het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wilou_sharon
Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-07

het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 16:11

ik weet niet of dit hier goed staat en bereid je voor op een heel lang verhaal.

ik had in febr een advertentie gezien op internet dat iemand ik zal hier maar even geen namen noemen want de betreffende persoon bokt ook hier.(we noemen haar J )
dat ze haar paard (wat achteraf niet eens haar paard bleek te zijn) wilde ruilen voor een 12 jarige merrie van mij.
na wat heen en weer mailen hadden we afgesproken dat ik mijn merrie kwam brengen en haar ruin op zou halen.
zei zou mij 80 euro bezine kosten betalen en zo gezegt zo gedaan.
wij dat hele stuk in de auto paard opgehaald en weer terug huiswaarts....

een week later belde ze op en die merrie was het niet voor haar en wilde liever een ander paard.
ik had nog een grote jonge hengst staan van net 3 jaar die nog onbeleerd was, maar hij mocht niet als hengst bij haar oude stal staan en moest gecastreerd worden.
dus ik afspraak gemaakt bij veerts en heeft het paard netjes gecastreerd en ik hem weer dat hele stuk gebracht naar haar toe.
we komen daar aan en ik ruil de paarden om en vraag om de benzine kosten die ze wederom zou betalen 80 euro maar dit keer kwam ze met het excuus haar pasje deed het niet en de bank die zei had had geen kas.
een vriend die mee was en ik keken elkaar aan en zei van laat haar het maar over maken en dat zei ze zelf ook maar helaas moet ik nog steeds op dat geld wachten.

nou denk je als dat nou alles is maar het verhaal wordt nog mooier...... helaas voor mij.

de ruil was gedaan en ik bleef haar maar bellen en mailen over de castratie kosten en de niet gekregen benzine kosten had ze steeds andere smoesjes.
het paard was niet goed gecastreed en hij had nu een onsteking e.d.

vervolgens kreeg ik een juni een mail van ene N die beweerde dat ik haar paard op stal had staan.
vervolgens belde ze mij en legde mij het hele verhaal uit.
J had het paard wat ik op stal had staan gekocht op contract en had nooit een cent betaals aan N en had dat paard gewoon met mij geruild.

ik was hier erg van geschrokken en ben dat weekend nog naar N toegeggaan om het te bespreken wat we konden doen.
N is met het verhaal naar de politie gestapt maar kon dus gen aangifte doen omdat ik dan de schuldige was dus meer dan een aantekening is het niet geworden.
en zei wilde niet dat ik opdraaide voor iets waar ik niets aankon doen.
wij N en ik zijn toen verhaal gaan halen bij J en die zei dat ze geen andere oplossing had dat het paard te ruilen.

de tijd ging voorbij en j heeft mijn 3jarige in een opfok gestald omdat ze bij de vorige stal weg moest wegens wanbetaling hoorde we achteraf.
J eeft mijn 3jarige ruin op haar naamgezet en ik moets het paard van N terug geven en ik sta dus tot op de dag van vandaag met lege handen.

J heeft bij de opfok ook alweer 900 euro schuld en de opfok heeft dus nu mijn paard in beslag genomen en ik mag hem ophalen als ik dat bedrag ga voldoen.
ik heb dat geld niet en J ook niet omdat ze in de schuldsanering zit.

ik ga maandag maar naar een advocaat om het verhaal voor te leggen en om te kijken wat ik kan doen.
J reageert niet op me mails enook niet op de telefoon de huistelefoon is ook afgesloten nu ....

ik kijk soms op haar hyves en dan zie ik dat ze wel naar andere auto gaat kijken enzo.

ik voel me echt zwaar belazerd en ik heb het gevoel niets te kunnen doen.
ik wilde het even van me af schrijven.

misschien dat bokkers nu gaan zeggen dan ben je wel dom geweest maar ze heeft mij er gewoon in geluist.....
ik hou jullie op de hoogte

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:13

Paspoort is geen eigendomsbewijs, dus dat het paard op naam van J staat zegt helemaal niks

DUDIEFOREVER

Berichten: 2973
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:15

Ohh wat erg zeg!
Wat een nare mensen zijn er toch op de wereld!!!

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:15

Wat een rot situatie! Hopelijk kun je gerechtelijk eruit komen! Heel veel succes!

wilou_sharon
Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 16:16

nee dat weet ik maar daar denkt de opfok eigenaar heel anders over dit is de mail van de opfok die ik net kreeg.
Beste Sharon, Gelukkig staat het paard van mevrouw J op haar naam. Ik snap dat jullie hem terug willen. Maar jullie hebben de fout begaan om hem te geven aan haar voordat ze betaald heeft. Wij hebben een rekening met haar te vereffenen van €948,- indien zij het geld niet heeft zijn wij genoodzaakt om hem voor november op onze naam over te laten schrijven. Gelukkig is dat ons onderpand. Indien u dit wilt voorkomen moet u met ons en haar in contact en overleg gaan hoe we dit gaan oplossen. Indien u met haar overeen komt dat u de opfok vergoeding betaalt dan kunt u hem hier op halen en nog wel vandaag.Indien u hem zelf had gehouden had u ook kosten van voer en stro en gras gehad. Dus het is billijk om een verzorgings vergoeding te betalen aan ons indien u hem graag terug wilt. Indien u het probleem wilt oplossen dan horen wij dat graag. U kunt me dan bellen op 061Hoe eerder u komt hoe lager het bedrag zal zijn. Dus als u het vandaag regelt hoeft u maar €800,- te betalen. Indien u niet wilt betalen wat ik me ook kan voorstellen dan is de kans klein dat u hem nooit weer terug ziet. Want bij ons gaat hij direct door naar een handelaar als de rechter uitspraak heeft gedaan. Misschien tot ziens. Met vr groet,

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:19

Jeetje wat een ingewikkeld verhaal. En ook heel slim gespeeld van die J. Ik hoop ook voor je dat
er een goede oplossing komt, dit lijkt natuurlijk nergens op...

Edit: Wat een vervelend mailtje... Ik snap die mensen helemaal, maar dat komt ook nog eens
rauw op je dak...

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:25

is het mogelijk een plaatsnaam te vermelden waar zij woont. Wellicht zijn er meerdere mensen opgelicht en kan er gezamelijk actie tegen deze persoon opgenomen worden.
Het lijkt mij dat dit een niet op zichzelfs staand feit is.

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:27

En zo zie je maar weer van ruilen komt huilen. Ik snap ook nooit zo goed waarom mensen een paard ruilen, we hebben het hier over een levend wezen! Ik heb een beetje het idee dat je er zelf genoeg hebt staan (eerst de merrie en toen de ruin) en er wordt zonder blikken of blozen geruild! Ik kan me prima vinden in de mail die je terug hebt gehad van de opfok, wat had je dan verwacht? Jij hebt de keus gemaakt je paard met haar te ruilen en genoegen te nemen met haar woorden dat ze zou betalen. En tuurlijk is zij in gebreke gebleven maar jij geeft je auto toch ook niet mee aan een wild vreemde met de boodschap 'ik zie het bedrag wel een keer op de rekening verschijnen' in mijn ogen ben je gewoon naiief geweest en moet je daar nu voor boeten en de opfok staat hier geheel buiten en zonder politie zou ik als opfok zijnde ook absoluut niet dat paard aan jou meegeven, heb je bewijs dat dit daadwerkelijk zo is? De oude eigenaar van mijn paard kan zich ook wel melden bij mijn stalhouder met een mooi verhaal en dan zou hij hem gewoon mee (moeten) geven? Daar komt ie dan nog wel achter..paardenhandel is smerige handel en dat wordt hier maar weer bewezen.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:28

Ik snap niet zo goed waarom N haar paard terug heeft. Ik neem aan uit coulance van jou kant. (en dat is heel netjes van je). Maar eigenlijk had ze geen recht meer op dat paard. Jij hebt dat paard in alle eerlijkheid geruilt en dat dat paard eigenlijk niet betaald is, is eigenlijk haar probleem. Heel nobel van je om het paard terug te geven, maar volgens mij had juridisch gezien N gewoon pech gehad en kon ze fluiten naar haar paard. Als ik N was geweest en jij had me netjes dat paard terug gegeven zou ik op zijn minst de kosten van dat opfok met je delen zodat jij je paard ook terug hebt. En daarna zul je dan maar moeten proberen om je geld terug te krijgen.

Ik vind het wel een beetje flauw van het opfokbedrijf om het zo te spelen dat de keuze hebt om of meteen je paard op te halen. Ik had een iets redelijker mailtje terug gestuurd met voorstel om de rechtzaak af te wachten. Maar ik weet ook dat dat soort dingen erg lang kunnen duren.
Hoe lang zijn de rekeningen van het opfokbedrijf al niet meer betaald ?

Tja als je denkt dat dat paard in de opfok zeker meer waard is dan de kosten die het opfokbedrijf vraagt zou ik hem wellicht toch terug halen. Misschien dat je dan nog wat geld terug kunt zien door verkoop.

wilou_sharon
Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 16:28

@ siets
ja dat is ook wel zo maar J heeft netjes een contract getekend bij de opfok dus die kunnen ook nog een incasso inschakelen.

ik denk dat ik mijn zondag maar opoffer om weer dat hele eind naar J toe te gaan en haar mee te nemen naar de opfok en kijken hoe zei het gaat oplossen zei heeft dit iommer allemaal gedaan...... ik weet het anders ook niet maandag in elk geval naar de advocaat.

en @t stef
hoe kan ik aantonen dat het wel mijn paard is paspoort ligt overgens wel bij de eigenaar van de opfok

wilou_sharon
Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-07

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 16:32

@ super sambo

ze heeft de opfok nog geen euro betaald en hij staat daar volgens mij vanaf mei.
ik heb haar paard inderdaad terug gegeven uit coulance ja en ook omdat ik op dat srafbaar was ze is bij de politie geweest en die vertelde dat dus.
maar ja N zegt ook ik heb geen geld en tja het komt er op neer dat ik het schip ben in gegaan ....zucht.
ga morgen wel langs en kijken wat ze te zeggen hebben en inderdaad ik had dit niet verwacht van de opfok zei huurt die stal en van mij part zet ze een auto erin als ikme paard maar terug krijg maar zo zien hun het helaas niet
bedankt voorde reackties tot zo ver

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:35

Dat jij strafbaar zou zijn is volgens mij kul. Heb je dat zelf ook nagevraagd aan de politie ? Dat zou ik zeker doen. Maar er zijn hier op bokt wel een aantal mensen goed op de hoogte van juridische zaken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:35

wilou_sharon schreef:
en @t stef
hoe kan ik aantonen dat het wel mijn paard is paspoort ligt overgens wel bij de eigenaar van de opfok


Door een koopovereenkomst bijv, iig niet door een paspoort, dat is in NL geen eigendomsbewijs en dat staat ook duidelijk in het paspoort vermeld. De dreigementen van de opfok zijn dus ook nutteloos.
Feit blijft dat het niet handig gedaan is, maar daar doe je nu niks meer aan..
Kan je het met de opfok niet op een accoordje gooien? Paard verkopen en opbrengst delen?

wilou_sharon
Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 16:40

@super sambo ja ik heb vanmiddag nog met de politie aan de telefoon gehangen en die zeggen inderdaad dat ik strafbaar was...
ook zeggen ze dat ik geen aangifte kan doen van diefstal omdat ik vrijwillig mijn paard heb geruild.
dat is uiteraard ook wel zo maar ik wist niet dat die ruin niet van haar was... anders had ik dat uiteraard nooit gedaan zucht

en

@t stef ik heb geen koopovereenskomt met haar dit mede omdat ik een paard had en dacht dat het zo wel klaar was totdat N om de hoek kwam en het hele verhaal een draai kreeg
maar heb wel alles mails die ik nog heb van haar en mij dat dan weer wel maar of ik daar iets aan heb geen idee....

maar de opfok kan het paard nemen als onder pand maar als bedrijf kunnen ze ook gewoon een incasso in de arm nemen

jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:40

jeetje wat een rot situatie zeg,
heel veel sterkte toegewenst hopelijk krijg je uiteindelijk je recht
maar helaas gaat dat vaak niet gemakkelijk.

Anoniem

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:41

Ik snap die opfok ook wel, als jij het paard daar weghaalt hebben hun niks meer om handen..

wilou_sharon
Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-07

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 16:42

nou ja ze hebben wel een contract met J uiteraard.
ik zal zien wat me morgen gaat brengen ik kan nu toch niets doen jammer genoeg...

Anoniem

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:43

En het paard is wettelijk gezien dus nog steeds jou eigendom? Dan zou ik het paard daar weghalen. Dan is dat stallings-geld alleen nog maar het probleem van de opfok, en loopt dat niet nog meer op.

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:48

jeetje wat een ellende!!!
als betreffende persoon ook maar een greintje fatsoen heeft dan gaat zij op wat voor manier dan ook de opfok betalen en geeft jou per direkt je paard terug!
en ik mag het miss. niet zeggen, maar bij mij zou dat met de nodige dwang ge-eist worden!!!

wilou_sharon
Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 16:51

@t shanna

dat durf ik dus niet te zeggen of hij nog mijn eigedom is ik heb er nooit een euro voor gezien en weggeven heb ik hem ook niet.
J heeft hem wel op haar naam gezet...
ik weet niet hoe ik dat moet zien als iemand dat wel weet hoor ik dat graag.
en ik denk dat als ik met mijn trailer aankom dat ze hem erniet opzetten voordat ik de kosten betaal zoals menneer ookal in de mail aangaf uiteraard..
en inderdaad haal ik hem daar ook weg om de kosten voor J te beperken wat ze overgens niet verdient maar de opfok wil niet erg mee werken dat is het nu want van J mag ik hem nu nog ophalen maar zei heeft het geld ook niet dus...... ik heb geen idee hoe dit verder moet moet ik bekennen als iemand het wel weet hoor ik dat graag

@t rachel_i

nou ik ben daar al een aantal keer aan de deur geweest maar het is voor heen al een uur en 3kwartier rijden dus ik ga niet voor me lol om zo maar te zeggen.
ik heb de paarden spullen die ze had dekens en dergelijk ook al vander geeist maar daar ben ik ook niet me gered zeg maar en ik was niet erg vriendelijk kan je ik vertellen ze haalt het bloed onder me nagels vandaan en staat ook nog glashard in me gezicht te liegen want ze had gezegtdathet paard niet op haar naam stond e.d....

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:52

Wat een vervelende situatie. Ik vind het niet erg slim dat je iets levert en achteraf om betaling vraagt. Daar moet je gewoon goede afspraken over maken.

Je bent niet zozeer strafbaar bezig geweest, maar 'N' had inderdaad het volste recht om haar paard van jou terug te eisen volgens artikel 3:86 BW.

Een beetje jammer mailtje van die opfok trouwens; "dan is de kans klein dat u hem nooit weer terug ziet", wat flauw om zo op je gevoel in te spelen.

Lastige situatie omdat je nu de ruil ook niet meer ongedaan kan maken omdat het paard wat je geruild had inmiddels terug is naar N. Ik vraag me ook af of het zo simpel ligt om 800 euro aan de opfok te betalen en dan het paard mee te nemen. Het paard is immers niet hun eigendom en zei hebben daarom ook niets te zeggen over het paard.
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Ga anders z.sm. even naar het Juridisch Loket.

wilou_sharon
Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-07

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 16:57

@ girl in the mirror

nou ja in hoevere het slim is weet ik niet als N niet was gekomen was er niets aan de hand geweest.
maar kan jij me vertellen van wie het paard nu wel is volgens mij benik nog steeds eigenaar maardat durf ik zo niet te zeggen.
en maandag ga ik daar dan ook wel even langs.
en wat de opfok betreft ik heb ook nog maar evenniets terug gemaild want ik vind dit erg kinderachtig van hun maar ja je doet er niets aan

wilou_sharon
Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-07

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 17:05

ik twijfel om te vermelden wie de betreffende persoon is ik weet niet of ik dit zomaar op bokt mag zetten wat zouden jullie doen ??

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:07

Ik begrijp de mail van de opfok wel maar ze hadden het netter kunnen verwoorden, ze willen hem nu door jouw strot duwen om maar betaald te krijgen en de zin dat je hem anders nooit meer ziet vind ik een beetje bot. Ik snap wel dat deze mensen het heel beu zijn, die willen het geld waar ze recht op hebben en dan vind ik die 800 euronog schappelijk.

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, ik wens je veel succes morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:08

Het paard is volgens mij wettelijk gezien eigendom van de gene die voor het paard betaald. Dus ook het onderhoud en zo. Naam zegt inderdaad niets. Ik heb hier 4 paarden staan waarvan er slechts 1 op mijn naam staat. Puur omdat dit geen eigendoms-bewijs is. Een aankoop-bewijs is dan weer wel een eigendoms-bewijs. Dit kan dus ook een mail zijn waarin de koop gesloten wordt. Als de ''dader'' (ben de letter vergeten) aan jou heeft gezegt dat je het paard mag ophalen, en je dit op papier hebt staan dan is dit dus bewijs dat het weer jou paard is. Jij hebt echter geen contract met de stal, en wilt het paard dus ergens anders stallen. Volgens mij moet de stal hem dus aan jou meegeven. Dat jij jouwn paard ergens anders wilt stallen is hun probleem, niet dat van jou. Jij bent de huidige eigenaar van het paard, dus je hebt niks te maken met de zaken die spelen tussen hun en de vorrige eigenaar. Anders kun je hem er zelf weghalen. Het is tenslotte jou paard. Je zou kunnen vragen of je het contract van de stal mag inzien, misschien wordt je hier wijzer van.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-09-10 17:22, in het totaal 3 keer bewerkt