Gallium Nitrate

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingridnoah

Berichten: 30
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Gallium Nitrate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 23:24

Geplaatst: 31-07-01 18:48

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is een heel oud topic maar ik heb hem omhoog gehaald omdat er mensen onderzoek zouden doen en ik weet niet hoe dit verder is afgelopen omtrent onderstaande?? Zit er namelijk over te denken om Gallium Nitrate te bestellen. Voor het hele topic moet je de zoekfunctie even gebruiken en GALLIUM NITRATE intoetsen.



Onlangs kwam ik op internet via hoofcare (een goede informatieve en betrouwbare hoef/beenverzorgingssite) terecht op een site van dhr. G. Eby (die overigens ook op Pubmed publicaties heeft staan). Hierin beschrijft hij dat hij een middel heeft ontdekt dat hoefkatrol kan genezen (vooral in beginnend stadium)! Het spul heet Gallium Nitrate. Het is uit getest op een groot aantal (100den) paarden in de US met een overweldigend resultaat. Vele paarden in het begin stadium zijn genezen en paarden in een later stadium herstellen dusdanig dat ze alleen af en toe terugvallen maar na een kuur van 14 dagen weer opknappen! Dit alles wel in kombinatie met goed beslag om de oorzaak van het probleem weg te nemen. Hij is dit op advies van een arts gaan gebruiken die dit middel in de gewone mensen medische wereld gebruikt bij mensen met kanker met als symptoom botbroosheid (calcium verlies). Ook het rontgenologisch beeld verbeterd. Het klinkt als muziek in de oren, maar is dit mogelijk en zo goed als het klinkt? Kent u het middel? In de US schijnen er al artsen succesvol mee te werken. Ik zou dit met een grote korrel zout genomen als die man niet op Pubmed publiceerde. Dit is immers een betrouwbare literatuurbron voor wetenschappers. Helaas is het spul niet goedkoop, maar goed als het werkt hoeft het maar 1 jaar gegeven te worden. Kosten zijn dan $415,00 voor 1 jaar behandelen. Vergeleken met allerlei andere voedingssupplementen is het dan niet eens zo duur.
Ik ben vooral zeer benieuwd naar de mening van dr. Offereins!

Jolande

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:17

Ik kan me niet herinneren, hier ooit iets over gehoord te hebben en nu we inmiddels ruim 3 jaar verder zijn, mag je haast aannemen, dat als dit middel idd zo goed zou zijn, het hier toch ook bekend cq te koop zou zijn.

Ik heb die site even bekeken trouwens en wat me opviel is, dat er niets in staat betreffende de componenten van dit medicijn, het is alleen nog maar getoetst op volwassen personen en de lijst van mogelijke bijwerkingen, vind ik op zijn zachts gezegd nogal extreem. Als je van de bijwerkingen zelfs maar gedeeltelijk last krijgt, wordt de kuur al snel erger dan de kwaal.

Ik heb trouwens alleen de product info gelezen, want het door jou genoemde artikel van G. Eby kan ik helaas niet vinden.

Voor je je ergens instort, zou ik toch uitgebreid overleg hebben, met niet alleen Dr. Offereins, maar zeker ook met de Uithof in Utrecht en eventueel de Universiteits kliniek in Gent. Als er in Europa al iets gedaan is met dit middel, dan zul je daar toch de meeste know-how kunnen vinden.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:29

Ik heb destijds contact gehad met een vrouw. Zij was razendenthousiast en meende dat het écht werkte.
Zelf geloof ik niet meer in wondermiddeltjes tegen HKO. Inmiddels een hele eigen visie op HKO gekregen, en inmiddels wedstrijden tot 90km gereden, zonder ook maar enige vorm van supplementen o.i.d. Terwijl de VA fase 4 had vastgesteld en afmaken als advies gaf..

Waarom ik dit zeg? Maak je niet blij met dooie mussen. Ál zijn er middeltjes die werken, dan betekend dat nog niet dat ze ook voor jouw paard werken (destijds zelfde verhaal met Tildren, 40% had vooruitgang geboekt, 60% merkte niks). Mijn advies: veel weidegang, véél beweging, een goed zadel, een flinke Dressuurles (en dat hoeft echt niet AdB te zijn), gezond verstand, een nette opbouw. Dingen die men verbiedt (springen, verharde wegen, hoeken galoperen) doe ik nog gerust (springen dan wel heel erg met mate, in het bos een stammetje ofzo), en inmiddels kan ik zeggen dat Navy al 4 jaar niet meer kreupel is geweest en al bijna 1000 wedstrijdkilometers op haar naam heeft staan.
Ik ben overigens van mening dat verhard stappen juist goed in voor HKOpatienten. De pezen moeten immers de mogelijkheid krijgen zich te sterken..

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:41

Gallium Nitrate ken ik wel. Als je het goed en lang genoeg geeft kan het verbluffende resultaten hebben. Een paard met het gat in het straalbeen was 1,5 jr later op de foto sterk verbeterd.
De prijs die je noemt klopt alleen absoluut niet. Je moet eerder denken aan 1200 euro en dit was voor 11 september. Daarna zijn ze veel moeilijker gaan doen met vervoeren van de stof; moet nl. uit Amerika komen. De verdunde stof kan wel verstuurd worden - maar is niet veel goedkoper omdat de omvang dan veel meer is (heel veel water). Je hebt voor 14 dagen 7 liter nodig; dan paar weken stoppen en opnieuw.

Cortaflex is homeopatisch en werkt vaak ook heel goed. Na ca 8 weken weet je of het voor jouw paard afdoende is. Voor meer info. pb maar even (heb worddocument met alle info / dit is overigens ook goedkoper verkrijgbaar dan de normale verkoopprijs)

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:54

Ben ik weer, ik zie dat mijn berichtje van ondertussen drie jaar geleden naar boven is gekomen Haha!
Ik heb GN destijds aan mijn paard gegeven met goede resultaten. Ik heb voor het beginnen met uitproberen overigens gevraagd aan drie dierenartsen wat ze er van vonden na het lezen van de documentatie en ervaringen bij mensen met vormen van botontkalking en alle drie waren ze erg enthousiast en vonden het zeker de moeite waard te proberen. De cyste in het katrolbotje was nagenoeg weg na dik een jaar behandelen. Omdat het importeren te duur en moeilijk werd sinds 11-9 ben ik niet verder gegaan met behandelen. Mijn paard heeft overigens geen enkele bijwerking gehad. Wel weet ik dat er sinds kort bij de veearts gewerkt wordt met een nieuw middel dat op het zelfde gebaseerd is als GN. Dit moet geloof ik middels een infuus ingebracht worden. Zo zie je maar dat ook experimentele middelen hun weg vinden naar het reguliere circuit Lachen

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:56

Bedoel jij Tildren Jolande ? dat nieuwe middel ?

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:56

Dat middel is inderdaad Tildren. Het is gebaseerd op een andere werkzame stof uit de zelfde familie als Gallium nitrate.

Tildren heeft alleen veel wisselendere resultaten als Gallium nitrate, niet omdat Tildren zelf minder effectief zou zijn maar meer omdat er totaal niet verder wordt gekeken dan het middel zelf.

Bij Gallium nitrate is dat anders hierbij moet je ook een aantal extra mineralen aan het dieet van je paard toevoegen om de werking echt goed te krijgen. Er is onderzoek verricht om de beste kans op een pijnvrij paard te krijgen.
Dat geven van extra en zeker ook noodzakelijke stoffen wordt bij dat Tildren niet gedaan. Verder is Tildren foei duur 400 a 500 euro per injectie. En het gros van de paarden heeft er minstens 3 a 4 nodig!

Gallium nitrate kost op dit moment $120,00 per fles in de eerste 2 maanden heb je een volle fles per maand nodig in de maanden er na doe je 2 maanden met een fles.

Je kunt alleen aan gallium nitrate komen als je je paard inschrijft voor de clinical trial. Als je dan ook nog eens netjes je clinical trial formulier ingevult terug stuurd naar het onderzoeks team krijg je als "dank je wel" van elke gekochte fles 40 dollar terug op je bankrekening gestort. ECHT WAAR!!!!
Je moet GN eigenlijk gedurende 1 jaar gebruiken, maar je ziet al binnen 2 maanden of je paard kreupel vrij wordt.

De totaal kosten zijn dus ongeveer $560 voor 1 jaar (is ongeveer €470), uiteraard moeten daar nog verzendkosten bij voor een pakje van ongeveer 4kg.

Ps ingridnoah ik heb je gepb-t