9/11: herinner jij het je nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

9/11: herinner jij het je nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 13:16

Ja, het is weer bijna 11 september, en hoewel er in de media altijd erg veel aandacht aan wordt besteed en sommige mensen vast "9/11-moe" zijn, vind ik de beelden iedere keer weer even aangrijpend.
Ik kan me het moment nog goed herinneren dat ik hoorde dat er een vliegtuig zich had geboord in het World Trade Center. Ik zat op de fiets en kwam net van mijn paard af. Bij het stoplicht stond een wildvreemd iemand met een telefoon en die vertelde me wat er gebeurd was.
Ik zette thuis nog net op tijd de tv aan om het tweede vliegtuig het WTC in te zien vliegen :\
Ik weet nog heel goed dat ik in eerste instantie dacht dat ik naar een film zat te kijken, zo onwerkelijk!

Waar waren jullie op het moment dat je te horen kreeg dat deze ramp gebeurde?
Herinner jij het je ook nog zo goed?

Ook heb ik ontzettend veel respect voor de passagiers van United 93, die zich met z'n allen tegen de kapers hebben verzet. Helaas met fatale afloop, maar ze hebben wel meer slachtoffers weten te voorkomen gezien het vliegtuig op weg was naar het witte huis.
De films United 93 en Flight 93 zijn heel erg aangrijpend..
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-09-10 13:31, in het totaal 4 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:18

Ik lag thuis ziek op de bank met een dekentje over me heen..

Ik kan het me nog herinneren dat mijn moeder belde en zei dat ik CNN aan moest zetten.. Precies op het moment dat vliegtuig 2 zich in de toren boorde..

Jennyxx

Berichten: 3044
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:19

Ik stond bij het kopieerapparaat op mijn werk toen het mij verteld werd. Maar ik snapte er geen jota van...dat kan toch niet een vliegtuig in een flatgebouw :')

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:19

Ik was net thuis uit school, en ik was aan het zappen toen ik langs CNN zapte waar ik de beelden live zag. Heb mijn moeder geroepen en een paar minuten later boorde het 2e vliegtuig zich in de andere toren. Erg heftig om te zien en ik vergeet het nooit meer. Ben ook niet 9/11 moe ofzo, beelden grijpen me nog altijd aan.

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:20

Ik weet het ook nog precies...Ik was op mijn werk en we hoorden alles via de radio. Het was pas toen ik thuis alles op de TV zag dat ik doorhad hoe ernstig het was.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: 9/11: herinner jij het je nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:20


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:20

Ik was aan het werk bij mijn 1ste baan.
We mochten daar geen radio of tv aan. Op een gegeven moment belde een freelancer ons/mij op en vertelde over het 1ste vliegtuig en naar aanleiding daarvan mochten we de radio aandoen.. en toen we die eindelijk aan de praat hadden, bleek er nog één in gevlogen te zijn. Ik weet nog dat we erg onde de indruk waren en beetje angstig raar gevoel hadden. We hebben de hele boel dicht gegooid en bij eem vormgever om de hoek de hele middag naar de tv gekeken, helemaal flebbergasted.. hele avond heb ik ook voor de tv gezeten. Heb me ook lang niet gerealiseerd wat een inmens groot rampgebied het eigenlijk was.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:21

Rinske schreef:
Ik was net thuis uit school, en ik was aan het zappen toen ik langs CNN zapte waar ik de beelden live zag. Heb mijn moeder geroepen en een paar minuten later boorde het 2e vliegtuig zich in de andere toren. Erg heftig om te zien en ik vergeet het nooit meer. Ben ook niet 9/11 moe ofzo, beelden grijpen me nog altijd aan.



Mij ook.. En eerlijk? Ik krijg nog steeds de kriebels als ik helemaal bovenin een hoog gebouw moet zijn.. :o

quartel

Berichten: 15895
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:21

Ik kan het niet maken om hier te vertellen wat ik op dat moment aan het doen was :+ :')

Marrke

Berichten: 3679
Geregistreerd: 06-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:22

Ik kwam thuis van school en zag dat mijn vader de tv had aangezet met daarop de beelden van de torens enz.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:22

Ik was die dag thuis, lekker wat aan het rommelen. Het was mijn vrije dag (ik werkte toen 4 dagen in de week) en mijn vriendin belde me vanaf kantoor en zei dat ik de TV aan moest doen. Tja....... daar zat ik dan op de bank, het meest ongelofelijke te kijken wat je maar kon bedenken........ ;(
Heb de rest van de dag alleen maar voor de TV gezeten.......

Equidea

Berichten: 6347
Geregistreerd: 10-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:22

Ik stond met iemand te praten in de straat toen mijn vader me riep, de telefoon draaide toen overuren...
Maar ik heb nooit zo goed begrepen waarom dit 'erger' moet voelen dat natuurrampen, elke ramp is vreselijk natuurlijk. (er word véél meer aandacht aan 9/11 besteed over de jaren, met relatief weinig dode in vergelijking met een natuurramp, dus vandaar mijn gevoel).

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:22

alison_belle schreef:
Ik kan het niet maken om hier te vertellen wat ik op dat moment aan het doen was :+ :')


Het was rond 15 uur 's middags.. En ik heb zo'n vermoeden dat het ondeugende dingen waren als ik jou zo hoor :))

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:22

alison_belle schreef:
Ik kan het niet maken om hier te vertellen wat ik op dat moment aan het doen was :+ :')


Whahaha, dat had ik nou met die vuurwerkramp in Enschede. :D ;)
Al hoewel, het is niet om te lachen.... was ook vreselijk! ;(
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 08-09-10 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:22

Ik kwam uit school toen ma op de rand van de bank zat en de televisie aan had. Overdag was de tv bijna nooit aan dus ik vroeg meteen wat er te kijken was. En toen zag ik het. Ik wist nog niet wat er gaande was eigenlijk maar het was wel heel vreemd en ook wel eng. Ik dacht echt dat dat het begin van de 3e wereld oorlog zou worden.

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:23

ik zat op mijn werk
en had de radio aan

snapte er helemaal nix van
vliegtuig na vliegtuig... allemaal enge dingen

pas toen ik thuis kwam had ik er ook beelden bij

vreselijk eng vond ik het...

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:23

Ik weet het ook nog, ik kwam uit school en had een vriendinnetje aan de telefoon. Op dat moment besefte ik de impact nog niet.

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:23

Ja inderdaad, ik kwam net met mijn vader van de tandarts, toen het op de radio was. Ik was druk aan het kwekken zoals altijd, en mijn vader riep maar 'STIL! STIL NOU SSSHT!' 'Dit is niet waar, dat kan niet waar zijn!'

Toen hoorden we het en thuis direct de TV aan. Toen boorde het tweede vliegtuig in de toren :j Jeetje, dat is alweer 9 jaar geleden, toen was ik 13. Als de dag van gisteren!

Ik heb nog een dagboek waarin staat van toen dat ik zo bang was en dat ze ook hier zouden komen enzo :Y)

Nee echt, verschrikkelijk vond/vind ik het.
Laatst bijgewerkt door Gerbenfroh op 08-09-10 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:23

Ik kwam thuis van school en toen zeiden mijn ouders van 'moet je dit zien'.. Ik was echt helemaal in shock toen ik zag dat het 2e vliegtuig zich in de toren boorde..

quartel

Berichten: 15895
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:23

Tallie1979 schreef:
alison_belle schreef:
Ik kan het niet maken om hier te vertellen wat ik op dat moment aan het doen was :+ :')


Het was rond 15 uur 's middags.. En ik heb zo'n vermoeden dat het ondeugende dingen waren als ik jou zo hoor :))

Als ik de regels goed begrijp mag ik zoiets hier niet uitspreken :+ ...of zal ik toch.....

Puera

Berichten: 8108
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:23

Ik zat nog op het MBO... kwam thuis uit school en hoorde volgens mij berichten op de radio.

Tv aangezet... zag de beelden van de vliegtuigen die in de torens vliegen... het kwam zo onwerkelijk op me over. Zoiets gebeurd toch alleen in een film?

De documentaires en films heb ik niet gezien, trok mij niet zo aan.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:24

Volgens mij waren het geen krakers maar terroristen. :o

stunning

Berichten: 2433
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:24

Ik kan het me ook nog heel goed herinneren! Ik was toen nog maar 11, maar zie het nog zo voor me.. Tv stond bij ons beneden aan en ik zag ook het tweede vliegtuig in het WTC vliegen..
Heb de film United 93 ook gezien en telkens als ik iets zie wat met 9/11 te maken heeft, schieten die beelden weer door mijn gedachten en doet het me toch nog steeds wel wat hoor..

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:24

Ik was aan het werk toen mijn directeur terug kwam van de lunch vertelde hij ons wat er gebeurd was, we hadden geen benul tot we thuis de tv aangezet hebben.....

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:24

Dat moment vergeet ik nooit meer, ik zat op school, en ineens gingen er overal telefoons, snel de tv aangezet..

Als ik die beelden zie wordt ik nog steeds niet lekker. Zelfs nu ik er aan denk schiet het kippenvel me op het lijf..