Zeno op weg naar huis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:35

Lovely schreef:
Maar dan heb ik ook nog een vraagje: waarom voel je je geroepen om je mening te geven over dit veulen? Niemand heeft erom gevraagd en dit topic nodigt ook niet uit tot kritiek, dus vanwaar jouw ongevraagde input???


Oh dat is niet zo moeilijk hoor. Je klikt iets aan, kijkt ernaar en dan constateer je iets en daar geef je dan je mening over. Of is dat niet de bedoeling van bokt? Ik heb nergens gelezen dat er niet om mijn ongevraagde input werd gevraagd, vandaar. Maar schijnt wel een rottige input geweest te zijn of niet?

En gelijk wil ik er even bij wil zeggen dat dit gediscusseer het veulen niet ten goede vind komen, want nogmaals ik vind het een mooi veulen ( voor degene die dit ontgaan zijn)

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:36

Sarabande, een eigen mening hebben hoeft toch niet per definitie onkunde te zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 11:48

Thee schreef:
Oh dat is niet zo moeilijk hoor. Je klikt iets aan, kijkt ernaar en dan constateer je iets en daar geef je dan je mening over. Of is dat niet de bedoeling van bokt? Ik heb nergens gelezen dat er niet om mijn ongevraagde input werd gevraagd, vandaar. Maar schijnt wel een rottige input geweest te zijn of niet?

En gelijk wil ik er even bij wil zeggen dat dit gediscusseer het veulen niet ten goede vind komen, want nogmaals ik vind het een mooi veulen ( voor degene die dit ontgaan zijn)

Nee, het is niet de bedoeling van bokt om maar zomaar lukraak neer te kliederen wat jou toevallig even dwarszit. Je kunt op bokt heus goed discussieren en ook je kritiek kwijt, maar dan wel in topics die zich daarvoor lenen.
Er is nergens om je mening gevraagd.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:02

Thee schreef:
Hetzelfde nivo? Nee hoor, we spreken hier over een heel ander niveau.

En stel je eens voor dat ik inderdaad op een feestje binnenkom en niemand kent mij en dan ga ik roepen dat ik een auto niet mooi vind, tja..dat zou inderdaad een rare binnenkomer zijn.
Maar wat zou er gebeuren als ik zeg wat een mooie auto maar zonde van die deuk? Tja, en dan mankeert er volgens jou schijnbaar duidelijk iets aan mijn sociale vaardigheden en dan zou niemand mij meer mogen?
Rare gewenste sociale vaardigheden wil je van mij. Als er een deuk in de auto zit zit er een deuk in, punt uit. En nog gekker word het als iedereen de deuk ziet maar je mag er niks over zeggen.

Je zegt hier niet dat je het zonde vindt dat er een deukje in zit maar je zegt dat je het model (type hals) niet mooi vindt.
Dat mag je natuurlijk best zeggen als je dat graag kwijt wilt.
Maar kijk dan ook niet raar op dat er dit soort reacties komen.
Ten eerste wordt er niet om een mening gevraagd over dit veulen in dit topic. Dan had het wel bij FA gestaan of had dat er duidelijk bij gestaan.
Hier is iemand gewoon trots om zo'n gezond veulen aan de fokker/eigenaar mee naar huis te kunnen geven.
Ten tweede komt het geven van ongevraagd commentaar ook niet zo vriendelijk over zonder ook maar enig info over jezelf.
Helemaal als het alleen een op zichzelf staande opmerking is. Geef dan ook enige onderbouwing aan je opmerking want zelfs als dit gewoon normaal en vriendelijk bedoeld zou zijn, heeft de TS niets aan zo'n opmerking.

Citaat:
Laat me raden ook een goed vriendinnetje van?

Nee hoor, iemand die ik ken na aanleiding van eerdere berichten en o.a. eerdere foto's van dit veulentje toen hij net geboren was.
Heeft weinig met 'goed vriendinnetje van' (krijg ik zo'n hokjes gevoel van Verward ) te maken.
Daarvoor moet je bij FA wezen, Kraamstal proberen we toch gezelliger te houden Lachen

Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:11

sarabande schreef:
Het is niet mijn veulen. Het is wel bij geboren en gegroeid. Dat laatste vooral na een heel slechte start. Daar ben ik voor mijzelf en Suzanne heel blij mee. Ik had eerst ook kritiek op Zeno, maar hij heeft zich wonderbaarlijk goed ontwikkeld.

In een week zijn hier een veulenschetser, een dierenarts en een hoefsmid die niet alleen bij heel veel grote sportmensen komt, maar ook zelf fokt en b.v. Jo Rutten als klant heeft.
Die waren allemaal, onafhankelijk van elkaar, zeer onder de indruk van Zeno, van zijn bouw, mooie lengte in lijf en hals.

Ik fok al meer dan dertig jaar en zie heel wat veulens voorbij komen ieder jaar. Ik denk dat ik een aardige kijk heb op een veulen. Als de hals nog langer zou zijn zou hij mismaakt worden. Zeno heeft een hals die velen voor hun paard zouden wensen.

Dus je kan wel boos worden over het feit dat je kritiek niet wordt geaccepteerd, maar die kritiek bewijst ook heel duidelijk jouw volkomen onkunde.

Dus laat maar eens zien door middel van foto's van, liefst eigen paarden/veulens, wat jij het beter vindt.


Nou Sarabande daar gaan we dan..mijn "onkundige " mening.

Het diertje is verder goedgebouwd vandaar ook dat ik het een mooi veulen vind. Wat mij alleen wel opviel aan de foto is dus de hals. Helemaal voor een hengst vind ik deze dus onderontwikkeld juist gezien bij de rest van zijn bouw. Mooier was geweest ( ja, je vraagt erom) dat hij juist een kortere en niet langere hals had gehad die iets meer gespierd ( ontwikkeld) zou zijn, ik zie dus dan liever een goed ontwikkelde hengsten hals met uiteraard voldoende lengte maar ik dit geval had de lengte naar mijn mening dus ook iets minder gekund. Maar goed gezien het verhaal dat je zelf schrijft i.v.m. zijn slechte start zal het een en ander daar wel mee te maken hebben. Bovendien is het een beoordeling van een foto en dat wil nog niet zeggen dat ik als ik het diertje in werkelijkheid zou zien ik er nog zo over denk. Maar zo op de foto, ja, dan valt mij dat echt wel op.
En over het feit dat mijn kritiek niet geaccepteerd zou worden denk ik dat we over verschillende dingen praten. Ik heb toch werkelijk ook gelezen dat men de hals iets te ielig vond, dat het zo leek op een bepaalde foto enz dus ik ben volgens mij niet de enige die het zag.

En nu moet ik me dus gaan bewijzen met mijn eigen fokproducten? Is dat niet een beetje kinderachtig? Maar geeft niet, kan wel hoor Pling Ik zal binnenkort mijn eigen fokproduct plaatsten en dan mag iedereen zijn of haar ogezouten kritiek geven als iemand zich daar geroepen toe voelt.

En verder wens ik de eigenaren veel plezier met Zeno want dat is toch waar het over gaat ( wat de rest van de wereld er ook van vind) en helemaal gezien het feit dat hij een slechte start heeft gehad vind ik dat hij er goed bij staat OK dan!

Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:30

MarijeR schreef:
Je zegt hier niet dat je het zonde vindt dat er een deukje in zit maar je zegt dat je het model (type hals) niet mooi vindt.
Dat mag je natuurlijk best zeggen als je dat graag kwijt wilt.




Snap jij wel waar het over gaat? Ik heb niet gezegd dat ik het model auto niet mooi vond, juist wel, ik vind het een mooi veulen. Maar er zit wel een deuk in de auto ( ik geloof dat we het daar over hadden of niet) maar dat mocht juist niet gezegd worden want dan ontbrak er wat aan mijn sociale vaardigheden en zou niemand me meer mogen. Daar hadden wij het over en nou niet gaan roepen dat ik het model veulen niet mooi zou vinden want dan gaat het helemaal nergens meer over.

En als we het dan toch hebben over het "hokjes gevoel".....dus ik mag alleen op FA aangeven wat ik van een veulen vind en niet bij de kraamstal?
En de onderbouwing heb ik intussen gegeven.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:31

Hoe kom je er eigenlijk nu bij dat er mensen zijn die prijs stellen op jouw mening over dit veulen, los van het feit dat of je gelijk hebt of niet?

(dit is een serieuze vraag)

Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:38

essie79 schreef:
Hoe kom je er eigenlijk nu bij dat er mensen zijn die prijs stellen op jouw mening over dit veulen, los van het feit dat of je gelijk hebt of niet?

(dit is een serieuze vraag)


Nou, zal ik hem dan ook maar serieus beantwoorden dan?
Ik denk helemaal niet dat er mensen zijn die mijn mening op prijs stellen. Kijk maar eens hoe er gereageerd word. Sarabande moet alleen niet gaan roepen dat ik de enige ben die het is opgevallen ( om haar "onkunde"op mij) sterk te maken want dat is dus niet zo. Vandaar dat ik dat aanhaalde.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:39

"THEE"...wie ben je eigenlijk....laat ik het maar recht op de man/vrouw vragen! Kom je inderdaad uit Dordrecht? En waar?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:39

Thee schreef:
Snap jij wel waar het over gaat? Ik heb niet gezegd dat ik het model auto niet mooi vond, juist wel, ik vind het een mooi veulen. Maar er zit wel een deuk in de auto ( ik geloof dat we het daar over hadden of niet) maar dat mocht juist niet gezegd worden want dan ontbrak er wat aan mijn sociale vaardigheden en zou niemand me meer mogen. Daar hadden wij het over en nou niet gaan roepen dat ik het model veulen niet mooi zou vinden want dan gaat het helemaal nergens meer over.

De halsvorm valt voor mij toch onder het model (bouwkundig).
Een deuk valt voor mij onder een beschadiging van buitenaf.
Zonde als een staart aangevreten is o.i.d.

Citaat:
En als we het dan toch hebben over het "hokjes gevoel".....dus ik mag alleen op FA aangeven wat ik van een veulen vind en niet bij de kraamstal?

Misschien mis je hier even dat er totaal niet om een mening gevraagd wordt over dit veulen in dit topic. Niet om jouw mening, niet om een mening van iemand anders.
Dan was het topic idd in een ander forum geopend, FA bijvoorbeeld.

Citaat:
En de onderbouwing heb ik intussen gegeven.

Had je dat in je 1e bericht gedaan, dan was dat bericht ook heel anders over gekomen.
Wordt er nog steeds niet om zo'n bericht gevraagd maar goed... Rolleyes

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:41

Ik persoonlijk vind Zeno er echt toppie voorstaan, gezien de hoge snelheid waarmee hij zich afgelopen maanden ontwikkeld heeft vind ik het niet gek dat hij geen zwaarbespierde hals heeft.
Overigens vind ik niet dat hij onderontwikkeld is.
Ik ben heel benieuwd hoe hij het de aankomende tijd gaat doen OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:51

Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over een beetje kritiek Verward Vooral omdat de meeste die hier verontwaardigd gepost hebben zelf ook niet echt heilig zijn. Wat een gezeik zeg...........

Suzanne, veel plezier met je veulen. Dat ie maar groot en sterk mag worden Haha!

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 12:58

Mooi beesie lijkt erg op de moeder zeg Lachen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 13:25

Sjuimpje schreef:
Ik persoonlijk vind Zeno er echt toppie voorstaan, gezien de hoge snelheid waarmee hij zich afgelopen maanden ontwikkeld heeft vind ik het niet gek dat hij geen zwaarbespierde hals heeft.
Overigens vind ik niet dat hij onderontwikkeld is.
Ik ben heel benieuwd hoe hij het de aankomende tijd gaat doen OK dan!



Knipoog

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:41

Tjonge jonge zeg , wat een gedoe over een veulen ...

maar ja, gelukkig heeft Zeno zelf het een stuk gezelliger in zijn nieuwe groep vriendjes.

Misschien was het voor de foutenkijkers beter om de eerste foto niet te plaatsen, echter mijn eigen vrolijke hoofd ( het is namelijk heel leuk om je veulen dan eindelijk mee naar huis te nemen ) was de reden om die foto wel te plaatsen. Daar is in mijn ogen Kraamstal ook voor bedoeld , een beetje zoals je ook foto's van je kind in je portemomnnee laat zien aan anderen. Maar iedereen is wat mij betreft vrij om te reageren, ik weet wat ik heb aan mijn merrie en haar nafok. Haha!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:48

Mogen we dan nu wat zeggen over jouw hoofd en hals Suus??? Haha!:D

Nou, ik zal Zeno's vrolijke hinnikje missen als ik binnenkort weer eens bij Sarabande op bezoek ga hoor!
dat gepruttel bij binnenkomst is zoooo leuk!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 13:53

Levy schreef:
Mogen we dan nu wat zeggen over jouw hoofd en hals Suus??? Haha!:D!


Ik dacht dat jij jalours was op haar lijn Haha!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:53

sarabande schreef:
Ik dacht dat jij jalours was op haar lijn Haha!


Ehhhhhhh........... Bloos
Dat was wel het eerste wat ik tegen je zei bij het zien van de foto's he?

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:54

Ik wel iig. Haha! *edit* (jaloers op de lijn van Suzanne)

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 13:58

Nou ja , als er iets echt lelijk is zijn het toch wel mijn Uggs( laarzen ) , dacht ik zo op deze foto.
Haha!

Nee , ieder veulen heeft wel dingen die beter kunnen , er is er geen een echt perfect . Ik zie ook altijd wel dingen die ik liever meer of minder zus of zo had gezien. De hals specifiek ben ik echter wel content mee . Wat ik verder het belangrijkst vind is dat mijn merrie consequent doorgeeft en dat haar nafok bestaansrecht blijkt te hebben .

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 14:01

Zeno is een mooi en ook nog een heel lief en aanhankelijk veulen.
Ik mis dat hinnikje telkens als ik op stal kom ook.
Zij het dat het vervangen is door 4 verschillende hinniken die altijd denken dat ze eten krijgen Haha!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:04

Zelfs je Uggs zijn mooi Suus hoor (ik heb ze ini Italie ook gekocht.......Bloos)

En btw, ik wil verder niet op die discussie terug komen, ik vind Zeno ook een plaatje!

Thee
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:09

SuzanneH schreef:
Tjonge jonge zeg , wat een gedoe over een veulen ...

maar ja, gelukkig heeft Zeno zelf het een stuk gezelliger in zijn nieuwe groep vriendjes.

Misschien was het voor de foutenkijkers beter om de eerste foto niet te plaatsen, echter mijn eigen vrolijke hoofd ( het is namelijk heel leuk om je veulen dan eindelijk mee naar huis te nemen ) was de reden om die foto wel te plaatsen. Daar is in mijn ogen Kraamstal ook voor bedoeld , een beetje zoals je ook foto's van je kind in je portemomnnee laat zien aan anderen. Maar iedereen is wat mij betreft vrij om te reageren, ik weet wat ik heb aan mijn merrie en haar nafok. Haha!


En hier ben ik het helemaal mee eens hoor, begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. Nu ik jou zo lees was het misschien een beetje onpepast van mij om dan wat over de hals te roepen. Maar nogmaals hij staat er goed bij en helemaal nadat hij dus een slechte start heeft gehad ( dat wist ik dus niet en het is hem dus duidelijk niet aan te zien)
Vat het op als een compliment, juist omdat het zo`n mooi veulen is heb ik daar wat van gezegd anders was het helemaal niet in mij opgekomen. Ik wens je heel veel plezier met Zeno en ik ben maar al te blij dat je je het niet persoonlijk aantrekt want ik kan me voorstellen dat je heel blij bent dat je hem dan eindelijk mee naar huis kunt nemen. En dan komt er zo`n fouten kijker als mij...nou, niet leuk dus en bij deze dus totaal ongepast. Sorry Vriendjes zijn?
Maar goed, ook voor mij geld ik ben niet perfect en zal dat dan ook direct toegeven wanneer dat nodig is. Bij deze dus. En schroom niet om de volgende keer weer enthousiast foto`s te plaatsen en laat dan zeker de "mindere" niet weg want daar gaat het dus inderdaad niet om.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:15

Zien jullie wel? Thee is best lief......... OK dan! Haha!

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:22

Ik zal regelmatig foto's plaatsen , ook met vieze wintervacht en totaal overbouwd etc. en dan maar zien over 3 jaar . Ik heb er alle vertrouwen in.