Voltige met neckrope op wandeling: film! En nog veel meer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muiske07
Berichten: 551
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Mater, België

Voltige met neckrope op wandeling: film! En nog veel meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 22:05

Eindelijk is ie hier dan toch geraakt.
Na bijna drie maand werk aan gehad is onze film eindelijk af!
Naar onder schrollen voor de film te zien.

Eerst een woordje uitleg…

Afbeelding

Er was vraag naar aanleiding van mijn laatste topic: Kozakkenvoltige met neckrope op wandel + vd [RIJ-ITP] Kozakkenvoltige met neckrope op wandel + vd
Waren er verschillende mensen die dit graag op film wouden zien.

Voltige is in het derde stuk te bezien. :)

Ik had gezegd dat ik bezig was met een aantal vrienden een film te maken.
Deze is eigenlijk meer een sprookjesfilm.

We hebben allemaal ons eigen ding gedaan en al het beste in ons en de paarden boven gehaald.

Hier en daar zitten er wat foutjes in ivm de tekst van Silke en bepaalde overgangen.
Babette en ik hebben er enorm veel tijd ingestoken om dit ineen te knutselen, op het einde was het beetje teveel aan het worden. ^^

Ik weet dat er ook veel kritiek op dit topic was: [GVL-ITP] Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Maar ik moet de mensen toch teleurstellen, dit zit ook weer in de film en gaat steeds vlotter en vlotter.
Ik ben heel trots op mijn viervoeters.
Maar vooraleer er bommen op af te smijten, kijk eerst naar de hele film ;-)

Afbeelding

Babette heeft enorm veel inspiratie gebracht voor een verhaal te vormen en Silke kwam dan nog op het idee om het zelf te vertellen in het verhaal wat wel een mooi effect vormt vind ik.
Zo hebben jullie ook een idee waarover het gaat.

Babette zit hier trouwens op het forum met haar pony Jackie.
Ik vind die twee trouwens heel mooi bij mekaar passen.
Jackie was eigenlijk een simpele manege pony.
Babette was begonnen rijden in die manege met Jackie, pony was toen nog maar 5jaar ofzo.
5 tal jaar later toen die manege Jackie wou verkopen heeft zij Jackie uiteindelijk gekregen van haar ouders na lang aandringen.
En nu al die tijd later zijn ze nog steeds samen.
Jackie wordt 16 en Babette is 16.
Op het eerste zicht lijkt haar pony makkelijk en dat is ergens wel zo alleen is die pony zodanig dat manege gedoe gewend geraakt dat die pony van niet veel meer afwist.
In het begin was het moeilijk om daar verder contact met te zoeken, ze heeft heel lang moeten werken om een beetje aandacht van haar pony naar haar toe te krijgen.
In de film loopt de pony achter haar wat simpel lijkt maar ze heeft er echt heel veel voor moeten doen eer Jackie echt interesse kreeg in Babette.
Met dat compliment deed ze er een jaar over, beide hebben een lange tijd zwarte sneeuw gezien en ik vind chapeau dat ze allebei zo veranderd zijn en dat Jackie nu echt plezier heeft gekregen met haar.
Zij wil vooral verder in vrijheidsdressuur, grondwerk en bitloos met haar pony.
Hier en daar op wandelingen die afgelegen zijn lukt dit al heel vlot om op neckrope te gaan.

De zelf gemaakte vleugels: Afbeelding

Afbeelding

Wat je kan met een paard maakt niet uit, de weg die afgelegd is om iets samen te bereiken, hoe klein of hoe het groot het mag zijn vind ik veel belangrijker en heb je veel meer genieten van dan iets rap te forceren.

Silke (18j) met haar paard Quélou:
Zij is onze verteller maar niet zomaar verteller.
Al de dingen die Silke deed met Quélou en die er ook inzitten zijn leuke afwisselingen, wat het leuker maakt om naar haar te luisteren.
Vind het echt sjiek geworden hierdoor!
Heel dat gedoe heeft door haar een mooie wending gekregen.
Zij rijdt met haar paardje ook bitloos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor degene die nieuwsgierig waren naar die voltige met neckrope in dat veldbaantje, in dat zelfde stuk heb ik weer voltige gedaan met neckrope en staat op film.
Door youtube is de kwaliteit wat afgenomen maar als je goed kijkt zie je het wel duidelijk.

Gilles(17j) heeft ook heel goed gedaan met mijn hengstje Sioux, die twee passen echt goed bijeen vind ik.
Dan wel nog met een bitloos hoofdstel aangezien dat Sioux een neckrope nog niet kent maar ook wel buiten in een veldbaan voltige gedaan.
Moet zeggen chapeau voor die twee dat die zo goed samen kunnen opschieten met mekaar!
En het vertrouwen, ik zou niet zomaar iedereen op hem willen zetten aangezien Sioux niet stopt mocht er wat mis gaan tijdens de voltige.
Maar die twee zijn zo danig goed op mekaar ingespeeld dat ik hen 100% vertrouw samen.
Hij komt ook wekelijks mijn deur plat trappen en rijdt vaak met Sioux.

Afbeelding

Afbeelding

De lifts die ze bedacht waren ook tof, mss beter meer black lights in gestopt.

Afbeelding

Dorien(22) met Boy mocht natuurlijk ook niet mankeren.
Was eigenlijk moeilijk om van Dorien een slecht iemand te maken aangezien zij altijd zo vrolijk en goedgezind is.
Maar was wel fijn, tijdens de opnames voor de film heeft Boy leren steigeren en hebben we dit er ook ingestopt.
Wat ondertussen al vlotjes gaat vind ik, ik vind die twee mooi bij elkaar passen.
En verder bij haar thuis ook nog wat zitten filmen.

Afbeelding

Zitten trouwens een paar leuke dingen in van in het zwembad, aantal seconden in de film.

Ookal kan het ene paard wat meer dan het andere, ieder op zich vond ik prachtig samen passen bij hun paarden en was telkens genieten om naartoe te kijken.

Ikzelf ben ook heel tevreden over mijn paarden: Sioux met Gilles.
Zippy en ik samen, alhoewel zijn dressuur minder vlotjes ging daar het op een onbekend veld was, normaal gezien loopt hij altijd ergens in een piste dressuur.
Velden dienen voor hem om op te galopperen als we op wandel zijn dus had hij het best ff moeilijk maar soit, we streven niet naar de perfectie, er is nog veel werk maar los gezien van zijn dressuur deed hij al de rest heel goed.
Het enige wat met zijn bitloos hoofdstel is is zijn dressuur, de rest is volledig op neckrope.
Kalife die mocht zeker ook niet ontbreken, bij hem is alles met neckrope.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was normaal gezien de bedoeling om de film niet langer te laten duren dan 15min maar deze is wel een beetje uitgelopen… heb de film in drie moeten knippen om op youtube te kunnen zetten.

Genoeg gekletst, na lang wachten hier de film:

Deel 1:



Deel 2:



Deel 3:



Tips en verbeter punten zijn uiteraard altijd welkom maar breek het niet af, er zit hier enorm veel tijd en werk in.
Laatst bijgewerkt door muiske07 op 11-09-10 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Liene

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Antwerpen in België

Re: Voltige met neckrope op wandeling: film! En nog veel meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:07

Super gaaf! Ik ga nu kijken :D

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:08

Jammer ik kan de filmpjes niet bekijken

Ruga
Berichten: 5407
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:13

Bravo!!! Ik heb niet alles gezien, maar goed bezig!! meer kan ik er niet bij bedenken. Het plezier straalt er af, bij de ruiters en de viervoeters.. zo hoort dat toch, niet? :-)

edit: wel nog een bedenking, ik kijk 1000 keer liever naar dit soort film dan naar een pro-wedstrijd, 'k vind het echt een voorbeeld voor respect + inspanning + fun = fun³ +:)+
Laatst bijgewerkt door Ruga op 11-09-10 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

E_Nalanta

Berichten: 4823
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Nederland, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:17

De beelden zijn zó mooi, wat jullie kunnen is zó geweldig.. en wat een enorm leuk verhaal! :D

Misschien zou je de volgende keer beter kunnen letten op de overschakelingen tussen het ene en het andere filmpje, deze komen soms OPEENS, net zoals de muziek die van lied op lied springt en soms opeens HEEL hard staat, schrok me wild! _O-

Maareh, verders petje af hoor, prachtige beelden nogmaals! :wow:

Boterfliegje

Berichten: 453
Geregistreerd: 12-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:18

Het ziet er allemaal erg leuk uit maar ik denk eerlijk gezegt dat de paarden er leuker uitzien zonder outfit.
Nu gaan sommige mooie details verloren zoals bij het steigeren bv.

Vind het allemaal prachtig wat jullie doen, mag je echt trots op zijn!
Heb de filmpjes mn msn al doorgestuurd ;)

__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Re: Voltige met neckrope op wandeling: film! En nog veel meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:19

Wat gaaaaf!

LoveLoes

Berichten: 806
Geregistreerd: 05-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:20

Heeeell mooi!! :D

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:21

Tis dat je niet echt in de buurt woont, anders wou ik iedere week les van je!

in 1 woord.. geweldig!

DmNqUe

Berichten: 2979
Geregistreerd: 12-06-06
Woonplaats: Druten

Re: Voltige met neckrope op wandeling: film! En nog veel meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:32

wauw!!! prachtig gedaan!!

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:34

Vind het echt super mooi!! Wat een samenwerking!

Ik weet niet of het aan mijn pc lag, maar kon de verteller erg slecht horen, moest volume omhoog draaien en dan ineens die muziek, daar schrik je dan wel van :)

Buiten dat geen commentaar, echt heel mooi! Super gedaan!

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:38

Wauw, wat een prachtige film! wat een knappe rijkunst. En prachtige en super goed afgerichte paarden. Werkelijk geweldig :D !

muiske07
Berichten: 551
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Mater, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 22:45

Ja, de verteller klonk idd stil, dat zagen we achteraf ook.
Het jammere is, is dat zij 80km van mij vandaan woont en niet ff rap over en weer kan.
Heel dat stuk van haar hebben we uiteraard wel met pauzes maar toch 10uur aan bezig geweest.
Dorien die woont dan weer aan de kanten van Antwerpen, dat is ook alweer een heel eindje.
Babette 40min maar dus dat valt goed mee en Gilles 20min.
Maar toch was het niet simpel, de ene werkte, de andere op reis, etc...

Firefly4@ ligt zeker niet aan je pc hoor, de volgende keer vinden we daar wel wat op ;)

Dmnque@ dank je

Coentjuh: dank je

Loveloes: dank je

Nicky: ook dank je:p

Boterfliegje@ denk je? Ik weet het niet goed, ik had zo iets van, wij hebben allemaal iets van kleren maar de paarden niet... maar zal er rekening met houden dat er meer details te zien krijgen als we nog eens zo iets maken. ;-)
Kan je me zeggen wat je precies storend vindt?
Dan kan ik zoeken naar mss een andere optie :p

E_Nalanta: idd, die overschakelingen zijn niet echt om trots op te zijn, we gaan zoeken om daar iets op te vinden :p

Bandida: Dank je wel en idd we hadden allemaal plezier, elk deed gewoon zijn eigen ding en dat was fijn :)

Hotchocolat: Oei? Mss nog eens proberen...

Epona: ok, have fun ;)

Lovefi: dank je, super goed afgerichte paarden... kan altijd beter maar we hebben vooral plezier. Er mag geen druk komen anders wordt het niet meer leuk en zo op die manier bouwt elk hogerop ;)

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Voltige met neckrope op wandeling: film! En nog veel meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:55

Het probleem voor mij is de muziek die je gebruikt. Deze is niet beschikbaar in mijn land (Duitsland).

guenivere
Berichten: 1950
Geregistreerd: 01-12-06
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:06

Weet niet zo goed wat ik moet zeggen eigenlijk, alleen wel dat ik het super gaaf vind. Heb genoten van alle foto's en filmpjes. Wat heb jij een super goede band met je paardjes! Waren er maar meer mensen die zo met hun paard omgingen. Zo zie je maar weer wie liefde geeft aan een paard krijgt die liefde ook terug. Petje af!

Sjeintje

Berichten: 64
Geregistreerd: 26-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:13

Heerlijk om naar te kijken! Fun, fun en nog eens fun.
Wat zullen jullie een lol hebben gehad met het filmen.
Kan mij voorstellen dat jullie er 10 uur mee bezig zijn geweest om alles aan elkaar te plakken.

Kijk nu al uit naar de volgende film, ga zo door!

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:32

Heb ze allemaal met heel veel plezier bekeken! Het genoegen en de vrijheid straalt ervan af. :j Heerlijk om jullie bezig te zien te paard.

Ik kon het verhaal niet overal even goed volgen, maar in elk geval is het heel leuk om te zien hoeveel werk jullie in dit project hebben gestopt. Wat hebben jullie allemaal mooie kostuums aan! Gave stunts zitten erin, en ook leuke grapjes (zoals de vertelster steeds haar verhaal doet in een andere 'houding' :)) ). En ook die effecten met de rook zijn bijvoorbeeld erg leuk bedacht.
"Filmtechnisch" zou ik zeggen: kill your darlings, want sommige stukken zijn wat te lang en voegen niet echt iets toe aan het verhaal. Maar doe dat toch maar niet, want het zijn allemaal mooie beelden! :D Ik heb geloof ik één stukje gezien waarbij iemand te paard werd gefilmd door iemand die te paard meerijdt, dat vond ik ook een mooi effect, voor een volgende film (die komt er toch wel, hoop ik?) zou ik dat vaker gebruiken! Paar close-ups ter afwisseling zou ik dan ook wel mooi vinden.

Tweede filmpje, rond 1.03: laat iemand zich daar echt 'slepen', of is dat een pop? :wow:

vancky2005

Berichten: 717
Geregistreerd: 26-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:43

Prachtig wat jullie allemaal kunnen met je paarden en de film is ook fantastisch. Dikke proficiat!

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 00:37

Ik vind het echt leuk!
Er zitten hele leuke beelden in en ik vind de verteller hilarisch :+
Ook leuk hoe je telkens de muziek afwisselt per personage.
En ik vind die jongen een erg fijn duo vormen met dat bonte paardje.

Over de film-technische kant ga ik niet veel zeggen. (Het is de inhoud die telt hé.)
Dat laat ik over aan 'experts'.
Maar ik zou wat meer close-ups (zoals bij de verteller) ook wel leuk gevonden hebben bij de personages.
En misschien is het de volgende keer ook een idee om te werken met geschreven tekst in het filmpje?
Dan heb je dat probleem niet meer om de klank van de verteller goed te krijgen. ;)

Kleine opmerking trouwens, ik vrees dat dit niet lang op youtube gaat blijven staan ivm de muziek die je gebruikt hebt.
Je kan op youtube namelijk niet zomaar muziek gebruiken waar rechten op bestaan en dus gooien ze dat er maar af.
Wie weet merken ze het niet, maar ik zou je dus aanraden deze filmpjes ook nog ergens anders te uploaden. ;)
Just in case...

muiske07
Berichten: 551
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Mater, België

Re: Voltige met neckrope op wandeling: film! En nog veel meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 00:48

Guenivere: dank je wel! ;)

Sjeintje: dat was tien uren bij Silke om te filmen... de film zelf ongeveer 12 a 13uur om in elkaar te steken...

Elanor: ja, vind sommige dingen ook wel lang al hadden we al veel gewist :P
Nuja, eerst nog inspriatie zoeken voor een nieuw verhaallijn en dan met volgende punten rekening houden:
spreker dat luid genoeg moet zijn,
niet te lang duren van momenten,
opletten dat details van de paarden mooi uitkomen,
Close ups en meer filmen van op een ander paard,
opletten met de muziek en de overgangen ivm de verteller, etc..
Zeg maar :D

En, dat is geen pop die er achter sleepte, dat was ik ;)
Ik kan je verzekeren, dat gras en aarde zit echt overal in je kleren!
Vandaar dat ik dat bordeau niet wou aandoen.

Zal dat nog eens overdoen en ook trachten close up van te maken :P

Vancky2005: dank je wel :)

Luckystory: dank je wel, ik zie Gilles ook graag op Sioux :p

Aan geschreven tekst hebben we ook gedacht maar zou dat dan niet storend zijn?
Er komt dan geen spraak meer te pas...
Enfin, ik ga eens opzoeken hoe ze dat in de films doen dat die klank zo sterk blijft :p

aah, bedankt voor de tip van de filmpjes, zal ze op dailymotion ook neerzetten ;)
Wist niet dat youtube zo moeilijk kon doen. ^^

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Voltige met neckrope op wandeling: film! En nog veel meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 01:13

Ik ben nu niet in de positie om te kijken, maar je OP boeit me zo dat ik morgenvroeg meteen ga kijken! :9

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Voltige met neckrope op wandeling: film! En nog veel meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:36

Zo ik heb eindelijk de filmpjes kunnen bekijken! :)

Ik vind het zeer mooi gemaakt, maar ik zou meer aandacht besteden aan de overgangen, de afwerking en de 'kledij' van de paarden. Doordat ze nu van die lange lappen voor de voeten hebben hangen is het beeld heel anders, als je het paard wil aankleden kun je het beste bij de achterhand lang hebben en voren 'kort'. Dit geeft een mooier beeld van het paard. Verder zou ik in het vervolg zorgen voor een voice-versterker, zodat de verteller beter kan worden verstaan.

Maar mensen respect hoor! Heeeeeeel mooi gemaakt! *D

loveisabel
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-03-10

Re: Voltige met neckrope op wandeling: film! En nog veel meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:40

gaaf

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Voltige met neckrope op wandeling: film! En nog veel meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:59

wauw! :wow:
Daar is veel werk in gaan zitten zeg, héél knap gedaan!! +:)+
Super wat jullie met je paard kunnen en op een heel leuke manier laten zien. Wat een prachtige omgeving ook zeg! :~
Als ik een puntje van kritiek zou hebben dan is het dat ik het redelijk aan de lange kant vondt maar ik snap ook dat jullie alles graag wilden laten zien.
Dikke complimenten voor al jullie werk en voor alles wat jullie met je paard hebben weten te bereiken! +:)+

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:00

heeee, ik heb een vraagje, hoe komen jullie aan die prachtige jurken, ik moet binnenkort ook een proefje doen op muziek en zou dan ook graag in zo'n jurk willen

Echt een super kompliment voor jullie en de paarden!