Goud en zilver voor familie van den Brink op NK junioren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Goud en zilver voor familie van den Brink op NK junioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 19:16

http://www.knhs.nl


Het werd een uiterst spannende ontknoping in de eindstrijd om het Nederlands kampioenschap springen voor junioren. Uiteindelijk hield Stefanie van den Brink het hoofd het meest koel, waardoor zij zich kon laten huldigen tot Nederlands kampioene met Verdi, een achtjarige zoon van Heartbreaker uit een moeder van Mr. Blue. Als tweede eindigde haar jongere broertje Dennis met Royal Queen, een dochter van Nassau x Elton, terwijl Sjaak Sleiderink, lid van het Rabo Talententeam met BMC Angel Rose derde werd.

Stefanie van den Brink had het zichzelf niet gemakkelijk gemaakt door in de eerste manche van de beslissende derde wedstrijd een strafpunt op te lopen voor het overschrijden van de tijd. Daardoor zou het mogelijk worden dat - indien zij in de tweede ronde een boompje af zou werpen - zij ver in het klassement zou kunnen terugvallen. Stefanie liet echter in de tweede ronde alles op zijn plaats liggen. "Het was voor mij bijzonder spannend, omdat ik er met twee paarden, Verdi en Wapper, bijzonder goed voorstond. Omdat mijn paarden gedurende alle drie de dagen van dit kampioenschap zeer goed sprongen ging ik met een groot zelfvertrouwen de ring binnen. Ook nu klopte alles weer honderd procent en bleven we foutloos", aldus Stefanie.

Haar broer Dennis vertelde niet te hebben gebaald van het feit dat zijn zusje net iets beter had gepresteerd dan hijzelf. "Ik maakte op zaterdagochtend in de eerste manche zelf een rijfout richting sloot. Dat kan ik alleen mezelf verwijten en natuurlijk is het een klein moment jammer dat ik me tevreden moet stellen met zilver, maar ik gun mijn zusje het goud van harte!".

Ook Sjaak Sleiderink was zeer te spreken over de prestaties van zijn schimmel BMC Angel Rose. "Dit paard is eigenlijk mijn tweede paard, terwijl BMC Laksha de Breve mijn eerste keus is. In de eerste wedstrijd liep ik met dat paard elf strafpunten op en was daarmee dus kansloos geworden. Wanneer ik echter strikt eerlijk ben, dan was die tegenvallende prestatie misschien wel aan mezelf te wijten dus kan en mag ik Laksha niets kwalijk nemen. Angel Rose heeft mij in positieve zin enorm verrast", aldus Sleiderink.

Voor Jesper Romp, met de inmiddels 18 jaar oude maar uiterst vitale Van Schijndel's Kris, was er de pech dat de beslissende tweede manche van de derde wedstrijd exact een hindernis te lang was. Romp, die op zilver stond kreeg op die allerlaatste sprong een foutje, waardoor hij naar de vierde plek, zakte net voor Frank Schuttert met Superstar.

Meer info zie: http://www.chmierlo.nl

Eindstand NK springen junioren:

1) Stefanie van den Brink (Nijkerk) - Verdi - (Heartbreaker x Mr.Blue) - 1
1) Dennis van den Brink (Nijkerk) - Royal Queen (Nassau x Gringo) - 4
3) Sjaak Sleiderink (Denekamp) - BMC Angel Rose (Goliath x Gringo) - 5

Uitslag 3e wedstrijd NK junioren:

1) Dennis van den Brink - Royal Queen - 0 / 0 - 72.05
2) Stefanie van den Brink - Verdi - 1 / 0 - 74.14
3) Stefanie van den Brink (Wapper (Perion x Ircolando) - 4 / 0 - 72.56
4) Frank Schuttert (Ommen) - Superstar (No Limit x Voltaire) - 4 / 0 - 73.05
5) Robin van de Wetering (Mortel) - BMC White Nose (Pierrot x Zeoliet) - 0 / 5 - 71.93
6) Sjaak Sleiderink - BMC Angel Rose - 5 / 0 - 74.44

Verwant artikel:

[VN] NK Mierlo: Familie van den Brink laat van zich horen

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Goud en zilver voor familie van den Brink op NK junioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:29

Nou toch heel knap gedaan van Jesper en Kris. Maar ook top van de brinkjes.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:52

Stefanie en Dennis: van harte gefeliciteerd! Het is altijd een verademing om naar jullie ritten te kijken!

Teus en Bea: wat zullen jullie weer trots zijn op jullie kroost!

Getup

Berichten: 8278
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Goud en zilver voor familie van den Brink op NK junioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 07:41

Wat een wijze prestatie, deze 2 presteren al een tijdje zo goed, super hoor.

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Goud en zilver voor familie van den Brink op NK junioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:32

Steef en Dennis, Super gedaan! Van harte gefeliciteerd!

_Caithlynn

Berichten: 920
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:04

Gefeliciteerd
Wel goed 2 mooie prestaties