Tovèrla (HorsLaLoi x Hamlet) nu zelfs aan het crossen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Tovèrla (HorsLaLoi x Hamlet) nu zelfs aan het crossen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 22:01

Hallo allemaal!

Vorige week hebben Vera en ik min of meer ons parcoursdebuut gemaakt (zie [SPR-ITP] Tovèrla (HorsLaLoi x Hamlet) van Z prikker tot BB springer)

Vandaag zijn we gaan crossen :D

Dit was in Moordrecht o.l.v. Michiel Brons. :D Was wel heel basis allemaal, maar toch. En wat een topknol is het ook, ze deed alles zonder problemen, van de waterbak, afsprongetje, tot bezembak en coniferen :))

Ook het changeren zit er een beetje in, zodra ik stelling verander en mn been verleg wisselt ze :D

Was echt genieten, heb de hele tijd met zo'n smile gereden! Is zo gaaf dat ik echt over mijn angst heen ben en nu in plaats van angstzenuwen er gewoon een kick van krijg :D

Volgende week gaan we weer de dressuurring in, maar over een paar weken wil ik zeker weer zo'n lesje rijden :))

De boomstammetjes:
1 Afbeelding

check onze blije koppies :D
2 Afbeelding

Putje/afstapje
3 Afbeelding

En er weer uit :D
4 Afbeelding

5 Afbeelding

Waterbak, eerst even proberen met de voorbeentjes
6 Afbeelding

Tja en daar sta je dan :D
7 Afbeelding

8 Afbeelding

9 Afbeelding

10 Afbeelding

Beentjes omhoog :D
11 Afbeelding

Bezembak
12 Afbeelding

13 Afbeelding

14 Afbeelding

En het parcoursje op de film :D


LoveLoes

Berichten: 806
Geregistreerd: 05-03-09

Re: Tovèrla (HorsLaLoi x Hamlet) nu zelfs aan het crossen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:04

Leuk paard maar op sommige foto's moet je echt meer meegeven correctie, op de meeste foto's moet je meer meegeven ook mag je verder uit het zadel komen! Maar ja je bent er om te leren nog veel succes!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Tovèrla (HorsLaLoi x Hamlet) nu zelfs aan het crossen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:05

Super leuk! Blij dat je gegaan bent :D ?! Helaas kon ik er vandaag en volgende week niet bij zijn, maar het gaat weer kriebelen hoor :j

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 22:07

LoveLoes schreef:
Leuk paard maar op sommige foto's moet je echt meer meegeven correctie, op de meeste foto's moet je meer meegeven ook mag je verder uit het zadel komen! Maar ja je bent er om te leren nog veel succes!

Hier ben ik ook mee bezig ;)
We hebben pas een (spring)les of 15 gehad samen en dat verdeelt over 3 jaar :D Pas de laatste 4 lessen kom ik aan houding/zit/techniek toe omdat ik niet bang meer ben :D

Remember schreef:
Super leuk! Blij dat je gegaan bent :D ?! Helaas kon ik er vandaag en volgende week niet bij zijn, maar het gaat weer kriebelen hoor :j

Ja onwijs blij! 24 oktober hopen we er weer bij te zijn :D Snap dat het gaat kriebelen, het is zo leuk :))
We mogen volgende keer ook gelijk in de gevorderde groep :D moet niet gekker worden :D

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:08

Mooie foto's zeg!En wat een fijn terrein om te oefenen.
Ik vind je super stoer!

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:09

Mies, wat zijn jullie stoer!

Geweldig om te zien!

Anoniem

Re: Tovèrla (HorsLaLoi x Hamlet) nu zelfs aan het crossen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:15

Idd veeeeel meer meegeven met je handen, je zit hem nu in de weg en als het hem zeer gaat doen gaat ie er niet beter op springen. En dat is een basisaspect, als je dat nog niet genoeg onder de knie hebt, zou ik minder snel gaan maar bij de basis blijven.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:27

Joolien schreef:
Idd veeeeel meer meegeven met je handen, je zit hem nu in de weg en als het hem zeer gaat doen gaat ie er niet beter op springen. En dat is een basisaspect, als je dat nog niet genoeg onder de knie hebt, zou ik minder snel gaan maar bij de basis blijven.


Dit is basis hoor! Overigens is Michiel geen voorstander van het "losgooien" van teugels op de sprong.....die leert je juist om daar met gezonde druk tegenaan te rijden.

Michelle, het ziet er super uit, alleen viel mij wel op in het andere topic dat jullie wel achterlijk veel mensen in een les hebben zitten, dat is zonde. Normaal (ik volg ze via de rijvereniging zelf) zijn het er maximaal zes maar bijna altijd vier of vijf. Dan heb je meer tijd en aandacht en kun je ook meer doen.

Zeker een aanrader om nog eens te doen, mocht je op donderdagavond ook kunnen, kijk dan op www.zuidplasruiters.nl, zij organiseren zelf ook lessen (ook van Michiel).

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:28

Wat een stoere foto's!!
Leuk hoor! Het plezier spat er van af!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Tovèrla (HorsLaLoi x Hamlet) nu zelfs aan het crossen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 22:37

@daff, dat vond Michiel ook. Hij zei aan het einde dat hij een beetje pissig was over de hoeveelheid mensen. 6 is wat hem betreft het maximum. Op welke tijden zijn die lessen op donderdag? Is misschien een idee als ik vakantie heb. Niet als ik moet werken de dag erna haha

thanx meiden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:38

daffodil schreef:
Joolien schreef:
Idd veeeeel meer meegeven met je handen, je zit hem nu in de weg en als het hem zeer gaat doen gaat ie er niet beter op springen. En dat is een basisaspect, als je dat nog niet genoeg onder de knie hebt, zou ik minder snel gaan maar bij de basis blijven.


Dit is basis hoor! Overigens is Michiel geen voorstander van het "losgooien" van teugels op de sprong.....die leert je juist om daar met gezonde druk tegenaan te rijden.

Michelle, het ziet er super uit, alleen viel mij wel op in het andere topic dat jullie wel achterlijk veel mensen in een les hebben zitten, dat is zonde. Normaal (ik volg ze via de rijvereniging zelf) zijn het er maximaal zes maar bijna altijd vier of vijf. Dan heb je meer tijd en aandacht en kun je ook meer doen.

Zeker een aanrader om nog eens te doen, mocht je op donderdagavond ook kunnen, kijk dan op http://www.zuidplasruiters.nl, zij organiseren zelf ook lessen (ook van Michiel).


Ik bedoel de basis van het springen. Vooral de eerste foto vind ik zeker niet fijn om te zien. Loopt ie hard tegen de hand aan.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Tovèrla (HorsLaLoi x Hamlet) nu zelfs aan het crossen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:41

Ook die foto vind ik wel meevallen.....en aangezien die in het begin genomen is en de rest daarna, zal het ook wel meevallen met hoeveel last ie ervan gehad heeft.

Mies, ik heb even gekeken, laatste keer begonnen ze om half vier en de laatste les was om half acht. Ze delen in afhankelijk van aantal inschrijvingen.
Volgende lessen staan op 16 september, 30 september, 14 oktober. En die hoeveelheid is echt absurd ja, Zuidplasruiters houden echt maximaal zes man aan maar dat is mij pas één keer gebeurd dat die er ook daadwerkelijk allemaal waren!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Tovèrla (HorsLaLoi x Hamlet) nu zelfs aan het crossen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:48

wat leuk!! mooi crossje om te oefenen zo! Zo;n crossje wil ik in de toekomst ook wellis rijden :D Gaaf hoor!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Tovèrla (HorsLaLoi x Hamlet) nu zelfs aan het crossen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:50

wat super leuk! mooie afwisseling zo!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Tovèrla (HorsLaLoi x Hamlet) nu zelfs aan het crossen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 08:41

@daf, thanx! hmm 14 oktober half 8 zou misschien wel wat zijn, dag erna heb ik alleen een ochtend werken en dan vakantie ;) wat zijn de kosten ervan?
Michiel was zelf ook echt not amused, maar ja, hij kon moeilijk mensen naar huis sturen :D

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Tovèrla (HorsLaLoi x Hamlet) nu zelfs aan het crossen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:47

€ 20 per les, je kan mailen naar liselottevanderhart@hotmail.com voor meer info (zeg maar dat ik je gestuurd heb) en aangeven voor welk tijdstip je voorkeur hebt, dan gaat ze kijken wat ze kan regelen!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Tovèrla (HorsLaLoi x Hamlet) nu zelfs aan het crossen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 08:51

thanx!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:09

Joolien schreef:
Ik bedoel de basis van het springen. Vooral de eerste foto vind ik zeker niet fijn om te zien. Loopt ie hard tegen de hand aan.

Een gewoon parcours springen is wat anders dan zulke hindernissen en zeker als je hiermee begint is dat best even wennen.

Ik vind je stoer Michelle, gaaf! :j

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:11

Super leuk Mies :)

Wij reden met z'n 6-en, dat ging net, maar ja, we hadden ook een paar die veel stops hadden, dus dat hield ook de boel aardig op. maar hij wist het goed de verdelen waardoor iedereen het naar z'n zin had :) door halverwege de groep de splitsen waardoor er wat uitdagendere lijntjes gesprongen konden worden. hij nam ook ruim de tijd voor de groep.

hij is toch wel wat langer doorgegaan zeker met zo'n grote groep?

Amreen

Berichten: 25
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:04

Michelle, ik vind je hartstikke moedig! :D Knap paardje ook!
Ik ben zelf na een paar lanceringen met springen ook een beetje een schijterd geworden :P
Vorig jaar voor het eerst toch moed verzameld en naar de crosstraining geweest, lag er binnen anderhalve minuut naast te rollen :+ Maar alsnog toch wel vertrouwen geput uit de les van Michiel, ondanks dat pony niet echt een doorzetter is en erg veel overtuiging van mijn kant vraagt.

Het was in ieder geval een leuke les om naar te kijken gister.
Ben blij dat je ook nog een enkel bruikbaar fotootje van mijn kant hebt gevonden :P Ik was niet zo goed met die camera van Do, zoals je hebt kunnen zien.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 10:38

KarinvdM schreef:
Een gewoon parcours springen is wat anders dan zulke hindernissen en zeker als je hiermee begint is dat best even wennen.

Ik vind je stoer Michelle, gaaf! :j

thanx!

het meegeven vind ik ook gewoon lastig, wil teveel controle houden

@amreen, thanx! foto's zaten toch goede tussen? is best lastig timen. ik doe zelf altijd eerst scherpstellen op de hindernis, dan staat die klaar voor als het paard afzet, dan klik ik.

vond het alleen jammer dat er geen foto van mijn conifeerjump bijzat (ook niet op mijn eigen camera trouwens) die had ik wel willen zien :D

@jaff, hij heeft ook bij ons ruim de tijd genomen. op zich vond ik de grootte niet echt storend, we kregen genoeg te doen. vond het wel jammer dat er 2 hele stoute pownies bij waren, dat hield wel op. maar ja, die kun je ook treffen als je met een kleine groep rijdt.

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Tovèrla (HorsLaLoi x Hamlet) nu zelfs aan het crossen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:39

haha, ja wij hadden ook een kleine stoute pony in de groep :Y)

_Lorette_

Berichten: 12099
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Tovèrla (HorsLaLoi x Hamlet) nu zelfs aan het crossen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:45

Heel stoer, Mies! Veer doet het heel goed.
Erg leuk dat het zo'n veelzijdige merrie is. :D

Amreen

Berichten: 25
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:57

Michelle77 schreef:
@amreen, thanx! foto's zaten toch goede tussen? is best lastig timen. ik doe zelf altijd eerst scherpstellen op de hindernis, dan staat die klaar voor als het paard afzet, dan klik ik.


haha ja dat probeerde ik ook, maar als ik dus klikte op het moment van de afzet, was de foto toch pas van de landing :P maar ik oefen volgende maand gewoon nog een keer!

Sall

Berichten: 6738
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Tovèrla (HorsLaLoi x Hamlet) nu zelfs aan het crossen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:15

oooh wat gaaf!! Geweldig om te zien zeg!
Ga je nou ook een (oefen) cross rijden? :D