Een nieuwe bril uitzoeken...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Een nieuwe bril uitzoeken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 15:53

Man, man, man, wat een drama. Ik zie voortaan echt slecht door mijn bril, dus op naar de opticien voor een nieuwe oogtest en dan maar meteen een nieuw montuur erbij. Resultaat, 2 en half uur in de winkel. Waarvan een half uur (waarschijnlijk nog niet eens) de test en de rest van de tijd opzoek naar het montuur. Werkelijk waar, geen een bril staat me echt super. Hoe gaat dat bij jullie, zo een nieuwe of ook zo'n drama?

snikky

Berichten: 519
Geregistreerd: 24-04-09

Re: Een nieuwe bril uitzoeken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:55

haha ik heb toevallig pas weer een nieuwe...altijd een probleem, kan namelijk nooit kiezen...vind me lenzen toch altijd mooier staan, maar me bril is zo lkkr praktisch...dit keer voor een totaal ander montuur gekozen als normaal, en hoor van iedereen dat het goed staat!

tipje, neem iemand mee die eerlijk zegt als je voor l*l loopt en vraag het voor de zekerheid ook even aan de opticien ;) die hebben er altijd een goede kijk op!

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Een nieuwe bril uitzoeken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 15:56

Ja, na die 2 en half uur heb ik er dan ook een gevonden die me staat en die ik zelf leuk vond, dus dat viel dit keer niet eens zo tegen.

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:57

haha ja :P
ik weet ook nog dat ik over mijn eerste bril zo lang gedaan heb en uiteindelijk een montuur gekozen die in bijna 2 jaar 3 keer kapot is gegaan ofzo...
heb nu een andere al bijna net zo lang en die is nog niet een keer kapot gegaan...

Talonius

Berichten: 1393
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:58

Ik heb een prima opticien met (zweedse) merkbrillen en zowel zonnebril als gewone bril zijn nooit duurder dan 130,- p/s
Vroeger hadden ze een 2 brillen voor 150,- maar daar zijn ze mee gestopt, helaas.....

Voldoende keuze en prima services. Nee hoor, voor mij geen straf om te gaan :D

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:00

Oh ja, praat me er niet van! Het is tegenwoordig een ramp om een beetje normale bril te vinden...
Allemaal van die dikke monturen en/of brede poten. Leuk als je niet zo'n groot hoofd hebt...

Niet iedere opticiën heeft er kijk op, is mijn ervaring. Was 3 jaar terug toe aan een nieuwe bril, ben twee keer wezen passen. De eerste keer werd ik geholpen door een dame die alleen maar met monturen aan kwam die mijn smaak totaal niet waren... Onverrichter zake huiswaarts gekeerd... een tijdje later nog een keer wezen passen, op m'n gemak en toen wel geslaagd... in de goedkope collectie. :+

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:00

Ik heb 6 brillen omdat ik mezelf met geeneen bril mooi vindt, koop dan een bril, ben er een paar weken tevreden mee en koop dan weer een nieuwe in de hoop dat die dan uiteindelijk echt mooi is :-) ga bijna failliet aan al die brillen maar helaas mijn lenzen lukken echt niet meer, doen te zeer en zie er te slecht mee dus ja ik kan me jouw probleem heel goed voorstellen :-)

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Een nieuwe bril uitzoeken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:05

LZP --> MW

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 16:06

maras schreef:
Ik heb 6 brillen omdat ik mezelf met geeneen bril mooi vindt, koop dan een bril, ben er een paar weken tevreden mee en koop dan weer een nieuwe in de hoop dat die dan uiteindelijk echt mooi is :-) ga bijna failliet aan al die brillen maar helaas mijn lenzen lukken echt niet meer, doen te zeer en zie er te slecht mee dus ja ik kan me jouw probleem heel goed voorstellen :-)


Oh echt he, sta ik in de winkel. Mwah, best leuk, neem ik die bril omdat die het mooiste stond. Paar dagen later ophalen en dan denk ik, ohnee! Heb ik die gekocht :(:) Maar deze keer heb ik er vertrouwen in :D

xMelissaa

Berichten: 3094
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Een nieuwe bril uitzoeken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:07

Dat was bij mij ook altijd zo een drama! Lang leven lenzen. :)

gaapje

Berichten: 4453
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Een nieuwe bril uitzoeken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:09

Ik heb sinds 2 weken een bril .
2de montuur die ik pakte was bingo .
Daarna nog stuk of 10 gepast , maar het bleef bij nummer 2 .

Ze zeiden daar ook , waren ze alemaal maar zo snel haha.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Een nieuwe bril uitzoeken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 16:10

@Gaapje, ik geloof ook niet dat deze mevrouw in de winkel blij met mij was :+ Maar goed, uiteindelijk toch gelukt.

gaapje

Berichten: 4453
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:13

L_iek schreef:
@Gaapje, ik geloof ook niet dat deze mevrouw in de winkel blij met mij was :+ Maar goed, uiteindelijk toch gelukt.



Moet ze maar een ander beroep kiezen haha
De 1 is nou eenmaal stuk sneller met kiezen als de ander toch ?

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:19

Nee nooit problemen met het feit dat ze niet staan, juist eerder dat ik niet kan kiezen omdat ze allemaal wel leuk staan :') Das ook niet altijd handig hoor :P

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:24

Ik heb ook altijd grote problemen met het vinden van een passend montuur, mijn ogen staan best dicht bij elkaar namelijk.
Ik heb nu een totaal op maat gemaakt montuur van Tom Davies. Deze heb ik helemaal samen kunnen stellen bij mijn opticien, in de kleuren, vorm, accessoires en scharniertjes die ik wil. Hij is rood/zwart/doorzichtig gestreept aan de voorkant, de scharniertjes zijn wit, de pootjes zijn mat-zwart en ik heb voor een dubbele neusbrug gekozen. Ik meen het serieus als ik zeg dat dit echt de gaafste bril is die ik ooit heb gehad!! Er worden bij het passen 3 foto's gemaakt, 1 met een pasbril (voor de juiste breedte van de neusbrug), 1 met het nieuwe model, en 1 zonder bril. Op de foto zonder bril maakt Tom Davies nog 2 extra ontwerpen, zodat je uiteindelijk uit 3 monturen kunt kiezen.
Het kost wat, maar dan heb je ook wat :j .

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Een nieuwe bril uitzoeken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 16:32

@Rinske, bij welke opticien heb je dat laten doen?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Een nieuwe bril uitzoeken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:35

Och vreselijk! Ik heb een ontzettend smal hoofd, en werkelijkwaar élke rechthoekige bril is te lang voor mijn gezicht!
Ik heb een paar maanden geleden uit wanhoop maar mijn oude bril geverft zodat ik toch iets nieuws had :=

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Een nieuwe bril uitzoeken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:42

L_iek: bij Cools brillen in Vlijmen, ik weet niet of dat bij je in de buurt is? Weet niet of er andere verkooppunten van Tom Davies brillen in Nederland zijn.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 16:47

Rinske schreef:
L_iek: bij Cools brillen in Vlijmen, ik weet niet of dat bij je in de buurt is? Weet niet of er andere verkooppunten van Tom Davies brillen in Nederland zijn.


Ja in de buurt, ben nu in Waalwijk geweest. Heb nu een montuur van D&G uitgezocht, ook aardig aan de prijs dus dan kun je voor dat geld net zo goed zo'n op maat gemaakt montuur nemen die helemaal na je zin in.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Een nieuwe bril uitzoeken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:18

Absoluut :j . Ik kom eigenlijk al bij Cools sinds mijn 6e ongeveer, ze hebben echt veel kennis en zijn (vind ik) hardstikke tof en denken echt mee.