mensen met korting meenemen ov studentenkaart

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracefull

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Emmeloord

mensen met korting meenemen ov studentenkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 19:07

Hallo,

Vanmorgen was ik met een vriendin in de trein, en zij heeft al OV dus kan ik met haar mee reizen met korting. Dit was om half 8.
Dus ik had een kaartje gekocht met korting en we stapten in de trein. Toen kwam de conducteur en die zei dat je voor 9 uur niemand mag mee nemen met korting. En hij zij dat het in de folder staat die je krijgt als je de pas krijgt thuis gestuurd.
Nou hebben we dit opgezocht en het staat helemaal niet in de folder :+
Nou heb ik al veel vaker met korting gereisd voor 9 uur en als er werd gecontroleerd werd er niks gezegd.

Dus heeft iemand hier ooit van gehoord? :P Dat je voor 9 uur niet iemand mag meenemen met korting?

furious

Berichten: 7111
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: mensen met korting meenemen ov studentenkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:08

Nee dat mag inderdaad niet! Voor negen mag niemand met korting meereizen.

knaasje
Berichten: 853
Geregistreerd: 26-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:08

nu had je toevallig een conducteur die wel op de hoogte is van de regels :+

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:10

Het staat wel in de algemene voorwaarden van de NS. Samen met je ov krijg je echt een stapel papieren dus wrs staat het daar ook wel ergens in.

Met je weekend-ov mag je di-vr ook niet voor 9 uur met korting reizen, misschien staat het onder hetzelfde kopje?

edit: op feestdagen, in het weekend en in juli en augustus mag het wel, dus afgelopen maanden kon het idd gewoon :)
Laatst bijgewerkt door Yessy op 08-09-10 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

furious

Berichten: 7111
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:10

Staat op de site van de ovkaart:

Citaat:
Mag ik met de Studenten OV-chipkaart ook anderen met korting mee laten reizen?Dat mag inderdaad, maar alleen in de trein: De meereiskorting op alle binnenlandse treinreizen geldt voor maximaal 3 personen die meereizen op hetzelfde traject, in dezelfde trein en in dezelfde klasse. Deze 3 mensen mogen dus een kaartje met korting kopen. Door de week is de korting geldig na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de gehele dag.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:11

Ja, lijkt me ook logisch. Behalve in juli en augustus gaat korting pas in op werkdagen na 9 uur. Dat is al minstens een tiental jaren zo...

De folder heb ik niet bij de hand. De website is er glashelder over:

http://www.ibgroep.nl/particulieren/rei ... eekend.asp
Citaat:
korting op alle binnenlandse treinreizen voor maximaal drie personen die met je meereizen (door de week na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de hele dag)

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:11

Volgens mij mag je inderdaad voor 9 uur niemand meenemen met 40% korting.
had ff snel gegoogled en kwam op wikipedia inderdaad dat ook tegen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-studentenkaart
Sinds de invoering van de samenreiskorting kan een student medereizigers met korting laten reizen. Hierbij krijgen tijdens de voordeeluren maximaal drie medereizigers 40% korting.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:11

het mag dan denk ik niet, maar is er verder ook nog iets gebeurt dan ? :+

Gracefull

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 19:20

xXxdesiixXx schreef:
het mag dan denk ik niet, maar is er verder ook nog iets gebeurt dan ? :+

Nou ik had dus ook wel even kunnen goochelen :P
Maar ik had een waarschuwing.

KimD

Berichten: 20419
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: mensen met korting meenemen ov studentenkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:22

Wij hadden dat ook gedaan maar toen was het 10 voor 9 toen we in de laatste trein zaten naar de eindhalte. Hebben net gedaan alsof we van niks wisten en hebben door mogen rijden. :) Heb daar natuurlijk wel heeeeeel schattig bij gekeken :P

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Re: mensen met korting meenemen ov studentenkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:40

Wat ik me wel af vraag (en als dat niet in dit topic mag hoor ik het wel en maak ik een nieuw topic, het is niet mijn bedoeling om de topicstarter voorbij te lopen) hoe ze dat straks doen. Want ik begrijp nu dat de TS zelf nog geen OV-chipkaart had maar dus gewoon een kaartje heeft gekocht?? Ik heb nu een studentenreisproduct, maar had hiervoor ook al een ov-chipkaart. Maar op het moment dat ik nu mijn vriend op mijn studentenreisproduct wil laten meereizen kan hij gewoon een kaartje met korting kopen, maar op het moment dat hij ook een ov-chipkaart heeft (en dat zal straks vast moeten want daar gaat het zo wel heen) hoe wordt dat dan met die korting gedaan? Want dat apparaat ziet niet dat hij met mij mee gaat :P

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:47

__Marije__ schreef:
Wat ik me wel af vraag (en als dat niet in dit topic mag hoor ik het wel en maak ik een nieuw topic, het is niet mijn bedoeling om de topicstarter voorbij te lopen) hoe ze dat straks doen. Want ik begrijp nu dat de TS zelf nog geen OV-chipkaart had maar dus gewoon een kaartje heeft gekocht?? Ik heb nu een studentenreisproduct, maar had hiervoor ook al een ov-chipkaart. Maar op het moment dat ik nu mijn vriend op mijn studentenreisproduct wil laten meereizen kan hij gewoon een kaartje met korting kopen, maar op het moment dat hij ook een ov-chipkaart heeft (en dat zal straks vast moeten want daar gaat het zo wel heen) hoe wordt dat dan met die korting gedaan? Want dat apparaat ziet niet dat hij met mij mee gaat :P

Volgens mij word dat dan afgeschaft.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:52

__Marije__ schreef:
Wat ik me wel af vraag (en als dat niet in dit topic mag hoor ik het wel en maak ik een nieuw topic, het is niet mijn bedoeling om de topicstarter voorbij te lopen) hoe ze dat straks doen. Want ik begrijp nu dat de TS zelf nog geen OV-chipkaart had maar dus gewoon een kaartje heeft gekocht?? Ik heb nu een studentenreisproduct, maar had hiervoor ook al een ov-chipkaart. Maar op het moment dat ik nu mijn vriend op mijn studentenreisproduct wil laten meereizen kan hij gewoon een kaartje met korting kopen, maar op het moment dat hij ook een ov-chipkaart heeft (en dat zal straks vast moeten want daar gaat het zo wel heen) hoe wordt dat dan met die korting gedaan? Want dat apparaat ziet niet dat hij met mij mee gaat :P

Er stond laatst iets over in de krant, volgens mij wisten ze het zelf ook nog niet. Ze kunnen er moeilijk een knopje op zetten...