9 Oktober Kür op muziek RSV Spijkerboor

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:05

Ik rij niet mee in Spijkerboor. Mijn paard vindt al die bomen in de bak echt vréselijk (en hij is niet de enige). Zodra het weer georganiseerd wordt, zonder al die bomen van Piet langs de ring, doe ik weer eens mee!

(Rijdt Gita nog op Bojar?)

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:18

Antoinette schreef:
Als het even mee zit samen met Tygahno
Ik ben zeker van de partij

Weet iemand tot hoelaat het meestal duurt?? ik kan misschien niet vanaf het begin aanwezig zijn maar ik zou het jammer vinden als ik het helemaal moet missen..

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:27

Tygahno schreef:
Ik ben zeker van de partij

Weet iemand tot hoelaat het meestal duurt?? ik kan misschien niet vanaf het begin aanwezig zijn maar ik zou het jammer vinden als ik het helemaal moet missen..


Oh kijk eens aan, wist ik nog geeneens! Haha!
Maar dat is goed nieuws! Wij zijn dus ook saampjes van de partij

Meestal duurt het wel tot later in de avond Verward

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 17:39

het begint om half 16.30 uur en is ongeveer 22.30 uur afgelopen incl prijsuitreiking.

mizsz_gino

Berichten: 52
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:11

ik kom ook kijken, er start er 1 van muh werk...wanneer is er duidelijk wie er hoelaat moet??? greetz

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 18:04


spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:40

Ik kom misschien met Labje kijken .

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 15:57

Hebben jullie al een beetje zin in morgen? ik wel

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:24

Ja hoor, ik ook!
Weet niet zeker of ik er vanaf het begin bij ben, maar kom zeker

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:29

Ik kom ook, samen met Olaf . Ik ben te herkennen aan de knalroze bodywarmer (zie profiel) en zou het leuk vinden om ook wat bokkers te meeten Haha!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:00

Ik heb er heel veel zin in! Leuk dat jullie ook komen Anoukie!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:47

En ik kom waarschijnlijk met Antoinette mee, verkouden en al Haha!

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:53

Heb net te horen gekregen dat er iemand tijd heeft om op te passen op mijn kleine manneke dus ik kan toch eerder komen OK dan!

Tot vanavond!!

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:27

Hallo, helaas redde ik het vanavond niet om te komen, graag verslag wie er gewonnen heeft en hoe het niveau was.Liepen er nog spectaculaire paarden bij en waren er nog enorme bloopers Haha! Haha! Haha! .Volgend jaar wil ik echt mee gaan doen, ik heb nu nog ruim de tijd om het goed voor te bereiden. Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 23:02

Als het goed is, is de prijsuitreiking 10 minuten geleden begonnen Haha!
Wij (MacavityL) en ik zijn wat vroeger weggegaan, want Macavity is al de hele week ziekjes.

Nu mijn verslag.
Ik weet het; de beste stuurlui staan aan wal Bloos Maar sorry, ik vond het niveau erg slecht. En nee, dat zeg ik toch echt niet zo snel Verward

De eerste die ik zag rijden was Piet Groen met No Regret, ik had hem nog nooit zien rijden en was wel erg benieuwd naar hem aangezien hij het op kampioenschappen enz. erg goed heeft gedaan het afgelopen jaar.
De combinatie viel mij toch wel wat tegen, misschien omdat ik juist door die uitslagen teveel verwachtte?
Maar...het diertje was een Belisar en dat maakt bij mij al erg veel goed Knipoog

Jeroen Okkema had een erg leuke Jazz onder zijn kont, Krisjes Plaesure Alleen jammer dat het dier duidelijk veel spanning had en daardoor wat opgekropt ging lopen.
Petra Vermeulen met Nicjida viel ons ook positief op. Leuk paard (koffievos), gewoon lekker bewegen en super muziek OK dan! Ze reed op verschillende tonen van Painted black, The rolling stones.
Ook Dieuwertje van Donselaar reed een nette kür, alleen de galop onderdelen vond ik wat minder overkomen.

Na een broodje kroket tijdens de pauze gingen we weer verder Haha!
Judith Oud met Najade reed een nette kür, leuke Caribbean muziek maar het zou allemaal wat spectaculairder mogen.
Jeffrey Heysteck had toch wel één van de leukere (dressuur)paarden, maar de muziek vond ik persoonlijk niet echt boeiend.

En heel sneu, bij de laatste cominatie die ik gezien heb deed de muziek het niet en ze had geen reserve cd. Ze heeft wel gereden, maar had dus geen muziek. Weet niet hoe de jury dit verder wil oplossen Verward
Verder was er één meisje waarbij de muziek duidelijk eerder afgelopen was dan zij klaar was. Maar eeder werd verteld dat dit pas de 2e keer was dat ze en kür reed.

De laatste 2 combinaties hebben we dus niet gezien en ook ik ben erg benieuwd naar de uitslag

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 23:11

Hoi Antoinette,
Thanks voor je antwoord[ik zal eerdaags ook nog even je pbtje beantwoorden].Ik vind No regret ook niet zón apart paard, maar meestal rijdt Piet wel aardig secuur.En hij heeft ,geloof ik ,redelijk wat ervaring met kur op muziek.Toch deden er volgens mij niet heel veel bekende deelnemers mee, misschien dat daarom het niveau tegenviel.
Waren de paarden wel braaf of viel er veel te zien Rolleyes .Heb je nog leuke uitvoeringen gezien, ik ben namelijk zelf ook met een kur bezig.Iets grappigs is altijd welkom Haha! Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 23:17

Ik hoorde inderdaad ook al dat Piet een bekende is op kürgebied. Het ging ook heus niet zo heel verkeerd, een aantal foutjes en ik had gewoon meer verwacht. Maar dat is natuurlijk altijd gevaarlijk.

Vorig jaar reden er inderdaad meer bekende namen mee en was het niveau ook wel een stuk hoger.
Ik kan me van vorig jaar ook nog de kijkerige paarden erg goed herinneren. Er was toen zelfs iemand die helemaal niet startte.

De paarden waren wel een beetje kijkerig, maar liepen de proeven over het algemeen braaf (alleen soms wat spanning). Alleen bij 1 jongen draaide het paard een paar keer op de achterbenen. En er stond me nog iets bij van een vrouwtje waarbij het paard de jury nog erg spannend vond Haha!

Hmm, nee niet hele speciale uitvoeringen gezien. Zoals ik al zei vond ik die Painted Black kür wel erg leuk

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 23:25

Ja, dat is ook wel gave muziek, ik vind James bond ook altijd zo leuk, maar helaas wordt beide veel gebruikt.
Maar vond je het paard dan niet zo speciaal of vond je het gewoon wat truttig?Piet kan wel wat hebben hoor! Haha! Knipoog Wij moeten het eerst nog maar beter gaan doen Knipoog

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 07:05

Helaas kon ik er niet bij zijn, ik was al de hele dag onderweg geweest met de paarden en kon manlief s avonds niet met goed fatsoen alleen laten. (alleen nu lag ik om 20.30 uur op de bank te slapen Bloos! )

Jammer dat het nivo wat tegenviel. Ik zou ook wel graag uitgebreidere verslagen en de uitslagen willen horen.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 09:55

De Painted Black kür was 3e geworden.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 10:15

Antoinette schreef:
Maar...het diertje was een Belisar en dat maakt bij mij al erg veel goed Knipoog




Wow! Wow! Heb ik een Belisar gemist Knipoog

Ik doe niet mee aan de kür omdat de bak voor Jesper wel erg eng is met alle bomen en versiering. Zo bomproof is hij gewoon niet.
Ik ben blij om te horen dat de paarden dit jaar minder kijkerig waren.

Ik vond het wel erg jammer dat ik niet kon komen kijken, maar ik heb erg veel last van mijn rug en durfde het niet aan. Jammer dat het niveau je een beetje tegen viel Antoinette.
Was er ook Z1 of alleen Z2?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 10:20

Het was Z1 en Z2. Jammer genoeg konden Olaf enm ik niet de hele avond blijven omdat we nog een verjaardag hadden. En we hebben vrnl. zitten praten met een aantal Bokkers, waardoor we de kuren niet altijd even goed hebben gevolgd Bloos.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 10:43

spokey schreef:
De Painted Black kür was 3e geworden.


Weet je ook wie 1e en 2e?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:40

Anoukie schreef:
Het was Z1 en Z2. Jammer genoeg konden Olaf enm ik niet de hele avond blijven omdat we nog een verjaardag hadden. En we hebben vrnl. zitten praten met een aantal Bokkers, waardoor we de kuren niet altijd even goed hebben gevolgd Bloos.


Lekker is dat zeg! Haha!
Leuk om jullie eens te ontmoeten en zo'n 2 sec. te spreken Knipoog

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:19

Ja erg he Haha!. Maar het was ook erg druk dus rustig praten is er dan ook niet echt bij Bloos!.