zitten/lichtrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

zitten/lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 10:05

Gisteren heb ik op een ander paard gereden. Hij loopt M1 en ik ben een B ruiter nu kun je je wel voorstellen hoe dat ongveeer ging denk ik Scheve mond
hij reageert heel erg op de zit en dat heb ik geweten. Ik moet stilzitten wanneer ik teveel meebeweeg ging hij harder (ik dreef hem onbewust op met mijn zit)ging ik ontspannen zitten ging hij stappen. In galop ging hij lekker maar de instructrice zei dat ik moest gaan zitten en dus ik ging zitten daat ie draven ja zegt ze je met wel drijven *zucht* paardrijden is moeilijk.
Hoe kan ik ontspannen zitten zonder de geforceerd te zitten?hoe kan ik lichtrijden zonder te ver uit het zadel te komen?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:13

Lichtrijden zonder ver uit het zadel te komen: Je beugels drie gaten langer maken, dat jet het gevoel hebt dat je er net met je tenen bij kan. Je knieen een beetje naar binnendraaien (benen a.h.w. naar achteren leggen, langer maken) net doen of je doorzit, terwijl je lichtrijdt. Ja lijkt heel vaag maar dat heeft mij vroeger geholpen. Ik was ook zo'n overenthousiaste sta-zitter Haha! Je leert als het ware even opnieuw lichtrijden, je zal dus begrijpen hoe dat in het begin voelt. Haha!
Succes! En laat weten hoe het gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:29

Voor het lichtrijden: probeer niet "zelf" te gaan staan en zitten, maar laat je opgooien door het paard. Meeveren in zijn beweging, niet andersom. Niet zelf gaan tellen, maar leren om het ritme van je paard aan te voelen. Blijf los in je onderrug en heupen, en ga je niet teveel op je egen benen fixeren, want dan lukt het helemaal niet meer.