vraagje over leren laarzen rekken en waar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

vraagje over leren laarzen rekken en waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 21:30

ik heb dus leren laarzen van petrie.
Alleen heb ik ze een jaar niet aangehad en met gevolg dat ik ze nu niet meer pas... omdat mijn kuiten wat gegroeid zijn (formuleer ik dat mooi of niet? Knipoog)


Nou heb ik gehoord dat je ze kan oprekken.
Nu is mijn vraag waar je dat het beste kan doen. En natuurlijk of hetmogelijk is.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:32

Bij je ruitersportzaak weten ze waar je dat kan laten doen. Ik denk trouwens dat de schoenmaker het ook voor je kan doen.

Ik vraag me alleen wel af of het wel zo goed is voor het leer, want je trekt wel de structuur van de huid kapot?

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 21:34

ja maar ja...
Wat moet ik dan??? nu pas ik ze niet meer omadt er wat meer spek op zit.... laten we het zomaar zeggen.

En ik vind het doodzonde om ze te verkopen of zo... heb ze niet voor piet ..... gekocht.

Kan het erg veel kwaad dan???

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:37

Kun je er dan niet aan de achterkant een rits in laten zetten, desnoods met elastiek?

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 21:41

kan dat geen kwaad als ik straks wedstrijden wil gaan rijden.
Mag dat eigenlijk wel??

Elastiek is de mooiste uitvinding dan eigenlijk..

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:42

tallie schreef:
Wat moet ik dan???


Rits er in laten zetten. Heeft een vriendin van mij ook laten doen, supernetjes geworden en net ff wat meer ruimte. Bij haar is zelfs opgemeten waar ze de meeste ruimte nodig had (bij d'r kuiten) en waar niet (enkels) en die rits is er zeg maar in V-vorm in gezet, echt heel netjes gedaan, net of het zo hoort.

Of afvallen. Schijnheilig Knipoog

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 22:12

hoi, ik heb zelf ook ritsen in mijn laarzen laten zetten. ze hadden voor mij laarzen op maat gemaakt, kon ik er nog niet in. Frusty
een schoenmaker heeft er ritsen in gezet, passen nu hardstikke goed, en je ziet er niets van.
nog een voordeel hiervan is dat je makkelijker in en uit kunt, ik ben dus geen laarzentrekker meer nodig. Haha!

alleen elastiek in je laars Verward ik weet niet of dat goed werkt, elastiek rekt op den duur toch wel uit, misschien dat je laars dan afzakt enz.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 22:16

klinkt wel goed met zo een rits.
Zal morgen eens bij de schoenmaker vragen wat de eventuele mogelijkheden zijn.

S cheelt wel een hoop gehijs en gesjor.... en als ik er gewoon wedstrijden mee kan rijden en er dus weinig van te zien is ... is het helemaal perfect.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 23:22

Met een rijlaars met rits kun je gewoon wedstrijden rijden. het is dat mijn laarzen het niet meer waard zijn, anders had ik er ook allang een rits in laten zetten. Als ik nieuwe koop, dan wordt het vast wel met rits. Succes.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 23:28

Je moet er wel rekening mee houden dat er een behoorlijk prijsverschil tussen oprekken (ongeveer 10 euro) en ritsen in laten zetten zit(minimaal 80 euro als je het tenminste bij petrie laat doen).
En je bent je laarzen minimaal een maand kwijt als petrie er ritsen inzet.
Een heleboel schoenmakers willen er niet eens aan beginnen omdat het wel apart werk is.
Leren laarzen kun je probleemloos tot een 1 cm.wijder laten maken.
Sommige mensen willen het wijder hebben en dan heb je een redelijk grote kans dat je scheurtjes in het leer krijgt, maar danheb ik het over meer dan 1 cm.oprekken.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 23:55

Mijn petries zijn zonder problemen door de schoenmaker opgerekt hoor. Eerst waren ze net niet wijd genoeg egworden dus toen heeft hij ze nog wat verder opgerekt. Nu zitten ze weer super en er zijn geen scheurtjes ingekomen o.i.d. De coating laat wel los maar dat was al het geval voor het oprekken dus tsjaa...Kost geen drol vergeleken met ritsen in laten zetten en bij mij heeft het dus geholpen!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 08:44

Ja, het is mogelijk bij de winkels van Horse Lover.
Ik sluit me helemaal bij de anderen aan: een rits erin.

Zelf heb ik ook een keer mijn (te klein geworden) laarzen laten oprekken. Alleen toen kwam ik er nog met moeite in. Ik fietste namelijk veel meer en daar werden mn kuiten wat groter van. Het rijden ging daardoor ook slecht. Gewoon omdat ik meer op mn laarzen dan op mn paard lette. Ook het uittrekken ging bijna niet.
Toen bleek dat er een productiefoutje zat aan de laarzen en kon ik gratis nieuwe uitzoeken. Hoera! Die heb ik dus een paar kuitmaten groter gehaald en ook wat hoger. Die zitten hartstikke fijn! Pling

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 12:33

Mijn vriendin heeft elastiek erin gezet.
T ziet er heel netjes uit en je zie het bijna niet.
Als je het weet ga je erop letten.
Ik vind dat ook een goed alternatief!
Ik zou toch eerst proberen te laten oprekken omdat
dat gewoon het makkelijkst is.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-02 15:32

ik ben vandaag bij de schoenmaker geweest.
Ik laat er toch een rits in zetten. Dat kon wel.
En dat is een stuk makkelijker.
Donderdag ga ik ze ophalen.. dus ben benieuwd!