Wintec 2000 vzh - singelstoten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Wintec 2000 vzh - singelstoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 08:28

Ik was nl iets aan het bedenken....

Sinds kort krijgt mn haf witte vlekken op zn rug van het zadel. Ik sta voor een compleet raadsel gezien mn zadel echt wel past, want hij is gepast door een zadelpasser.
Er ligt een wintec 2000 vzh met Cair op en daar loopt hij supergoed op.

Ik ben in contact met mn zadelpasser en hij zegt dat de druk verkeerd verdeeld wordt over de rug van mn paard. Ik ben in afwachting van een antwoord op de vraag of hier iets aan gedaan kan worden.

Nu was ik intussen aan het denken.... Een dressuurzadel heeft van die Y-singelstoten om de druk beter te verdelen, toch? Kan ik dat bij dat vzh-zadel ook laten doen? Zo van die Y singelstoten?

Wie wil, ik heb foto's van de witte vlekken op mn haf zn rug. Hij heeft geen pijn, want doet niks als ik erop duw of hard met mn hand erover ga.

Wees een beetje lief, aub, want ik weet niet wat gedaan eigenlijk :-\ Zadel past, maar verdeelt druk blijkbaar niet goed.

Ik rij gemiddeld 1 keer per week, maar dan wel voor een 3 à 5 uur lang. Dit zijn wandelingen.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: Wintec 2000 vzh - singelstoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:14

Waar zitten de plekken?

Zelfs een zadelmaker/passer kan een verkeerd zadel aanmeten. Je zou een second opinion kunnen laten doen door een tweede zadelmaker.

Rijd je met dekje, misschien is je haf alergisch voor het materiaal?

Ik zal nog eens goed nagaan of je zadel wel helemaal aansluit op de rug, niet knelt bij de schouders enz. En vraag iemand om te kijken of het zadel stil ligt met rijden en hoe jij zit. Misschien is het zadel voor jou niet goed waardoor je teveel op de lepel zit.

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 12:44

Hier een foto van de ene kant. Andere kant is ong ook zo http://i53.tinypic.com/14myurl.jpg

2nd opinion, nog niet aan gedacht. Mss moet ik dat es doen. Nochtans, de zadelpasser die hier komt is een zeer gerespecteerd man die bekend staat om zijn kunnen.

Ik rij met een dekje, ja, en ben 100 % zeker dat ie niet allergisch is eraan. Het zijn 100 % katoenen dekjes (heb ik nog nagekeken) en rij al zn leven lang met zo'n materie.

Voor zover ik weet (voor zover ik er iets van ken dus) sluit het zadel goed aan, ja. Maarja, ik kan ook wel fout zijn.
Ik zit zeker niet teveel op de lepel, dat ben ik zeker.
Hóe ik zit, geen idee, de meesten zeiden laatste maanden dat ik goed zat :)

Gisteren zei iemand me wel dat Amigo mss scheefgericht is (rechts) en dat t ook daaraan kan komen. Dat, als ik mn paard zou rechtrichten, dat t dan voorbij kan gaan. Kan dat?

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:52

Als hij aan beide zijde zo bij de schoft plekken heeft kan het zijn dat de boom te smal is maar het kan ook zijn dat het type boom niet geschikt is voor je paard. Helaas bleek dit ook voor mijn paard het geval en heb ik mijn wintec moeten verkopen. Ik zou er zeker een kundig iemand bij halen ook als je pony mogelijk scheef is. Ik zou zeer zeker een second opinion nemen zelfs een kundige zadelmaker maakt fouten (zelf ook ervaren).

Ik zal als ik jou was ook eens kijken of het zadel wel geheel aansluit en geen brug vormd in het midden.
Als je even zoekt op bokt of google zie je wel hoe je dit kunt doen.

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 13:09

De zadelpasser verdeelt Wintecs, dus ja, hij weet wel waarover hij t heeft. Allé, daar ga ik toch vanuit.

Nu, ik ga mss best idd es een 2nd opinion halen en zien wat deze meneer zegt dan :)

Ivm het scheef, die persoon zei wel dat íeder paard scheef is, net zoals mensen dat zijn. 8 op de 10 mensen zijn rechts, zo is dat bij paarden ook.

Probleem is dat er maar héééél weinig zadels zijn die goed passen op mijn haf met weinig schoft, ronde ribben en heel korte rug :roll:
Dit zadel paste wél, na héél lang zoeken, dus je begrijpt wel dat ik zou balen mocht dit zadel weer niet meer passen.

Ik ga op zoek naar een 2nd opinion :)