pup zindelijk maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin92
Berichten: 1744
Geregistreerd: 25-01-10

pup zindelijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 16:12

Hee allemaal !

Ik heb nu een week of 2 een pup. Het zindelijk maken ging redelijk goed en het poepen deed hij al buitens huis.
Maar nu een dag of 2 begint hij ineens weer in huis te poepen en nog meer in huis te plassen.
Wat kan ik hier aan doen?

Als hij buitenplast of poept beloon ik hem uitbundig en als hij in huis plast of poept dan pak ik hem op en zet hem gelijk naar buiten.
Hoe kan ik het beste mijn pup zindelijk maken?

sitaenik
Berichten: 504
Geregistreerd: 25-07-09

Re: pup zindelijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:29

op deze manier doe je het eigenlijk goed...
De pup kan er natuurlijk ook niks aan doen!

Deri

Berichten: 1988
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Arnhem

Re: pup zindelijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:32

Je kan wel eens een terug val hebben in zindelijk maken :)
Je hebt hem ook pas 2 weken he, mijn pup is inmiddels 12 weken oud, en heeft ook zo nu en dan nog wel eens een ongelukje :)

Hoe je op deze manier bezig bent is helemaal goed :)

muc

Berichten: 924
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Dresden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:33

Ik denk ook dat je het goed doet. Je mag wel wat op je pup mopperren als die wat in huis doet maar af en toe kunnen ze het gewoon niet ophouden. Dat wordt vast beter als je pupje ouder wordt.

Doe je hem elke keer als hij geslapen heeft of gegeten heeft direct naar buiten? Dat zijn namelijk de tijdstippen dat ze in ieder geval wat moeten doen.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:34

Nou, ik zal je alvast hoopvol maken, maar de mijne is nu met 5,5 maand pas echt een beetje zindelijk wbt plassen in huis.. :+ Gelukkig zijn er ook genoeg honden die het sneller doorhebben hoor :P

Volgens mij ben je op de goede weg.. Ga je vaak genoeg met 'm naar buiten? (na spelen/eten/slapen/enzo elke keer?)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: pup zindelijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:35

Ooh maar dat hebben wij ook gehad met onze hond hoor! Die terugslag is van korte duur, gewoon consequent doorgaan op deze manier. :)

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:38

Karin_Mylo schreef:
Hee allemaal !

Ik heb nu een week of 2 een pup. Het zindelijk maken ging redelijk goed en het poepen deed hij al buitens huis.
Maar nu een dag of 2 begint hij ineens weer in huis te poepen en nog meer in huis te plassen.
Wat kan ik hier aan doen?

Als hij buitenplast of poept beloon ik hem uitbundig en als hij in huis plast of poept dan pak ik hem op en zet hem gelijk naar buiten.
Hoe kan ik het beste mijn pup zindelijk maken?


Je moet de pup voor die tijd buiten zetten, een pup moet je gelijk na het slapen buiten zetten, dan weer naar buiten tijdens het spelen en na het spelen, en dan goed belonen als de pup het buiten doet.
En de pup na bv s`avonds 21.00 uur geen drinken meer geven. Sommige pups blijven maar lebberen uit verveling enz. En moeten dan ook s`nachts vaak plassen.

Succes

Hackie

Berichten: 4453
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:40

Precies, het plassen en poepen voor zijn, desnoods elk uur op het gras zetten.
En na het slapen :j maar zoals je het nu doet doe je het goed hoor :)
Zo heb ik het destijds ook met mijn BC pup gedaan :)

Edit: je kunt er ook al een commando bij geven.
Goed zo *naam hond* ga maar POEPEN.
Altijd handig als je even je hond snel moet laten plassen/poepen.
Of met oud&nieuw dan wil die van mij niet naar buiten, dan weet ze "oh als ik plas en poep mag ik weer naar binnen"
Laatst bijgewerkt door Hackie op 09-09-10 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin92
Berichten: 1744
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 16:40

Altijd als hij het volgende heeft gedaan zet ik hem zo snel mogelijk naar buiten:
- na het eten
- na het drinken
- na het slapen
- na het spelen

En als hij het dan toch binen heeft gedaan dan gaat hij ook nog naar buiten. Zodat hij het gaat linken met elkaar.
Zo van als ik in huis plas moet ik naar buiten. Misschien moet ik het plassen en poepen wel buiten doen.

Ik probeer het zo veel mogelijk voor te zijn maar soms lukt dat niet.

En dat is best vaak :P En dan neem ik hem tussen door ook nog gewoon 3 keer per dag mee uit wandelen.

Aleen dan is mijn moeder er nog, daar woon ik namenlijk bij.
En als zij er is en hij heeft wat in huis gedaan dan gaat ze tegen hem lopen mopperen en schreeuwen, en ik heb al een aantal keren gezegd dat ze dat niet moet doen en hem gewoon moet oppakken en buiten zetten. Is dat goed?

Deri

Berichten: 1988
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Arnhem

Re: pup zindelijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:43

Ja, hondje kan nml gaan denken dat hij het helemaal niet mag doen als je te erg straft (en dan bv buiten en je bijzijn niet meer durven), en gaat het dan waarschijnlijk "stiekem" doen, of zelfs opeten om zijn ongelukje te verbergen om straf te voorkomen :)

Betteke

Berichten: 2298
Geregistreerd: 13-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:21

Ik heb met mijn pup precies hetzelfde probleem, ook na 2 weken begint ze ineens veel meer te plassen binnen. Uit ervaring weet ik dat dit overgaat, het is even heel vervelend, maar als je hem consequent buiten blijft zetten, zoals je nu al doet, komt het vanzelf goed. ;)

Valencia2002
Berichten: 1504
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Ergens in de prov. Grunn

Re: pup zindelijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:29

Gewoon doorgaan en goed met je mams praten, want dat kan wel in niet gewenst gedrag geuit worden.

Mijn pup is nu net 4 maanden en gelukkig al een maand dag en nacht zindelijk, maar soms wel 15 keer op een dag naar buiten gelopen...als ik er nu nog aan denk word ik al moe, maar na
het spelen, eten, drinken, slapen is goed.

Neem desnoods een tasje met iets echt lekker lekkers mee dat wanneer de pup het buiten doet je een klein stukje daarvan geeft. Misschien associeert hij het er dan beter mee.

Daarnaast is het natuurlijk ook van het ras afhankelijk, want mijn lab was veeeeeel sneller zindelijk dan mijn Westy

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: pup zindelijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:59

Geduld, zo doorgaan, komt gewoon goed.