$1000 Barrel Race

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

$1000 Barrel Race

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 17:30

Op 20 augustus vond weer de Paardenhappening in Zottegem plaats. Voor de 2e keer werd daarbij de $1000 Barrel Race gehouden.
Ik heb vorig jaar ook deelgenomen, en ben toen 6e geëindigd. Dit jaar was de concurrentie veel sterker, wat ook te merken was aan de tijden.
Er waren ongeveer 50 deelnemers tijdens de eerste selectie. De 12 beste tijden mochten de finale rijden, waaronder wij! *\o/*
We zijn 4e geworden, helaas net buiten de prijzen.
Een paar foto's van ons:

Afbeelding
Klaarmaken...

Afbeelding
Opwarmen

Afbeelding
Richting de eerste barrel

Afbeelding
De eerste barrel

Afbeelding
Op naar de tweede barrel...

Afbeelding
De tweede barrel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatste barrel

Afbeelding

Afbeelding

:wave:

Zicootje

Berichten: 329
Geregistreerd: 03-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:33

jammer dat je net buiten de prijzen bent gevallen maar wat zijn de foto's spectaculair!!
volgens mij geeft een grote kick om een barrelrace te rijden of niet ?

_Moonwalker_

Berichten: 1394
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: On the prairie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:59

Wat een gave foto's weer zeg *D
Wat voor tijd had je?

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 20:44

Zicootje, ja barrel racen geeft echt een enorme kick!

Moonwalker, ik had 18,86. Eerste tijd was 17,14 ofzo.
Ter vergelijking: de winnaar vorig jaar had een tijd van +/- 20 seconden. Ik had toen rond de 21.
Het parcours daar ligt wel heel zwaar, zoals je op de foto's ziet. En vlak voor de finale was er ook nog een fikse regenbui, wat de bodem nóg zwaarder maakte.

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Re: $1000 Barrel Race

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:02

Ik heb zo'n spijt dat ik daar niet bij was.
Enkel personen op onze manege kunnen niet tegen concurrentie en hadden de affiche e.d. weggehaald, ben er veel te laat achter gekomen dat het die datum was.
Ik zie veel bekend volk op de foto's. Winnares dit jaar traint ook bij ons. Je zal het arabiertje wel opgemerkt hebben veronderstel ik.
Super spectaculaire foto's, stralen veel rust uit, maar even goed veel actie en energie. Vooral de laatste foto is mijn favoriet!

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: $1000 Barrel Race

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:13

Ziet er erg gaaf uit. Wij deden dit vroeger op ponykamp op de manege, maar dat waren gewoon engels getrainde paarden, dus totaal niet te vergelijken natuurlijk.

Ben wel benieuwd naar die hulpteugel die je hebt lopen, zit die aan een extra neusriem vast? Of gewoon aan je eigen neusriem? Kan het net niet zien (sorry, nieuwsgierigheid *bloos*)

trickywonder

Berichten: 1065
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Op activiteitenboerderij "Het feestvarken"!!!

Re: $1000 Barrel Race

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:03

wow wat gaaf zeg! 4e is ook knap!
je hebt jezelf verbeterd dit jaar dat is ook winst toch?
super toffe foto's!

Cowhorse7

Berichten: 101
Geregistreerd: 27-08-10

Re: $1000 Barrel Race

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:30

wat een kracht heeft jouw paard :-)

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:56

Bedankt voor de leuke reacties!
@ Kirr, ja de winnares heb ik zien rijden. Wàt een snelheid!
Achja, zij trainen ervoor en ik niet echt dus ben wel tevreden :)

@ secricible, das een tie-down.

Blanket

Berichten: 3852
Geregistreerd: 04-03-07
Woonplaats: NLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:08

GAAF! En wat een snelle tijd! +:)+

cowgirl74
Berichten: 137
Geregistreerd: 12-01-06

Re: $1000 Barrel Race

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:16

even een vraagje waarom gebruik je een tie down word het paard nu niet meer belemmerd? Het ziet er wel spectaculair uit alleen staat de tie down mij niet aan

Lissatje

Berichten: 149
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:08

Kirrr schreef:
Ik heb zo'n spijt dat ik daar niet bij was.
Enkel personen op onze manege kunnen niet tegen concurrentie en hadden de affiche e.d. weggehaald, ben er veel te laat achter gekomen dat het die datum was.
Ik zie veel bekend volk op de foto's. Winnares dit jaar traint ook bij ons. Je zal het arabiertje wel opgemerkt hebben veronderstel ik.
Super spectaculaire foto's, stralen veel rust uit, maar even goed veel actie en energie. Vooral de laatste foto is mijn favoriet!

Ach wat spijtig, heb je even geleden zien rijden op de Ranch. Een over volle groeps les was dat :+
Is het dat grijs paardje dat ook altijd mee rijd daar?

@Jaycee_
Je foto's zien er echt spectaculair uit

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Re: $1000 Barrel Race

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:15

jammer van die strakke en belemmerende hulpteugel (tie down ?, nieuw voor mij )
het lijkt me wel erg leuk :)

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Re: $1000 Barrel Race

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:16

hoe zitten haar benen bij foto 10 ? (laatste barrel) :P

MissPK

Berichten: 1315
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:44

lissisanne schreef:
hoe zitten haar benen bij foto 10 ? (laatste barrel) :P

Je ziet toch hoop ik ook wel wat er aan de voorkant (bit én tie down) gebeurd bij dit paard....dan krijg je zulke bewegingen bij de snelheid die gevraagd wordt...
Als ik naar de mond en ogen kijk van dit paard op sommige foto's....brrr... :\

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:48

Ik kan me ook niet echt aan de indruk onttrekken dat dit voor het paard minder leuk is dan voor de toeschouwers. Met name op de achtste foto zie ik vooral angst/pijn in de ogen van het paard...

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 20:02

lissisanne schreef:
hoe zitten haar benen bij foto 10 ? (laatste barrel) :P


Wat is er mis met foto 10 dan??

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 20:03

MissPK schreef:
lissisanne schreef:
hoe zitten haar benen bij foto 10 ? (laatste barrel) :P

Je ziet toch hoop ik ook wel wat er aan de voorkant (bit én tie down) gebeurd bij dit paard....dan krijg je zulke bewegingen bij de snelheid die gevraagd wordt...
Als ik naar de mond en ogen kijk van dit paard op sommige foto's....brrr... :\


Isegrim schreef:
Ik kan me ook niet echt aan de indruk onttrekken dat dit voor het paard minder leuk is dan voor de toeschouwers. Met name op de achtste foto zie ik vooral angst/pijn in de ogen van het paard...


:O

MissPK

Berichten: 1315
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:11

Ohja sorry TS ik was weer even vergeten dat je bij westernfoto's alleen maar positief mag reageren op wat je ziet... :z

Sassy4barrel
Berichten: 1921
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:12

Veel mensen zijn tegen het gebruik van een tiedown maar een tiedown is eigenlijk gewoon een leren neusriem en die zit vast aan de singel, vergelijkbaar met een stootteugel, wanneer de tie down goed is bevestigd houd ie alleen het paard tegen als deze het hoofd te hoog gaat (als je je paard longeert met een bijzet teugel doe je m toch ook geen pijn), Een tiedown geeft alleen problemen als deze verkeerd of te kort is bevestigd of in combinatie met een verkeerd bit zoals een (reining) shank.. Een tiedown met een zwaar (niet beweegbaar bit) kan veel problemen geven in de barrel racing. Ieder soort hulp teugel of hulp middel kan bij verkeerd gebruik problemen opleveren maar om gelijk te gaan schrijven dat een tiedown een paard belemmerd is niet juist denk ik. Een hulp teugel kan het paard ook helpen met bijv de training (denk weer aan de bijzet met longeren ;) ) maar juist gebruik in combinatie met het juiste bit is wel belangrijk :)

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:19

Jaycee_ schreef:
:O


Goeie inhoudelijke reactie. +:)+ Als je het er niet mee eens bent, prima, maar beargumenteer dan tenminste waarom wij het zo vreselijk mis hebben.

MissPK

Berichten: 1315
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:20

Het zal mij een worst wezen al die uitleg erbij hoor, ik zie alleen op deze foto's dingen wat ik zelf nooit zou willen zien gebeuren bij mijn paard op een wedstrijd, thats it ;)

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 20:22

MissPK schreef:
Ohja sorry TS ik was weer even vergeten dat je bij westernfoto's alleen maar positief mag reageren op wat je ziet... :z

Heb ik dat gezegd? Nee hoor, ik sta open voor tips.
Maar om te zeggen dat ik de tiedown of dat bit niet mag gebruiken, of dat mijn paard pijn en angst heeft, of dat mjn paard dit niet leuk vindt... Nee, dat soort commentaar hoef ik niet.
Kijk, je geeft commentaar op foto 10. Als je nou zou zeggen wàt er verkeerd aan is, dan kan ik je daar misschien op antwoorden. Maar om zomaar zulke commentaar te geven op foto's, dat vind ik wel straf ;)

Sassy4barrel schreef:
Een tiedown geeft alleen problemen als deze verkeerd of te kort is bevestigd of in combinatie met een verkeerd bit zoals een (reining) shank.. Een tiedown met een zwaar (niet beweegbaar bit) kan veel problemen geven in de barrel racing.

Ik heb met deze combinatie tiedown/bit nog nooit problemen gehad.

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 20:24

MissPK schreef:
Het zal mij een worst wezen al die uitleg erbij hoor, ik zie alleen op deze foto's dingen wat ik zelf nooit zou willen zien gebeuren bij mijn paard op een wedstrijd, thats it ;)


Je moet barrel race niet vergelijken met reining ;-)

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:29

Ik kan heel erg genieten van een goed gereden barrel race (veel mooie filmpjes te vinden op youtube) en ik denk dat iedereen wel eens een ''raar'' fotomoment heeft maar als je zo'n fotoreeks van je paard en jezelf hebt zou ik niet blij zijn. Zonder jou meteen af te branden, want ik ken je verder helemaal niet en weet je trainingsmethode niet. Maar gewoon, de uitdrukking van het paard... ík vind het geen prettig gezicht.