mijn horse-event verslag!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

mijn horse-event verslag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 07:57

Ik ben zaterdag op het horse event geweest met mijn verzorgpaard. Ik deed mee met de freestyle dressuur van Emiel Voest. Ik was bang dat mijn paardje erg gestressed zou zijn, omdat ze eigenlijk nooit thuis weggaat. Maar het viel reuze mee. Ze was heel rustig, maar wel kijkerig.
Ze heeft zich s'ochtends super gedragen. Daarna kon ze de hele dag op stal, zich amuseren met de langslopende paarden en buurpaard.
Om half vijf konden we de rondes lopen.
Eerst naar de exterieurbeoordeling. Dit was goed, zonder gekke afwijkingen of zo.
Dan de harnachement check up: oeioei, het was geen Kieffer zadel!!! Lag dus direct verkeerd, alleen de Kieffer zadels waren goed (duidelijk dat die mensen van Kieffer waren Haha! )
Daarna de hoefverzorging: de eigenaar is nogal zuinig, dus ze moet nodig naar de hoefsmid. Dat zag ik zelf ook.
Toen naar de fysiotherapeut (Panise had het ondertussen wel gehad en ik eigenlijk ook) Deze concludeerde ook dat ze nodig naar de hoefsmid moet, en dat ze als deze de hoefstand heeft gecorrigeerd een stuk beter zou lopen, al vond ie dat ze voor een paard dat nooit had hoeven werken, dat ze super liep *LOL* .
Ze woog 464 kilo en dat tanden waren ook goed. De dierenarts kwam met hetzelfde verhaal als de fysiotherapeut. Naar de hoefsmid .
Eigenlijk waren het al met al dingen die ik al wist, maar nu bevestigd zijn en op papier staan.
Nu de eigenaar er nog van overtuigen dat de hoefsmid heeeeel hard nodig is!!!! Knipoog

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:33

Nu moet de eigenaar je toch wel geloven Haha!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:12

marijkedam schreef:
Dan de harnachement check up: oeioei, het was geen Kieffer zadel!!! Lag dus direct verkeerd, alleen de Kieffer zadels waren goed (duidelijk dat die mensen van Kieffer waren Haha! )



Is dat echt waar ??

En wat was er verkeerd aan jouw Zadel dan?
En ga je het nog veranderen/verbeteren??

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 11:18

ik heb een zadelmarkt zadel, aangezien de financien nog geen Kieffer of andere duur merkzadel toelaat. Ben wel aan het kijken voor een ander zadel, liefst dressuurzadel.
Het zadel zou te dicht op de schoft liggen (ik kan begrijpen wat ze zegt, ik zie het zelf ook). En opvullen heeft geen nut, want de kussens zijn nog vol genoeg. Het zadel is pas een jaar of wat oud.
Ze zei dat de staat van onderhoud niet zo goed was. Heb het zadel al weet ik hoe vaak ingevet en zo. Vreemd mens. Ze was ook niet zo vriendelijk.

Een vriendin had een goed!! zadel, maar al oud. Eerste commentaar was: wat een oud zadel, dat kan toch nooit meer goed zijn! Nou zeg.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:23

een goed onderhouden merkzadel gaat bijna een ruiterleven lang mee Haha!

ze zullen het alleen niet vaak meer tegenkomen in de huidige wegwerpmaatschappij...

en kussens bijvullen is de meest voor de hand liggende ingreep maar in dit geval denk ik is het te smal voor je paard.
Dat is dan ook niet op te lossen door iets met kussens te gaan doen.

Wat kost zo'n zadelmarktzadel eigenlijk?

MiepprinZ
Berichten: 1507
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:24

Hoi hoi!

Ik had wel een Kieffer zadel.. maar dat had ook zijn mankementen!

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:32

Ik heb ook een zadelmarkt zadel en ik zou eens mijn verslag van de dag lezen: Zadelmaker langs geweest!!! maar t was wel leuk Marijke???

Groetjes Angela

sandra26
Berichten: 164
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Gapinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:45

Hoi hoi Ik heb zondag ook meegedaan aan het eigen paard programma en misschien ben ik een van de weinige maar mijn zadel lag wel goed, was goed onderhouden en enige waar is op moest letten was dat mijn singelstoten bijna aan vervanging toe zijn, maar verder was de mevrouw erg aardig, misschien kwam het omdat ik sóchtends de eerste was die ze mocht gaan bekijken.

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 14:47

ik was idd 1 van de laatsten