Succesvol debuut voor endurance-combinatie in Monpazier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Succesvol debuut voor endurance-combinatie in Monpazier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:45

www.dehoefslag.nl


Nib Karaskan Star (Karel, v. Sheikan Star ox) van Helene Baayen debuteerde in het Franse Monpazier met succes op de 160 km. Het was niet Helene zelf die met de Arabische hengst aan de start verscheen: Désirée Hanen bracht hem uit en voor haar was het de vierde keer dat zij deze topafstand voltooide. ‘Twee jaar geleden reed ik al eens een 120 km met Karel toen Helene geblesseerd was,’ vertelt Désirée. ‘Deze zomer reed Helene een 2x80 km met hem, maar de 160 hoefde voor haar niet zo nodig. Een tijdje geleden sms’te ze me vanuit de Dordogne: er zou daar in september een grote internationale wedstrijd zijn en of ik zin had om Karel dan te rijden. Dat had ik wel, en ik ben Helene ook heel dankbaar dat ze me deze kans heeft geboden.’

De combinatie voltooide de rit met 14.2 km/u gemiddeld en eindigde daarmee in de staart van het klassement. ‘De Fransen rijden over het algemeen een stuk sneller, maar voor een eerste 160 vinden we dit prima. Het zijn ook bijna allemaal profs die op zo’n wedstrijd aan de start komen. Wat overigens heel leerzaam is: je wisselt onderweg informatie uit en je kijkt eens wat dingen af. Met de warmte was het wel even puzzelen, het was over de 30 graden. Karel ging in ieder geval nog topfit de laatste ronde in. We gaan nu eens nadenken over een vervolg.’

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:57

dat is bij mij in de buurt :D
knappe prestatie!
Inderdaad erg warm....

Villanelle

Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Re: Succesvol debuut voor endurance-combinatie in Monpazier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:08

Wat knap zeg!
Top hoor!