52 km te Austerlitz

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

52 km te Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-02 18:55

We hebben een SuperVoltrack op stal staan. Hij heeft t namelijk wéér geflikt.
Afgelopen week is Hercules keihard onderuitgegaan en heeft hij zijn kniebanden verrekt, daardoor kon hij vandaag niet mee doen, dus heeft mijn vader Voltrack uitgebracht. Hij zou heel rustig aan doen, 12 km/h zoals we dat altijd in klasse 2 doen.

Voltrack had er alleen flink zin in, dus na de eerste 5 km in 26 min gedaan te hebben heeft hij daarna zijn gemiddelde opgekrikt naar 15 km/h en zo de race uitgelopen. Hij had nog best harder gekund, want hij staat er heel goed bij, bovendien was zijn hartslag elke keer onder de 60 terwijl dat helemaal niet hoefde (bij de Vetgate wel, maar bij binnenkomst niet). Thuis stond hij ook nog een paar uur heerlijk in de bak te snorken, deed wat balorige drafjes etc. Hercules en Jopie waren na een kwartiertje samen bakkeleien al helemaal moe, maar Voltrack was nog fris zat.

Ik ben weer supertrots, en heel benieuwd hoeveelste hij nu geworden is. Hij zal wel niet bij de eerste tien zitten, maar ik ben wel erg benieuwd!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 18:57

Wat leuk! Gefeliciteerd!! Bij mij ging het ook heel goed, was 5e in klasse 1!!
Groetjes

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 22:03

Ik heb nog een paar kilometertjes (om precies te zijn tussen PA-zonder-check en PA-met-check) samen met jouw paps gereden. Ameretto accepteerde Voltrack zonder problemen naast zich, wat ik wel erg positief vond. Lekker relaxed galopje heeft Vollie trouwens, Ameretto ging er spontaan erg hard van draven en hield 'm nog bij ook. Ik zou alleen willen dat Ameretto zo relaxed kon lopen, zijn hartslag blijkt nog een probleempje te zijn - maar ondanks dat hebben Meretje en ik onze eerste endurancerit goed volbracht! Maar dat lees je zo in mijn verslag.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 10:26

De uitslagen staan op het web: Voltrack is 10e! Dus toch nog bij de eerste tien. 10e van de 16 gefinishte combi's. Vorig jaar waren we nog 9 en 10 van de 10, maar nu heeft hij dus toch echt super gelopen. De laagste hartslag in klasse 2 was 40, en Voltrack is er 1 van (van de 4). Vanochtend had hij ook al weer tijd om flink uit z'n dak te gaan. Typisch arabiertje: hij had net eten, maar hij hoorde wat, dus hij stormde naar buiten (met z'n hoofd) liet bijna alles uit z'n mond vallen en probeerde dwars door de deur heen naar buiten te gaan. Toen hij z'n mond leeg had ging hij gauw weer naar binnen hapje halen om vervolgens weer keihard naar buiten te stormen.

Als hij eens wist! Lekker 10e! Knipoog

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 10:47

Tsk... die knollus van mij wilde niet eens eten en drinken na de rit. We hadden een lekker mengseltje van brokken, muesli, wortels en appels gemaakt, maar daar haalde hij z'n neus voor op. Na veel aandringen wilde hij trouwens wel een slok of drie drinken, maar verder stond hij veel te alert om zich heen te kijken. En dat is dan nog maar 50% Arabier... Haha!

Kreeg bij de laatste keuring dus ook te horen dat hij moest drinken, omdat z'n slijmvliezen wat droog waren. Maar zelfs die teil die bij de uitgang stond, daar moest hij niets van hebben. Overigens heeft hij het later op stal goed ingehaald: bij het afspuiten heeft hij flink uit de slang staan drinken. Mooi gezicht was dat! *LOL*

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 11:28

Navy drinkt ook niet op wedstrijd, raar beest Frusty
Tiko had ook niks gegeten, alleen wat hooi. Vaak doen ze dat omdat ze toch wel een beetje moe zijn, en dan is hooi het beste om de darmen weer op gang te krijgen. Doen ze instinctief..
Groetjes