Sprenger Bow Balance beugels voor stille beenligging?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peet_Paneel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Bolsward

Sprenger Bow Balance beugels voor stille beenligging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 18:33

Ik hoop dat jullie hier ervaringen mee hebben en mij dus de juiste informatie kunnen verstrekken over deze beugels.

Deze Pow balance beugels van Sprenger zijn mij aangeraden door de ruitersportwinkel. Ik heb namelijk best moeite om mijn onderbenen stil te houden, dit vooral tijdens het doorzitten. Nu heb ik hier al heel erg aan gewerkt en het is al een stuk opgeknapt, alleen als deze beugels nog beter zouden helpen voor stillere benen. Ben ik zeker geneigd om deze te kopen.
Helaas heb ik geen mogelijkheid om deze ergens te lenen om ze te proberen, maar daarom graag jullie mening hierover?? En heeft deze beugel ook vering? Ik hoorde dat de vering ook zorgt hiervoor.

Alvast erg bedankt!
Laatst bijgewerkt door Peet_Paneel op 06-09-10 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Sprenger Pro Balance beugels voor stille beenligging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:35

Ik denk niet dat het heel veel zal helpen. Een stille beenligging komt uit je zit en kan nooit heel veel verbeteren door andere beugels, of lusjes aan de singel of wat dan ook.

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Sprenger Pro Balance beugels voor stille beenligging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:38

ik heb die oudere, de zwarte

nu 3 paar

en voor mij werkt het absoluut. maar ik heb ook heel erg last van mijn enkels dus wordt onrustig met gewone beugels. en het gaat zeer doen.

Peet_Paneel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Bolsward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 18:38

schuine beugelblokjes hebben me al goed geholpen ;) Meer steun daardoor.. Dus daarom dacht ik, misschien helpt dit nog meer..

Stasja

Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-08
Woonplaats: uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:40

Eigenlijk had ik ook meer het idee dat deze beugels ondersteunen bij bv knie of enkel problemen enz en niet zo zeer om je benen stiller te houden. Of heb ik het nu echt helemaal verkeerd begrepen ?!!?

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Sprenger Pro Balance beugels voor stille beenligging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:42

dankjewel! schuine beugelblokjes vind ik zelf verschrikkelijk.

ik vind laarzen trouwens ook uitmaken eerlijk gezegd. en ik kan dus niet meer zonder mijn beugels. want aan ieder zadel gaat een paar sprenger beugels :)

Peet_Paneel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Bolsward

Re: Sprenger Pro Balance beugels voor stille beenligging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 18:44

Dat hoor je heel veel dat mensen er niet meer zonder kunnen ;)
Ik heb de Niro laarzen, die bevallen echt super. Hiervoor had ik Derby, maar ik heb nu veel meer steun en gevoel..

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Sprenger Pro Balance beugels voor stille beenligging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:46

ik had het al gezien gister ja. was direct verliefd op je laarzen! ze blijven bij karolien alleen niet erg mooi.

maargoed, ik denk dat je het zelf moet ervaren. en je krijgt er naar mijn idee nooit spijt van.

sowieso raak ik ze minder snel kwijt als een paard een bok geeft omdat ze meebewegen :)

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:11

kleinvosje schreef:
Ik denk niet dat het heel veel zal helpen. Een stille beenligging komt uit je zit en kan nooit heel veel verbeteren door andere beugels, of lusjes aan de singel of wat dan ook.


Amen, een stillere zit krijg je niet door dit soort hulpmiddelen, alleen de illusie. ;)

Deze beugels zijn ideaal voor mensen die enkel-, knie- heupproblemen etc. hebben. Ik heb er behoorlijk veel baat bij (problemen met enkel, knie en heup :Y) ).

M__
Berichten: 274
Geregistreerd: 17-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:15

Persoonlijk vindt ik dat ze inderdaad zorgen voor een gemakkelijkere beenpositie.
Ik heb geen moeite met "wapperende" benen maar merk wel dat ik met de sprengers meer gevoel heb en steun waardoor de beweging nog wordt geminimaliseerd

Farfalla_

Berichten: 1801
Geregistreerd: 03-05-09

Re: Sprenger Bow Balance beugels voor stille beenligging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:49

Ik denk niet dat het veel zal helpen. Ik heb ze zelf ook omdat ik verschrikkelijk last van mijn knieen had tijdens het rijden, en daarvoor helpen ze wel, omdat ze meeveren. Maar om je benen stil te houden, dat gaat niet werken.

Peet_Paneel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Bolsward

Re: Sprenger Bow Balance beugels voor stille beenligging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:06

Het bredere voetbed geeft wel meer steun en daardoor lijkt het mij veel aangenamer.. Veren deze erg?

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:23

Misschien iets anders als beugels?
Ik gebruik altijd haftwachs op wedstrijden, gegarandeerd een muisstille beenligging en zit!

Ik koop altijd deze, handige spray http://www.loesdau.de/websale7/Sporty-H ... -prutsmuts

Je moet wat aan de binnenkant van je laars en onderaan op het blad van je zadel spuiten, dan zit je stevig vastgeplakt :D
dus geen schoppende, schuivende en wiebelende benen, maar een muisstille beenligging!
(Bij moeite doorzitten kun je ook wat op je zitvlak van je zadel spuiten, je zuigt vacuum :P)

Voor de rest thuis oefenen, juiste zit, dus lang maken en ontspannen en meegaan met de beweging van je paard.

Peet_Paneel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Bolsward

Re: Sprenger Bow Balance beugels voor stille beenligging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:27

haha, dat is ook iets.. Maar is dit niet slecht voor de laarzen en het zadel? Zou zonde zijn als het leer sneller van je afgaat..

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:30

Nee want na het rijden is het eraf en plakt niet meer! Halverwege al niet meer zoveel, dus voor je proef nog even een spraytje extra ;)
Ik merk niets aan mijn laarzen en zadel en heb het al vaak gebruikt (heel seizoen lessen en wedstrijden)

Is een goedkope probeeroptie ipv die dure beugels aanschaffen :$

Peet_Paneel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Bolsward

Re: Sprenger Bow Balance beugels voor stille beenligging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:41

ja dat is wel waar.. Ook al lijken me de beugels ook wel een heel fijn iets! maar ga het zeker onthouden en vast eens proberen. Alleen in Duitsland te bestellen?

nooitmeer
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-09-10

Re: Sprenger Bow Balance beugels voor stille beenligging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:49

Zijn ze niet ook in andere landen te krijgen?

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:53

jawel hoor gewoon in de betere (uitgebreider assortiment) ruitersportzaken, hier in de buurt hebben ze het bij bijna iedere ruitersportzaak!

Ik heb de site alleen gebruikt voor de foto ;-)
Voor € 8 ben je een seizoen geholpen!

Ik zie dat ze hem bij Ooteman okk hebben, zowel de creme als de spray http://www.ooteman.nl/productsubgroup.a ... ccessoires
En bij Huppa verkopen ze ze ook online

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:44

Is de balans van je zadel wel oke?

Peet_Paneel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Bolsward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 17:55

Schangah schreef:
Is de balans van je zadel wel oke?


Je bedoeld met de spray? Of bedoel je mijn zadel door de onrustige beenligging. Zadel is prima, altijd goed nagekeken en zit super fijn [otto schumacher]

Maaaikea

Berichten: 808
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:40

Hoe is je paard eigenlijk gebouwd? Mijn eigen paard is namelijk breed geribt en ik ben in mijn taille wat smal en heb in verhouding dikkere bovenbenen. Hierdoor ga ik snel op mijn bovenbeen zitten en komen mijn knieën wat los van het zadel, ga ik achterover zitten en hierdoor krijg ik een onrustig beenligging. Bij paarden die smaller zijn heb ik gewoon een stille beenligging. Door veel oefeningen op mijn bovenbeen meer te draaien en netter aan te sluiten is het bij mij al veel verbeterd (ook door middel van die speciale bandjes van stijgbeugel naar singel. Dit was meer om het gevoel te krijgen hoe ik goed zat met mijn been) Ook heb ik nu een zadel met meer wrong, daar kan ik mijn knieën als ware 'tegen aan zetten' waardoor mijn beenligging beter is, ik ga nu niet meer op mijn bovenbenen zitten en heb nu geleerd op mijn benen anders aan te sluiten.

Die spray kan je gebruiken, maar het is belangrijker om te kijken waarom je geen stille beenligging hebt. Zoals andere al zeggen, dit komt door je zit. Want zonder die spray ga je weer net zo bewegen, en dat is zonde! Je moet de oorzaak aanpakken en niet het gevolg :)

Seven

Berichten: 21201
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Sprenger Bow Balance beugels voor stille beenligging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:58

de beugels zijn ideaal voor mijn pijnlijke lies/heup maar voor een stillere zit moet je meer ontspannen zitten meer bewegen in de beweging die je paard maakt.

Zo'n spray vind ik niets tenzei je bijv je laarzen te glad hebt gepoetst anders is het smokkelen en kun je je paard ook erg tegen werken doordat je eigenlijk maar mee lift

Keesface

Berichten: 514
Geregistreerd: 14-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:32

Ik vind die beugels echt ideaal! Je verliest ze ook nooit, wat je ook doet zeg maar. En dat zal je houding absoluut ten goed komen!

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Sprenger Bow Balance beugels voor stille beenligging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:40

De BowBalance vind ik veel te grof tonen, de gewone sprengers heb ik ook gehad maar ik kon mijn tenen er niet mee naar binnen draaien. Ik heb nu normale stijgbeugels en daar zit ik veel stiller mee.