van paard gevallen, wil niet meer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 19:14

Citaat:
Fjordenfreak, nou schiet je weer in de verdediging terwijl Bokkers alleen het beste met je voor hebben Slapen
Als je nou niks aan wilt nemen, waarom post je dan nog?

Vertel nou gewoon eens waarom je eraf dondert, zonder meteen in de verdediging te schieten. Je hoeft niet aan te komen met praatjes dat je zo ontzettend goed rijdt, want dan zou je er niet steeds vanaf pleuren Haha! Geef ons nou eens gewoon wat meer info, zodat we je een beetje kunnen helpen. Hint: ik woon heel dicht bij Amsterdam, geef al 15 jaar les ( Bloos ) en heb zelf ook zo'n gele donderstraal, dus misschien zou ik je kunnen helpen, maar dan zul je je toch echt anders op moeten stellen.



Citaat:
Hints en tips:

1. Blijf vooral rustig als je je aangevallen voelt. Via de PC komen opmerkingen vaak harder over dan ze bedoeld zijn. Lees de opmerking waar je boos om bent geworden nog eens rustig door, nu met de gedachte dat die andere persoon het beste met je voor heeft en er niet op uit is om jou onderuit te halen.

2. Ben je nog steeds boos? Tel tot 10, haal iets te drinken, laat de hond uit, doe in ieder geval even iets anders en bekijk het bericht dan opnieuw.


ik bedoel het allemaal niet heel Boos! maar ik wil mijn reactie ook even kwijt wat ik ervan vindt. als jij wilt helpen kom gerust Haha! ik ben niet boos of wat dan ook en ik vraag gewoon iets maar jij zal zo'n antwoordt ook niet leuk vinden...

voorbeeld:

je hebt een bericht bij ITP gepost en er komt een andere bokker en typt:
" wat een knol zeg, jakkes " (ofzo) dan voel je je ook meteen aangevallen.
ik vindt mezelf goed rijden maar niet echt van: WOW! ik ben de beste Extreme duivel want ik maak best veel fouten en dat geef ik zelf toe.

maar als je het leuk vindt of je wilt mij helpen kom dan maar langs *LOL*
dat vindt ik niet erg, als jij me beter kan leren rijden e/o springen dan
vindt ik dat natuurlijk fantastish *LOL* maar dan zou je er zelf ook eens
op moeten rijden Clown }>

en hierom val ik telkens omdat dit kl*te-ding in de weg staat, ja probeer dat maar te ontwijken Huilen

Afbeelding

Afbeelding

dus als je zin hebt om te komen... kom! *LOL*

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 19:16

Margreet schreef:
Als ik dit zo doorlees mankeert er nog het een en ander aan jouw instelling.


wat bedoel je???

(ja, ikke dom weze Haha! )

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 20:08

Ben jij degene die op deze foto's op de Fjord zit?

Zo ja, dan denk ik dat je rijstijl inderdaad niet voldoende is om problemen op te lossen gezien je houding (niet rot bedoeld). En ten tweede lijkt het me schier onmogelijk om te rijden terwijl er op hetzelfde stukje een shetlander los loopt.

Neem daarbij dat het geen bak is waar je rijdt maar gewoon een stuk land (blubber) met allemaal hoeken en het probleem wordt al een stuk duidelijker.

Is er geen mogelijkheid om ergens in een normale bak te rijden met de pony? Dan heb je in elk geval één deel van het probleem al opgelost. Als je dan ook nog minimaal eens per week les krijgt kan het allemaal best goedkomen.

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 20:36

Percy schreef:
Ben jij degene die op deze foto's op de Fjord zit?

Zo ja, dan denk ik dat je rijstijl inderdaad niet voldoende is om problemen op te lossen gezien je houding (niet rot bedoeld). En ten tweede lijkt het me schier onmogelijk om te rijden terwijl er op hetzelfde stukje een shetlander los loopt.

Neem daarbij dat het geen bak is waar je rijdt maar gewoon een stuk land (blubber) met allemaal hoeken en het probleem wordt al een stuk duidelijker.

Is er geen mogelijkheid om ergens in een normale bak te rijden met de pony? Dan heb je in elk geval één deel van het probleem al opgelost. Als je dan ook nog minimaal eens per week les krijgt kan het allemaal best goedkomen.


het is nu droog hoor Verward en het is wel een bak en ik kan het weten.
en het is geen blubber, maar toen deze foto is genomen was het nattig.
en dat les, waar??? ik kan hier geen goede manege vinden. ja manege zunderdorp (is die goed dan? Verward ). meteen per 10 ritten 265 euro betalen, be niet van de pot gerukt... ben 14 heb geen werk, dus waar kan ik het geld vandaan halen? Verward ik laat je nog wat foto's zien, en dat land erachter staan ze niet in de bak. dan kom ik even wat duidelijker over...

ik zat er gewoon even op ik reed niet, dat kan ook nog, als ik reed zat ik veel beter, hoor en de shet staat er niet meer bij maar op het weiland. het kan ook dat het alleen voor de foto is gemaakt?

en ik kan geen betere bak zoeken want het zijn mijn paarden niet
!*zucht*!

Afbeelding

ik zet het er nog even bij voor ik weer een opmerking krijg,
ik zat in stap en het lange teugel, graag geen reactie...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zie je het??? of moet ik wat duidelijkere foto's maken?

gr, tamara

(als ik wat bot overkom heb ik mijn dag niet, a.u.b niet verder op reageren graag )

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 20:48

Lijkt me ook geen pretje, rijden met zo'n vaag ding naast de bak.

Citaat:
ik zet het er nog even bij voor ik weer een opmerking krijg,
ik zat in stap en het lange teugel, graag geen reactie...

Je hebt dit topic toch geplaatst om tips enzo hoe je minder vaak van de pony valt? Een rijtechnische tip om mee te beginnen: doe je beugels aan onder de bal van je voet. Eventueel de beugels een gaatje korter als je dat lastig vind. Laat je been goed lang, en duw je hak naar beneden.
Op de manier zoals je de beugels aanhebt op de foto (voet er heel ver in en hak omhoog getrokken) zal je eerder vallen; je hebt onvoldoende steun aan je beugels en zodra je je hak omhoog trekt zit je minder stevig met gevolg dat je er met een draai zo naast ligt. Daarnaast heb je het risico dat je hele voet vast komt in de beugel áls je valt.

Verder zou je met de eigenaresse kunnen overleggen of op de tijden dat je rijdt de shetlander uit de bak mag.

Ik denk dat dit allebei al zo'n 15 van de 40 valpartijen zal voorkomen Knipoog

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 21:08

Citaat:
Verder zou je met de eigenaresse kunnen overleggen of op de tijden dat je rijdt de shetlander uit de bak mag.


kan ik dat niet beter zelf doen??? zij zelf durft er niet eens echt op te rijden...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 21:25

Je kan die shet er wat mij betreft zelf uithalen, maar overleggen is wel altijd netjes dat je geen scheve gezichten krijgt Knipoog

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 21:28

okay, dan kan ik van 2 uur tot 9/10 uur s'avonds wachten om het haar te vragen. (geintje Haha! ) ze zecht dat ik er alles mee mag doen, als er maar
geen andere erop rijden zonder dat het gevraagt wordt. gr, tamara.

oh ja, wil ik er nog even bij zetten, hoe zorg ik ervoor om de bak recht te krijgen? nu rend ze iedere keer naar de ingang en pleur ik er telkens weer vanaf, daar heb ik genoeg van... Frusty

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 21:58

FjordenFreak"]
[quote="Margreet schreef:
Als ik dit zo doorlees mankeert er nog het een en ander aan jouw instelling.


wat bedoel je???

(ja, ikke dom weze Haha! )
[/quote]

Niet zeuren maar rijden.

Wel eens aan een bokriempje aan je zadel gedacht? Of een stijgbeugelriem om de hals?

Als je er al naast ligt als hij richting uitgang loopt, dan lijkt wat extra houvast me niet overbodig.

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 22:01

Margreet"]
[quote="FjordenFreak"][quote="Margreet schreef:
Als ik dit zo doorlees mankeert er nog het een en ander aan jouw instelling.


wat bedoel je???

(ja, ikke dom weze Haha! )
[/quote]

Niet zeuren maar rijden.

Wel eens aan een bokriempje aan je zadel gedacht? Of een stijgbeugelriem om de hals?

Als je er al naast ligt als hij richting uitgang loopt, dan lijkt wat extra houvast me niet overbodig.
[/quote]

dat is zeker duur???

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 22:06

Een bokriempje aan je zadel ongeveer een tientje (guldens) en een extra stijgbeugelriem heb je toch wel mag ik hopen?! Anders zijn die ook niet zo duur. Goedkoper dan lessen, al ben je daar denk ik het beste mee geholpen.

Maar als ik het goed begrijp wil jij van alles, maar mag het niets kosten. Helaas gaat die vlieger niet op, zeker niet als je verder wilt komen in de paarden. Investeren heet dat.

Je bent 14, je kunt best een baantje zoeken en sparen.

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 22:10

Margreet schreef:
Een bokriempje aan je zadel ongeveer een tientje (guldens) en een extra stijgbeugelriem heb je toch wel mag ik hopen?! Anders zijn die ook niet zo duur. Goedkoper dan lessen, al ben je daar denk ik het beste mee geholpen.

Maar als ik het goed begrijp wil jij van alles, maar mag het niets kosten. Helaas gaat die vlieger niet op, zeker niet als je verder wilt komen in de paarden. Investeren heet dat.

Je bent 14, je kunt best een baantje zoeken en sparen.


het zijn mijn eigen paarden niet en ik mag niks voor ze kopen van mijn ouders, vinden ze geldverspilling, ik kan beter voor iets beters sparen. want zometeen heb ik het niet meer nodig zeggen ze...

met 2/3 euro per week en een krantewijk? no way, liever een zaterdagsbaantje dus moet nog ffies wachten.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 22:37

Nou, van een krantenwijk kun je best een bokriempje kopen hoor. Die zijn echt niet duur en altijd nuttig, ook voor andere paarden als die eens wat springerig zijn. Scheelt een stuk als je er zo makkelijk naast ligt. Vastmaken aan die ringetjes aan de voorkant van je zadel, heb je een mooi handvat. Ik neem aan dat je ouders ook wel een beetje zuinig zijn op hun dochter en niet graag hebben dat ze er zo vaak naast ligt, dus zo'n riempje zal er best vanaf kunnen.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 23:02

Het zal wel aan mij liggen maar ik snap nog steeds niet waarom je er nou afvalt?

Bokt de pony?
Wat mij aan de foto's opvalt is hetzelfde als wat hier al eerder opgemerkt is: je beugels zitten niet onder de bal van je voet en je trekt je hakken op.

Dit heb ik zelf ook gedaan toen ik pas reed. Gevolg je zit niet stevig in het zadel. Een paar flinke bokken en je ligt ernaast.
Bij mij hebben ze op een gegeven moment een lesje de beugels met een stukje strotouw aan de singel vastgemaakt. Hierdoor werd ik al meer in een houding gedwongen. Lijkt me trouwens niet echt slim om te doen bij jouw pony, dit is meer iets voor op een betrouwbare pony.

Wat bij mij het beste heeft geholpen is beugels een gaatje korter en zitten op je kont!
Ga maar eens echt in het zadel zitten in plaats van op het zadel.
Je zult het verschil merken.

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 23:51

Zoals Laura en Kaj ook al opmerken is de manier waarop jij je voeten in de beugels hebt en je benen houdt niet bepaald een garantie voor een stevige zit. Je kan wel boos worden maar dat zal je niet helpen om er op te blijven zitten.
Je roept steeds dat les te duur is en er geen instructie te vinden is. Dat kan ik me toch niet voorstellen. Er is zelfs iemand van Bokt die je wil helpen. Waarom neem je dat niet aan voordat er echt ongelukken gebeuren?
Als je niets wilt investeren, ook prima maar dan kan je inderdaad beter stoppen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 09:01

en anders (bij hebrek aan beugelriem) kan het ooik nog met een zacht halstertouw.
Heb je enig idee waarom de pony bokt?
Mag ik vragen hoe lang je rijdt? (aantal jaren rijervaring dus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 09:41

Ik heb Freak een PBtje gestuurd, misschien dat ik er volgende week een keertje langs kan, dan zal ik eerst de pony lichamelijk bekijken of er niks mis is, dan eens kijken wat er gebeurt als Freak erop gaat zitten, en evt. zelf even voelen wat er aan het handje is...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 09:41

Je kunt inderdaad een halstertouw om het nek binden, dan kost het helemaal geen geld meer. Les nemen op een paard is een investering in jezelf, niet in het paard. Zijn je ouders bereid om daar dan WEL geld in te steken? In een manegeles moet je niet gaan, je zit niet op een manegepaard en je leert er ook niet veel. Je moet een instructeur of iemand die helpt zien te vinden, daar waar jij altijd aan het rijden bent. Is er geen ponyclub in de buurt, met instructeur? Dan kun jij eens vragen aan die instructeur of hij jou les wil komen geven, en zo niet, of hij dan iemand anders weet die zou kunnen helpen.

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 18:45

Desiree schreef:
Zijn je ouders bereid om daar dan WEL geld in te steken?


ze vinden het onnodig om dat te kopen, als ze misschien kunnen worden verkocht of als ik niet meer kan. kan ik toch ook niks aan doen? en ik heb nog een zus met veel sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 19:49

Sorry maar je kunt mij niet wijsmaken dat je zus alle geld krijgt voor haar hobbies en jij niks!
Je zult net als haar dus ook geld krijgen maar het er niet voor over hebben om het in de paarden te stopppen.
Dat is dan jou keus en als je niet kiest voor hulp e.d. dan zuk je idd nooit verder komen, helaas.
Ook bij ons kost paardrijden geld, veel geld.
En als jongere heb ik ook altijd veel gewerkt om paard te kunnen rijden (ja ook met mijn 14)
Dus uiteindelijk is de keus aan jou.
Je wilt verder of niet, wil je verder zul je er idd andere dingen voor op moeten offeren.
Bv vrije tijd op offeren door te gaan werken.
Geld voor spullen en nog belangrijker, les
en voor 300% zeker te weten zitten er in jou buurt ook mensen die je kunnen helpen.
Maar helaas haal ik er in dit hele topic uit dat je zelf niet op zoek gaat naar oplossingen maar dat je wilt dat alles aan komt waaien.

Voor niks gaat de zon op!!!!!

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 20:35

Citaat:
Sorry maar je kunt mij niet wijsmaken dat je zus alle geld krijgt voor haar hobbies en jij niks!



dan toch niet? zoek je het zelf uit, maar ik krijg niks hier.
en ik kan het weten dus waarom moet ik liegen??? en waar
heb ik neergezet dat ik niks voor PAARDEN over heb? ik mag
dat ding toch niet kopen? en mijn moeder zegt dat het het paard
van de eigenaar is en niet van mij dus zij moet dat maar betalen.

en als je het niet geloofd... pech heb je dan Extreme duivel

en ik wil er wel voor werken als zaterdagsbaan maar geen krantenwijk voor maar een kleine 20 euro'tjes. leer lezen!!! Gaaaap of was nl je moeilijkste vak? Verward

gr, tamara

(ps: ga me niet zeggen dat ik mijn vrije tijd er voor over heb, als het aan mij lag zat ik mijn hele leven bij de paarden en niet wanneer IK wil)