Predikaten bij newforestpony's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beaumau
Berichten: 150
Geregistreerd: 19-12-01
Woonplaats: Achterhoek

Predikaten bij newforestpony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 18:50

Hoe zit dat nou precies allemaal?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 21:51

wat bedoel je?? ster en kroon + de rest??

dan kun je het beste gaan naar: http://dieren.clubs.nl/newforesthengsten Daar staat alles op! Haha!

ff een korte uitleg:
Ster, dat wordt een pony als ze een 1e premie hebben behaald op een regionale keuring, en op Ermelo het predikaat toegewezen krijge.

Kroon, met een 1e premieveulen aan de voet + de verrichtingen van de merrie.

prestatie pony, Z+1 winstpunt
prestatiehengst, Z+5
Prestatie fokmerrie, 2 kinderen M+5
prestatie fokhengst, 10 kinderen M+5

Keur en preferent weet ik zo ff niet, dat gaat allemaal op fokkerijresulaten van de merrie of hengst.

het staat allemaal iets uitgebreider op die club!

gr linda Lachen

Beaumau
Berichten: 150
Geregistreerd: 19-12-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 22:27

Superbedankt.... Haha!,
Maar mijn merrie heeft vorig jaar op de reg. keuring een 2e premie behaald, maar het veulen had een 1b premie... Hoe zit dat dan met een kroonmerrie?? Verward

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 23:26

Een merrie moet eerst op de regionale keuring een 1e premie krijgen en aangewezen worden voor Ermelo. In Ermelo op de Centrale keuring, bepalen de juryleden welke merrie het sterpredikaat toegewezen worden. Als de merrie het sterpredikaat heeft en je komt een volgend jaar terug op de keuring en ze heeft dan een 1e premie veulen aan de voet, dan kan ze door de jury worden aangewezen worden voor het voorlopig kroonpredikaat. Om dan definitief kroon te worden moeten er verrrichtingen worden verreden, de kroonproef, een dressuur, spring en crossproef. Als die goed verlopen zijn dan kan ze kroon worden. Als een merrie in de sport Z is, dan hoeven ze volgens mij geen verrichtingsproef te lopen.
Snap je het nu een beetje?? Anders gewoon ff op de club kijken, die heeft daar veel over staan.

Groetjes Martha