Bokt-Upload?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Bokt-Upload?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:27

Er staat me ineens heel vaag bij, dat er wellicht, ooit, misschien, wie weet-plannen waren om een soort van uploadservice voor Bokkers te creeƫren. Was destijds in het begin van Bokt meen ik al zo en in het kader van help Bokt de winter door, waren er vage plannen om dat voor gebruikers tegen betaling op te zetten. (of is dit een vage hersenspinsel van mij? en is dat nooit het geval geweest?)

Hoe staat het met die plannen? Finaal van de baan, op de lange termijn of korte termijn? Ik heb serieus interesse en ben bereid om ervoor te betalen Lachen

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:57

het zou teveel ruimte in beslag nemen ofzo en daardoor veel kosten enzo,
dus het ging niet door.

maar ik ben ook zeker voro een boktupload en zou er ook voor willen betalen ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:01

Waarom zouden mensen van een bokt upload gebruik maken waarvoor ze moeten betaen, terwijl ze het ergens anders gratis kunnen doen? Lachen Ik denk dat er veel mensen zijn die zo denken, correct me if i'm wrong. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:05

Handig in gebruik (verwacht ik toch) Nl-talig, Geen ellenlange links. Verdwijnen niet ineens, je moet ook niet constant honderden e-mails aanmaken etc. etc.

Of als jij mij nu een handig in gebruik, nl-talig, en onbeperkt foto's opslaan-tijd, uploadlink, ben ik ook tevreden hoor Haha!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:09

Maya schreef:
Handig in gebruik (verwacht ik toch) Nl-talig, Geen ellenlange links. Verdwijnen niet ineens, je moet ook niet constant honderden e-mails aanmaken etc. etc.

Of als jij mij nu een handig in gebruik, nl-talig, en onbeperkt foto's opslaan-tijd, uploadlink, ben ik ook tevreden hoor Haha!


ben ik het mee eens,
de meeste sits gooien ze er na een tijdje weer af.
en hier heb je ze altijd bij de hand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:31

Maya schreef:
Handig in gebruik (verwacht ik toch) Nl-talig, Geen ellenlange links. Verdwijnen niet ineens, je moet ook niet constant honderden e-mails aanmaken etc. etc.

Of als jij mij nu een handig in gebruik, nl-talig, en onbeperkt foto's opslaan-tijd, uploadlink, ben ik ook tevreden hoor Haha!

Groups. Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:32

Afgrijselijk, zeer onhandig in gebruik, vind het 3 keer niks Cool
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-10-04 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:32

De upload is er nog niet door een aantal redenen:
  • We hadden niet voldoende capaciteit voor data verkeer. Dit is sinds 1 september opgelost
  • Het ontbrak/ontbreekt aan tijd om een goed upload systeem in elkaar te zetten. Gewoon simpel een plaatje uploaden is zo gemaakt maar het zou handig zijn als je ook wat mappen aan kan maken, als je simpele bewerkingen uit kunt voeren (plaatje bijsnijden, verkleinen, roteren). Verder moet het allemaal een beetje robuust in elkaar zitten en ook schaalbaar zijn (het moet dus met 10 gebruikers werken maar ook met 500 of 2000).
  • Het regelen van de administratie/betalingen is nogal een probleem. Op het moment eigenlijk het grootste probleem. Als er redelijk wat mensen meedoen is het niet echt grappig als je dat allemaal handmatig bij moet houden a.d.h.v. bankafschriften. Als iedereen Paypal zou gebruiken dan was dit ook geen probleem maar dat is niet bepaald het geval Haha! Ergens halverwege 2005 komen een aantal banken met een nieuw systeem voor betalen op Internet maar daar willen we eigenlijk niet op wachten.

Dat zijn de belangrijkste dingen eigenlijk wel. Verder is het ook zo dat phpBB 2.2 eraan zit te komen waardoor er behoorlijk wat veranderd, ook achter de schermen. Als ik nu dus een upload systeem bouw dan moet dat over een paar maanden voor een redelijk deel herschreven worden.

Maar goed, de database server moet eigenlijk vervangen worden (waarna we de huidige database server in kunnen zetten als extra webserver). Ik ben wat aan het kijken naar nieuwe servers en die zijn niet goedkoop Scheve mond Een euro of 2000 zijn we minimaal kwijt voor een beetje server en het is ook de bedoeling dat we of eigen webservers kopen of de huidige servers over kopen van Caret.net (vroeger Isisweb) die tot nu toe de servers hebben betaald. Verder misschien nog een gigabit switch voor tussen de webservers en de database server maar dat kan misschien in samenwerking met Caret. Uitgaven komen er dus nog genoeg. En Caret.net betaalt nu ook nog de bandbreedte wat voor Bokt nu op zo'n 300 euro per maand zit.