Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:13

claudiaM33 schreef:
Maar is zij dan de enige reserve in Nederland, zijn er niet nog meer topcombi''s in Nederland of is ze in 1 jaar een van de betere geworden?

*edit* zie hierboven op hetzelfde moment dezelfde gedachte....


Schijnbaar niet... :+

claudiaM33
Berichten: 1230
Geregistreerd: 14-09-09
Woonplaats: wilnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:16

Nou ja, ik kan me zo voorstellen dat ze gekozen wordt omdat zij ANKY is!
En daarbij goed rijdt natuurlijk......

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:16

claudiaM33 schreef:
Nou ja, ik kan me zo voorstellen dat ze gekozen wordt omdat zij ANKY is!
En daarbij goed rijdt natuurlijk......


Ga toch weg zeg :')
Je gaat toch geen team sturen dat niet op volle sterkte is???? :+

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:17

Dat kan ik me dus haast niet voorstellen. En ze zegt trouwens zelf dat ze het paard net een jaar heeft, ze is niet echt veel eerder daarvoor begonnen, die knol kreeg ze al vrij snel in gebruik. Dus dan is het misschien 1,5 jaar, ook best :+.

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:17

Nou ja, dat gebeurt nu dus eigenlijk wel....

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:17

hyppolyte schreef:
Dat kan ik me dus haast niet voorstellen. En ze zegt trouwens zelf dat ze het paard net een jaar heeft, ze is niet echt veel eerder daarvoor begonnen, die knol kreeg ze al vrij snel in gebruik. Dus dan is het misschien 1,5 jaar, ook best :+.


Anky rijdt al jaren western, ik maak geen grapje ofzeu...

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:18

hyppolyte schreef:
Nou ja, dat gebeurt nu dus eigenlijk wel....


En waarom? Omdat Jurgen Poulse is uitgevallen...

Als er een sterkere combinatie dan Anky was geweest, was die wel als reserve opgesteld...

claudiaM33
Berichten: 1230
Geregistreerd: 14-09-09
Woonplaats: wilnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:23

Nou ja DAT vraag ik me af, dus ièdereen in de top heeft afgelopen jaar onder 70.5% gereden?
Laatst bijgewerkt door claudiaM33 op 03-09-10 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:24

Heb even gegoogled en daar zag ik een bericht dat ze eind 2008 is serieus is begonnen met western rijden, daarvoor wist ze de basis. Dus dat valt bij mij niet onder de categorie, is nog geen 2 jaar.
Ja, hij is uitgevallen, maar het verbaast mij dus dat zij van alle westernruiters die in de topsport meedraaien, de op 4 na beste is. Terwijl ze zelf zegt nog amper wedstrijden te hebben gereden en een niet noemenswaardig goede score te hebben behaald. Mag ik dat gek vinden, of mag dat niet soms?

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:30

Het is gezond om kritisch naar dingen te kijken. Dus gek mag je het zeker vinden. Anky rijdt nog niet lang western en weet dat ze nog niet bij de top hoort... Echter is Anky gewoon om bij de top mee te draaien (in de dressuur), dus ik vind het normaal dat ze daar vermelding van maakt. Heeft niets te maken volgens mij van plezier of geen plezier hebben in western.

Verder geloof ik wel dat er heus naar gekeken is om de 'beste' combinaties te selecteren die naar het WK kunnen gaan. En als Anky hierbij als reserve uitkomt en nu als deelnemer, dan is dat enkel leuk voor haar (en voor de publiciteit van de western sport).
Laatst bijgewerkt door lindake op 03-09-10 21:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:31

claudiaM33 schreef:
Nou ja DAT vraag ik me af, dus ièdereen in de top heeft afgelopen jaar onder 70.5% gereden?


Volgens mij gaat het nog steeds om 70,5 punten, niet om een percentage...
Misschien even de Nederlandse top er op natrekken?
Ik verplaats me enkel in de denkwijze van de bondscoach, en die zal echt niet de minsten opzoeken...

hyppolyte schreef:
Heb even gegoogled en daar zag ik een bericht dat ze eind 2008 is serieus is begonnen met western rijden, daarvoor wist ze de basis. Dus dat valt bij mij niet onder de categorie, is nog geen 2 jaar.
Ja, hij is uitgevallen, maar het verbaast mij dus dat zij van alle westernruiters die in de topsport meedraaien, de op 4 na beste is. Terwijl ze zelf zegt nog amper wedstrijden te hebben gereden en een niet noemenswaardig goede score te hebben behaald. Mag ik dat gek vinden, of mag dat niet soms?


De basis in de dressuursport is voor jou dan vast ook wat anders dan voor Anky ;)

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:38

Ik heb net wat scores proberen op te zoeken, en ik zag scores voorbijkomen van 200, 221 etc. Is dat in dezelfde verhouding als Anky's score? Was namelijk wel een NK o.i.d.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:39

En waren dat scores in de reining op het hoogste niveau? ;)

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:42

Ik denk dat zij met basis toch wel ongeveer hetzelfde bedoelt als ik :+


Quotes van Anky's hyve:
Citaat:
Ik moet nog wel de fijne kneepjes leren maar ken al wel de basis van het western rijden.


Citaat:
Het oefenen gaat best aardig maar het moeilijke is dat ik op een dressuurpaard altijd precies weet wat ik moet doen en op een westernpaard nog niet helemaal. Rieky helpt en uiteindelijk blijkt het vaak toch iets te zijn dat je op een dressuurpaard ook zou hebben gedaan.

De reining oefeningen zijn natuurlijk wel anders. Zo moest ik laatst oefenen om vanuit galop een stop te maken. Rieky's aanwijzing was: 'rijd maar recht op de muur af in galop'. Toen heb ik toch maar eventjes gevraagd of ik het ook eerst in draf mocht oefenen! haha!


Die stop vanuit de galop heb ik tijdens mijn westernlessen ook gedaan, dus basis lijkt me ook echt basis in dit geval.

Nou ja, dat waren de scores van de winnaars, een zekere jurgen pouls, zegt dat je iets? :+

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:46

En die scoren dat ook internationaal?
Joh, zo thuis ben ik niet in de westernwereld, helemaal niet...
Maar ik kan wel een beetje strategisch denken, zou niet best zijn als ik dat niet zou kunnen.

Maar de quotes die je aanhaalt, hoe relatief wil je het hebben???

Edit: Westernles op een manege of een westernles op een getraind toppaard... Zoek de verschillen....

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:49

Geen idee, ik kreeg verder weinig nuttige hits. Die jurgen pouls is dus degene die ze vervangt he, en die 221 was zijn score.

Wat bedoel je verder met die quotes?
*edit*
Aha, dat dus. Maarja, dan nog is dat dus wel een basis ding wat je leert, ook op een toppaard en met een topruiter.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:52

Hmmm, ik denk dat jij en ik dusdanig van mening verschillen dat we elkaar niet kunnen overtuigen.
Dus ik laat het hier maar bij.

Ik hou het er op dat een bondschoach voor zijn sport staat, en dat hij die dusdanig goed uit wil dragen, dat hij bewuste keuzes maakt om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen.
En niet een keuze maakt ten koste van de sport.

Ik begrijp dan ook niet alle commotie die hier alweer gemaakt wordt om de inzet van Anky... Alsof het niets is en een ieder hier op bokt het zou kunnen. Betreurenswaardige reacties.

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:54

Ik heb iets gevonden

Score

Het paard begint met een score van 70. Punten worden bijgeteld of afgetrokken met 0.5, 1 en 1.5 punten voor elke 8 tot 12 bewegingen. Elk deel van het pattern is beoordeeld op precisie, zachtheid, voltooidheid en de verhoogde snelheid verhoogt de moeilijkheid van de meeste bewegingen en een hoge score.

Een score van 70 wordt beschouwd als een gemiddelde score voor een paard dat geen fouten maakte, maar ook niet presteerde met enige bijzondere capaciteit.

Een score onder 70 reflecteert sancties voor incorrect gepresteerde bewegingen of foutief gedrag van het paard.

Een score boven de 70 reflecteert dat sommige of alle bewegingen boven het gemiddelde presteerden.

Een score boven 80 reflecteert uitzonderlijk prestaties.

Significante fouten zoals een onvolledige vliegende galopwissel kunnen in een “nul score” resulteren. Dit zorgt ervoor dat een paard in een kleine categorie toch nog een medaille kan verdienen (medailles worden gegeven aan de top 3, 5, 6 of 10, dit hangt af van het type competitie en jury).

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:56

Ik vind je laatste opmerking nogal flauw, er maakt niemand hier commotie, er worden enkel vraagtekens bij gezet. Iedereen gunt het haar verder ook, dus er is ook geen enkel probleem, jij maakt er een probleem van, verder niemand.
En er al helemaal niemand die de waan heeft dat ie het zelf beter zou kunnen :+

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:57

Ik denk dat het eerder andersom.

Anky is veeels te vroeg gevraagd voor het WK.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:00

Janine1990 schreef:
hyppolyte schreef:
Nou ja, dat gebeurt nu dus eigenlijk wel....


En waarom? Omdat Jurgen Poulse is uitgevallen...

Als er een sterkere combinatie dan Anky was geweest, was die wel als reserve opgesteld...



Nee, zo is het dus niet.

Zoals ik het nu heb begrepen waren er meerdere gedaagden. Maar wilden er 1 of 2 niet mee doen omdat die wat overhoop lagen met KNHS ofzo.
Een ruiter is gehuisvest in Amerika maar rijdt voor Nederland ofzo, maar de KNHS wil dat hij met veel regelmaat met paard overvliegt om deel te nemen aan allerlei voorbereidingen, hier heeft hij voor bedankt.

En Anky heeft een B-kader score gereden -die 70% - in Zweden met een zwak deelnemersveld en rijdt nu dus met het A-kader mee.


MAARRR!!

Dit is zoals ik het ergens anders weer heb teruggelezen, dus het kan zijn dat ik delen niet correct onthouden heb!! So.. Correct me if i'm wrong.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:04

hyppolyte schreef:
Ik vind je laatste opmerking nogal flauw, er maakt niemand hier commotie, er worden enkel vraagtekens bij gezet. Iedereen gunt het haar verder ook, dus er is ook geen enkel probleem, jij maakt er een probleem van, verder niemand.
En er al helemaal niemand die de waan heeft dat ie het zelf beter zou kunnen :+


Hmmm.... Ik er een probleem van maken??? Misschien even teruglezen... Zoveel vragen, die bij mij vragen oproepen wat betreft een zeer bekende zonde.

Chaos: Zo te lezen heb jij het Westernwereldje redelijk gevolgd. Ik heb er geen idee van... Maar blijf er vanuit gaan, dat ondanks dit, de bondscoach toch strategisch voor de besten gaat. Maar je eerste opmerking past wel in mijn straatje! :) Maarja, je moet wat...

claudiaM33
Berichten: 1230
Geregistreerd: 14-09-09
Woonplaats: wilnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:06

hyppolyte schreef:
Ik vind je laatste opmerking nogal flauw, er maakt niemand hier commotie, er worden enkel vraagtekens bij gezet. Iedereen gunt het haar verder ook, dus er is ook geen enkel probleem, jij maakt er een probleem van, verder niemand.
En er al helemaal niemand die de waan heeft dat ie het zelf beter zou kunnen :+


Helemaal mee eens! ;)

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:07

Chaos schreef:
En Anky heeft een B-kader score gereden -die 70% - in Zweden met een zwak deelnemersveld en rijdt nu dus met het A-kader mee.


Nu weet ik niet of dit bij western anders is, maar een deelnemersveld moet toch niet uitmaken qua score? Je rijdt een oefening correct of niet en daar krijg je punten voor en dan hoort het toch niet uit te maken hoe de andere deelnemers rijden?

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:11

Daar heb ik ook geen idee van, zo is het mij verteld.. Haha.
Maar het gaat me er meer om dat dat háar persoonlijke enige goede score was, en dus gereden in een zwak deelnemersveld. Dat kan ook gewoon een losse toevoeging geweest zijn. :)