Is dit het einde? Upd: helaas heeft hij het niet gehaald...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Is dit het einde? Upd: helaas heeft hij het niet gehaald...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 17:21

Pfff weer een topic over mijn lieve perzenbeest..
Hij had een aantal weken geleden een luctweginfectie en daar heeft hij toen antibiotica voor gehad en vochtafdrijvers voor wat vocht in zijn longen..
Sloeg niet direct aan dus kuurtje verlegen en dat ging prima. Vorige week toch naar de dierenarts geweest, hij plaste zo op een tijdschrift die op de laptop lag en zwalkte een beetje met zijn achterpootjes.
Daar waren we te vroeg dus de praktijk was niet open,we hebben een half uur moeten wachten, vlakbij de supermarkt en voor een wedstrijd. Juist je raad het al overal vreselijke herrie en die rottoeters. daar had hij wat pilletjes voor zijn blaas en verder klonken zijn longen goed.
Toen begon de ellende, door de stress was poezel over de zeik en begon weer snel te ademen. Dus weer vochtafdrijvers en het ging wel redelijk. Donderdag gingen mn moeder en haar vriemd op vakantie nog niks aan de hand. Zaterdag klonk hij een beetje raar maar wel vrolijk, opdringerig ect niks aan de hand. Gisteren ging het al wat minder dus gokte op weer een luchtweginfectie, niemand was thuis en met openbaarvervoer was een hell, dienstdoende praktijk gebeld en die zei dat ik wel kon wachten tot morgen.
Vanmiddag terug van de DA. hij heeft superveel vocht in zijn longen en hijgt met open mond. Hij heeft een injectie voor zijn hart gekregen( daar ligt dus het probleem) en een pilletje.
Dubbele dosis vochtafdrijvers en besloten om hem tot morgen de kans te geven, het moet morgenochtend beter gaan.
Nu zit hij hier hijgend( net ging het goed, nog een vochtafdrijver er in gestopt)
Ik weet niet of hij de nacht haalt zo |( Als het hijgen over een half uur niet over is bel ik de da, mn vriend is er gelukkig dus we kunnen met de auto)
Hij is 12 jaar mijn maatje, steun en toeverlaat. Het gekke beest krijst naar je als je zijn naam roept, gaat snachts op je hoofd liggen, legt zijn pootje op je arm.
Een maand geleden is de oudste aan iets heel anders er onderdoor gegaan en die moetsten we inslapen, maar het is zo moeilijk te bevatten dat dit het einde kan zijn.
Aan de ene kant wil ik hem de nacht gunnen omdat hij daar echt kan opknappen als die pillen goed zijn werk doen, maar wat als ik hem extra moet laten lijden?
Help |(
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 22-06-10 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel op verzoek van TS aangepast.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Re: Is dit dan het einde? help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:40

Jeetje, wat een toestanden joh! Misschien kan de dierenarts hem daar houden en wat zuurstof geven om hem de nacht door te helpen?

LauwtjuhLevi

Berichten: 770
Geregistreerd: 28-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:52

Laika schreef:
Jeetje, wat een toestanden joh! Misschien kan de dierenarts hem daar houden en wat zuurstof geven om hem de nacht door te helpen?


Niet elke dierenarts heeft hier de beschikking over, en dan is het nog de vraag of hij niet alsnog overlijd door de stress. De meeste katten kunnen gewoon niet tegen stress, en als ze dan ook nog eens bij een DA zitten in de opname komt het niet echt ten goede voor zijn gezondheid!

En of je hem moet laten lijden.. Nee zeker niet! maar je zou het wel nog kunnen afwachten of de medicijnen aan slaan! Zo niet dan zou ik hem laten inslapen, want benauwdheid is zo iets rots.. ze hebben nergens meer zin in en vaak ook geen zin in eten.. Het is hetzelfde dat als jij door een rietje moet ademen en je neus dichthoud en dan de trap op en af rent, zo voelt hij zich als hij naar de etensbak moet lopen.

Het is echt heel rot om zo´n keuze te moeten maken, zeker nadat je zo kort je andere kat hebt moeten laten gaan! Maar het is niet fair om hem te laten lijden, en ik denk dat jij zelf heel goed weet wanneer hij lijd..

Ik zal voor je poezel duimen!! Hoop dat hij genoeg opknapt en dat hij de nacht door komt!

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Re: Is dit dan het einde? help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 17:59

We zijn nu de noodnummers aan het bellen, zijn onderlip is blauw en zijn oogjes zijn dicht van ellende. m'n vader is gelukkig gekomen, helaas is dit het einde voor m'n lieveling..

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Is dit dan het einde? help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:03

Owjeej, wat erg voor je.
Heel erg veel sterkte... Jammer dat het niet zo heeft mogen zijn..

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Is dit dan het einde? help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:07

Jeeetje wat erg! :(:)
Sterkte!

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Re: Is dit dan het einde? help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 18:15

update vanuit de auto: eigen dierenarts zegt dat we nog een rontgenfoto van de longen moeten laten maken en we zijn nu opweg naar de spoedarts..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Is dit dan het einde? help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:16

Heel veel succes! Ik duim voor jullie!
Hopelijk valt het mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:18

o wat een verdrietig bericht op zo'n mooie dag....Heel veel sterkte ik hoop dat ze toch nog iets voor hem kunnen doen!

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:24

Heel veel succes met je lieverd!! :(:)

skyline

Berichten: 2643
Geregistreerd: 19-04-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:25

ik duim ook voor && je veel sterkte :(:)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Is dit dan het einde? help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:26

Ik duim voor een goede afloop!

Priya

Berichten: 145
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:31

Ik duim ook heel hard voor jullie!! :(:)

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Re: Is dit dan het einde? help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 19:59

Ik ben net terug van het dgc op slinge( voor de mensen in rotterdam) hij zit nu in de zuurstofkooi en ze gaan zo foto's maken van zijn longen om precies te zijn wat er is. Hij trok heel erg bij, pfff sta nog na te trillen en heb de hele dag zitten janken als een klein kind..
Als hij iets aan zijn hart heeft krijgt hij pillen maar dat is toch slecht, zelf dachten ze aan een longontsteking of een virus..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Is dit dan het einde? help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:01

Ach meid, wat een nachtmerrie zeg :(:)
Ik kan me voorstellen dat je er kapot van bent. Moet er niet aan denken!
Hopelijk komt er een gunstige diagnose! Pak een lekker kop warme thee om wat tot rust te komen. Hij is vast in goede handen.

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Re: Is dit dan het einde? help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:04

Bah wat vreselijk!
Gelukkig is hij nu in goede handen!
Ik hoop dat hij helemaal opknapt..
Sterkte!

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 20:21

Cayenne schreef:
Ach meid, wat een nachtmerrie zeg :(:)
Ik kan me voorstellen dat je er kapot van bent. Moet er niet aan denken!
Hopelijk komt er een gunstige diagnose! Pak een lekker kop warme thee om wat tot rust te komen. Hij is vast in goede handen.

Ze kwamen heel kundig en eerlijk over en dat is erg fijn, ik ben ook realistisch als het niet meer zou gaan maar het was echt heel fijn te zien hoe poezelbeest opknapte in het zuurstofhok. Ze zouden zo bellen dus kijk angstvallig naar mn telefoon maar heb er wel een veel beter gevoel over.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Re: Is dit dan het einde? help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:47

Gelukkig heeft hij het nu niet meer benauwd. Dat lijkt me zo vreselijk!

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Re: Is dit dan het einde? help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 21:30

Blegh toch weer slecht nieuws.. hij was goed opgeknapt in de zuurstofkooi maar zodra ze hem er uit haalde voor de rontgen ging hij weer heel hard ademen.. zijn hart was vergroot, ze geven hem nu wat vochtafdrijvers voor de longen en hij moet de hele nacht in de zuurstofkooi zitten, het kan zijn dat het allemaal door de stress komt en ze geven hem nog een hartpilletje.
Ik word morgen voor 12 uur gebeld hoe hij de nacht door is gekomen, hij kon nu nog niets zeggen verder.

xxJacqyxx

Berichten: 557
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:53

:(:) Heel veel sterkte toegewenst.... :(:)

Ik duim voor jullie...

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: Is dit dan het einde? help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:58

Dit klinkt echt niet goed, veel meer kan hij niet meer hebben zo.
Ik wens je heel veel sterkte vannacht en morgen.

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 22:08

Girlgamer schreef:
Dit klinkt echt niet goed, veel meer kan hij niet meer hebben zo.
Ik wens je heel veel sterkte vannacht en morgen.

Ik ga nu eigenlijk ook van het ergste uit, hij heeft gelukkig een fijne rustige nacht..

Anoniem

Re: Is dit dan het einde? help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:40

Ik hoop dat het meevalt en ze hem weer op kunnen knappen, verwachtte eigenlijk dat het afgelopen was. Heeft hij hartproblemen?
Mijn pers (15 jaar) heeft een hartruis en heeft daar al weer 2 jaar medicijnen voor en het gaat heel goed.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Is dit dan het einde? help

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:46

Bedenk inderdaad maar dat hij in ieder geval een fijne nacht kan hebben en dat hij fijn kan ademen. Ik blijf voor je duimen dat hij die nacht gewoon even nodig heeft en dat de medicijnen hun werk nog kunnen doen.

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 22:47

Chiqa schreef:
Ik hoop dat het meevalt en ze hem weer op kunnen knappen, verwachtte eigenlijk dat het afgelopen was. Heeft hij hartproblemen?
Mijn pers (15 jaar) heeft een hartruis en heeft daar al weer 2 jaar medicijnen voor en het gaat heel goed.

Jep, wat ik er van hoorde over de telefoon door het huilen door is dat zijn hartspier vergroot is en moeite heeft met het bloed rondpompen. Het schijnt wel vaker voor te komen maar helaas is het bij hem dus crisis. Hij wou daarom de nacht nog even aankijken ipv direct inslapen omdat hij ergens nog hoop heeft dat het allemaal wat tot rust komt als hij een nachtje lekker aan de zuurstof zit en hij goed kan slapen, dat heeft hij ook niet gedaan.
Mocht hij wat beter kunnen ademen buiten het zuurstofhokje dan gaan we een hartecho doen, maar in deze conditie is het niet fair tegenover het poesje.
Afbeelding
Het is dat rechterding( even een foto van hun site gehaald..)
Hij vertelde me ook dat hij niet zoveel pijn had in het zuurstofbakje en dat vind ik het allerbelangrijkste op dit moment..