Little Boy (v. Baccarat) @ Work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Little Boy (v. Baccarat) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:57

Boy is een NRPS pony van Baccarat, inmiddels 17 jaar oud en nu 4 jaar bij mij :) Ons niveau is B/L, maar we rijden recreatief dus dat doet er niet echt toe!

Ik rijd Boy zowel met als zonder bit, dat ligt een beetje aan zijn periodes. Op het moment ligt de hackamore hem beter, dus vandaar dat ik hem daar mee rijd. Ik krijg les, maar al het commentaar is welkom! Naar mijn idee ben ik iets vreemds aan het doen met mijn benen (naar voren leggen, optrekken?), dat is iets nieuws...

De stills staan door elkaar!

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4]
Afbeelding

[5]
Afbeelding

[6]
Afbeelding

[7]
Afbeelding

[8]
Afbeelding

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re: Little Boy (v. Baccarat) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:01

Woow, ziet er netjes uit hoor!
Wat een brave Boy :D

Ik heb het idee dat je met je bovenlichaam ietsjes achterover leunt en daarmee je benen ook wat naar voren doet?

LoveLoes

Berichten: 806
Geregistreerd: 05-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:02

Ziet er netjes uit! Probeer zelf niet teveel naar achteren te leunen en idd af en toe zijn je benen in een beetje rare positie :P Ook kun je je handen iets meer rechtop doen en vooral op de laatste foto iets meer bij elkaar.. Verder leuk paardje en succes nog!

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Little Boy (v. Baccarat) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:22

Ziet er goed uit hoor Lau :j

Zoals je idd zelf al zei, ben je beetje gaan hangen. Even opletten dat je rechtop blijft en benen niet naar voren steekt ;)

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Little Boy (v. Baccarat) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:25

Leuke foto's! Ziet er goed uit, probeer alleen iets minder achterover te hangen en je benen minder naar voren te steken. ;)

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:31

Hallo,

Je onderbenen liggen te ver naar voren. Als je die wat terug gaat leggen, dan zal je zien dat het plaatje al veel beter oogt.

Verder: leuk paard! Veel rijplezier verder!

Anoniem

Re: Little Boy (v. Baccarat) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:08

Ik vind het er netjes uitzien hoor!

Heb geen verstand van hackamore maar hoe doe je dat met de druk/het contact?
Probeer jezelf lang te blijven maken en goed in het midden van je zadel te gaan zitten!

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Little Boy (v. Baccarat) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:29

Je zit een beetje in stoelzit, te ver onderuit/naar achteren. Probeer echt goed op je zitbeenknobbels te balanceren en te denken aan het "regeltje schouder/heup/hak horen op 1 lijn". Wat ook nog wel eens kan helpen is eventjes je benen helemaal optrekken, dus je voeten op de zweetbladen leggen en daarna zonder beugels rijden, dan voel je goed hoe je moet balanceren. Of het meest effectieve: Iemand langs de kant zetten die constant een opmerking geeft als je weer onderuit zakt, haha.

Anoniem

Re: Little Boy (v. Baccarat) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:54

Robijntjah schreef:
Ik vind het er netjes uitzien hoor!

Heb geen verstand van hackamore maar hoe doe je dat met de druk/het contact?
Probeer jezelf lang te blijven maken en goed in het midden van je zadel te gaan zitten!


Hetzelfde als met bit :j

Da's een goede Joyce, die beugels gaan voorlopig weer even uit!

Verder iedereen bedankt voor de reacties :D

ladyroze
Berichten: 10
Geregistreerd: 07-09-10

Re: Little Boy (v. Baccarat) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:10

Je mag wel wat meer naar voren zitten, heb het idee dat je wat aan de teugels hangt als ik deze foto's zo zie.
Verder leuk paardje

Anoniem

Re: Little Boy (v. Baccarat) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:18

Dat is naar mijn idee niet zo :n Volgens mij hang ik in m'n heupen & staat m'n handen op de goeie plek & zijn m'n teugels gewoon op maat...

Barbara_

Berichten: 3310
Geregistreerd: 12-02-05
Woonplaats: Middelburg

Re: Little Boy (v. Baccarat) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:59

Foto's zien er niet verkeerd uit Laura! Kantelt je zadel misschien iets naar achter waardoor je op deze manier gaat zitten? Zonder beugels rijden is idd de perfecte manier om netjes recht op je paard te zitten ;), buikspieren trainen :D