PC Vraag (installatie)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

PC Vraag (installatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 21:13

Wij hebben hier een PC, waar windows 95 op staat. Deze is errug traag vanwege al die spelletjes enzo die verwijzingen weet ik veel. Nu zei er iemand je kan er zo die 95 weer overheen doen, dan issie weer sneller. Wij hebben heel veel dingen erop staan van de video enzo, dat mag er niet af. Kan je zonder iets te verwijderen er ook 98 overheen zetten?

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 21:54

Volgens mij lijkt het me sterk dat als je Windows 95 er gewoon opnieuw overheen zet dat de PC sneller wordt. Hoeveel geheugen heb je erin en hoe groot is je harde schijf?
Antwoord op je tweede vraag: Je kunt Windows 98 het beste op een schone PC installeren, dus helaas je zult daarna alle andere software ook opnieuw moeten installeren.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 23:55

Ooit gehoord van een back up draaien? Lijkt me niet onverstandig in jou geval.
Als je echt feest in de tent wilt, dan moet je win98 erop zetten, dan weet je tenminste zeker dat je een hoop gezeik krijgt, hoewel win ME nog een paar maten erger is.
Wil je gewoon een lekker draaiende PC, dan installeer je gewoon win NT 4.0 of win 2000, dat is van alle rommel nog wel het minst slechte. Ook deze moet je met enige regelmaat herinstalleren om een soepel lopende PC te houden.
Zijn er nog mensen die betere tips hebben voor een soepel lopende PC, Zonder Bill Gates?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 23:59

ikke schreef:
Als je echt feest in de tent wilt, dan moet je win98 erop zetten, dan weet je tenminste zeker dat je een hoop gezeik krijgt, hoewel win ME nog een paar maten erger is.


Euh ik heb totaal geen problemen met W98 SE, loopt als een trein.. waar je misschien ook voor kunt kiezen is een multiboot system? Eentje met win98 voor spellen of i-net etc, en een bootup met Linux of Win NT of 2000. Kan een oplossing zijn.. Heb je trouwens al een gedefragmenteerd? Kan een hele verandering opleveren.. Overigens is het zo dat als je win 95 opnieuw der overheen zet, dat er geen gegevens verloren gaan...tenzij je de rest eerst zelf handmatig delete. Scheve mond

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-02 09:57

Backuppen dat heb ik gedaan, maar hij is er geen donder sneller van geworden.
Iemand zei dat als je win 95 er gewoon overheen gooit, dat er niets verloren gaat van de al geinstalleerde software. Maar dan zijn al die verwijzingen van de verwijderde spellen en cd-roms opgeruimd en weg. Ik heb die wel gewoon handmatig verwijderd, maar het schijnt dat die verwijzingen er dan nog inblijven zitten ?!?

Dus ik kan gewoon die cd-rom van 95 er indoen, en dan?

Er mag absoluut nix verloren gaan!

(heb er eg nix geen verstand van hoor...)

Bedankt alvast!
Danielle

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 10:03

Wat je kan doen, is een ghost/image draaien van je schijf met Norton, en dan een nieuwe hardeschijf in gooien die vlugger is. Dan heb je de beste performance verbetering. Wat geheugen erbij, kan ook geen kwaad. Een 20 gig 7200 rpm schijfje kost je minder als 100 euro, en kan je makkelijk zelf erin gooien

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 10:04

ikke schreef:
Zijn er nog mensen die betere tips hebben voor een soepel lopende PC, Zonder Bill Gates?


tja, een apple natuurlijk!!
Tong uitsteken