Hoe leer ik mijn paard buigen, spaanse pas of liggen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elon

Berichten: 57
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Beuningen

Hoe leer ik mijn paard buigen, spaanse pas of liggen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 19:42

Hallo,

Ik heb binnenkort met mijn paard een fotoshoot en hierbij moet ze kunnen buigen, liggen of stijgeren.
Nu heb ik al gehoord dat stijgeren niet heel erg verstandig is omdat ze het tegen je kunnen gebruiken etc.
Maar ik zou haar dan wel willen leren liggen of buigen, of de spaanse pas, maar wat is nu de beste manier haar dit te leren want ik hoor en zie zoveel verschillende dingen dus wil jullie mening er wel eens over horen :o
Ze pakt dingen wel makkelijk op, kan basis dingen al wel (aandraven stappen stilstaan volgen etc. op commando) en kusje en voetje kent ze ook al. Ik hoor graag wat van jullie! :D

Anoniem

Re: Hoe leer ik mijn paard buigen, spaanse pas of liggen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:10

Wat is binnenkort?
Persoonlijk ben ik er niet zo van om op tijdsdruk te werken, je weet nooit hoe snel/traag je paard reageert en het aanleert en dan zit je er de hele tijd mee dat het dan moet lukken ... En ga je dit dan elke dag oefenen en proberen?

Over hoe kan ik je niet helpen, zover zijn wij nog niet...

elon

Berichten: 57
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 20:19

Nou we hebben nog geen datum maar waarschijnlijk rond de herfstvakantie, en ik heb ook zoiets als zij het niet wil/kan of lukt dan hoeft het niet, dan jammer. Ik zet haar absoluut ook niet onder druk bij haar moet alles met heel erg veel gedult, is gevoelig paardje.
maar goed dat je het nog even zegt, bedankt voor je reactie! :o

Evaaaaaa

Berichten: 263
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Breda

Re: Hoe leer ik mijn paard buigen, spaanse pas of liggen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:21


elon

Berichten: 57
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 20:33

Super! dankjewel! :D

Nogmeer ideeen enzo blijven welkom! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:36

elon schreef:
Nou we hebben nog geen datum maar waarschijnlijk rond de herfstvakantie, en ik heb ook zoiets als zij het niet wil/kan of lukt dan hoeft het niet, dan jammer. Ik zet haar absoluut ook niet onder druk bij haar moet alles met heel erg veel gedult, is gevoelig paardje.
maar goed dat je het nog even zegt, bedankt voor je reactie! :o


Ik persoonlijk zou het nooit doen op zo'n manier (met tijdsdruk dus, weet niet precies wanneer jullie herfstvakantie hebben maar de herfst is sowieso al zo lang niet meer :+ ) maar dat zal vast afhangen van persoon & paard. Ik heb een heel dominante pony en hij zou maar al te graag zo'n dingen doen, maar de gevolgen daarvan wil ik niet weten ...

(moest je interesse hebben in wat meer info over pony & situatie: [GVL] Pony vind kleine trucjes maar niks? Vind het een beetje overbodig om dit hier allemaal te gaan neerschrijven, maar dat is wel waarom ik zo'n reactie heb ;) ).

Maar als je zeker bent van je stuk en goed naar je paardje kijkt en luistert en ook stopt als het niet lijkt te lukken dan kan je het altijd proberen natuurlijk :)