Wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mi_ch_elle1
Berichten: 14
Geregistreerd: 23-08-10

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 01:11

Hallo,

Myn verzorgpony lisette is 14 jaar oud.

Ze heeft +- 4 jaar geleden een horizontale peesblessure gehad en ging daarbij naar de slacht.
en uiteindelijk toch weer niet. Ze zijn een jaar met haar bezig geweest om te revalideren. ( stappen, rust opbouwen ect. )

Nu is het zo dat ze nooit weer voor 100% goed is gaan lopen maar elke keer als ze op stal gaat, komt het terug. ( ze loopt nu dag en nacht in t weiland. )

(en ja misschien heeft ze wel artrose, daar is nooit op gecontroleerd)

Ze heeft gewoon zo vaak terugkomende problemen ( aan dat blessure been ). net als nu;
Dikke kogel, warme kogel, bobbeltje op de pees.

Stand van haar hoeven is niet geweldig. Ze staat erg plat op haar hoeven en achter nijgt ze naar buiten.

Wat zouden jullie me aanraden met deze pony? Vaak na 't stappen word t dikker.

( sommige periode's kan je gewoon lekker rechtuit met haar buiten rijden & is er niks aan de hand! )

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:50

Ik zou gewoon van dag tot dag kijken. De periodes dat er reactie in het kogeltje en op de pees is zou ik rustig aan doen. Eventueel stappen op het harde..Best heel lastig je zo op afstand te adviseren. Loopt ze kreupel op haar slechte dagen? Ik heb zelf een oudere ruin staan die ik om die reden toch maar pensioen gegeven heb. Van hem weet ik dat hij, buiten de peesblessures, oa. artrose in zijn kogels heeft.

mi_ch_elle1
Berichten: 14
Geregistreerd: 23-08-10

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 12:52

Ja ze loopt vaak echt duidelijk kreupel..

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:18

Als ze echt kreupel loopt betekent het dat ze er toch echt last van heeft. Ik ben bang dat je er dan voor moet kiezen om er niet meer op te gaan zitten. Voor de rest moet je toch in je achterhoofd houden dat ze in "geleende" tijd leeft. Hoe moeilijk ook....

mi_ch_elle1
Berichten: 14
Geregistreerd: 23-08-10

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 23:37

Ja maarja, ik ben niet de enige die haar doet en de andere denken hier anders over en rijden vaak nog met haar door.. bovendien betalen we elke maand een bijdrage om haar te kunnen doen. dus het is een lastige situatie..

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:06

Dat maakt het inderdaad een stuk lastiger..Ik vind het eerlijk gezegd al heel wat dat je een financiƫle bijdrage moet leveren voor een pony die nooit echt rad loopt... Als de anderen geen rekening houden met haar blessure wordt het er echt niet beter op..Nogmaals, het is een hele vervelende situatie voor jou en de pony..Kun je niet eens praten met de andere verzorgsters? Succes en sterkte.