoiets?

Moet nl bekennen dat toen ik mijn eerste paardje een luttele 12 jaar geleden kocht, ik haar toen ook alleen klinisch heb gekeurd, omdat ik toen nog lang niet zoveel geleerd had als nu (door schade en schande weliswaar, maar ok). De da vertelde toen dat dat toen onder een prijs van 5000 gulden niet nodig was, maar dat is toch vergelijkbaar met een bedrag van 3000 euro nu. :o

Overigens ben ik voor optie 1 in de poll.
Laatst bijgewerkt door Elles op 14-09-10 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onduidelijke topictitel aangepast

ChefsSpecial

Berichten: 2683
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Wie begrijpt zoiets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:23

Ik ook. Ik zou het niet fair vinden als mij zoiets overkwam, ik zou het bij een ander ook niet doen.

Zou ik (per PB) mogen weten welke handelaar dit betreft?

Chessje

Berichten: 210
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wie begrijpt zoiets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:27

Ik ga ook voor optie 1...

Al ben ik ook van mening dat de koper moet onderzoeken. Dat wordt niet alleen in de paarden wereld van je verwacht, maar ook bij andere grote aankopen...

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:28

Ik heb ook voor optie 1 gestemd!
Behalve dat het voor de eventuele koper niet eerlijk is om dingen te verzwijgen vind ik het voor het dier nog veel erger!!!
Paard word dan belast wat ie niet aankan en dan met pijn end.loopt.Dus dingen verzwijgen vind ik zeer dier onvriendelijk.

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: Wie begrijpt zoiets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:31

Gelukkig is er wel een regeling, dat ALS de nieuwe eigenaar achter dit probleem komt, dat het paard terug moet worden genomen i.v.m. een "verborgen gebrek" ;)

Maar het blijft oneerlijk en onjuist!
(Optie 1 natuurlijk)

Valencia2002
Berichten: 1504
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Ergens in de prov. Grunn

Re: Wie begrijpt zoiets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 16:36

Het wat fijn dat mensen het toch nog met mij eens zijn. Begon al aan mijzelf te twijfelen dat het een unicum is dat ik zoveel dingen vertel over de ruin die ik te koop heb waardoor ik veel potentiele kopers verjaag.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:40

Valencia2002 schreef:
Het wat fijn dat mensen het toch nog met mij eens zijn. Begon al aan mijzelf te twijfelen dat het een unicum is dat ik zoveel dingen vertel over de ruin die ik te koop heb waardoor ik veel potentiele kopers verjaag.


Jou eerlijkheid zou me dan zelfs eerder tot koop laten overgaan!
Fijn dat er ook mensen zijn die wél alles eerlijk over het paard durven te melden.

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:41

Kiichi schreef:
Gelukkig is er wel een regeling, dat ALS de nieuwe eigenaar achter dit probleem komt, dat het paard terug moet worden genomen i.v.m. een "verborgen gebrek" ;)

Maar het blijft oneerlijk en onjuist!
(Optie 1 natuurlijk)


Nee, dit valt niet onder de verborgen gebreken. Koper heeft onderzoeksplicht.

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie begrijpt zoiets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:43

Ik moet toch zeggen dat je zelf moet opletten ja.. En als de eigennaar een rede heeft..
Maar die verborgen gebreken, daar valt een zwangere pony onder, of (denk ik) een pony die een valse stamboom heeft enz.

Valencia2002
Berichten: 1504
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Ergens in de prov. Grunn

Re: Wie begrijpt zoiets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 22:26

Ja, ok, maar moet toch zeggen dat wanneer je langs gaat en het paard redelijk tot goed te rijden is en eenmaal thuis kun je er 0,0 mee...tja. Dan twijfel ik toch wel over de hedendaagse verkoper in vergelijking met vroeger.

Ook het verhaal wat ik in het starttopic heb gezegd. Wat nou als iemand hard gespaard heeft en denkt wauw wat een paard. Klinisch is ze goed. De verkoper vertelt alleen niet wat hij wel weet...achterbaks dus en volgens mij zelfs verhaalbaar, want hij houdt informatie achter.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Verkoper houdt informatie over paard achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:32

Hoe wil je aantonen dat de verkoper het geweten heeft als je het paard zou kopen en klinisch laat goedkeuren?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Verkoper houdt informatie over paard achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:33

Ik vind dat je als verkoper eerlijk moet zijn. Er is niet zoiets als een halve waarheid of een leugentje om bestwil in de handel.

Valencia2002
Berichten: 1504
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Ergens in de prov. Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 13:19

felicity schreef:
Hoe wil je aantonen dat de verkoper het geweten heeft als je het paard zou kopen en klinisch laat goedkeuren?


Nou dat kun je alleen maar aantonen als je personen kunt vinden, die dit dus wel wisten/ weten. Zoals bijv. ik nu met de 4-jarige merrie die te koop staat bij hun.

Het gaat mij er alleen om dat ik het om even cru te zeggen zo vals vind dat mensen informatie achter houden, terwijl ze door eigen foto's weten dat een paard niet goed is en dan de prijs maar omhoog gooien. :(

@Vjestagirl: hier ben ik het helemaal mee eens, maar ik ben helaas ook in het ootje genomen en vind dat erg jammer. Hier ging het om het karakter van het paard. Nu las ik dit weer van die 4-jarige en dacht: het lijkt wel alsof paardenverkopers steeds slinkser worden. Ken nog wel wat verhalen van kennissen en rontgonologisch waren die goed hoor.

Nee, dan ben ik blij dat de 2-jarige die ik heb verkocht klinisch goed was en rontgonologisch allemaal 1-tjes heeft en hij (zelfs als hengst) een super karakter heeft. :o En was hij niet goed geweest, had ik hem terug genomen!

shantie1978
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:40

hoi hoi
Ik heb ook iets meegemaakt en dat loopt nu nog.
Ik heb in juni mijn paard verkocht en heb nog nooit problemen met hem gehad.
Hij heeft nooit onregelmatig gelopen geen verkorte pas dus echt niks waar ik iets van gemerkt heb.
Ook de rijinstructrice da en hoefsmid is nooit iets opgevallen.
Ik heb hem dus verkocht en gemeld dat hij een fikse hoefzweer gehad had en dat hij toen pijnstilling heeft gehad waardoor hij niet naar de slacht zou mogen(had de da niet in het boekje vermeld)
Ik heb haar ook gezegd dat ik hem toen ik hem zelf kocht heb laten keuren maar zij wilde dit onder geen beding (denk ivm kosten of zo)
Ik heb mijn paard voor een ontzettend laag bedrag verkocht inclusief zadel en hoofdstel(vond plaats belangrijker dan geld)
Na de hoefzweer is hij minimaal bereden ivm dat zijn verzorgster met examen periode zat en ikzelf een klein ukkie thuis heb rondlopen dus weinig gereden,heb haar ook gezegd van luister weinig conditie en bespiering bouw het rustig op.
Hij is meegegaan en 24 uur na aankoop krijg ik een mailtjee hij was gelongeer ,gereden en de dag erna zou hij in een lesuur meelopen.(dus flink aan het werk gezet)
Verder nooit iets meer gehoord en op 31 augustus krijg ik een foontje hij is niet goed en hoogswaarschijnlijk hoefkatrol fase 4 dus hij komt terug en geld terug!!!!!
Oke ik schrok enorm want had ik dit geweten was hij niet eens verkocht geweest.
Ik ben dus niet akkoord gegaan want was er helemaal van overtuigd dat hij dit niet gehad kon hebben.
Er is een kreupelheids onderzoek geweest en idd hfk fase 4 nou ik snap er dus helemaal niks meer van.
Heb vanalles afgezocht en de bodt in belgie gebeld maar het schijnt idd te kunnen dat hij hier nooit last heeft gehad ivm de juiste manier berijden en nu overbelasting heeft gekregen.
Paard terug nemen vind ik geen probleem en aankoop bedrag ook geen probleem maar wat ze me nu eist is verzot.
Ze wil kosten aanschaf trailer,da kosten,hoefsmidkosten,telefoonkoste,vervoerskosten en ga zo maar door.
in de papieren staat dat hij 2 weken na aankoop al kreupel was en heb een mailtje 3 weken na aankoop gekregen dat het super ging met hem ook de buitenritten.
Haar verhalen kloppen totaal niet.
Oke hij heeft dit en is ook bewezen aan de hand van de foto's maar baal er enorm van,ik vraag me dus af zou het mogelijk kunnen zijn dat hij dit bij mij niet had(verwacht het nietivm de rontgefoto's die aantonen minimaal 12 weken maar het probleem is hij was op 2 dagen na 12 weken weg.
Ben benieuwd heb een advo ingeschakeld dat ik hem graag terug neem al is het maar dat het dier rust krijgt maar die kosten gaat me te ver
aankoop bedrag ging over 1350 inclusie zadel en hoofdstel en hij is 11 jaar
En wat ik nog steeds niet snap is dat er hier nooit iets opgevallen is,hij liep wel altijd zonder ijzers en bij aankoop moest hij 2 voorijzers hebben.
snap er echt niks van
Zijn er mensen die zoiets meegemaakt hebben?
of meer weten van hoefkatrol en overbelasting etc.
Hoop dat snel alles opgelost is,ik houd jullie op de hoogte

shantie1978
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Verkoper houdt informatie over paard achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:43

ik ben trouwens gewoon een particulier

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:47

Als ze een paard koopt van € 1350,= inkl. zadel(!) dan moet ze achteraf niet zeuren dat er iets niet goed zit.
Jij wist het niet, het was de onderzoeksplicht van de koper en die koos ervoor niet te keuren.
Bovendien is het vreselijk slecht een paard na een periode van betrekkelijke rust zo fanatiek weer op te pakken.
Hij was 3 weken na de koop toch nog prima? Wie weet wat ze er mee gedaan heeft.....................

sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:48

shantie1978 schreef:
hoi hoi
Ik heb ook iets meegemaakt en dat loopt nu nog.
Ik heb in juni mijn paard verkocht en heb nog nooit problemen met hem gehad.
Hij heeft nooit onregelmatig gelopen geen verkorte pas dus echt niks waar ik iets van gemerkt heb.
Ook de rijinstructrice da en hoefsmid is nooit iets opgevallen.
Ik heb hem dus verkocht en gemeld dat hij een fikse hoefzweer gehad had en dat hij toen pijnstilling heeft gehad waardoor hij niet naar de slacht zou mogen(had de da niet in het boekje vermeld)
Ik heb haar ook gezegd dat ik hem toen ik hem zelf kocht heb laten keuren maar zij wilde dit onder geen beding (denk ivm kosten of zo)
Ik heb mijn paard voor een ontzettend laag bedrag verkocht inclusief zadel en hoofdstel(vond plaats belangrijker dan geld)
Na de hoefzweer is hij minimaal bereden ivm dat zijn verzorgster met examen periode zat en ikzelf een klein ukkie thuis heb rondlopen dus weinig gereden,heb haar ook gezegd van luister weinig conditie en bespiering bouw het rustig op.
Hij is meegegaan en 24 uur na aankoop krijg ik een mailtjee hij was gelongeer ,gereden en de dag erna zou hij in een lesuur meelopen.(dus flink aan het werk gezet)
Verder nooit iets meer gehoord en op 31 augustus krijg ik een foontje hij is niet goed en hoogswaarschijnlijk hoefkatrol fase 4 dus hij komt terug en geld terug!!!!!
Oke ik schrok enorm want had ik dit geweten was hij niet eens verkocht geweest.
Ik ben dus niet akkoord gegaan want was er helemaal van overtuigd dat hij dit niet gehad kon hebben.
Er is een kreupelheids onderzoek geweest en idd hfk fase 4 nou ik snap er dus helemaal niks meer van.
Heb vanalles afgezocht en de bodt in belgie gebeld maar het schijnt idd te kunnen dat hij hier nooit last heeft gehad ivm de juiste manier berijden en nu overbelasting heeft gekregen.
Paard terug nemen vind ik geen probleem en aankoop bedrag ook geen probleem maar wat ze me nu eist is verzot.
Ze wil kosten aanschaf trailer,da kosten,hoefsmidkosten,telefoonkoste,vervoerskosten en ga zo maar door.
in de papieren staat dat hij 2 weken na aankoop al kreupel was en heb een mailtje 3 weken na aankoop gekregen dat het super ging met hem ook de buitenritten.
Haar verhalen kloppen totaal niet.
Oke hij heeft dit en is ook bewezen aan de hand van de foto's maar baal er enorm van,ik vraag me dus af zou het mogelijk kunnen zijn dat hij dit bij mij niet had(verwacht het nietivm de rontgefoto's die aantonen minimaal 12 weken maar het probleem is hij was op 2 dagen na 12 weken weg.
Ben benieuwd heb een advo ingeschakeld dat ik hem graag terug neem al is het maar dat het dier rust krijgt maar die kosten gaat me te ver
aankoop bedrag ging over 1350 inclusie zadel en hoofdstel en hij is 11 jaar
En wat ik nog steeds niet snap is dat er hier nooit iets opgevallen is,hij liep wel altijd zonder ijzers en bij aankoop moest hij 2 voorijzers hebben.
snap er echt niks van
Zijn er mensen die zoiets meegemaakt hebben?
of meer weten van hoefkatrol en overbelasting etc.
Hoop dat snel alles opgelost is,ik houd jullie op de hoogte


Kopers hadden onderzoeks plicht. Als zij niet wilden keuren is dat niet jou probleem. Ik zou me er niet druk om maken.

Om even ontoppic te gaan. Ik heb niet het idee dat verkopers steeds slinkser worden. Ik heb wel het idee dat kopers steeds dommer worden.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:51

shantie1978 schreef:
hoi hoi
Ik heb ook iets meegemaakt en dat loopt nu nog.
Ik heb in juni mijn paard verkocht en heb nog nooit problemen met hem gehad.
Hij heeft nooit onregelmatig gelopen geen verkorte pas dus echt niks waar ik iets van gemerkt heb.
Ook de rijinstructrice da en hoefsmid is nooit iets opgevallen.
Ik heb hem dus verkocht en gemeld dat hij een fikse hoefzweer gehad had en dat hij toen pijnstilling heeft gehad waardoor hij niet naar de slacht zou mogen(had de da niet in het boekje vermeld)
Ik heb haar ook gezegd dat ik hem toen ik hem zelf kocht heb laten keuren maar zij wilde dit onder geen beding (denk ivm kosten of zo)
Ik heb mijn paard voor een ontzettend laag bedrag verkocht inclusief zadel en hoofdstel(vond plaats belangrijker dan geld)
Na de hoefzweer is hij minimaal bereden ivm dat zijn verzorgster met examen periode zat en ikzelf een klein ukkie thuis heb rondlopen dus weinig gereden,heb haar ook gezegd van luister weinig conditie en bespiering bouw het rustig op.
Hij is meegegaan en 24 uur na aankoop krijg ik een mailtjee hij was gelongeer ,gereden en de dag erna zou hij in een lesuur meelopen.(dus flink aan het werk gezet)
Verder nooit iets meer gehoord en op 31 augustus krijg ik een foontje hij is niet goed en hoogswaarschijnlijk hoefkatrol fase 4 dus hij komt terug en geld terug!!!!!
Oke ik schrok enorm want had ik dit geweten was hij niet eens verkocht geweest.
Ik ben dus niet akkoord gegaan want was er helemaal van overtuigd dat hij dit niet gehad kon hebben.
Er is een kreupelheids onderzoek geweest en idd hfk fase 4 nou ik snap er dus helemaal niks meer van.
Heb vanalles afgezocht en de bodt in belgie gebeld maar het schijnt idd te kunnen dat hij hier nooit last heeft gehad ivm de juiste manier berijden en nu overbelasting heeft gekregen.
Paard terug nemen vind ik geen probleem en aankoop bedrag ook geen probleem maar wat ze me nu eist is verzot.
Ze wil kosten aanschaf trailer,da kosten,hoefsmidkosten,telefoonkoste,vervoerskosten en ga zo maar door.
in de papieren staat dat hij 2 weken na aankoop al kreupel was en heb een mailtje 3 weken na aankoop gekregen dat het super ging met hem ook de buitenritten.
Haar verhalen kloppen totaal niet.
Oke hij heeft dit en is ook bewezen aan de hand van de foto's maar baal er enorm van,ik vraag me dus af zou het mogelijk kunnen zijn dat hij dit bij mij niet had(verwacht het nietivm de rontgefoto's die aantonen minimaal 12 weken maar het probleem is hij was op 2 dagen na 12 weken weg.
Ben benieuwd heb een advo ingeschakeld dat ik hem graag terug neem al is het maar dat het dier rust krijgt maar die kosten gaat me te ver
aankoop bedrag ging over 1350 inclusie zadel en hoofdstel en hij is 11 jaar
En wat ik nog steeds niet snap is dat er hier nooit iets opgevallen is,hij liep wel altijd zonder ijzers en bij aankoop moest hij 2 voorijzers hebben.
snap er echt niks van
Zijn er mensen die zoiets meegemaakt hebben?
of meer weten van hoefkatrol en overbelasting etc.
Hoop dat snel alles opgelost is,ik houd jullie op de hoogte


Het kan idd. zijn dat je paard al hoefkatrol had bij jou,maar omdat hij bij jou minder vaak liep hij er geen last van had.Ik heb ook een pony [22 jaar] die ook hoefkatrol heeft,hij heeft zelfs 2 jaar kreupel gelopen.Maar bij mij hoeft hij maar heel weinig te lopen,soms een uurtje per dag en het gaat uitstekend met hem.Als hij nu veel vaker zou moeten lopen denk ik dat de hoefkatrol komt opzetten.
Hoefkatrol is geen verzwegen gebrek,elk paard kan het zomaar krijgen of hebben zonder het zelf te weten.En al die kosten die ze eist?belachelijk! ze wil hier een slaatje uitslaan,maar wees niet bang dit kan ze nooit van je eisen.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Verkoper houdt informatie over paard achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:57

Er word ook veel geloven over bv zomer exceem

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:01

Hmm over medische dingen mag men niet liegen, valt wel onder verborgen gebreken dacht ik?
Toen ik mijn oudje kocht, was die zogezegd 9jaar hij bleek een pak ouder te zijn, ook was hij trailermak dit was hij ook totaal niet. Dan mijn merrie hebben ze ook vanalles verzwegen, bleek echt niet het makkelijkste karakter te hebben, maar met veel geduld, bloed, zweet en tranen werd ze omgetoverd tot een lammetje (met nog karakter hoor daar niet van!) Soit paard is inmiddels ook verkocht, en ook dit verhaal gaat nog een staartje krijgen, maar daar over meer in de toekomst misschien ;)
Dus medisch tsja, moet je ze maar op foto laten zetten :j karakter heb ik nog geen enkele verkoper gehad die negatieve dingen zei :n ze zijn allemaal braaf, lief en hebben nog geen stap verkeerd gezet :Y)

Valencia2002
Berichten: 1504
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Ergens in de prov. Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 14:55

Titsia schreef:
karakter heb ik nog geen enkele verkoper gehad die negatieve dingen zei :n ze zijn allemaal braaf, lief en hebben nog geen stap verkeerd gezet :Y)


Hahaha misschien moeten wij dan nog even praten over mijn ruin :D

@sporter: vind het best slinks om iets te verzwijgen wat je wel weet! Daarnaast weet ik niet of kopers dommer worden, want mijn 2-jarige is ook klinisch en rontgonologisch gekeurd. Heb wel gevraagd of de klinische keuring op dezelfde dag kon dat hij opgehaald zou worden.

@shanti: de koper heeft hem voor een zeer laag bedrag gekocht inclusief tuig nog wel. Je kunt niet verwachten dat je dan een topper koopt. Aangezien jij het niet hebt geweten (ik neem aan dat er geen foto's zijn) is er geen enkel probleem en sta je sterk aangezien zij hem niet wilde laten keuren en niet heeft voldaan aan de onderzoeksplicht. Ook heb je de mail waarin staat dat alle super gaat. Zorg echter wel dat je alle mails, ook die jij verzonden hebt, bewaart. Keep us posted. :o

cbrmuisje

Berichten: 56
Geregistreerd: 19-08-10

Re: Verkoper houdt informatie over paard achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:14

Als koper blijf je ook altijd verantwoordelijk voor wat je aanschaft en je kan niet alles op de verkoper schuiven.
Ik vind alleen wel dat de verkoper alles wat hij weet moet zeggen (alleen weten die ook niet altijd alles).

shantie1978
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Verkoper houdt informatie over paard achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:15

gohya,maar kan toch niet als hij het niet gehad zou hebben dat na 12 weken al hfk 4 op de foto te zien is.
In nl zit de wet maar vreemd in elkaar.
Nu word het nog spannender ,heb vandaag een aangetekende brief ontvangen van haar.
Volgens haar zou hij overgevoelig zijn voor rotstraal nog een gebrek nu maakt ze me het helemaal.
Heb da en hoefsmid gelijk weer gebeld van wat weten jullie wat ik niet weet haha(volgens haar hadden ze het van mijn da)
De da wist niet waar ik het over had.
ja,hij heeft vanaf 2006 2 keer rotstraal gehad in lichte maten en alleen de achterhoeven.
Nu schijnt hij het bij alle 4 de hoeven te hebben in ernstige maten.
Ook de hoefsmid kan gelukkig getuigen dat dit al helemaal niet aan de orde was.
Mijn advocaat heeft een brief gestuurd dus ben erg benieuwd,ik wacht het vol spanning maar weer af.

shantie1978
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:22

linky schreef:
Als ze een paard koopt van € 1350,= inkl. zadel(!) dan moet ze achteraf niet zeuren dat er iets niet goed zit.
Jij wist het niet, het was de onderzoeksplicht van de koper en die koos ervoor niet te keuren.
Bovendien is het vreselijk slecht een paard na een periode van betrekkelijke rust zo fanatiek weer op te pakken.
Hij was 3 weken na de koop toch nog prima? Wie weet wat ze er mee gedaan heeft.....................



ja hij zat lekker in zijn vel en was gezond(naar mijn meningdan ivm hfk)
Het enigste wat er aan de hand was dat de draad weer rustig aan opgepakt moest worden en heb dat ook gezegd.
Ik ben wel bang wat ik terug ga krijgen want ik weet niet wat ze met hem uitgespookt hebben
brrrrrrr moet er niet aan denken.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Verkoper houdt informatie over paard achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:54

PP >> TAO