6-jarige 'Cowgirl' temt 4-jarige hengst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

6-jarige 'Cowgirl' temt 4-jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:07

Pfooeeee :(:) Was dat eens even hard werken :))
Dit is mijn nichtje Amy, 6 jaar oud, maar ze begint wel héél gek van paarden te worden :D
En wauw, toevallig heb ik 2 leuke shetlanderhengsten in de wei staan die het heel leuk vinden om een ritje te maken :))

Dit zijn foto's van vandaag, ik geloof nog maar iets van de 5e keer dat ze erop zit...En ze doet het super!
Stappen en draven kan ze al 'los' (zonder longeerlijn o.i.d.), en ze heeft dinsdag haar eerste pasjes in de galop gemaakt +:)+
Doorzitten kan ze zelfs al beter dan ik _O-
Maar er zit wellicht wel een verschil tussen een knoepert-KWPN en een shetlander :))

De pony waar ze op rijdt is [***], een 4/5-jarige (weet niet precies) papierloze shetterhengst. Hij is onwijs lief, alleen afentoe een beetje lui :)) Ze heeft ook nog op de andere shet gereden, [***], een 5-jarige zwarte :) Wederom, papierloos.

EVEN LEZEN
Zoals je ziet zitten de beugels verder naar voren dan eigenlijk hoort. Dit is omdat ik het zadel vanochtend pas binnengekregen heb, en ik wou het eigenlijk wel gelijk gebruiken vanwege het galoperen (kan ze zich beter vasthouden dan met dat prut-zadel wat ik eerst had _O- ), maar de beugels kunnen niet kort genoeg voor haar korte beentjes. Daar moet ik dus nog gaatjes bijprikken, maar dat lukte niet... Daarom heb ik aan de ringen waar de singel aan bevestigd zit de beugels van het oude zadel gedaan. Dus da's ook het excuus voor de stoelzit die ze op redelijk wat foto's heeft :)

Kijk en geniet :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Halthouden... oh ja! Achteroverzitten en een beetje druk op de teugels!
Maar niet té ver achterover aub _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Spelletje om haar sturen te verbeteren. Ik gooi de bal ergens naartoe, zij moet ernaartoe lopen en met haar hand de skippybal aanraken. Moeilijk hoor :D

Afbeelding
Daarrrrrrrrrrr is de bal! :D

Afbeelding
Pony spot de bal _O-

Afbeelding
Drafje

Afbeelding
Misschien kan zij als reserve-reserve mee naar de WEG? Mocht Anky niet meer willen _O- ....

Afbeelding
Volle concentratie...

Afbeelding
Pony is moe :(:)

Afbeelding
Dus dan grijpen we een andere pony :D

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet trouwens dat ze voor het zicht wat te groot lijkt voor [***], maar voor die paar keer kan dat niet echt kwaad. Bovendien is ze ook niet echt heel zwaar... :)) En hij galopeert bovendien wel een stuk makkelijker dan [***]. Dus even om het te leren ;)

[***] lijkt ook wat mager, dit is NIET zo. Hij is erg rank gebouwd en slank (ja, zulke shetlanders bestaan! :') ) waardoor hij zo ohz vrij mager lijkt, maar de ribben zie je echt niet en voel je nauwelijks... Dus beessie is kerngezond ;)

Brand los, maar hou het vriendelijk :D
Tips om de lesjes leuker te maken kan altijd :j

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Re: 6-jarige 'Cowgirl' temt 4-jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:10

Aawhh, wat verschrikkelijk schattig <3
En het ziet er nog goed uit :j

anjaenrene

Berichten: 536
Geregistreerd: 28-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:11

Ziet er superleuk uit het stel samen! En Shetters zijn sterk dus die kunnen dan vliegengewicht best wel dragen!
isschien laterop een proberen met een ei op een lepel? Vondt ik vroeger altijd onwijs leuk en moeilijk om te doen! Ga zo door met die drie! 8-)

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:12

Er moet eigenlijk nog een slag extra omheen, de beugels zijn nog te lang. Ook voor westernrijden zijn ze zo net iets te lang.

Verder ziet het er enig uit en de pony's lopen er ook keurig bij !

Anoniem

Re: 6-jarige 'Cowgirl' temt 4-jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:13

Dat is snel :))
Ja een extra slag dacht ik ook wel aan, maar ik dacht, ik laat haar nu wel rijden, ze bleef namelijk erg goed zitten... er zaten namelijk ook al 4 slagen in de beugels _O-
Maar bedankt voor de reacties!

Ei op lepel is ook wel leuk ja, volgende keer misschien proberen! :D

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:19

Het ziet er enig uit.
Zo'n kind van 6 weegt over het algemeen bijna niks, dus dat zal echt geen probleem zijn, al is 1 van de pony's rank gebouwd.

ik weet alleen niet of ik zo'n jong kind, wat weinig ervaring heeft, met bit liet rijden.
Ik zie toch veel te vaak dat er per ongeluk aan het bit wordt getrokken om in evenwicht te blijven.
En met name bij die kleine ponietjes, met hun snelle pasjes, is dat vaker een probleem.
Al moet ik zeggen dat het er op de foto's erg netjes uitziet, maar ja, dat zijn uiteraard momentopnames.

Dus tja, dat is mijn enige opmerking erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:21

Mee eens :j

Maar ze trekt eigenlijk niet aan het bit hoor. Heel afentoe perongeluk, maar niet zo vaak dat ik me zorgen moet maken zeg maar :)) In het begin was dat wel, en toen had ik inderdaad de teugels aan de neusriem gedaan. In galop gaat ze aan de longe en gaan de teugels er gewoon af :j Ik laat haar bewust ook met iets langere teugels rijden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-09-10 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeachJarig

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:21

Ziet er hartstikke leuk uit! :D

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:22

Aaaah michelle, je nichtje is zo schattig bij die twee ukkepukkies! Ik vind het echt supertof. Wat een ontzettend leuke skippybal heb je trouwens O:)

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:23

Aah, echt super schattig! Wat een geweldige combinatie! Ik vind de shetties er heel goed uitzien:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:23

x_Rebecca schreef:
Aaaah [***], je nichtje is zo schattig bij die twee ukkepukkies! Ik vind het echt supertof. Wat een ontzettend leuke skippybal heb je trouwens O:)



:') _O- Dankje

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:24

Super schattig zeg! Volgens mij heeft ze veel plezier.

Alleen heb je volgens mij geen pad onder het zadel? Dat zou ik wel willen aanraden. Een westernzadel heeft geen kussens zoals een engels zadel en daarom gebruiken ze onder zo'n zadel een pad om de schokken op te vangen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:26

Gaat er ook nog komen :)) Heb wel zo'n deken zeg maar, maar ik weet niet hoe ik die moet vouwen en ik wil niet dat dat verkeerd gebeurd zodat mijn pony's last krijgen van drukkingen en de hele mikmak. Dus dat moet ik nog even googlen :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-09-10 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:26

Heel schattig!
Maar ik zou nog wel even veiligheidsbeugels gebruiken de volgende keer!
Tjonge wat een brave shetjes!

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:27

geweldige foto's echt zo leuk.
ziet er prima uit,heel veel plezier met je nichtje en de pony's.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:27

Bizzybijtje schreef:
Gaat er ook nog komen :)) Heb wel zo'n deken zeg maar, maar ik weet niet hoe ik die moet vouwen en ik wil niet dat dat verkeerd gebeurd zodat mijn pony's last krijgen van drukkingen en de hele mikmak. Dus dat moet ik nog even googlen :')


Je hebt ook hele hippe ponypads :D

Arvanti_haf

Berichten: 1473
Geregistreerd: 20-12-07
Woonplaats: Ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:28

ik zeg ga zo door, helemaal leuk!!! en haar lekker laten genieten!

BlixtsnabbBS

Berichten: 110
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:31

Ik vind het ontzettend leuk en zou zeggen ga lekker zo door! Zo te zien hebben zowel het ruitertje als de pony's plezier en dat is voor de eigenaar ook altijd leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:42

capopjekop schreef:
Bizzybijtje schreef:
Gaat er ook nog komen :)) Heb wel zo'n deken zeg maar, maar ik weet niet hoe ik die moet vouwen en ik wil niet dat dat verkeerd gebeurd zodat mijn pony's last krijgen van drukkingen en de hele mikmak. Dus dat moet ik nog even googlen :')


Je hebt ook hele hippe ponypads :D



Ga ik echt nog kopen hoor :)) Maar zoals gezegd heb ik het zadeltje pas vanaf vandaag _O-

Bedankt voor de reacties!

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: 6-jarige 'Cowgirl' temt 4-jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:00

Ik kan niks anders zeggen dan:


Aaaaaaaaaaahhhh! <3


Echt Super schattig!

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: 6-jarige 'Cowgirl' temt 4-jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:20

Ik zou wel eerst een pad kopen en dan pas gaan rijden, dit doet je ponies echt pijn hoor. Westernzadelbomen zijn keihard!

Anoniem

Re: 6-jarige 'Cowgirl' temt 4-jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:35

Iedereen bedankt voor de reacties :D Vind het echt leuk dat ze er zoveel plezier in heeft, en de pony's ook natuurlijk :))

@troi: Dit is ook een vrij dik dekje hoor, wat eronder ligt ;) zit een flinke vulling in. Maar de pad ben ik naar aan het zoeken, dus die komt er sowieso echt wel hoor :) Don't worry! :D

Anoniem

Re: 6-jarige 'Cowgirl' temt 4-jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:20

Heb een onderlegger! :D

_biondaa

Berichten: 1847
Geregistreerd: 30-08-09

Re: 6-jarige 'Cowgirl' temt 4-jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:27

Wat lief zeg!

Leuk ook dat je spelletjes verzint, zodat ze het echt op spelender wijs leert!

Anoniem

Re: 6-jarige 'Cowgirl' temt 4-jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:26

Ja dat is echt wel heel handig hoor, zo leren ze het veel sneller :j