lunchen onderweg op de veluwe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mexx123

Berichten: 62
Geregistreerd: 06-09-10

lunchen onderweg op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 22:21

wij gaan half oktober een weekend naar Assel (veluwe).
we zijn op zoek naar goede plaatsen waar we de paarden fijn kunnen laten pauzeren,
terwijl wij heerlijk onze benen onder tafel kunnen leggen voor een lekkere lunch....
tips?!

renate85

Berichten: 2466
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:43

Je kan bij Jufvrouw tok lekker eten (vooral kip) en bij de Mossel kan je een lekkere taart punt eten.
Ik weet niet of het bij je op de route ligt.
Bij Jufvrouw tok kan je paard in een kleine stand, en bij de mossel in een lekkere weide

mexx123

Berichten: 62
Geregistreerd: 06-09-10

Re: lunchen onderweg op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 20:55

bedankt voor je reactie maar...we zijn vorig jaar vanuit de kleine pol gaan rijden (aanrader) en bij juffrouw tok terecht gekomen. we werden erg onvriendelijk behandeld en konden met onze paarden niet geweldig terecht in die stands. ik ga eens kijken waar de mossel ligt ten opzichte van onze vertrekplaats.
een wei is natuurlijk het fijnste!

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 00:30

Volgens mij ligt Assel wel aan de andere kant van de Veluwe dan juffrouw Tok :D . Als het de Assel is die ik via Google heb kunnen vinden ligt het in de buurt van Apeldoorn en Kootwijk. Geen idee hoe ver het is, maar Hotel de Mallejan in Vierhouten is een pleisterplaats, geen weidegang, maar als ze goed staan hoeft dat half oktober ook niet naar mijn idee.
Verder heb je bij Kootwijkerbroek Onder de Kastanje, maar die zou je dan moeten bellen of ze ook een pleisterplaats zijn en dan de kantine dus open hebben.
Ik zou zo niet iets weten verder, maar heb je al gekeken op de site van o.a. de Veluwetrail: www.paardentoerisme.nl ?

mexx123

Berichten: 62
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 09:48

klopt, juffrouw tok is best ver weg. vierhouten ook wel volgens mij. ik zal eens op die site kijken. ik heber wel naar gekeken voor de overnachting maar nog niet voor een pleisterplaats. goed idee. onder de kastanje zal ik ook benaderen.

schnappie
Berichten: 112
Geregistreerd: 03-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:36

ik lees even mee... wij gaan binnenkort ook op de veluwe rijden!

mexx123 schreef:
bedankt voor je reactie maar...we zijn vorig jaar vanuit de kleine pol gaan rijden (aanrader) en bij juffrouw tok terecht gekomen. we werden erg onvriendelijk behandeld en konden met onze paarden niet geweldig terecht in die stands. ik ga eens kijken waar de mossel ligt ten opzichte van onze vertrekplaats.
een wei is natuurlijk het fijnste!


Hoe is het je daar bevallen als ik nieuwsgierig wezen mag??? wij gaan er voor de eerste keer heen ( uberhaupt naar de veluwe) dus ben erg benieuwd.

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:39

Misschien is 't Hilletje iets? Wel alleen een aanbindpaal voor de paarden, maar volgens mij een aardige lunchkaart.

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: lunchen onderweg op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:50

OdK kan je idd pauzeren, je kunt er ook stallen reserveren en overnachten. Boshuis Drie (boven Garderen) heeft ook weitjes om je paard even te parkeren en heeft een goede kaart. Verder heb je rond Kootwijk ook nog de Paalhoeve (is weer in nieuwe handen, voor zover ik weet wel logies geen eten) en Gert vd Hoorn, simpele manegekantine.

mexx123

Berichten: 62
Geregistreerd: 06-09-10

Re: lunchen onderweg op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 08:57

de klein pol was geweldig!
erg aardige mensen, weiland erbij, stallen voor de liefhebbers, paddock voor de dikkere paarden.., gezellige pipowagen en een heerlijk ontbijt. kleinschalig; een aanrader!

mexx123

Berichten: 62
Geregistreerd: 06-09-10

Re: lunchen onderweg op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 09:04

't hilletje kunnen we ook wel proberen ja. we vinden het echter het fijnst als de paarden even in een wei kunnen.
boshuis drie is heerlijk weet ik van andere jaren, maar dat vind ik nu wat ver weg.
bij de paalhoeve kon je je paard niet zo heel goed kwijt in het verleden. ik zal eens informeren hoe dat nu is. ze hebben er volgens mij zo geen weiland beschikbaar voor voorbijgangers.
ik heb contact gehad met de woodyranch en met boerderij het molentje. allebei prima voor de lunch denk ik.
waar zit de manege van gert vd hoorn dan?

en schnappie... waar ga je naar toe op de veluwe?

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: lunchen onderweg op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:06

mallejan zit hier in de buurt, toen ik nog op een manege werkte kregen we vaak klanten die vanuit ons daar heen gingen, erg goed geregeld daar!

mexx123

Berichten: 62
Geregistreerd: 06-09-10

Re: lunchen onderweg op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:42

volgens mij, als ik zo op de kaart kijk, is dat wel een flink eind rijden vanuit de Kronkel in Assel... niet echt iets om heen en weer te rijden. ziet er inderdaad wel goed uit. idee voor een overnachting met je paard als je voor een luxer bed gaat.

romy_b
Berichten: 1374
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:20

op de hoge veluwe zit ook nog de koperen kop, erg leuk, je kunt de paarden vastbinden dus wel een halster mee. En er is water voor ze. Maar misschien wel te ver weg

Anoniem

Re: lunchen onderweg op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:22

Riant in Beekbergen
Hilletje in Kootwijk
Boshuis Drie in Drie

mexx123

Berichten: 62
Geregistreerd: 06-09-10

Re: lunchen onderweg op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 08:34

om bij de koperen kop te komen moet je wel eerst 10.50 euro betalen om het park op te mogen.... beetje overdreven als er overal bos is. is inderdaad wel leuk maar om die reden geen optie.

mexx123

Berichten: 62
Geregistreerd: 06-09-10

Re: lunchen onderweg op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 08:37

riant en het hilletje zijn opties ja.
boshuis drie is erg mooi maar wat te ver weg.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:49

mexx123 schreef:
om bij de koperen kop te komen moet je wel eerst 10.50 euro betalen om het park op te mogen.... beetje overdreven als er overal bos is. is inderdaad wel leuk maar om die reden geen optie.

Maar in het park mag je (bijna) overal rijden.

mexx123

Berichten: 62
Geregistreerd: 06-09-10

Re: lunchen onderweg op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 15:32

klopt, maar voor ons (wij komen uit het verrre zuiden) zijn de paden van de ruiterroutes ook prima en nog niet helemaal bekend.

NicoleWHS

Berichten: 2039
Geregistreerd: 11-03-08
Woonplaats: de Veluwe

Re: lunchen onderweg op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:46

Bij Riant kun je wel lunchen dat klopt, maar jouw paard daar even in de wei zetten, zal niet zo maar lukken, die staat vol met eigen paarden.

Misschien dat je jouw paard in de paddock mag zetten, maar dan zal je denk ik eerst van te voren moeten bellen of dat mag.

mexx123

Berichten: 62
Geregistreerd: 06-09-10

Re: lunchen onderweg op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 22:32

klopt is ook een optie. ik zal wat telefoonnummers meenemen.

schnappie
Berichten: 112
Geregistreerd: 03-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:22

mexx123 schreef:
't hilletje kunnen we ook wel proberen ja. we vinden het echter het fijnst als de paarden even in een wei kunnen.
boshuis drie is heerlijk weet ik van andere jaren, maar dat vind ik nu wat ver weg.
bij de paalhoeve kon je je paard niet zo heel goed kwijt in het verleden. ik zal eens informeren hoe dat nu is. ze hebben er volgens mij zo geen weiland beschikbaar voor voorbijgangers.
ik heb contact gehad met de woodyranch en met boerderij het molentje. allebei prima voor de lunch denk ik.
waar zit de manege van gert vd hoorn dan?

en schnappie... waar ga je naar toe op de veluwe?


wij gaan naar de kleine pol... eerste keer voor ons dat we naar de veluwe gaan. dus als je nog leuke handige tips hebt... die zijn altijd welkom ;)

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:59

schnappie schreef:
wij gaan naar de kleine pol... eerste keer voor ons dat we naar de veluwe gaan. dus als je nog leuke handige tips hebt... die zijn altijd welkom ;)

Wat wil je precies? Op de noord-Ginkel mag je in principe overal rijden, dus een goede kaart is raadzaam. VVV in Otterlo (en Ede ook) hebben fatsoenlijke kaarten van de zuid Veluwe. het Park is zeker aan te raden, is die 10 euro toegang zeker waard, wel een kaart erbij kopen, anders gaat het vrij zeker mis!

Oh, en als je van kunst houdt, een apart boek zoekt of zomaar wat aparte dingen wilt bekijken; Galerie Zuid (in Harskamp) is the place to go :D

jemmen

Berichten: 49
Geregistreerd: 16-09-10
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:49

Overigens zijn er online ook digitale kaarten van deze omgeving beschikbaar.

ikke schreef:
schnappie schreef:
wij gaan naar de kleine pol... eerste keer voor ons dat we naar de veluwe gaan. dus als je nog leuke handige tips hebt... die zijn altijd welkom ;)

Wat wil je precies? Op de noord-Ginkel mag je in principe overal rijden, dus een goede kaart is raadzaam. VVV in Otterlo (en Ede ook) hebben fatsoenlijke kaarten van de zuid Veluwe. het Park is zeker aan te raden, is die 10 euro toegang zeker waard, wel een kaart erbij kopen, anders gaat het vrij zeker mis!

Oh, en als je van kunst houdt, een apart boek zoekt of zomaar wat aparte dingen wilt bekijken; Galerie Zuid (in Harskamp) is the place to go :D

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:00

jemmen schreef:
Overigens zijn er online ook digitale kaarten van deze omgeving beschikbaar.

Link erbij misschien?

Zensation
Berichten: 590
Geregistreerd: 24-02-08

Re: lunchen onderweg op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:04

Juffrouw Tok heeft vreselijk onvriendelijk personeel, althans, dat is mijn ervaring. Wij pauzeren graag in Drie (Speuld/garderen) bij Boshuis Drie.
De paarden kunnen daar op een veilig weilandje (je kan er prima op kijken vanaf het buitenterras) en het eten is perfect! kijk maar eens op hun site www.boshuisdrie.nl