Pagony Anatomic singel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cahill
Berichten: 797
Geregistreerd: 02-05-09

Pagony Anatomic singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 18:31

Ik was vandaag bij Divoza en had deze singel in mijn handen.

Aan 1 kant zit elastiek, ik neem aan dat de elastiek aan de linkerkant van het zadel hoort, daar waar je aansingeld. Naar de singel kijkend lijkt het mij dat de 'boog' aan de kant van de buik moet zitten (net als de singels met springflap) maar dan zit het elastiek aan de rechterkant, tijdens het aansingelen. Klopt het dan dat de 'boog' in deze singel naar de kant van de voorbenen gericht moet zijn?

Wat is het nut van deze singel?
Afbeelding

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Pagony Anatomic singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:44

ik heb deze singel ook, en idd, heb ik er niet op gelet met die ronding. Ik had het elastiek ook links. Maar dan heb je dus de boog naar achter, en de ellebogen vrij. Ik weet niet welke singel je wilt, ik heb em trouwens nog te koop, 120 cm bruin

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:46

De boog is bedoeld voor wat buikige paarden, waar de singel gauw naar voren glijdt en dus ook het zadel naar voren zal glijden.
Door deze vorm singel zal de singel dus meer in de natuurlijke singelgroeve van het paard kunnen liggen zonder het zadel naar voren te trekken.

Aan weerskanten van de boog zie je juist extra ruimte voor de elleboog.

Cahill
Berichten: 797
Geregistreerd: 02-05-09

Re: Pagony Anatomic singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 18:49

Dus de boog aan de kant van de voorbenen?

LSignora

Berichten: 168
Geregistreerd: 22-02-10

Re: Pagony Anatomic singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:39

Ik heb ook z'n singel voor een fjord , ik heb hem ind met de ronding na voren zodat de schouders vrij liggen. Dan zit het elastiek links. Zo is het mij teminste uitgelegd in de winkel

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:18

Een oud topic... maar ik ben van plan deze singel aan te kopen. Paardje heeft wondjes van mijn neopreen singel en is te kort (120cm). Dus dacht deze van 125cm aan te kopen. Wat zijn de ervaringen van deze singel?