Springende fries

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Springende fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 11:45

Ooit een fries gezien die zo goed kan springen? <3 <3
Afbeelding
Afbeelding
Meer foto's volgen.

groetjes

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:47

:j :j :j Jaren geleden op de fokdag in Egmond waren wel 25 Friezen die probleemloos over een B-parcours gingen.......... (= 1m.)
Maar leuk om te doen toch? :D

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: Springende fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 11:52

Ja echt wel, had vorige week al in me hoofd om een springwedstrijd met haar te gaan rijden. Maar heb me tog afgezet van het idee. Dit was 85 cm en ik was degene die in me broek scheet :P Maar ik ga het er wel vaker bij pakken en telkens klein beetje hoger..Alleen vanuit de galop is heel moeilijk voor haar...dit is allemaal vanuit de draf...anders dendert ze eroverheen en vlieg ik er haast af... haha

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: Springende fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 12:02

Thnx, Moet alleen nog een beetje oefenen op mijn houding.
Vind zelf dat ik een beetje kampachtig zit en mijn handen mogen meer naar voren. Verder springt ze wel leuk :D

xDeems

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-11-09

Re: Springende fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:34

Je beugels zitten ook wel aardig lang, misschien helpt het je houdibng als je ze 2 gaten korter doet. Ziet er leuk uit hoor !! Kijk ook in mijn onderschrift ;D

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: Springende fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 11:28

1 gaatje hadden ze wel korter gekund maar korter echt niet dan zit ik op een stoel en dat is ook niet de bedoeling..
xx

xDeems

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-11-09

Re: Springende fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:47

Nou, dat is ook niet helemaal waar, je hebt ze nu op dressuur.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: Springende fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 08:37

xdeems ik weet toch zelf wel of ze goed zitten of niet! Ik heb lange benen en voor mij hadden ze wel 1 gaatje korter gemogen maar echt geen twee!

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Springende fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:41

Leuke foto's met je fries! Ik zou wel je beugels een stuk korter doen, dan kan je ook iets gemakkelijker meegaan. Nu zijn je benen bijna recht.

Succes, mocht je ooit een parcourtje gaan doen!

WildChild

Berichten: 2520
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:48

Zo hee wat een agressieve reactie! Ik vind eerlijk gezegd dat je Fries niet zo goed springt, hij vouwt zijn benen niet netjes en basculeert ook niet, al is dat ook erg moeilijk voor een Fries. Waarschijnlijk gaat het steeds beter naarmate je het vaker doet, dan zal je houding ook verbeteren, al zul je daarvoor toch ook echt je beugels korter moeten maken. :)

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 10:38

Het is geen springpaard he..dus tja...maar dat komt wel goed ga veel oefenen...
En ben er wel mee eens dat me beugels 1 gaatje korter moeten maar echt niet korter want heb best lange benen en zat al als een stoel op der...Je kan het op deze foto ook niet echt goed zien...Heb meer foto's waar je het wel goed kan zien die zal ik wel ff opzoeken..
En heb mijn benen ook bijna recht maar je moet ze ook beetje recht hebben en strekken tijdens het springen ander vlieg je er ook af...als ik ze op dresuur heb heb ik ze ook veeel langer.
(tis ook niet dat ik hoog spring ofzo)

janaa_

Berichten: 38
Geregistreerd: 03-07-09

Re: Springende fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:32

Ja ik heb al eens een fries zo goed zien springen :P mijn fries dus.
Maar nu over je topic,
Het beste zou ik ook voor bescherming zorgen, en je fries zet kort tegen de hindernis af, dat deed mijne ook, maar leg je grondbalk iets verder we tot ze iets eerder afzetten. En ik kan mijn beugels heel kort maken, te kort voor mij, maar dan zit ik nog steeds niet als op een stoel, zodra je je hielen omlaag drukt ga je al een heel andere beenhouding krijgen en lijkt het opeens niet meer zo kort zitten ;) maar op een dressuurzadel is dit wel moeilijker i.v.m met het zweetblad.
Succes verder nog.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: Springende fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 16:53

dat is wel een goede tip bedankt...ik ga de volgende keer de beginbalk wat verder leggen...en zal ook op me hielen letten misschien zit ik dan minder op een stoel... bedankt!
groetjes

xSheila
Berichten: 10
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:02

Das inderdaad heel rottig om met een fries in galop over een sprong te gaan.
Ik spring wel eens met die van mijn moeder.
Maar bij haar ligt meer het probleem dat van springen een beetje heet word en dan kan ze ineens niet goed meer aanspringen :+
En als ze dan in galop gaat, krijg je een enorme krachtexplosie haha.
Ik vind trouwens dat je wel een leuke fries hebt, met die hoogte komt het vastwel goed :)

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 08:18

Ja geloof dat die van mij dat ook heeft. Met er over heen denderen bedoel ik dat ze ineens keihard richting de hindernis knettert en niet meer let op hoe ze springt. Ze word echt heel erg heet :P