manengroei, iemand tips??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

manengroei, iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-02 20:23

heeft er iemand tips om de manen bij een paard lekker te laten groeien??
ik weet niet of er middeltjes zijn, Ik doe lijnzaadolie door zijn voer nu, heeft er verder iemand ideetjes om manengroei te stimuleren?? Verward

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 20:27

stimuleren door middeltjes?
I don't know!

Maar ze lekker laten groeien, weg met de manenkam, hooguit af en toe met een zachte borstel ontstoffen Knipoog

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 22:02

Tsja.. voor Navy's lengte heb ik niet veel hoeven doen..
Vorig jaar januari stonden ze helemaal overeind en springerig, en nu zijn ze zeer lang en heb daar weinig voor hoeven doen, gewoon laten groeien *LOL*
Er is bij elk paard volgens mij wel een maximale lengte, ofzo, sommige paarden hebben het zeg maar in de genen kortere manen te houden en andere blijven doorgroeien tot op de grond hangen Haha!
Groetjes

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 22:06

naVy: die ervaring heb ik ook al gehad. Je hebt echt paarden die van hun eigen een wedstrijd-snitje hebben.
Wij hebben zo van die langharige pony's.
Bij Mira is dat erg mooi, maar Rocky stond er niet mee en daarom heb ik zijn manen toch maar wat ingekort.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 22:32

Nee middeltjes zijn er geloof ik niet, of je moet die advertenties geloven en het bij je paard uitproberen Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 22:50

Ja, je paard heeft die lengte!
Zo krijgt Pienke echt super lange manen Kwijl ... Tos houdt ze op deze lengte (ook mooi!) en een shetje bij Pienke, die heeft gewoon punk, en dat blijft zo! (ITP staat een foto van Ringo, een krullebol, die is nou ook punk!)
Ligt dus aan de genen!