wat is wijsheid? graag jullie mening

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

wat is wijsheid? graag jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 11:43

as winter staat onze pony 2 jaar op stal bij X.
dit is al die tijd supergoed gegaan, gezellig onderling(alleen wij en X meer staan er niet) toen X plots in het zh lag hebben wij de zorg voor de stallen en zijn paarden op ons genomen,en hem thuis geholpen met boodschappen etc.
en na mijn ongeluk heeft X voor onze pony gezorgd tot ik het weer kon.
verder helpen wij mee met uitmesten vd bak/wei, en zorgen we voor de paarden als X een wedstrijd heeft.(indien nodig/gewenst)
nu heeft X een nieuw paard gekocht,en voila daar is ineens de nicht van X, voor het gemak maar even Z.
Z is het paard van X gaan rijden, en is voor mij een oude bekende.(niet positief)
in een recordtempo had Z het voor elkaar dat een verzorger weg moest,(jonge knul) want Z had zelf een verzorger.(om een van de andere paarden te rijden)
dat is op een niet leuke manier gegaan.
al snel kwamen de waarschuwingen mijn kant op, dat Z ons ook weg wil hebben om zo de monopoly in handen te hebben.
ik was er heel stellig in ; ik heb niks te maken met Z, enkel met X.
dus bij de nodige opmerkingen zette ik de knop om en reageerde er niet op,wilde voor X de sfeer niet verpesten en liet het maar voor wat het was.(X is alleenstaand en Z is enige nicht) ik hoopte maar dat het vanzelf beter zou gaan.
tot ik terug kwam van een weekje hongarije(nu 3 weken geleden).
kreeg de huisbewoner op me af (stallen liggen achter een privehuis,gezamelijk gebruik van oprit) met een hoop opmerkingen mijn kant op. oa dat ik er onder valse voorwendselen zou staan, dat ik ervoor zorgde dat er teveel mensen kwamen, dat wij misbruik maakten van X en uiteindelijk een keer of 5 de mededeling/opmerking of ik geen andere stal kon gaan zoeken.oh nee ik MOEST niet weg,maar het zou wel wijzer zijn........
nou dat ging dus al lekker, daarbovenop de nodige opmerking van Z, waarbij het steeds moeilijker wordt om vriendelijk te blijven.
heb hier uiteraard X over aangesproken, maar die zegt dat ie er niks aan kan doen, dat ie geen keus heeft.(wordt door fam. onder druk gezet) volgens hem was er geen sprake van hetgene er gezegd werd.
toch zat het mij niet lekker en ben ik voor geval van nood alvast een alternatief gaan zoeken.
gisteren naar stal gegaan, Z was aanwezig , en vroeg aan mij of ik al met X had gesproken.
nee hoezo?? nou X zou mij vertellen dat er op papier komt te staan dat Z voor 50% medezeggenschap krijgt en dat er niks meer beslist wordt zonder haar toestemming. en als er iets met X zou zijn(ziekte of wat dan ook ) dan heeft zij volledige zeggenschap.
waarop ik zei ; nou ik moet toch met X nog eea overleggen ivm snachts op stal in de winter, dan hoor ik het wel als het zo is.
en toen kreeg ik de opmerking ; oh ja, je weet dat X geen nee kan zeggen , maar ik denk dat het beter is dat je voor de winter een andere stal gaat zoeken.WTF????

ik ben nu inmiddels wel door mn voorraadje vriendelijkheid heen, en ook al mogen wij X erg graag en weten we dat hij ook niet blij is met deze situatie(hij is geen baas meer over zn eigen stallen/paarden) , wat is nu wijsheid?
de strijd aangaan, mn geduld verliezen en Z met haar gezicht op t straatwerk laten landen,(probeer t netjes te omschrijven) of de eer aan mezelf houden en met de pony weggaan? (wat mij het gevoel geeft haar te laten winnen, al ben ik hoe dan ook degene die in deze situatie aan het kortste eind trekt)
ik wil nog proberen om met X het gesprek aan te gaan, al ben ik bang dat het geen nut zal hebben, hij weet zich inmiddels geen houding meer te geven, en zegt ook niet veel meer.

wat zouden jullie doen?

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: wat is wijsheid? graag jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:46

Tsja... Lastig! Als een gesprek met X op niks uitdraait, al zet je hem onder druk, dan zou ik toch de eer aan mezelf houden... Lastig dat zo'n griet op die manier maar altijd dr zin krijgt, maar ja, voor jou is dit ook waardeloos. T is hoe dan ook op die manier niet prettig om naar stal te gaan en ik heb de indruk dat je toch al ontzettend je best hebt gedaan om er iets van te maken..

Succes iig!

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:48

jeetje wat een pest-situatie zeg! ik heb eigenlijk geen idee wat je het beste kan doen. is het een goedkope stalling? is het ondanks Z nog wel altijd gezellig? zoniet zou ik toch een andere stalling zoeken en tegen X zeggen dat het helaas niet gaat zolang Z ook mag meebeslissen

Sweety1987
Berichten: 33
Geregistreerd: 22-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:48

Jeetje wat een lastige situatie, ten eerste erg vervelend dat je na al die tijd zo goed met elkaar en voor elkaar hebt kunnen zorgen er nu ineens een onruststoker de boel komt verzieken.

Ik zelf zou denk ik nog eenmaal een gesprek aangaan met X zoals je zelf al zegt. Maar als deze aangeeft niets aan de situatie te kunnen doen, dan zou ik toch mijn biezen pakken en elders gaan staan. Misschien met de kanttekening dat als X van gedachte veranderd en zijn leven mbt de paarden niet door zijn nicht te laten bepalen je altijd terug wil komen?

In ieder geval succes.

unicorn_kiss

Berichten: 6494
Geregistreerd: 26-09-04

Re: wat is wijsheid? graag jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:07

Ik zou de eer aan mezelf houden, beter dan dit wordt het waarschijnlijk niet. Je zegt al wat te hebben gezocht, heb je al iets leuks gevonden?

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:24

Ik heb ook een keer zoiets meegemaakt. Erg vermoeiend.
Hij zal er helaas zelf achter moeten komen want zulke grietjes hebben meerdere gezichten dus zal hij je idd niet snel geloven. Maar dit soort mensen komen zich vaak vanzelf een keer tegen ;)
De eer aan jezelf houden en verder zoeken naar andere stalling. Je moet wel met plezier naar je paard kunnen.

Je kan wel als je andere stalling hebt gevonden gesprek aangaan met hem en als dat op niks uitdraait heb je iig wat achter de hand.

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Re: wat is wijsheid? graag jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 20:32

nou, ben tegen toch het gesorek maar aangegaan, en eigenlijk komt het er op neer dat zij de scepter zwaait.
tijdens dit gesprek heb ik het besluit genomen om weg te gaan, en heb dit ook gezegd.
ik ga weg, puur om de eer voor mezelf te behouden, om met plezier mn dochter te kunnen laten rijden, en voor de goede lieve vrede voor X.
hij zelf hoopt dat het dan miss. wat makkelijker voor hem wordt en moest toegeven dat er "smerige spelletjes" worden gespeeld.
ik heb hem bedankt voor de tijd dat we er met plezier hebben gestaan, en heb tevens gezegd dat zijn nicht beter haar mond kan houden en kan hopen dat ze mij niet meer tegenkomt.
om maar gelijk de daad bij het woord te voegen hebben wij snowy zojuist weggebracht naar haar nieuwe thuis.
zij komt nu te staan waar mijn eigen paard bandit staat.
ik hoop dat het goed gaat, we willen proberen om haar bij de andere paarden te zetten, ze is wel gewend tussen groten te staan dus daar hopen we op.
vannacht staat ze in de stal, om te kunnen wennen aan de andere omgeving en ze kan dan de andere paarden horen.
gelukkig is ze er al een paar keer geweest en is het dus niet helemaal vreemd terrein voor haar.
ik hou jullie op de hoogte hoe de verhuis uitpakt!