Giga eindelijk weer aan het crossen: Gorssel 120910

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Giga eindelijk weer aan het crossen: Gorssel 120910

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 18:34

Vandaag was het dan zover: precies een jaar na de laatste cross gingen we weer op pad. Toevallig was het ook nog naar dezelfde cross als een jaar geleden: Gorssel.

Gisteren natuurlijk al met angst en beven om het kwartier naar buienradar.nl gekeken, maar het bleef maar blauw boven het Oosten van het land en ja hoor: toen ik vanochtend om 6.30 :Y) wakker gemaakt werd door de wekker, tikte de regen al lekker op het raam. Balen, nou ja. Een set extra kleren in de auto gegooid en om 7.35 uur reden Laurie en ik het erf af.
Nog even benauwde stukjes gehad omdat m'n auto stotterde op de A50, maar na twee keer zo'n actie is het verder weggebleven en kwamen we tegen 9 uur in Gorssel aan.
Vlug Giga opgezadeld, Laurie in het nette pak en richting de dressuurringen, die echt een heeeeeeeeeel eind lopen van de auto af waren. Dressuur ging netjes, niet spectaculair maar Giga liep veel lekkerder dan vorig jaar, waar we al meteen heel blij mee waren. Punten waren mooi: 210, goed voor een gedeelde 2e plaats.
Daarna dat hele eind weer naar de auto gelopen, Giga weer op de trailer en wij (nog steeds in de miezer regen) weer terug om de cross te verkennen.
Ik vond hem hoger dan ik me kon herinneren, maar niet onoverkomelijk. Dat het inderdaad hoger stond, ontdekten we halverwege: het was L-paarden 8-) . Dat was dus geruststellend. Geen echte gekke dingen gezien, behalve misschien de oxer die een stukje na de waterbak stond, dat zou misschien nog even aanpoten kunnen zijn, maar verder zou het moeten kunnen.

Wij, in nog steeds die regen, terug naar de auto (mijn voeten lagen er voor m'n gevoel inmiddels bijna af) en Giga opzadelen. We waren ruim op tijd, maar zijn toch maar vast richting dierenarts gegaan en daarna naar de springring, zodat Laurie ook nog een beetje het parcours kon verkennen. Die springring was ook weer een heel eind weg, dus mijn half uurtje beweging elke dag heb ik inmiddels voor de hele week wel gehad.
Ik was weer lekker zenuwachtig, maar dat was nergens voor nodig: Giga deed uitstekend haar best. Even een rotafstand in de dubbel, maar ze kan ook van de hindernis afblijven als ze er heel kort bij komt, dus het springen ging foutloos.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna weer richting de start van de cross gesloft (meer lukte inmiddels niet meer bij mij :o ) en daar heerlijk de stoel van de hindernisjury mogen lenen, zodat ik al zittend kon proberen mijn hartkloppingen een beetje in bedwang te houden. Laurie en Giga liepen heel relaxed in het losrijringetje, terwijl ik zat te stuiteren op m'n stoel :):) ).

Eindelijk hoor, ze waren aan de beurt: Giga was er helemaal klaar voor := .

Afbeelding

Daar gingen ze als een speer over de eerste hindernis.

Afbeelding

Ik gilde nog veel plezier en Laurie gilde nog iets terug, maar ik weet niet wat.
Via de luidsprekers kon ik ze mooi volgen en het ging uitstekend tot................... helaas 1 weigering op hindernis 8 >;) . Huh, dat was toch een simpele steilsprong (molenwiek waar ze maar 1 wiek van hoefden te springen). Dat is gek.
Verder ging het allemaal weer goed en kwamen ze net zo makkelijk over de laatste hindernis.

Afbeelding

En wat het nou geweest is: we hebben geen idee. Ze ging als een speer, maar opeens wilde ze niet meer. In plaats van springen, ging ze stappen surprise . Iets moet er eng uit gezien hebben: bij de hindernis of ergens in de buurt, maar Giga vond het welletjes. Bij het opnieuw aanrijden, ging ze er dan toch over heen en daarna ging de turbo weer aan alsof er niets gebeurd was. In volle galop door het water, als een zonnetje over de oxer en ook de andere hindernissen geen probleem.

Dus al met al: we zijn super blij dat Giga back in town is en zo lekker aan pakt, maar we waren ook wel beetje (nou ja beetje ........) teleurgesteld dat die weigering langs kwam, zeker met die mooie dressuurpunten in ons achterhoofd.

Voordeel was dat we ons uit de enorme regenbui (want miezeren kon je het 's middags niet meer noemen) konden losrukken en op tijd terug naar huis konden rijden :P .
Giegje loopt nu weer lekker in de wei en we gaan er gewoon in oktober in Diepenheim weer tegenaan!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Giga eindelijk weer aan het crossen: Gorssel 120910

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:47

Wat een gaaf verslag leli! Ontzettend jammer van die 1ne weigering hoeveelste was giga uiteindelijk geplaatst? Toch super goed gedaan hoor!! Goed van Laurie!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Giga eindelijk weer aan het crossen: Gorssel 120910

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:50

Nou dat is toch een mooie rentree? Jammer van de stop, maar de molenwiek bleek toch een aparte hindernis voor veel paarden, dus daar hoeven jullie je niet voor te schamen hoor!

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Giga eindelijk weer aan het crossen: Gorssel 120910

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:39

Leuke foto's. Heb je zien losrijden, ziet er erg goed uit. Ondanks de regen zijn de foto's mooi gelukt. Jammer van je stop, maar waren er erg veel op de molen.

Zie mezelf op de achtergrond van de 2e crossfoto haha.

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 19:45

Oh wat grappig dat je nog op de foto's staat. Jammer dat je niet net voor ons gestart bent: had je ook nog "echt" op de foto gestaan.
Ik rij niet zelf (even voor de goede orde), ik ben de eigenaar van de pony. Ik ben meer van de foto's en laat het crossen aan Laurie over 8-) .

Elise95

Berichten: 4204
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Giga eindelijk weer aan het crossen: Gorssel 120910

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:59

Leuk verhaal :D.

Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:49

Leuke foto's! Dat groenige 'gaas' onder de molenwiek was ook wel kijkerig, je paard was zeker niet de enige die daar een beetje moeite mee had.
Jammer van de stop dus, maar verder top :D !

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Giga eindelijk weer aan het crossen: Gorssel 120910

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:42

Klinkt goed Inez!
Stoer hoor, jammer van de weigering maar goed, verder prima rit gereden !

Aankomende zondag mag Layla voor het eerst haar entree doen in de tripalon van Bussloo, ben benieuwd!

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 21:50

curly2day schreef:
Klinkt goed Inez!
Stoer hoor, jammer van de weigering maar goed, verder prima rit gereden !

Aankomende zondag mag Layla voor het eerst haar entree doen in de tripalon van Bussloo, ben benieuwd!


Dank je!

Wat leuk van Layla!!
Volgend jaar voor het echie?
En Koss gaat ook al starten dit jaar. Connemara's here we come.......... (alhoewel: geldt niet echt voor Layla :D ).

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Giga eindelijk weer aan het crossen: Gorssel 120910

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:53

Koss en Layla gaan samen in Broekelo: illegalie en legallie
Weet niet volgend jaar voor het echie, Yentl start maibs ook en heeft ook nog school. Maar denk zeker dat er een paar oefencrossen bij hun op de teller komen te staan.

libra

Berichten: 981
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:27

Mooie foto's :)
Jammer van de weigering.
Hoeveelste zijn ze nog geworden?

Leonora
Berichten: 617
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Giga eindelijk weer aan het crossen: Gorssel 120910

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:40

wat een prachtige foto die laatste!

helemaal top zo'n come-back!

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 21:32

@ Libra: ik geloof dat we nu 22e waren. Tja, 20 strafpunten voor een weigering hakt er flink in. En de tijd gaat ook moeilijk doen als je er een weigering bij hebt 8-) .

@ Leonora: die foto vond ik zelf ook erg mooi geworden. Ze kwamen ook zo lekker het bos uit zetten <3 .

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Giga eindelijk weer aan het crossen: Gorssel 120910

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:38

Klinkt erg leuk Leliaardje, een geslaagd dagje met flinke wandelingen :P

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 21:44

LovingTweety schreef:
Klinkt erg leuk Leliaardje, een geslaagd dagje met flinke wandelingen :P


Ik heb dan nu ook flinke spierpijn :Y) . En net zelf sinds tijden op Giga gereden, dus de spieren die nog geen pijn deden, gaan nu ook pijn doen :D .

Maar het was inderdaad een fijne dag!

libra

Berichten: 981
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: limburg

Re: Giga eindelijk weer aan het crossen: Gorssel 120910

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:30

Belangrijkste is dat jullie het naar je zin gehad hebben. :)
20 strafpunten hakt er inderdaad aardig in.