uitdelen in de klas...maar wat???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

uitdelen in de klas...maar wat???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 12:41

Ieder jaar loop ik weer tegen het zelfde probleem.
mijn dochter word 10 in oktober en wil weer uit gaan delen en kinderfeestje.
Zit ze nu naast me te mopperen dat alle kinderen altijd een zakje chips uitdelen.
Doen wij niet he mama?? wij maken er weer iets leuks van he??

ppffff....ik heb al eens spiesjes gemaakt en feestelijke bekertjes, we zijn al eens naar een boerderij geweest, de bioscoop, thuis gefeest met spelletjes , bingo, pannekoeken versieren ect.
Mc Donalds vind ik zo vreselijk standaard, maar verder is alles zo vreselijk duur met een kudde kinderen.

Iemand met goede ideeen hier????
Wie helpt me uit de brand????

Ik zoek dus ideetjes om uit te delen in de klas en voor een geslaagd kinderfeest met ong. 8 tot 10 kinderen

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: uitdelen in de klas...maar wat???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:42

LZP --> VT

linda212
Berichten: 559
Geregistreerd: 10-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:43

pony rijden op een manege misschien

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 12:44

linda212 schreef:
pony rijden op een manege misschien

ik kan allicht eens navragen wat dat kost ja.....goed idee dank je

vickylover

Berichten: 1265
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:44


Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:45

Uitdelen in de klas: leuke pen/potlood bij de action, vrolijk gummetje er bij, snoepie erbij in draaien in cellofaantje en aan weerskanten een lintje.
Kids vinden dat erg leuk!
Kinderfeestjes: ik haal schilderijtjes en verf bij de xenos/action maak op de schilderijtjes wat leuke tekeningen en schilderen maar,daarna leuk versieren met glitters en plaksteentjes.

Poppetjes maken is ook erg leuk!
Laatst bijgewerkt door Florale op 13-09-10 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:45


Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:45

Ik vond het Linnaeushof altijd erg leuk :j http://www.linnaeushof.nl/

Voor het uitdelen misschien van die kleine cupcakejes bakken, met een glazuurtje en spikkeltjes?

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:45

Een speurtocht? Naar stal?
Dat deed m'n moeder ook, als de groep niet veeeeel te groot was. Met een stuk of 6 kids lukte dat wel.
Maar met 10 kids naar stal is ook te druk denk ik.

En qua uitdelen... Hmm.. Maak anders is appelflapjes of cakejes met leuke glitters erop ofzo.

xnien_
Berichten: 1645
Geregistreerd: 08-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:47

mijn moeder werd ook helemaal gek van mijn
en toen dacht ze nauw we gaan iets anders doen
toen had ze 10 ballonen opgeblazen met een nummer er in als je nummer 1 was mocht je als eerst tot nummer 10 (je nummer moest je onthouden) en toen had ze allemaal spelletjes bedacht
1. bekertjes water vullen en dan in een emmer doen
2. estafeten
3. voorwerpen zoeken
en ngo meer van dat soort spelletjes :) iedereen vond het super leuk :D

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:47

Wat hier bij de dochter van mijn vriend heel goed gevallen was als tractatie vorig jaar toen ze 10 werd, was cake friet.
Plakje cake in smalle reepjes snijden (de frietjes) bij de snackbar zoveel plastic patatbakjes halen als er kinderen in de klas zitten.
In het sausbakje wat slagroom en aardbeiensaus gieten, de cakefrietjes in het frietbakje en klaar is het frietje speciaal!

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 12:51

Op stal iets organiseren is ook geen gek idee zeg :D :D
Het is te ver om er heen te lopen voor ze maar daar kan ik wel een mooie speurtocht in elkaar zetten.
Ik kan event. 2 paarden en 1 pony inzetten.....hmmmm klinkt niet eens zo gek :D

Helaas heb ik nog geen oven waar ik heerlijkheden in kan bakken maar een action hebben we hier wel :D
hahaha frietjes speciaal.....die is ook heel leuk......ik ga het eens met de kleine meid overleggen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: uitdelen in de klas...maar wat???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:54

die muffins kun je ook kant en klaar kopen :))

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Re: uitdelen in de klas...maar wat???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:00

Je hebt nu heel erg leuke suikerversiering in de vorm van bloemetjes en diertjes bij de xenos. Cupcakes bakken, of kopen en die dingen erop lijmen, super leuk!

Anoniem

Re: uitdelen in de klas...maar wat???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:06

Voltige is erg leuk om te doen, ook met kinderen die niet kunnen paardrijden. Voor degenen die kunnen rijden kun je de oefeningetjes in draf of galop laten doen, en degenen die het niet kunnen doen het in stap of stilstaand, en misschien op het eind nog een stukje draven of galopperen.

Speurtocht is ook altijd leuk, vooral als je er wat 'spannende' dingen inbouwt waarbij je misschien wat buurtgenoten kunt betrekken. Bv dat ze bij iemand uit een boom een snoepzakje moeten zien te plukken zonder dat de 'heks' die daar woont (maskertje) ze te pakken krijgt. Of dat ze ergens bij een vriendin van je een knutseltje moeten maken, of een gedichtje afmaken etc.

Als je kind creatief is, is het bv ook leuk om iets als vogelhuisjes te maken. De plankjes kun je van te voren zelf maken van triplex(met de decoupeerzaag). Of bv iets van zweefpoppen of kneuters ofzo.

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: uitdelen in de klas...maar wat???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:12

Wat erg leuk was met een kinderfeestje van mijn nichtje was bloempotjes versieren.

Simpele stenen bloempotten halen (kleintjes) en die versieren met stiften, plakplaatjes enz.

Speurtocht is altijd geslaagd. Het liefst met opdrachten er in waarmee ze iets kunnen winnen.
Als je een pony ter beschikking hebt bv wie het snelst 100 mtr aflegt met de pony. Verder spijkerpoepen, zaklopen, water dragen met bekertjes en een dienblad.
Met wat hulp van wat volwassenen kan je zo een erg leuke speurtocht/survivaltocht in elkaar zetten.

amber2202

Berichten: 800
Geregistreerd: 19-05-09
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:14

voor uitdelen in de klas kan je mini donuts kopen en zelf samne met je dochtertje versieren voordat je ze gaat uitdelen ;)
en als kinderfeestje.. phoeee dat is wel lastig..
misschien naar tikibad (of iets wat erop lijkt ;))
wij hadden als we thuis gingen vieren met spelletjes etc. geen limiet met hoeveel kindjes we mochten uitkiezen maar als we bijv. gingen zwemmen etc. dat was er een limiet van 4 kinderen (ik had ook al een zus die altijd mee moest) dus dan was je met zn 6e en de ouder en das best prijzig inderdaad.. zeker in de tijden van nu..
zo'n speelhal misschien een idee ? (ik denk nu even in mijn regio maar in delft zit playground bij delft noord afslag.. weet alleen niet of dat op deze leeftijd ook nog leuk is ;))
of misschien klimwand of schaatsen....
helaas kost de meeste dingen wel geld ;)

succes !!

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:15

Oh ja, nog iets wat ik ooit mee kreeg. Een achterstevoren feestje.

Dus eerst een snoepzakje en aan het eind pas taart, jas uit ipv aan als je binnen komt, onder de tafel eten ipv op de tafel, cadeautjes aan het eind enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:15

Qua uitdelen vind ik cupcakes altijd wel erg leuk. De dag van te voren lekker samen maken met de bijna-jarige (en haar beste vriendin natuurlijk) en dan allemaal versieren met glazuur en mooie dingetjes.

marie83
Berichten: 336
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:21

mijn moeder was altijd ster in het maken van traktaties en leuke feestjes organiseren. Ik herinner me een halve peer, met dropveter staart, krenten oogjes en amandel oren (muisje). We hebben ooit een griezelfeestje georganiseerd, zoek de bom voordat hij ontploft (wekker met alarm), geef onder de tafel door en raad wat het is (warme kruik, ijsblokje, klei enz), en griezelfilm kijken. En toen ik echt kleiner was een zwarte pieten feest (in november). iedereen smincken en een hindernisbaan afleggen of we wel snel en lenig genoeg waren om later zwarte piet te worden :D...

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:28

Lielle schreef:



Die zijn echt leuk om uit te delen ik heb ze vorigjaar zelf gemaakt en uit gedeelt
Opleiding Recreatie

Was erg geslaagd moet ik zeggen!


Kinderfeestje ik vind het snoephappen en allemaal die ''óudere'' dingen altijd wel heel erg leuk!
of een Meidenverwen ofzo altijd erg leuk

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 14:02

heerlijk al die goede ideeen :D
vanavond ga ik er met de kleine meid even voor zitten en mag ze kiezen welke ze wil gaan doen.
Het word vast weer een geweldig feest op deze manier. <3

heel erg bedankt allemaal

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Re: uitdelen in de klas...maar wat???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:04

Ik weet niet of iemand het al heeft benoemd, maar ik had rupsje nooit gedacht gemaakt. Super simpel, maar onwijs leuk..... Als je wilt weten hoe, dan hoor ik het wel.....

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 14:06

nairtje schreef:
Ik weet niet of iemand het al heeft benoemd, maar ik had rupsje nooit gedacht gemaakt. Super simpel, maar onwijs leuk..... Als je wilt weten hoe, dan hoor ik het wel.....

:j Ik kan vele kanten op op de stal waar ik sta, is het iets wat er leuk in te lassen valt??

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:13

Ergens in Utrecht zit Kidcity, een enorme speelhal. Dat viel bij ons altijd errug in de smaak bij de kids. Of een speurtocht, oerhollandse spelletjes of zo iets.
Om uit te delen kun je ook pannekoeken bakken en die in rolletjes uitdelen