bitje met smaak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tenemieken

Berichten: 2326
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Aalst oost-vlaanderen

bitje met smaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 20:19

hey,

heeft er iemand ervaring met een bit met smaak.
er zouden namelijk bitjes zijn met appelsmaak en nu vraag ik me af
of het helpt om het naar beneden rijden van je paard te vergemakkelijken? Scheve mond

sorry voor moest er al een topic over zijn Scheve mond maar ik vondt het niet

greetz

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:02

kan me voorstellen dat een smaakje wel lekker is en dat een paard hier lekker op gaat 'knabbelen', maar ik snap niet waarom je het nodig hebt om het áan de teugel lopen' te vergemakkelijken.
Als jou paard goed voorwaarts is en ontspannen loopt komt hij vanzelf naarbeneden.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:37

ben het met klompt eens.. het gaat om vertrouwen, ontspanning en voorwaarsheid idd en niet om smaakjes aan een bit..

suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:52

Ik heb zelf zo'n bitje gebruik en ik vond het een heel fijn bitje maar ik wilde toch op een gewoon bitje gaan rijden en dat vond ze niet zo leuk. Ik ging met dat bitje rijden omdat ze nog al gevoelig in haar mond is en ze zeggen dat dit een heel zacht bitje is nu loopt ze ook geweldig op een dubbel gebroken bit met een rond tussen stukje en een appelbit is niet bedoeld om een paard makkelijk naar beneden te lopen.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:15

Het bevorderd hoogstens het knabbelen..

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 00:12

nou 1 het gaat niet om de smaak, maar om ontspanning en vertrouwen en dat je paard voorwaarts rijd , 2 ik ken iemand die ze had en ik vond het niet echt helpen, 3 mijn keus is meer een kk bitje Lachen

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 00:43

Hooi Tenemieken,

Die bitjes met smaakjes (dus ook die van koper enzo) stimuleren het speekselen van je paard. Dit heeft een ontspannende werking en hierdoor geven veel paarden net even iets makkelijker (sneller) na.

Uiteraard moet je paard hiervoor wel goed aan het been/de hulpen staan en vertrouwen in je hand kunnen hebben en deze op willen zoeken, maar ik denk dat je dat zelf ook wel snapt Knipoog !

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:10

jammer dat mensen altijd maar iets nodig hebben om het paard in de krul te krijgen... ik zelf rij met een simpel dik enkel gebroken bit zonder hijsa of poespas en mijn handjes altijd rechtop naast elkaar en mijn paard loopt altijd aan de teugel uit zichzelf zonder dat ik er wat aan doe, behalve dan goed aan het been houden en voor ontspanning zorgen en veel overgangen. Ik doe eigenlijk alles met mijn zit. Soms zie ik mensen zagen en trekken om z'on paard aan de teugel te krijgen...en waarom?
Omdat ze dat zelf zo mooi vinden en er nog trots op zijn ook dat z'on paard geforceerd in de krul getrokken loopt. Maar om nog op dat bit terug te komen; naar mijn idee lopen alle paarden aan de teugel mits ze goed bereden worden. En dan heb je z'on bitje helemaal niet nodig!!!
Oefening baart kunst!!!! Daar laat ik het bij....