SGW Vasse met de volbloed........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

SGW Vasse met de volbloed........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 19:41

Na een dikke vier maanden was het dan eindelijk weer eens zo ver dat ik met mijn volbloedje kon crossen.

Ik had een redelijke tijd om te dressuren (10.06 uur). Rond 9 uur kwamen we aan in Vasse. Ingeschreven, rugnummer gehaald en paard en mezelf aangejurkt.
Ze voelde met losrijden heel erg fijn en goed aan het been. Viel me mee want ik had gedacht dat ze een stuk drukker zou zijn nadat ze zo'n tijd niet had gecrosst. We reden een net zo fijne dressuurproef en die werd beloond met 170 punten Bloos . Wat een lekker begin. Ik stond geloof ik 4e of 5e na de dressuur.
Het springen ging al minder. Ze werd erg heet en madam vond het niet de moeite waard om haar benen voldoende op te tillen. Resulteerde in 3 balken. Boos!

Na een lang half uur mochten we dan eindelijk van start. Er stond een pittige cross en gelijk bij hindernis 4 had je al een moeilijke combinatie (a en b) het waren twee steilsprongen in een greppeltje geplaatst en na a moest je direct naar rechts B springen die dus haaks op A stond. We kwamen goed over A maar heel beroerd uit voor B dus daar had ik een weigering te pakken. Ook hing ze nog met 1 beentje in de greppel, maar gelukkig redde ze zich daar goed. De rest ging lekker tot hindernis 9? dat was weer een combinatie maar nu mooi recht achter elkaar. De eerste was een dikke boom met schuin aflopende grond erachter, dan een greppeltje en als laatste een smalle dikke boom.
Op de eerste boom stond ik stil (verdorie weer een stop) ik probeerde haar nog door te drukken (boom was niet hoog) maar daar trapte ze niet in. Omgedraaid nog een keer aangereden en weer een stop Boos! . Weer omgedraaid met steigertoeren en al en gelukkig sprong ze toen wel. Pfff, ik lag er in ieder geval niet uit en kon doorrijden. Bijna aan het eind van de cross zat nog een piano met een behoorlijke afsprong die ik lekker heb overgeslagen, want die zat me bij het crosslopen al dwars en ik had toch niets meer te verliezen. De hindernis achter de afsprong schuin aangereden en wel gesprongen. De rest sprong ze weer goed. Afijn, met een dikke tijdsoverschrijding en dus 3 weigeringen aan mijn broek gefinished.
Bij de keuring was alles goed, wel een ijzer kwijt dus liep ze een beetje op eieren.
Voor de gein nog even bij de uitslagen gekeken (ik dacht dat ik gediskwalificeerd zou zijn omdat ik die afsprong had overgeslagen, maar ik heb alleen die 3 weigeringen aan mijn broek gehad en de dikke tijdsoverschrijding. Eindresultaat een hele mooie laatste plaats........... Bloos

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:52

Als ik dat zo hoor was Vasse een stuk moeilijker dan Ysselsteyn. Volgens mij is het niet zo'n succesvolle dag geweest voor de SGW bokkers.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 20:30

Tja, volgend jaar kom ik misschien wel een keer naar Ysselstein. Ben daar nog nooit geweest.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:35

Is best een leuke cross Simmie. Niet belachelijk zwaar gebouwd maar ook niet heel erg licht.
Hopelijk gaat je volgende cross beter (dat is toch Princenhage dacht ik?)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:41

Nou, ik was best tevreden vandaag maar dat verslag volgt nog. Simmie, dat is wel jammer zeg Verdrietig Niet echt een lekkere manier om weer te beginnen. IJsselsteijn was wel een heel fijne cross om te rijden dit jaar

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 21:54

Scum: ja, Princenhage rijd ik, maar met de schimmel. Heb nu wel spijt dat ik de volbloed niet ingeschreven heb........ wachten tot Barchem met haar.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:59

Bitwise schreef:
Als ik dat zo hoor was Vasse een stuk moeilijker dan Ysselsteyn. Volgens mij is het niet zo'n succesvolle dag geweest voor de SGW bokkers.

Oh nee??? Voor mij wel hoor!!! Haha!

Simmie ik heb je op alle drie de onderdelen gezien. De dressuurproef zag er werkelijk geweldig uit! Lovers Het springen was echt jammer, hij was zo ontzettend vluchtig.... pfft Vond het nog netjes hoe je hem rond reed! In de cross heb ik je gezien op hindernis 3 en 4, 3 ging erg netjes, 4 was jammer van die weigering, maar ik heb ook gemerkt hoe moeilijk die is, ik kwam er dan wel foutloos overheen, maar ik had op de tweede een goeie noodsprong.... Bloos! Je loste het iig wel mooi op daar het alternatief te pakken na die weigering! OK dan!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:59

jammer, heb je helemaal niet gezien, gomir zag wel dat je ant springen was, maar ik hbe dat niet gezien!!
ik vond vasse best pittig voor de B, ik ben overa rechtdoor gegaan en heb het mezelf dan ook gewoon moeilijk gemaakt. de helft stond volgens mij het zelfde als de L...

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:42

Jammer hoor. volgende keer beter.