hoelang kreupel mogen lopen na hoefsmid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

hoelang kreupel mogen lopen na hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 22:37

mickey heeft echt erge platvoetjes.

nu had ik een andere hoefsmid,en die doet ook orthopedische? beslag.

had ik hem dus gebeld en hij nam gelukkig nog klanten aan Lachen

toen hij mickey zag zei hij ook ze was best een ernstig gevalletje (de dierenarts zei ook al dat daarom het breukje wat ze had mischien niet goed kon genezen)

hij had haar keurig gedaan afgelopen donderdag,ze staat er netjes op.

maar ze loopt nou nog kreupel Scheve mond
ze had eerst tot gister de beide achterbenen dik met vocht,vandaag nog maar eentje.
maar ze liep wel nog kreupel.

is dit normaal?
en tot hoe lang mogen ze kreupel lopen?

dat ze even kreupel loopt kan ik wel begrijpen,omdat dat toch wel wat is voor die pezen enzo als ze nu een stuk rechter staat,maar hoe lang ongeveer?

natuurlijk
Berichten: 26
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: axel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 01:01

mickey 'stond' aan een kant veel te diep dat geeft ook problemen in de schoft, het ergste is na drie dagen maar volledige aanpassing gaat weken overheen en dan is er nog een breukje?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 01:05

Ik denk dat het in jouw geval wel een tijd gaat duren. Allereerst compleet ander beslag, dan krijg je nog het punt dat alles zich aan moet passen aan een andere (rechtere) stand van het lichaam - hangt er natuurlijk ook vanaf hoe lang ze scheef gestaan heeft natuurlijk. En die breuk... Ik neem aan dat de da daar controle op houdt?

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:12

Met die hoefijzers heeft hij het paard gedwongen een andere stand aan te nemen. Dit heeft zijn doorwerking in de rest van het been. Bind maar eens aan een kant een houtje onder je voet. Binnen een uur heb je zere knieeen en heupen.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:22

Het zal wel wat langer duren dan je wilt. Wij hebben ook speciaal beslag laten leggen bij een paardje op stal. Hij loopt nog niet helemaal goed maar t word al beter. Het is echt heel erg wennen als ze anders moeten gaan staan en hebben dus ook even heel veel spierpijn maar het word echt minder maar je moet even geduld hebben. Wij rijden wel alleen maar over straat, en rechtuit.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 19:45

of sommige bokkers snappen mij verkeerd,of ik snap sommige bokkers verkeerd Haha!

maar mickey had al lang plat voetjes,en nu heb ik eindelijk een smid gevonden die haar meteen eens goed en recht heeft gezet.

maar het probleem is dat ze nog wat kreupel/stijf loopt.
mijn vraag was dus of dit normaal was en hoe lang dit maximaal mag duren?

van dat breukje is bekend Lachen
ze waren twee weken geleden (donderdag) foto's komen maken,en was het nog niet helemaal genezen,maar wel bijna Lachen
en dat het niet helemaal genezen was kwam mede doordat ze dus te plat stond.